تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817160233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سير تحول پوستر انقلاب از بيان روايي به مفهومي است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: سير تحول پوستر انقلاب از بيان روايي به مفهومي است


خبرگزاري آريا- نظام الدين امامي فر، ديگر محقق اين همايش نيز مقاله خود با عنوان «سير تحول پوستر پس از انقلاب اسلامي» ارائه كرد و با تقسيم بندي پوسترهاي انقلاب اسلامي تا امروز به سه دوره يك پوستر از هر دوره را با شيوه نشانه شناسي نقد و بررسي كرد.
به گزارش آريا، امامي فر در تقسيم بندي اين سه دوره زماني اظهار كرد:«سال 57 تا 59 كه دوران تحولات اجتماعي ايران است، سال هاي 59 تا 68 كه مربوط به جنگ تحميلي است و سال هاي 68 تا 80 كه به دوران سازندگي بر مي گردد، در اين تقسيم بندي لحاظ شده اند.»
امامي فر در ادامه پوستري از مرتضي مميز را با نوشته «از خون جوانان جوانان وطن لاله دميده» به عنوان يكي از پوسترهاي دوره اول نشان داد و گفت:«در اين دوره برخي از پوسترها بسيار راحت و صريح استفاده مي شده اند و بحث هنري مانند امروز لحاظ نشده بود. حتي در برخي از موارد با خودكار يا مداد در كنار اثر متني نوشته مي شد و گرافيست به اين فضا تن داده بود.»
وي در مورد ديگر خصوصيات اين دوره توضيح داد:«انسان ها درگير تحولات اجتماعي بودند. در پوسترهاي اين دوره كنتراست شديد و وجود سياهي و سفيدي به عنوان معاني اسطوره اي مطرح بود كه به دور از هرگونه پيچيدگي است.»
اين محقق سپس پوستري با عنوان «از خون شكفتن غنچه ها» اثر علي وزيريان را به عنوان نمونه دوره دوم نشان داد و عنوان كرد:«فضاهاي غير واقعي و اسطوره اي، تراكم زياد عناصر، تصويرسازي و اهميت نوشته و خط در اين دوره سلطه دارد.»
وي همچنين در بخش ديگري پوستري از طراجي چند گرافيست را به معرض ديد گذاشت و در خصوص ويژگي هاي دوره سوم گفت:«در اين دوران به دليل گسترش تكنولوژي كامپيوتر و صنعت چاپ، فضاي بازتري براي گرافيست ها ايجاد شد كه مي توانستند مفاهيم پيچيده و انتزاعي تري بيان كنند.
وي در خاتمه سخنانش گفت:«هرچه از دوره اول به سمت دوره سوم مي رويم پوسترها از حالت روايي گونه به سمت مفهومي شدن مي روند. پوسترهاي دوره اول واقعي، دوره دوم اسطوره اي و دوره سوم انتزاعي هستند.»

شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن