تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816462124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج روش‌ كاهش وزن و اثرات آن‌ بر بدن


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: پنج روش‌ كاهش وزن و اثرات آن‌ بر بدن


خبرگزاري آريا- كمربند لاغري، بالن و حلقه‌ي معده، جراحي، طب سوزني و داروهاي لاغري، روش‌هاي مختلف كاهش وزن هستند، اما ... .
به گزارش خبرگزاري آريا، اگر بدن خود را دوست داشته باشيد اين احساس به شما كمك مي‌كند كه وزنتان را كاهش دهيد. به جاي فكر كردن به روش‌هاي انحرافي كاهش وزن، اگر ديد مثبتي نسبت به بدن خود داشته باشيد و تصوير مناسبي از فيزيك خود در ذهنتان ايجاد كنيد، مي‌توانيد تأثير برنامه‌هاي كاهش وزن را بر اساس يك رژيم غذايي مناسب و ورزش كردن، بهبود ببخشيد و از اين برنامه‌ها براي كم كردن اضافه وزنتان بيشتر سود ببريد و روش درست را انتخاب كنيد.
كمربند لاغري
چرا كمربند لاغري نه؟
يكي از رايج‌ترين روش‌هاي لاغري استفاده از كمربندهاي لاغري است. كمربندهاي لاغري دو نوع هستند: حرارتي و لرزشي كه هيچ‌كدام باعث سوزانده شدن چربي‌ها نمي‌شوند و تأثيري در كاهش وزن حقيقي ندارند.
كمربندهاي حرارتي فقط آب را از بدن خارج مي‌كنند كه بعد از مدت كوتاهي با جايگزين شدن آب، همه چيز به حالت اول برمي‌گردد.
كمربندهاي لرزشي با ارتعاشي كه ايجاد مي‌كنند باعث شكسته شدن و جابجا شدن چربي‌ها مي‌شوند و ممكن است به ظاهر باعث كاهش سايز شوند ولي سؤال اينجاست كه چربي‌هاي جابجا شده كجا مي‌روند؟
جواب اين است كه چربي‌ها وارد جريان خون شده و در ديواره داخلي رگ‌ها رسوب مي‌كنند يا در محل‌هاي پرخطر مثل دور قلب يا كبد تجمع مي‌كنند. در واقع به اين وسيله ظاهر خود را درست كرده و از درون به خود لطمه زده‌ايم.
اصولاً استفاده از دستگاه‌هاي لاغري موضعي نوعي نشاني غلط دادن است. اگر مي‌بينيم چربي بيشتر در ناحيه شكم و پهلو جمع مي‌شود به خاطر تنظيمات خاصي است كه در بدن ما حاكم است. بدن چربي‌هاي اضافي را در جايي كه كمترين خطر را برايش دارد ذخيره مي‌كند و هر وقت هم كه لازم داشت از همان جا برمي‌دارد.
لاغر شدن با قرص لاغري مثل نمره گرفتن با تقلب است و لطف و لذت چنداني
ندارد؛ در حالي كه لاغر شدن با تلاش فردي بسيار لذت بخش است و باعث افزايش اعتماد به نفس و رضايت دروني مي‌شود
نكته مهم اينجاست كه همان طور كه شما كار خاصي روي شكم‌تان انجام نداده‌ايد كه چاق شود براي لاغر شدنش هم لازم نيست كار خاصي بر رويش انجام دهيد و راه درستش تغذيه مناسب و در پيش گرفتن سبك زندگي سالم است. جالب است بدانيد شما اگر حتي به طور مرتب پياده روي هم كنيد از شكم و پهلو و باسن لاغر خواهيد شد.
گفتني است كه هيچ كدام از كمربندهاي لاغري مجوز مراكز علمي دنيا مانند FDA را ندارند و استفاده از آن‌ها به هيچ وجه توصيه نمي‌شود و اگر مضر نباشند قطعاً بي‌خاصيت هستند.
بالن معده
چرا بالن و حلقه معده نه؟
1- در ميان روش‌هاي لاغري اين‌ها مصداق سرپوش گذاشتن روي مشكل هستند، چون مانع از گرسنگي و تمايل شما به غذا نمي‌شوند، فقط سدّي در برابر خوردن شما ايجاد مي‌كنند.
تصور كنيد تمايل زيادي به خوردن داريد و غذاي دلخواه‌تان هم در برابرتان است اما نمي‌توانيد بخوريد. وقتي مي‌توان درست خوردن را ياد گرفت و از لذت غذا به شكل طبيعي برخوردار شد و از اين طريق لاغر هم شد، چه نيازي به اين روش‌هاي عذاب‌آور براي لاغري است؟
2- بالن معده باعث برگشت اسيد معده (ترش كردن) مي‌شود كه مشكلات كوتاه‌مدت و خطرات درازمدتي را متوجه فرد مي‌كند.
3- دانستن اين نكته مهم است كه مشكل اصلاً در معده نيست بلكه در ذهنيت و عادت‌هاي فرد است.

ليپوساكشن
چرا جراحي لاغري نه؟
1- هيچ عمل جراحي بي عارضه نيست، به خصوص جراحي روي بافت چربي كه با خطرات و عوارض گاه مرگباري نظير آمبولي چربي همراه است. در واقع در ميان روش‌هاي لاغري، عوارض جراحي براي كاهش وزن از همه بيشتر است.
2- در ميان روش‌هاي لاغري، جراحي مصداق ظاهرسازي است. جراح فقط چربي‌هاي ظاهري را برمي‌دارد كه كم‌خطرتر است و با چربي‌هاي خطرناك‌تر كاري ندارد. جراح چربي‌هاي دور كبد و قلب را برنمي‌دارد. چربي‌هايي كه در ديواره رگ‌ها رسوب كرده را برنمي‌دارد. حتي امكان اين كه چربي‌هاي ظاهري هم به طور متناسبي برداشته شود، نيست مثلاً شخص شكم لاغر پيدا مي‌كند با بازوهاي چاق و بدنش تناسب خود را هم از دست مي‌دهد.
به علاوه وقتي شخص به ظاهر لاغر مي‌شود يك دلخوشي و اطمينان خاطر كاذب پيدا مي‌كند در حالي كه او از درون همان فرد چاق قبلي است و همان عوارض تهديدش مي‌كند.
3- در اين دنيا هيچ چيز بي‌دليل نيست. اضافه‌وزن شما هم قطعاً دلايلي دارد. دلايل اضافه وزن شما در درون شما است، در عادت‌ها، انتخاب‌ها و سبك زندگي‌تان. بنابراين راه حل را هم بايد در درون خود جستجو كنيد نه در دنياي بيرون از خود.
جراح نمي‌تواند عادت‌هاي شما را هم جراحي كند. هر روشي كه تمركز شما را از درون به بيرون معطوف كند از راه صحيح، دورتان مي‌كند و با ايجاد خوش بيني كاذب و تأخير در گرفتن تصميم صحيح مانع سلامتي شما مي‌شود.
طب سوزني

چرا طب سوزني نه؟
چون تنها تأثير طب سوزني در كاهش اشتها است آن هم در دوره‌اي كه استفاده مي‌شود و چون دلايل اضافه‌وزن كه در عادت‌ها و آگاهي‌ها و انتخاب‌هاي فرد است تغيير نمي‌كند، بعد از قطع درمان همه چيز به جاي اول برمي‌گردد و فرد مي‌ماند با سرخوردگي يك تجربه ناموفق.

قرص هاي چربي سوز
چرا قرص لاغري نه؟
1- قرص لاغري هم يكي ديگر از روش‌هاي لاغري است، اما امروزه ديگر همه مي‌دانند كه هيچ دارويي بي‌عارضه نيست. قرص لاغري تأثيرات منفي و مخربي بر جسم و روان شما مي‌گذارد. تأثيراتي مانند عصبي شدن بي‌دليل، مشكلات قلبي، مشكلات گوارشي و كاهش جذب ويتامين‌هاي غذا و… و اين‌ها جداي از عوارض بعضي داروهاي رايج ديگر مثل Tenuate است كه اصولاً هيچ مجوز معتبر علمي ندارند.
2- چون تأثير قرص لاغري كم و محدود است و معمولاً در كل بيشتر از چهار يا پنج كيلوگرم نيست.
3- چون تأثير قرص لاغري موقتي است. قرص لاغري دلايل اضافه ‌وزن شما را برطرف نمي‌كند و عادت‌هاي شما را تغيير نمي‌دهد. قرص لاغري يا اشتها را كاهش مي‌دهد يا جلوي جذب چربي‌ها را به بدن مي‌گيرد. پس تأثيرش محدود به زماني است كه آن را مي‌خوريد و با كنار گذاشتن آن اثراتش هم از بين مي‌رود.
4- چون لاغر شدن با قرص لاغري مثل نمره گرفتن با تقلب است و لطف و لذت چنداني ندارد؛ در حالي كه لاغر شدن با تلاش فردي بسيار لذت بخش است و باعث افزايش اعتماد به نفس و رضايت دروني مي‌شود. ما دوست داريم فردا وقتي در آينه نگاه مي‌كنيد بگوييد اين من بودم كه خودم را لاغر كردم. در آن صورت بيشتر مراقب دستاوردهاي‌تان خواهيد بود و مثل يك دارايي گران‌بها از آن مراقبت خواهيد كرد و احتمال برگشت وزن‌تان به حداقل خواهد رسيد.
اگر مي‌بينيم چربي بيشتر در ناحيه شكم و پهلو جمع مي‌شود به خاطر تنظيمات خاصي است كه در بدن ما حاكم است. بدن چربي‌هاي اضافي را در جايي كه كمترين خطر را برايش دارد ذخيره مي‌كند و هر وقت هم كه لازم داشت از همان جا برمي‌دارد
5- براي اين كه لاغر شدن مسير شاهانه ندارد. لاغر شدن مسير ميانبر ندارد. كاهش وزن يك اتفاق جادويي نيست كه با قرص و داروي لاغري اتفاق بيفتد. كاهش وزن يك مسير و يك روند است كه بايد طي شود. فرق يك فرد هشتاد كيلويي با يك فرد شصت كيلويي فقط در وزنشان نيست. اين دو نفر در عادت‌ها، انتخاب‌ها و سبك زندگي با هم متفاوتند. يك فرد هشتاد كيلويي اگر مي‌خواهد واقعاً به يك فرد شصت كيلويي تبديل شود بايد با آموزش و تمرين، استحقاق شصت كيلويي شدن را پيدا كند وگرنه به هر شكل ديگري لاغر شود لاغري‌اش ظاهري و موقتي خواهد بود و دير يا زود رشته‌هايش پنبه خواهد شد و به وزن قبلي‌اش برخواهد گشت.

مسئوليت انتخاب درست
روش‌هاي لاغري و كاهش وزن بسيار هستند و اين شما هستيد كه مسئوليت انتخاب درست را به عهده داريد.

رژيم
28 سالگي بهترين سن براي رژيم گرفتن
اگر قصد داريد اضافه وزنتان را كاهش دهيد، متخصصان تغذيه معتقدند كه بهترين زمان براي آغاز رژيم گرفتن از سن 28 سالگي است.
بررسي‌ها نشان داده است موفق‌ترين افراد در تلاش براي لاغر شدن، كساني هستند كه از اين سن شروع به رژيم گرفتن مي‌كنند.
اين بررسي‌ها روي 3000 هزار زن در حدود 30 سالگي صورت گرفته است. متخصصان تغذيه در انگليس تأكيد دارند كه زنان در اواخر دهه 20 سالگي به دليل داشتن زمان و اراده قوي‌تر بهتر از عهده اين كار برمي‌آيند. به علاوه چون آن‌ها در اين سن بيشتر نگران افزايش وزن خود هستند، اغلب با تمركز بيشتري به اهداف خود براي كاهش وزن مي‌پردازند و توجه دارند.
از سوي ديگر زنان در دهه 30 سالگي اغلب به قدري مشغله دارند كه كمتر فرصت مي‌كنند به وزن خود توجه كنند و در سنين 40 و 50 سالگي نيز علاقه خود را براي متناسب نگه داشتن بدن‌شان از دست مي‌دهند.

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن