تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816879798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا هارد ديسك اينقدر گران شد


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: چرا هارد ديسك اينقدر گران شد
- سال 2011 بحران‌هاي مختلف طبيعي و مالي را پشت سر گذاشت و به پايان رسيد. اما تاثير اين بحران‌ها همچنان در زندگي روزمره افراد كاملا مشهود است.

سيل تايلند يكي از جدي‌ترين بلاياي طبيعي سال ميلادي گذشته بود كه تاثير قابل توجهي هم بر روندهاي تجاري بازارهاي مختلف گذاشت.

در اين ميان اما بازار كامپيوتر و البته هارد ديسك بيشتر از هر بازار ديگر تاثير اين اتفاق را تجربه كرد. در حقيقت عواقب باران‌هاي سيل آساي تايلند را بايد در كارخانه‌هاي بزرگ‌ترين توليدكنندگان هارد ديسك جهان جست‌وجو كرد. اين موضوع باعث بر هم خوردن چرخه تامين و توليد قطعات و كاهش عرضه هارد ديسك و ديگر سخت‌افزارهاي ذخيره‌سازي در بازارهاي جهاني شد. هر چند بسياري معتقدند كه شركت Western Digital بيشترين آسيب را در ميان ديگر شركت‌هاي توليدكننده هارد ديسك ديده است، اما همين موضوع هم براي تحت تاثير قرار دادن بازارهاي جهاني كافيست.

درست به همين دليل هم هست كه اعداد و ارقام قيمت‌ها در بازار هاردديسك همچنان به رشد نجومي خودشان ادامه مي‌دهند؛ روندي كه براساس پيش‌بيني و انتظار كارشناسان و فعالان اين بازار دست كم تا نيمه اول سال 2012 ادامه خواهد داشت.

به اين ترتيب است كه به عنوان نمونه هاردديسك‌هاي اكسترنال با ظرفيت 500 گيگابايتي كه در اوايل پاييز امسال با قيمتي در حدود 55 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسيدند، حالا با قيمتي متغير از 140 تا 160 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شوند. اين اتفاق براي هارد ديسك‌هاي يك ترابايتي هم افتاده است. اين هارد ديسك‌ها كه تا قبل از ماجراي سيل تايلند قيمتي در حدود صد هزار تومان داشتند حالا با قيمتي از 240 تا 270 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شوند و به فروش مي‌رسند.

بسياري از كارشناسان معتقدند كه كاهش ميزان توليد و عرضه قطعات ذخيره‌سازي و به خصوص هاردديسك‌ها بيشتر از هر عامل ديگري اين بازار را دچار تلاطم و نا بساماني كرده است. آمار هم اين موضوع را تاييد مي‌كند و نشان از كاهش ميزان صادرات جهاني انواع هارد ديسك دارد.

براساس جديدترين گزارش منتشر شده از سوي موسسه تحقيقاتي IHS iSuppli در اين مورد، به طور كلي پنج توليدكننده برتر و پر فروش بازار جهاني هاردديسك در آخرين فصل سال ميلادي گذشته 3/123 ميليون دستگاه هارد ديسك به سرتاسر دنيا صادر كرده‌اند كه اين ميزان در مقايسه با فصل سوم سال 2011 با كاهش 30 درصدي همراه بوده است. حجم صادرات جهاني هارد ديسك در فصل سوم سال 2011 برابر 2/175 ميليون دستگاه بوده است. اين در حالي است كه همه شركت‌هاي توليد كننده بزرگ شاهد كاهش ميزان صادرات جهاني خود در فصل چهارم نسبت به فصل سوم بوده‌اند.

در بين اين توليدكنندگان، اما حالا Seagate گويا كمترين ضرر و بيشترين سود را از سيل تايلند برده است. Seagate حالا با پشت سر گذاشتن شركت Western Digital كه كارخانه‌ها و خطوط توليدش بيشترين آسيب را در نتيجه اين سيل ديده‌اند، به جايگاه اولين توليد كننده برتر بازار جهاني هارد ديسك‌ها رسيده است. اين شركت در سال 2011 صادرات جهاني برابر 9/46 ميليون دستگاه داشته است. اين رقم اما براي شركت رقيبش يعني Western Digital برابر 5/28 ميليون دستگاه بوده است. باران‌هاي سيل آساي تايلند باعث كاهش 8 درصدي ميزان صادرات فصلي شركت Seagate شدند، در حالي كه اين سيل كاهش 51 درصدي ميزان صادرات فصلي شركت Western Digital را به دنبال داشته است.

با اين اوصاف است كه گويا جبر جغرافيايي با شركت Seagate همراه بوده و توانسته سود قابل توجهي را در بازار آشفته هارد ديسك‌ها براي آن به ارمغان بياورد.

«فنگ ژانگ» يكي از تحليلگران موسسه iSuppli در اين مورد مي‌گويد: «محل كارخانه Seagate در تايلند از نظر ارتفاع در جاي بلندي واقع شده است و به همين دليل هم اين شركت كمترين آسيب را از سيل‌هاي ماه اكتبر ديده است. در مقابل اما كارخانه Western Digital در قلب مخرب‌ترين بلاياي طبيعي 50 سال اخير اين شركت قرار گرفته بود و به اين دليل بيشترين آسيب را از اين واقعه متحمل شده است».

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن