تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804825551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

،دیدنی ها،کامپیوتر، خبری ،پزشکی ،مذهبی ، عکس ، مطالب جالب و خواندنی ،آموزشی


واضح آرشیو وب فارسی:تکناز:
در تقویم مایاها پیش بینی شده که سال 2012 نقطه پایان دنیاست. عده ای تصور می کنند که در این تاریخ یک تغییر کلی در ساختار عالم اتفاق می افتد و دنیا دگرگون می شود.
/ax1/ax1/226.jpg

این در حالی است که کارشناسان به تازگی پیش بینی کرده اند آخرین آدرس های اینترنتی در 9 سپتامبر سال 2011 منتشر خواهد شد و یک سال بعد از این تاریخ یعنی در سال 2012 تمام ظرفیت آدرس های موجود در اینترنت تمام می شود.  آخرین آدرس های اینترنتی در 9 سپتامبر سال 2011 منتشر خواهد شد
به گفته کارشناسان، کمتر از 18 ماه دیگر آدرس های اینترنتی با محدودیت بزرگی مواجه خواهد شد، البته تا آن زمان طرح های جدیدتری برای آدرس دهی در اینترنت تصویب می شود، اما بسیاری از شرکت ها و کشورها خیلی دیر با آن سازگار شده و به ساختار جدید روی می آورند.
/ax1/ax1/227.jpg

می دانیم كه هر ابزاری برای اتصال به اینترنت به یک آدرس IP نیاز دارد، زیرا تنها در این صورت است که می توان مطمئن بود هر ایمیل یا پیامی به شخص مورد نظرمان ارسال می شود.
  مخزنی کوچک
ساختار اینترنت تنها بر پایه چهارمین نسخه طرح نشانی دهی پروتکل (IPv4) مبتنی است که این پروتکل ظرفیت چهار میلیارد آدرس را دارد. البته ظرفیت نسخه ششم آن (IPv6) ظرفیت چند تریلیون آدرس اینترنتی را خواهد داشت.
به هر حال باید گفت که رشد اینترنت با توجه به محدودیت آدرس دهی که به مخزنی کوچک تشبیه شده، به زودی با چالش بزرگی مواجه خواهد شد. در دهه 1970 چهار میلیارد آدرس اینترنتی با توجه به تعداد کاربران آن موقع، رقم مناسبی بوده، اما با رشد سریع وب در گستره جهانی، این نشانی های آنلاین گویی ته کشیده اند.
رشد وب به حدی بوده که تنها هفت درصد یعنی 300 میلیون نشانی از چهار میلیارد نشانی دست نخورده باقی مانده و به پیش بینی کارشناسان، این مخزن تا آوریل سال 2012 تهی از نشانی خواهد شد. این در حالی است که مرجع واگذاری اعداد اینترنتی (IANA)، که سرپرستی فضای نشانی های اینترنتی را بر عهده دارد اوایل ماه مه، دو بخش اعظم این نشانی ها را واگذار کرد. واگذاری این 17 میلیون نشانی از مخزن جهانی یعنی که عملا نشانی های زیادی در اینترنت باقی نمانده است.
  چین، مهم ترین دلیل برای انتقال به IPv6
رشد انفجاری تعداد کاربران اینترنت در چین را می توان مهم ترین عامل ضرورت انتقال به پروتکل نسخه ششم اینترنت دانست.
/ax1/ax1/228.jpg

آلکس پاولیک  (Alex Pawlick)، مدیر ارشد  Ripe NCC، سازمان توزیع آدرس های IP در اروپا می گوید: عمده پیش بینی ها بیانگر تهی شدن مخزن نشانی های اینترنتی است. وی می افزاید: ده سال پیش بر این باور بودیم که ته کشیدن این نشانی ها در آینده ای بسیار دور اتفاق می افتد. در حالی که آخرالزمان نشانی های اینترنتی 18 ماه آینده پیش بینی شده، برخی از این هراس دارند که مبادا سرعت اختصاص این نشانی ها با گذر زمان بیشتر شود.
در این مورد باید گفت سازمان واگذاری اعداد اینترنتی در سال 2009 حدود هشت بخش بزرگ از آدرس های مبتنی بر پروتکل IPv4 را اختصاص داد، در حالی که میزان تخصیص این نشانی ها در صد روز اول سال 2010 حدود شش بخش بوده است.
  برنامه های اولیه
تریفور دیویس، مدیر ارشد فناوری شرکت ISP Timico می گوید: اولین راهکاری که در برابر این چالش می توان اتخاذ کرد، جیره بندی آدرس های اینترنتی مبتنی بر پروتکل IPv4 است.
وی می افزاید: به این معنی که دیگر شرکت ها و کاربران نمی توانند آدرس های بیشتری درخواست کنند، مگر اینکه ثابت کنند شدیدا به آنها نیاز دارند. وی عنوان می کند: درست است که IPv4 و IPv6 می توانند به موازات هم زندگی کنند، اما شواهد نشان می دهد که این حوزه چندان هم عاری از چالش نیست.
به نظر می رسد که فرآیند انتقال هر آدرس به فرمت دیگر زمان بسیار زیادی صرف خواهد کرد.
به گفته دیویس، مگر اینکه بیشتر ISPها (ارایه دهندگان اینترنت) از حالا برای سازگار شدن با IPv6 اقدام کنند.
 








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تکناز]
[مشاهده در: www.taknaz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن