تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816511562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجرايي شدن طرحراه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه با مشاركت بخش خصوصيخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اجرايي شدن طرحراه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه با مشاركت بخش خصوصيخبرگزاري موج -


۱۴ اسفند ۱۳۹۰ (۱۰:۴۱ق.ظ)

اجرايي شدن طرح

راه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه با مشاركت بخش خصوصي
خبرگزاري موج - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس گفت: راه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه بزرگترين خط ريلي كشور است كه با مشاركت و سرمايه گذاري بخش خصوصي اجرا مي شود.

به گزارش خبرگزاري موج، مهندس محسن اردكاني افزود: عمليات راه آهن شيراز - اصفهان با عنوان اولين پروژه ريلي استان از زمان دولت ششم آغاز شد و تا پايان دولت هشتم يعني پس از گذشت 12 سال و قبل از روي كار آمدن دولت هاي نهم و دهم تنها 14 درصد پيشرفت فيزيكي داشت.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه در سال 88 يعني پايان دولت نهم، مرحله اول آن به بهره برداري رسيد و در عيد سعيد مبعث امسال نيز مرحله نهايي آن با تكميل بزرگترين و زيباترين ايستگاه راه آهن كشور، در شيراز به بهره برداري كامل رسيد.
او اظهار داشت: از حدود 9 هزار كيلومتر خط آهن كشور يعني حدود يك هزار و 900 كيلومتر آن در استان فارس در حال اجرا است.
وي افزود: اين خطوط شامل راه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه، راه آهن شيراز - نيريز - گلگهر، راه آهن شيراز- جهرم- لار - بندرعباس، راه آهن شيراز - اقليد - يزد و راه آهن شيراز - اهواز است.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس گفت: استان فارس سرزمين فرصت ها در همه ابعاد از جمله منابع غني فرهنگي و مذهبي، گردشگري و تجارت و علم و فناوري است و از همه مهمتر اين استان از منابع خوب انساني و نيروي متخصص و متعهد نيز بهره مند است.
اردكاني اضافه كرد: پروژه راه آهن 450 كيلومتري شيراز - بوشهر - عسلويه با سرمايه اي بالغ بر 13 هزار و 600 ميليارد ريال به صورت EPCF اجرا مي شود كه در آن مطالعات، طراحي، اجرا، تداركات و تامين مالي، توسط سرمايه گذار بخش خصوصي صورت مي گيرد.
او گفت: از مزاياي استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي اين است كه ديگر نگران تامين و يا تخصيص اعتبار نيستيم چرا كه يكي از چالش ها و دلايل طولاني شدن پروژه ها در بخش دولتي، عدم تامين و تخصيص به موقع اعتبار است.
اردكاني با بيان اينكه قيمتها در اين قبيل پروژه ها ثابت است و با افزايش تورم در طول مدت اجراي پروژه قيمت ها افزايش نمي يابد اضافه كرد: به دليل اينكه منبع تامين مالي و بازگشت منابع سرمايه گذار، بهره برداري از خود پروژه است، عجله سرمايه گذار در به بهره برداري رساندن پروژه بيشتر از دولت است و هر چه زمان اجراي پروژه كاهش يابد سرمايه گذار، از منافع بيشتري برخوردار خواهد بود و در اجراي هر چه سريع تر آن مصمم تر است.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس مهمترين مزيت اين روش را توسعه كمي و كيفي زيرساخت استان با مشاركت خود مردم دانست و اظهار داشت: سرمايه گذاري صورت گرفته در اين پروژه، بيش از پنج برابر كل بودجه امسال استان فارس است، يعني بايد چهار الي پنج سال كل اعتبارات اين استان با تخصيص كامل، جهت اين خط آهن صرف مي شد تا چنين راه آهني به بهره بردار برسد.
وي با اشاره به تحولات عظيمي كه اين راه آهن در استان فارس و كل كشور ايجاد خواهد كرد گفت: اين خط، راه آهن شمال و جنوب كشور را به هم متصل مي كند و مراسلات و حمل و نقل بنادر جنوب به شمال كشور را ميسر ساخته و زمينه صادرات را فراهم مي نمايد.
اردكاني با بيان اينكه اين خط ريلي، شيراز را به عنوان يك بندر خشك در كشور مطرح خواهد كرد اظهار داشت: با توجه به اين كه استان فارس در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي معين كشور محسوب مي شود، اين راه آهن مي تواند نقش مهمي را در حمل و نقل فرآورده هاي نفتي و پتروشيمي ايفا كند.
وي پروژه راه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه را پروژه اي منحصر به فرد در كشور دانست و افزود: تمامي مراحل شروع، پيگيري و نهايي شدن اين پروژه توسط استانداري فارس به خصوصا شخص استاندار فارس صورت گرفته كه اين موفقيت مرهون اراده و همدلي مردم با دولت و همسويي و تعامل مسوولان و حضور حداكثري مردم فهيم استان در تمامي عرصه ها است.

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن