تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816294720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار رويدادهاي امنيتي - سياسي سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اخبار رويدادهاي امنيتي - سياسي سوريه
دمشق - اجساد 9 نفر از نظاميان سوريه و نيروهاي حفظ نظم كه در روزهاي گذشته در مناطق ناآرام اين كشور كشته شده بودند از بيمارستان نظامي تشرين در دمشق تشييع شد.


به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري سوريه (سانا) ، اين افراد در جريان درگيري در شهرهاي حمص در مركز ، دمشق پايتخت ، استان ريف دمشق در نزديك دمشق و شهر ادلب در شمال غرب سوريه كشته شده بودند.

بر اساس اعلام مسوولان بيمارستان مزبور در ديدار با هيات رسانه اي ايراني هر روز به طور ميانگين ده نفر از نظاميان سوريه از اين بيمارستان تشييع مي شوند و آمار دو ماه گذشته اين كشته ها دو هزار نفر بوده است.

پيش از اين نيز بر اساس اعلام آمارهاي رسمي دو هزار نفر از نيروهاي سوري در جريان ناآرامي ها و درگيري با افراد مسلح كشته شده بودند.

نيروهاي امنيتي سوريه نيز عوامل ترور دو نفر از تجار و دست اندركاران امور تجاري در شهر حلب در شمال اين كشور را دستگير كردند.

"محمود رمضان " و " محمود الزهار سوراني" در هفته هاي اخير از سوي افراد مسلح با مسلسل در اين شهر ترور شده بودند.

افراد دستگير شده علاوه بر ترور تجار مزبور اقدام به ربودن خودروهاي دولتي و خصوصي ، ايجاد رعب و وحشت در بين مردم و تخريب اموال عمومي وخصوصي مي كرده اند.

شهر حلب در هفته هاي اخير شاهد برخي اقدامات افراد مسلح بوده است و اين شهر پيش از آن از آرامش خاصي برخوردار بود و تلاش ها براي برهم زدن اوضاع اين شهر تا پيش از اين ناكام مانده بود.

در شهر حماه در مركز سوريه نيز يك گروه از افراد مسلح 8 كارگر يك كارخانه را در حالي كه سوار بر خودرو در حال عزيمت به محل كار بودند ، ربودند.

شماري از روزنامه نگاران سوري نيز با حضور در سفارت روسيه در دمشق با ارايه نامه به مسوولان آن از موضع گيري مسكو در ارتباط با تحولات در سوريه تشكر و قدرداني كردند.

"الياس مراد " رييس اتحاديه روزنامه نگاران سوري در اين ديدار از نقش مهم رسانه هاي روسيه در انتشار صحيح اخبار تحولات جاري در سوريه قدرداني كرد.

رئيس اتحاديه روزنامه نگاران سوري تاكيد كرد كه اين نامه در واقع از سوي مردم سوريه به مردم كشور دوست روسيه به خاطر مواضع و حمايت هاي آنان از طرح ها و توطئه هاي غربي و عربي عليه سوريه در ماه هاي اخير است .

مراد با محكوم كردن اقدامات و تحركات برخي از كشورهاي عربي براي مسلح كردن مخالفان دولت سوريه كه مرتكب اعمالي چون قتل ، خرابكاري و تخريب مي شوند ، تصريح كرد كه اين مواضع روسيه در ارتباط با سوريه به تقويت پيوندها بين دو كشور و به خصوص روزنامه نگاران سوريه و روسيه منجر مي شود.

وي با اشاره به وتوي قطعنامه عليه سوريه از سوي روسيه در شوراي امنيت نيز آن را نشانه توجه و احساس مسئوليت مسكو نسبت به امنيت و صلح در جهان دانست.

" ديميتري دوگدين " از مقام هاي سفارت روسيه در سوريه نيز در ديدار با روزنامه نگاران سوري تاكيد كرد كه موضع كشورش در خصوص بحران در سوريه ثابت و غير قابل تغيير است.

وي افزود كه پيامدهاي بحران در سوريه اثرات مستقيم در همه كشورهاي منطقه خواهد داشت.

هيات هاي رسانه اي زيادي از كشورهاي مختلف جمله از ايران ، روسيه ، ايتاليا ، اسپانيا و هند در ماه هاي اخير با سفر به سوريه از مراكز مختلف اين كشور ديدار كرده اند.

در حال حاضر نيز يك هيات رسانه اي روسي در شهر درعا در جنوب سوريه بسر مي برد.

يك هيات رسانه اي از ايران نيز شامل 18 خبرنگار و عكاس از روز سه شنبه با سفر به سوريه

و حضور در مراكز و مناطق مختلف از نزديك در جريان اوضاع در سوريه قرار مي گيرند.

برنامه اين هيات امروز حضور در نماز جمعه در مسجد جامع دمشق و ميدان سبع بحرات دمشق است كه هر جمعه پس از نماز شاهد برگزار تجمع از سوي حاميان نظام سياسي سوريه است.

يك گروه از دانشجويان اردني نيز كه براي اعلام همبستگي با مردم سوريه در ارتباط با تحولات اخير به اين كشور سفر كرده اند با حضور در كليساي " المريميه " با " آگناتيوس چهارم هزيم " اسقف انطاكيه و روم مشرق زمين ارتدوكس ديدار و گفت و گو كردند.

وي در اين ديدار گفت كه مردم سوريه اعم از مسلمان و مسيحي همواره در صلح و آرامش در كنار هم زندگي مي كردند و اين امر هميشه ادامه خواهد داشت.

"احمد رفيق " هماهنگ كننده دانشجويان اردني مزبور نيز در اين ديدار با اعلام حمايت از مردم سوريه در برابر توطئه هاي خارجي ، برخي اقدامات اخير از سوي كشورهاي عربي عليه سوريه را كه با حمايت رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد ، محكوم كرد.

اعضاي اين هيات نيز با ابراز خشم از انتشار برخي اخبار دروغ و ساختگي توسط شبكه هاي تلويزيوني در مورد وضعيت سوريه براي توجيه جنايات افراد مسلح عليه غير نظاميان بي گناه آن را محكوم كردند.

اعضاي اين هيات پيش از اين نيز با حضور در بيمارستان نظامي تشرين در دمشق با مجروحان حوادث اخير در سوريه ديدار و گفت و گو كرده بودند.

اعضاي هيات اردني همچنين در جريان حضور در محل بناي سرباز گمنام در كوه قاسيون در شهر دمشق با تبريك برگزاري همه پرسي قانون اساسي در سوريه تاكيد كردند كه سوريه همچنان به عنوان قلب تپنده كشورهاي عرب باقي خواهد ماند و خواستار كمك و همياري همه سوري ها براي غلبه بر بحران اخير شدند.

فرماندهي ارتش آزاديبخش فلسطين وابسته به جنبش فتح نيز با صدور بيانيه اي كه در سانا منتشر شد با محكوم كردن ترور سرهنگ ناصر ابوالقاسم در اردوگاه فلسطيني نشين يرموك در دمشق تاكيد كرد كه سوريه در معرض حمله بي سابقه و توطئه اي قرار دارد كه در آن زشت ترين نوع اقدامات گمراه كننده، تحريف و جعل اخبار استفاده مي شود.

در اين بيانيه اقدامات افراد مسلح در سوريه عليه شهروندان و نيروهاي نظامي سوري در راستاي برخي برنامه هاي رژيم صهيونيستي ذكر شده و آمده است كه سوريه از اين بحران وي تر و ثابت قدم تر بيرون خواهد آمد.

در ادامه بيانيه فرماندهي ارتش آزاديبخش فلسطين تاكيد شده است كه اقدامات جنايتكارانه توسط گروه هاي مسلح تروريست عليه شهروندان و پرسنل اين فرماندهي مردم فلسطين را از دنبال كردن راه خود براي آزادي سرزمين اشغالي فلسطين باز نمي دارد.

سرهنگ ناصر ابوالقاسم روز چهارشنبه گذشته در يرموك ترور شد.

خاورم**1436

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80017983

جمعه|ا|12|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن