تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821032719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايتاليا در بحران - خشم ايتاليايي ها عليه دولت مونتي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايتاليا در بحران - خشم ايتاليايي ها عليه دولت مونتي
رم - اعتصاب سراسري عليه سياست هاي نژادپرستانه، تظاهرات عليه ورشكستگي شركت ها و موج بيكاري، اعتصاب كاركنان بخش حمل و نقل عمومي و تظاهرات پراكنده و گسترده از شمال تا پايتخت ايتاليا، اين كشور را با موج جديدي از خشم ايتاليايي ها عليه دولت "ماريو مونتي "مواجه كرده است.


به گزارش ايرنا، مهاجران خارجي در ايتاليا، روز پنجشنبه گذشته عليه بي عدالتي ها، شرايط دشوار كاري و سياست هاي نژادپرستانه در اين كشور، اعتصاب سراسري كردند.

مهاجران خارجي براي سومين سال پي در پي در ايتاليا عليه آنچه "نژادپرستي نهادي" خواندند، روز اول ماه مارس در اين كشور دست از كار كشيدند تا صداي اعتراض خود را به گوش جهان برسانند.

مهاجران خارجي در ايتاليا طي سال هاي 2010 و 2011 ميلادي نيز با اعتصاب سراسري در اين كشور چرخه كار را متوقف كردند.

در ايتاليا بيش از 4.5 ميليون مهاجر خارجي كار و زندگي مي كنند، اما بسياري از مهاجران بدون قرارداد بكار گرفته شده اند و كارفرمايان حقوق اوليه آنها را ناديده مي گيرند.

كارهايي با ضريب خطر بالا، كم درآمد و سياه، كارگري در ساخت و ساز، صنايع فولاد، صنايع رنگ، كارگري در منازل و پرستاري از سالمندان، از جمله مشاغل مهاجران در ايتاليا است.

با اعمال سياست هاي رياضت اقتصادي دولت ايتاليا، كاركنان بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا هفته گذشته براي چندمين بار در دو ماه گذشته در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت "ماريو مونتي"، در سراسر اين كشور اعتصاب كردند.

اين اعتصاب سراسري با دعوت اتحاديه هاي صنفي بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا برگزار شد و كاركنان در بخش هاي مختلف زميني، دريايي و هوايي از جمله اتوبوسراني، تراموا، مترو، قطار، كشتي، هواپيما و حتي رانندگان كاميون و شاغلان در عوارضي اتوبان ها نيز در اين اعتصاب شركت و دست از كار كشيدند.

اعتصاب بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا در شهرهاي مختلف ايتاليا در ساعت هاي مختلف برگزار شد و اتحاديه هاي بزرگ صنفي "Filt-Cgil", "Fit-Cisl" و "Uiltrasporti" در ان شركت كردند و بار ديگر اعتراض خود را عليه سياست هاي رياضت اقتصادي دولت مونتي نشان دادند.

"فرانكو ناسو" دبيركل اتحاديه Filt-Cgil ، با اعلام برگزاري اين اعتصاب، گفت كه در سياست هاي دولت مونتي، عنصري جهت توسعه براي سيستم حمل و نقل كشور مشاهده نمي شود و ايتاليايي ها نگران بدتر شدن اوضاع بحراني كنوني هستند.

"لوئيجي سيمونه" دبير كل اتحاديه "Uiltrasporti" نيز با بيان اينكه كشتي ها غرق شدند، آليتاليا(شركت هواپيمايي ايتاليا) ديگر پرواز ندارد و راه آهن نيز متوقف شده است، گفت : اوضاع ايتاليا ديگر بدتر از اين نمي شود.

اما روز گذشته رم پايتخت ايتاليا همزمان شاهد چند تظاهرات از جمله اعتراض عليه ساخت خط راه اهن سريع السير از شمال ايتاليا به فرانسه بود.

معترضان به ساخت خط راه اهن سريع السيري كه شهرهاي تورينو در شمال ايتاليا و ليون در جنوب فرانسه را به يكديگر متصل مي كند با شعار "اين قطار را متوقف مي كنيم"، در سطح خيابان هاي شهر رم عليه دولت "ماريو مونتي"‌نخست وزير تظاهرات كردند.

شركت كنندگان در اين تظاهرات در ادامه اقدام اعتراضي خود، بزرگراه شرقي پايتخت ايتاليا را مسدود كردند و براي بيش از نيم ساعت تردد در بزرگراه رم به شهر اكوئيلا را مختل و باعث ايجاد ترافيك سنگين در شرق رم شدند.

اين تظاهرات در واكنش به اظهارات اخير نخست وزير ايتاليا پيرامون اراده دولت مبني بر ساخت خط آهن سريع السير در شمال اين كشور برگزار شد.

مونتي اخيرا اظهار داشت كه دولت ايتاليا با اعتقاد كامل به تعهدات بين المللي، كار ساخت راه آهن سريع السير را با وجود اعتراضات گسترده مردمي ادامه مي دهد.

در اين تظاهرات شركت كنندگان اقدام به پرتاب ترقه و فشفشه كردند كه در ان شماري از خبرنگاران و تصويربرداران دچار اسيب ديدگي شدند .

روز پنجشنبه گذشته نيز اعتراض شهروندان ايتاليايي در منطقه "وال سوزا" در شمال ايتاليا عليه احداث اين خط آهن با مداخله پليس ضد شورش به خشونت كشيده شد.

اين درگيري ها در حوالي بزرگراه "شماره 32 " ميان شهرهاي "تورين" و "باردونكيا" بين معترضان و ماموران ضد شورش پليس ايتاليا شكل گرفت و براثر آن علاوه بر زخمي شدن ده ها معترض و بازداشت 5 شهروند، 13 مامور پليس نيز مجروح شدند.

شهروندان معترض ايتاليايي بر اين عقيده اند كه احداث تونل و خط آهن سريع السير، تنها به ثروتمندتر شدن ثروتمندان، سياسيان و باندهاي مافيا مي انجامد.

در ادامه اعتراض ايتاليايي ها عليه سياست هاي اقتصادي دولت، روز گذشته نمايندگان 700 هزار شركت ايتاليايي نيز در اعتراض به سوء مديريت بحران اقتصادي، ورشكستگي شركت ها و بيكاري فزاينده در ايتاليا بويژه در بخش مسكن و ساخت و ساز، در رم پايتخت اين كشور تظاهرات كردند.

اين تظاهرات با فراخوان اتحاديه هاي صنفي Feneal Uil - Filca Cisl - Fillea Cgil برگزار شد و معترضين با كشتي، قطار و هواپيما و بيش از 150 اتوبوس از نقاط مختلف كشور به پايتخت آمدند تا به نمايندگي از بيش از يك ميليون شاغل در بخش مسكن و 700 هزار شركت ايتاليايي، صداي خود را به گوش مسوولان برسانند.

اتحاديه هاي صنفي اعلام كردند كه عدم سرمايه گذاري هاي لازم و روند منفي بازار مسكن و ساخت و ساز كه باعث كاهش يك سوم خريد و فروش ها از سال 2006 تا 2011 ميلادي و تاخير در پرداختي ها از سوي ادارات دولتي شده است، اين بخش را به مرز ورشكستگي كشانده و از سويي از آغاز بحران اقتصادي تاكنون حدود 300 هزار فرصت شغلي در بخش ساخت و ساز در ايتاليا از دست رفته است.

اروپام ** 2171**1596

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80023148

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن