تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816728884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آزمایش رانندگی و بررسی پورشه کاین با تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:تکناز:
آزمایش رانندگی و بررسی پورشه کاین با تصویر

واردات پورشه ، از دیروز تا امروز :
ماهنامه خودرو امروز – آبان ۸۸  -پیشینه ورود محصولات پورشه به ایران ، به اوایل دهه ی چهل شمسی باز می گردد و این روند  که تا اواسط دهه ی پنجاه  توسط عده ی بسیار محدودی از افراد متمول  جامعه به صورت خود جوشانه پیگیری می شد ،  ادامه داشت ، تا اینکه  با پیروزی انقلاب و در تبعات آن وضع قوانین جدید واردات خودرو ، ورود محصولات پورشه به حیطه ی فراموشی سپرده شد . در این سی سال نیز تنها تعداد بسیار محدودی از محصولات پورشه ، آن هم به صورت گذر موقت ، در دهه ی هشتاد رد پایی از خود به جای گذاشته اند ، که خود  نیز برای دوستداران بسیار امیدوار کننده بوده است ! و حالا فقدان چندین ساله محصولات پورشه در ایران ، بالاخره عده ای کار بلد را بر آن داشت تا در قالب شرکتی ملقب به معین خودرو ، زیر چتر مهندسی کمپانی پورشه ، اقدام به واردات محصولات این خودروساز آلمانی نمایند و در این راستا ، واردات بزرگترین عضو خانواده پورشه یعنی کاین را ، خط آغاز خود برای این ماراتن مهیج قرار داده اند . در ادامه این مسیر نیز،  پورشه  باکستر با دو پیشرانه ۲۵۵ و ۳۱۰ اسب بخار ، کایمن با توان ۳۲۰ اسب بخار و برخی تیپ های پورشه ۹۱۱ از جمله ؛ GT2 با قدرت ۵۳۰ اسب بخار ، در سبد محصولات ارائه شده این شرکت در ایران ، گنجانده خواهند شد . ورود پورشه پانامرا نیز که یک سدان خانوادگی با مهندسی بسیار بالا است ، از دیگر وعده های این شرکت نو ظهور می باشد .

/ax1/426/1.JPG

کاین چگونه شکل گرفت ؟ تب رقابت و تنوع بالای خودروهای شاسی بلند در چندین سال اخیر ، سر انجام  در سال ۲۰۰۲ کمپانی پورشه را نیز فرا گرفت ، تا بر خلاف آنچه همگان از محصولات  این اسپورت ساز شهیر انتظار داشتند ، شانس خود را در این حیطه نیز به بوته ی آزمایش بگذارد . اما دیری نپایید که با فروش بیش از یکصد هزار دستگاه کاین در کمتر از دو سال ، پورشه  با افتخار از این آزمایش خطیر ، نمره قبولی گرفت و خیلی زود با وجود تمامی انتقادها ، اعتبار وصف ناپذیری برای این محصول خود بدست آورد . کاین با اصالت و تکنولوژی برتر پورشه ، رشد و نمو یافت و اکنون با پنچ تیپ : استاندارد ، S ، GTS ، توربو و توربو S ، با قدرت هر چه تمام تر خود را به بازارهای جهانی دیکته کرده است
 
/ax1/426/2.JPG
  لینک پوستر عکس بالا
خودرو امروز ، میزبان کاین :
و حالا در قالب یک تست که مدتی قبل در آستانه فروش پورشه کاین ، در شیراز انجام گرفت ، شما را با این محصول متفاوت آشنا می کنیم . تا با دید باز اقدام به خرید این محصول تازه وارد نمایید .خودروی مورد نظر تیپ S  مدل ۲۰۰۶ است و کشور کویت نیز مبداء ورودی آن می باشد. این شما و این هم آقای خاص !


/ax1/426/3.JPG

لینک پوستر عکس بالا
طراحی  خاص برای سلیقه های خاص !
در نگاه اول ، طراحی کاملا متفاوت کاین با تمامی  شاسی بلندها ، از دو جنبه  مورد نظر قرار می گیرد . اول آنکه ، پورشه کاملا ناخودآگاه ، با این طراحی ، استاندارد و جلوه ی متفاوتی از suv ها را تدوین کرده است و دوم اینکه ، این طراحی  با وجود خاص بودن ، نمی تواند به عنوان طرحی عامه پسند ، مد نظر قرار گیرد . کاین طرحی فراگیر ارائه نداده است ، اما در پرتو همین طرح و مهندسی بالای پورشه ، تبدیل به اتومبیلی شاخص و رده بالا در میان شاسی بلندهای مطرح بازار گشته است . با نگاهی گیرا به خطوط و فرم دهی بدنه ، المان های خاص پورشه ، به وضوح برایمان قابل روئیت می شود . طراحی چراغ های جلو در کنار ورودی های بزرگ هوا ، از دیگر اعضای خانواده پورشه مستثنیّ نیست ، اما در قسمت عقب داستان چیز دیگریست و انحنای شیشه ی عقب ، دو لوله اگزوز کروم کاری شده و چراغ های متفاوت ، روحی اسپورت و عظلانی  به این قسمت بخشیده اند .

/ax1/426/4.JPG

لینک پوستر عکس بالا
قطعات درخشان استیل نیز با ظرافت هر چه تمام تر بر روی رنگ آبی کاربنی بدنه ، جلوه گر مونتاژ بالای مجموعه هستند . در نمای نیمرخ طرح تلفیقی است از اتاق suv و استیشن که با مهارت خاصی ترکیب شده اند . رینگ های ۱۹ اینچ  سوار شده بر لاستیک های Michelin نیز با جلوه بصری بالا ، از کاین توربو به اقتباس گرفته شده است . از دید نگارنده ، طرح بدنه کاین : دلچسب ، اسپورت و متفاوت است که از جانب منتقدان به آن بی مهری شده است .

/ax1/426/5.JPG

لینک پوستر عکس بالا
کابین :  لوکس و مجهز ، همچون پورشه !
با ریموت کنترل درب را باز کرده و با ورود به کابین ، خود را در محیطی بسیار لوکس و دلربا می بینم . جنبه های اسپورت و کیفیت بسیار بالای تولید ، درست همان چیزی است که از کمپانی پورشه انتظار داشتیم . بر خلاف طرح بدنه ، در بخش کابین ، هیچ نقدی بر طراحی جایز نیست . تمامی اجزاء با یک مهندسی بالا در هم آمیخته اند تا محیطی لوکس و عامه پسند ، به خریدار تقدیم کنند .

/ax1/426/6.JPG

لینک پوستر عکس بالا
فضای داخلی بسیار جادار است و به لطف طراحی مناسب ستون ها ، زاویه دید کاملی در تمام زوایا ، به معرض نمایش قرار می گیرد . طرح مجموعه نشان دهنده ها و محل  قرارگیری سوئیچ در سمت چپ فرمان ، از دیگر اعضای خانواده پورشه به عاریت گرفته شده است .

/ax1/426/7.JPG

لینک پوستر عکس بالا
چرم مرغوب ، چوب برس خورده براق و قطعات آلومینیمی ، در ارتقاء سطح کیفی و ظاهری کابین نقش درخور توجه و تحسین برانگیزی داشته اند  و بعد از ۱۳۵ هزار کیلومتر کارکرد ، همچنان طراوت روز اول خود را حفظ کرده اند . سیستم مولتی مدیای مجهز و پیشرفته ، سانروف برقی ، مجموعه کامل کلیدهای کنترلی بر روی فرمان ، سیستم تهویه اتوماتیک با کانال های مجزا برای تمامی سرنشینان ، کلیدهای شماره گیری تلفن همراه بر روی داشبورد ، سیستم گرم کن و سرد کن صندلی های جلو ، سیستم تنظیم زاویه نور چراغهای زنون ، شیشه های ضد امواج uv ، کروز کنترل پیشرفته و ایربگ های پرده ای و داشبورد ،  برخی از تجهیزات استاندارد کاین می باشند .

/ax1/426/8.JPG

لینک پوستر عکس بالا
رانندگی برتر ، تکنولوژی برتر :
بر صندلی تمام چرم کاین تکیه زده و آن را به صورت برقی در تمام زوایا تنظیم تنظیم می کنم ، کمربند ایمنی پیش کشنده رامی بندم ، پا را بر روی پدال ترمز قرار می دهم و حالا اقدام به استارت زدن می کنم. پیشرانه هشت سیلندر v شکل با حجم دقیق ۴۵۱۱ سی سی ، نیروگاه این خودروی ۲۲۲۵ کیلوگرمی است . گیربکس ۶ دنده تیپ ترونیک را در حالت تعویض دستی قرار می دهم و پا را تا انتها بر روی پدال گاز می فشارم . ۳۲۰ اسب بخار قدرت ،  طبق ادعای کارخانه ، در بهترین شرایط می تواند  در مدت زمان ۲/۷ ثانیه ،  ما را از  سرعت ۱۰۰ کیلومتر فراتر ببرد . آغاز حرکت بسیار جالب توجه و قدرتمند است . در آزمایش رانندگی در جاده کوهستانی ، با وجود ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور ، هیچگونه افت کیفیت و ضعفی در کشش موتور احساس نمی کنیم . خودرو کاملا گوش به فرمان است و سیستم  فرمان تمام هیدرولیک سرو ، بازخوردهای سطح جاده را در جهت فرمان پذیری مناسب به ما ابلاغ می کند . سیستم تعلیق کاین ، نه آنچنان نرم است که لذت سواری را فدای راحتی کرده باشد و آنچنان خشک که ناهمواریهای سطح جاده مستقیماً به سرنشینان منتقل شود . سیستم فنربندی بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع ، با جذب ضربات مناسب ،  رانندگی با کیفیتی  ارزانی داشته است . چسبندگی خودرو بسیار در خور توجه است و از انحرافات جانبی شایع در خودروهای شاسی بلند ، خبری نیست .

/ax1/426/9.JPG

لینک پوستر عکس بالا
کاین به طور استاندارد از سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ استفاده می کند تا حداکثر کارآیی ممکن با قدرت هرچه تمام تر  به ثمر بنشیند . اما به جرات می توان سیستم مدیریت کشش پورشه PTM و همچنین PASM را ،  برگ برنده  اساسی پورشه در برابر رقیبان دانست . فقط کافیست با کمک کلیدهای تعبیه شده در کنسول مرکزی ، توزیع گشتاور میان  دیفرانسیل های جلو و عقب را به راحتی تنظیم کنید ، تا رانندگی در مناطق صعب العبور ، دغدغه ای برای شما نباشد . حتی می توان گشتاور وارد بر یک دیفرانسیل را به طور صد در صد کاهش یا افزایش داد تا تجربه رانندگی با یک خودروی دیفرانسیل جلو و یا دیفرانسیل عقب را با یک خودروی چهار چرخ متحرک ، داشته باشید . در عین حال تنظیم نوع رانندگی که مستقیما ارتفاع و ارتعاشات فنرها  را تحت تاثیر قرار می دهد ، لذت رانندگی را به اوج می رساند . در آزمایش ترمز های چهار چرخ دیسکی مجهز به تمامی سیستم های حفاظتی کنترلی از جمله ABS  ، نقطه ضعفی را شاهد نبودیم و عملکرد آن به مراتب بهتر از دیگر خودروهای رقیب است . کاین  به طور شگفت انگیزی عالیست ، به طور دقیق مهندسی شده است و رانندگی با آن بسیار راحت و لذت بخش است . در دید اطراف نیز نقطه کوری وجود ندارد و در رانندگی درون شهری بسیار خوب و مفرح عمل میکند . پس از مدتی رانندگی در شرایط متفاوت و مسیرهای متنوع ، قابلیت تطبیق پذیری کاین به ما اثبات می شود. رانندگی با کاین بسیار قدرتمند ، هدفمند و تلفیقی از لوکس سواری و اسپورت سواری است . با توجه به اینکه رقبای کاین همچون BMW X5 و اینفینیتی FX ، در ایران جایی برای عرضه ندارند ، پیشنهاد می کنیم  لذت فوق العاده بالای رانندگی با کاین را از دست ندهید .

/ax1/426/10.JPG

نگاهی اجمالی به کاین های تدارک دیده برای بازار ایران :
کاین های در نظر گرفته شده برای بازار ایران ، از نوع استاندارد با موتور شش سیلندر v شکل به حجم ۳۶۰۰ سی سی می باشند که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را ، با عبور از گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک s ، به هر چهار چرخ انتقال می دهند . شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل ،۱٫ ۸ ثانیه در حالت دستی و ۸٫۹ ثانیه  در حالت اتوماتیک است . ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت ، نقطه اوج سرعت کاین در ایران می باشد . مصرف سوخت بالای ۹/۱۲ لیتر به صورت ترکیبی نیز ، در هر ۱۰۰ کیلومتر ، در انتظار خریدار ایرانی خواهد بود . از آنجایی که کمپانی های مطرح دنیای ، اللخصوص پورشه ، برای حفظ بازار دائماً در حال بهینه سازی محصولات خود هستند ، در مدلهای ارائه شده به ایران ، در فلسفه طراحی نسبت به مدل تست شده تغیراتی را از جمله تغییر در سپرها ، چراغها ، رینگ ها و تا حدودی در تودوزی و چیدمان داخلی شاهد هستیم . در قسمت فنی نیز ، بهینه سازی های صورت گرفته ، این خودرو را در راستای به روز رسانی موفق نشان می دهد . طبق اعلام معین خودرو ، دو مدل ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ فول آپشن کاین ، با محدوده قیمت ۱۲۶ تا ۱۷۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهند شد . این در حالی است که این مدل ها در خارج از کشور فقط بین ۴۵ تا ۸۰هزار دلار قیمت گذاری شده است !  تنها رقیب  کاین از لحاظ سطح تجهیزات و قدرت فنی ، مرسدس ML برابوس می باشد که خود نیز از تازه وارد های بازار محسوب می شود و البته با قیمت فراتر از دویست میلیون تومان در عمل تهدیدی برای کاین ایجاد نخواهد کرد و از کورس رقابت خارج می شود ، تا کاین با طرحی متفاوت اما مشکل پسند در فرم دهی بدنه  و بسیار لوکس و عامه پسند در داخل و همچنین با سطح تجهیزات گسترده و قدرت فنی بالا در پرتو نام و مهندسی برتر پورشه  ، بازاری کاملا انحصاری برای خود ایجاد کند .
در پایان نیز از مالک محترم پورشه کاین ، که صمیمانه خودرو خود را در اختیار ما قرار دادند ،  کمال تشکر و قدردانی را داریم .







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تکناز]
[مشاهده در: www.taknaz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1997]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن