تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 2 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823723787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
سوال از رييس جمهور در صحن علني

بررسي سوال برخي از نمايندگان از رييس جمهور و تقاضاي تحقيق و تفحص ها از سازمان تربيت بدني، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و سازمان اوقاف و امور خيريه از جمله موارد كاري بهارستاني ها در هفته آينده پس از 3 هفته تعطيلي مجلس براي سركشي نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه شان و تبليغات انتخابات مجلس است.
به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس هفته آينده تقاضاي تحقيق و تفحص از مركز پژوهش هاي مجلس، حادثه منجر به فوت و جرح عده اي از كارگران در كارخانه ايران خودرو و نحوه تامين تجهيزات موردنياز در حوزه صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات را بررسي مي كند.
بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني، عملكرد ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، سازمان اوقاف و امور خيريه، شركت تهيه و توليد مواد معدني در ايران، مناقصات، مزايده ها و واگذاري شركت مپنا وابسته به وزارت نيرو و همچنين علت عدم اجراي قانون ارتقاي كيفي توليد خودرو و ساير توليدات صنعتي داخلي در شركت سايپا از ديگر موارد كاري هفته آينده مجلس به شمار مي آيد.
همچنين چند مورد "رد" تقاضاي تحقيق و تفحص در دستور كار هفته آتي مجلس قرار دارد كه از جمله آن قراردادهاي نفت و گاز، ميزان تحقق اهداف سند چشم انداز در افق 1404، عملكرد سازمان جنگل ها و مراتع و آبخيزداري كشور، شوراي عالي اداري و برخي از اقدامات اخير دولت مثل دوركاري و انتقال وزارتخانه ها و كاركنان به ساير استان ها، است.
بررسي دليل عدم جز (ب) بند (1) و تبصره هاي بند 2 قانون بودجه سال 90 نيز در دستور كار مجلس قرار گرفته است.
نمايندگان مجلس همچنين علاوه بر رسيدگي لايحه حمايت خانواده، طرح عدم لزوم بيمه مجدد اجباري شاغلين فصلي و ساكنين شهرهاي با جمعيت كمتر از بيش هزار نفر كه نزد صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير بيمه مي باشند، را بررسي مي كنند.
طرح هاي اصلاح قانون صلاحيت دادگستري براي رسيدگي به دعاوي مدني عليه دولت هاي خارجي، قانون وزارت نفت، حذف نام پست بانك از فهرست شركت هاي مشمول واگذاري قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44، تبديل وضعيت مربيان حق التدريس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به رسمي و پيماني نيزدر دستور مجلس قرار گرفته است.
از ديگر موارد كاري هفته آينده مجلس رسيدگي به چندين طرح ديگر شامل اصلاح عنوان صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير، تسري قانون فوق العاده خاص كارمندان سازمان هاي پزشكي و قانوني كشور و انتقال خون ايران به كارمندان دامپزشكي كشور، اصلاح تبصره (3) ماده (28) قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اصلاح مواد (38) و (39) قانون ماليات بر ارزش افزوده، عقد قرارداد مستقيم با نيروهاي خدماتي توسط دستگاه هاي اجرايي و حذف شركت هاي پيمانكار، استفساريه بند (د) ماده (4) قانون ثبت اختراعات، طرح هاي صنعتي و علائم و نام هاي تجاري، اصلاح موادي از قانون بخش تعاوني اقتصاد جمهوري اسلامي ايران و اصلاحيه آن و ممنوعيت ساخت، حمل و نگهداري ادواتي كه در درگيري فيزيكي بين افراد كاربرد دارد، است.
لوايح دستور كار هفته آينده مجلس نيز لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور، اجازه افزايش سهام ايران در بانك بين المللي ترميم و توسعه و موسسه توسعه بين المللي از موسسه هاي وابسته به گروه بانك جهاني، اصلاح جدول حوزه هاي انتخابيه مجلس شوراي اسلامي و تعداد نمايندگان آن ها و اصلاح قانون نظام صنفي كشور است.
همچنين در هفته آينده چندين مورد از لوايح عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين المللي و موافقتنامه ها با كشورهاي مختلفي همچون تاجيكستان، تركيه، عراق، بوسني و هرزگوين، الجزاير،بلاروس، چين، گينه بيسائو، غنا، كومور، اكوادور و سنگال رسيدگي مي شود.

تورم و بيكاري نيازمند پيگيري هاي جدي مسئولان

نماينده تهران گفت:تورم و بيكاري،دو عارضه مزمن اقتصاد ايران بوده كه نيازمند پي گيري هاي جدي مسوولان كشور است.
احمد توكلي نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي ضمن تشريح برنامه هاي خود براي انتخابات با اشاره به اينكه عدالت و مبارزه با فساد حكمت فرستادن پيامبران است،به باشگاه خبرنگاران گفت: شرط تحقق عدالت آن است كه مديران ارشد پاك دست باشند و دست اطرافيان خويش را در ويژه خواري ببندند.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس با اشاره به اينكه تورم و بيكاري دو عارضه مزمن اقتصاد ايران است گفت: تورم و بيكاري به دليل پايين بودن بهره وري، رانتي بودن اقتصاد و در نتيجه ناعادلانه بودن مناسبات در اخذ تسهيلات و مجوزهاي مختلف دولتي و توزيع امكانات در بستري از سياست هاي نامناسب، تداوم يافته است، لذا نيازمند مديريتي جامع و جدي در اين زمينه هستيم.
توكلي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي از آغاز همواره مورد بغض نظام سلطه و مورد عنايت و علاقه ملت هاي آزادي خواه بوده است، افزود: بايد مقامات كشور در مقابل زياده خواهي هاي كشور هاي زورگو مقاومت و به پيشرفت هاي بيشتر اين مرز و بوم كمك كنند. اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد:درصورت راه پيابي به مجلس نهم،تمايل دارم در كميسيون برنامه و بودجه به مردم خدمت رساني كنم.

شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن