تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819301550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي دولت براي سكه در يك جدول؛ پيش فروش سكه 9 ماهه شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برنامه‌هاي دولت براي سكه در يك جدول؛ پيش فروش سكه 9 ماهه شد
اقتصاد > اقتصاد‌ملي - همشهري‌آنلاين:
مديركل نشر و ريالي بانك مركزي با بيان اينكه پيش‌فروش سكه 9 ماهه شد از توزيع اولين گروه سكه‌هاي پيش فروش شده از 29 فرودين خبر داد و گفت: 9 ميليون سكه پيش‌فروش كرديم ولي پيش‌فروش هميشگي نيست.

به گزارش همشهري‌آنلاين، مهمترين اظهارات عباس كمره‌اي در جدول زير آمده است:

1

* بانك مركزي پيش فروش سكه را براي هفته آتي نيز در دستور كار دارد اما طبق آخرين تصميم قرار است اين پيش فروش 9 ماهه باشد.

2

* از روز شنبه تا پنج شنبه هفته آينده پيش فروش سكه با همان قيمت قبلي 598 هزار و 900 تومان در شعب بانك ملي آغاز خواهد شد.

3

* {دليل تصميم براي 9 ماهه كردن پيش فروش سكه} قبلاً رئيس كل بانك مركزي اعلام كرده بود كه ظرفيت توليد مد نظر بانك است و هر زمان كه ظرفيت‌ها تكميل شود براي اينكه به تعهد خود پايبند باشيم سررسيدها را تغيير خواهيم داد.

4

* ثبت‌نام پيش‌فروش سكه‌ از ۲۹ آذر آغاز شد و تا اين لحظه چهارشنبه 10 اسفند قرار بر اين بوده است كه سكه‌هايي كه روز ۲۹ آذر پيش‌فروش شده روز ۲۹ فروردين ۹۱ تحويل داده شده و اين تعهد بانك مركزي عملي شود بنابراين انشاءالله روز ۲۹ فروردين ۲۱ سري اول سكه‌هاي پيش فروش شده، تحويل مردم مي‌شود.

5

* تاريخ تحويل سكه‌ها دقيقاً به تاريخ ثبت‌نام بستگي دارد. كساني كه 29 آذر ثبت‌نام كرده‌اند 29 فروردين سكه خود را دريافت مي‌كنند و تحويل سكه‌ها روز به روز پيش مي‌رود.

6

* در حال حاضر مردمي كه ثبت‌نام كرده‌اند، فيش‌هاي بانكي در اختيار دارند لذا موقع تحويل سكه همين فيش‌ها را بايد به شعبه‌اي كه ثبت‌نام كرده‌اند تحويل داده و سكه خود را تحويل بگيرند.

7

* در شيوه جديد استقبال از پيش فروش سكه كاهش يافت و دليل اين امر نيز انتشار گواهي‌هاي سپرده و گواهي‌هاي مشاركت بود اما به هر صورت ارزش تعهد پيش فروش سكه‌ها حدود ۹ ميليون است كه به صورت ۴ ماهه، ۶ ماهه و ۸ ماهه پيش فروش شده‌اند.

8

* پيش فروش سكه هميشگي نيست. پيش فروش سكه با ميزان توان توليد و شرايط روز تعيين مي شود و به همين دليل گفته شده است كه به صورت هفتگي وضعيت پيش فروش سكه مشخص خواهد شد.

9

* اعتقاد داريم اگر حجم انبوهي از سكه به بازار عرضه شود، بر روي قيمت سكه تأثيرگذار خواهد بود.

10

* نوساني در يك هفته و ۱۰ روز اخير نداشته‌ايم، به جز سه‌شنبه حتي در برخي روزهاي گذشته قيمت دلار و طلا در بازار جهاني افزايش يافت اما در كشورمان قيمت پائين آمد. بنابراين معتقدم نوساني كه مطرح مي‌شود در اين ۷-۸ روزه نبوده و تعادل نسبي در بازار حاكم بوده است.

11

* پيش فروش سكه نياز هميشگي و دائمي نيست و با توجه به شرايط تصميم‌گيري خواهد شد كه آيا پيش‌فروش ادامه يابد يا خير؟

12

* باز هم مي‌گويم هر چيزي احتمال دارد، چه آنكه اگر اينگونه نبود نمي‌گفتيم كه وضعيت پيش فروش سكه به صورت هفتگي مشخص مي شود، بلكه اگر اطمينان داشتيم، اعلام مي‌شد كه اين طرح يكساله يا دوساله است ولي وقتي مي‌گوئيم به صورت هفتگي مي خواهيم شرايط را بسنجيم، بدين معناست كه سياست پيش فروش سكه سياست قطعي نيست. اگر بازار به تعادل برسد و قيمت دقيق تعيين شود، ديگر چه نيازي به پيش فروش سكه و يا هر سياست‌ ديگري وجود دارد؟

13

* يكي از گزينه‌ها توقف پيش فروش خواهد بود، اما اگر بازهم احساس كرديم كه به پيش فروش نياز است، پيش فروش مي‌كنيم.

14

* ما پنج‌شنبه‌ها شرايط را بررسي مي‌كنيم؛ اتاق‌فكر‌هايي داريم و بخش‌هاي مختلف بانك مركزي گزارش‌هاي خود را ارائه مي‌كنند؛ لذا از الان قاطع نمي‌توان گفت كه پيش‌فروش تا پايان سال متوقف مي‌شود يا خير.

15

* آئين‌نامه‌اي توسط هيئت وزيران در اختيارمان قرار گرفت كه براي مردم محترمي كه عيدي دريافت مي‌كنند اين انتخاب وجود داشته باشد كه يا عيدي را نقداً دريافت كنند و يا ۵۰ هزارتومان از عيدي را دريافت و ۳۰۰ هزارتومان مابقي را به صورت نيم سكه پيش فروش شده در شهريور ۹۱ دريافت كنند اما اينكه دقيقاً چقدر از اين طرح استقبال شد را خبر ندارم. البته طبعاً بيشتر تقاضاي مردم به سمت دريافت پول نقد است تا دريافت سكه پيش فروش.

16

* بحث بسته‌بندي سكه‌هاي گرمي به عهده سازمان توزيع اسكناس است. اما تا آنجا كه مي‌دانم طرح بانك مركزي اين است كه بسته بندي شود ولي اينكه اين كار در چه مرحله‌اي است اطلاعي ندارم.

17

* روز سه‌شنبه قيمت سكه پائين آمد ولي روز چهارشنبه مجددا به قيمت سابق برگشت كه دليل آن نيز افزايش قيمت جهاني طلا و ارز است بنابراين اگر روند را در روزهاي گذشته درنظر بگيريد، مشاهده مي‌شود كه قيمت‌ها متعادل و باثبات بوده است. اگر منظور از حباب، تفاوت قيمت بازار رسمي و غيررسمي باشد، الان حباب بسيار كم است.

18

* از ابتداي سال طرح‌هاي گوناگون نقدي، بانك كارگشايي و پيش فروش سكه را اجرايي كرديم و از طرف ديگر سياست‌هاي پولي اصلاح شد و همچنين تغيير نرخ سود سپرده، انتشار اوراق مشاركت و گواهي سپرده كمك كرد تا نوسانات قيمت گرفته شده و الان قيمت در بازار 810 هزار تومان است.

19

* اگر منظور از حباب تفاوت قيمت بازار با قيمت رسمي است، ۳-۴ ماه است كه قيمت سكه بانكي با قيمت بازار برابر بوده است. در حال حاضر از نظر ما، يا حباب قيمت سكه اصلا وجود ندارد و يا بسيار كم است.

20

* ما در قالب عقد سلف، پيش فروش مي‌كنيم و اين موضوع از نظر شرعي در حقيقت ايرادي ندارد. ضمن اينكه برآورد سودي هم مي‌كنيم كه امروز كسي كه سكه را از ما مي‌خرد قرار است ۴ يا ۶ يا ۸ ماه آينده تحويل بگيرد بنابراين تخفيفي شامل او مي شود كه به اين قيمت‌ها مي‌رسيم.

(منبع: فارس)

جمعه|ا|12|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن