تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816330662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش جلسه/ظرفيت مغفول سبزي كاري در لرستان/ زمينه صادرات فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش جلسه/ظرفيت مغفول سبزي كاري در لرستان/ زمينه صادرات فراهم شود
ظرفيت مغفول سبزي كاري در لرستان/ زمينه صادرات فراهم شود
خرم آباد - خبرگزاري مهر: وجود مشكلات متعدد در زمينه سبزي كاري و صيفي كاري لرستان موجب غفلت از ظرفيت استان در اين بخش شده است كه به نظر مي رسد رفع اين مشكلات زمينه ساز توسعه صادرات در اين بخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمين جلسه كميسيون كشاورزي و صنايع وابسته ظهر پنج شنبه با موضوع بررسي وضعيت توليد و صادرات محصولات سبزي و صيفي لرستان در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خرم آباد برگزار شد.

محمد جمشيدي رئيس كميسيون كشاورزي و صنايع وابسته اتاق بازرگاني خرم آباد در اين جلسه يكي از مشكلات عمده صادرات محصولات كشاورزي را نبود كارگر تخصصي در استان دانست و اظهار داشت: عدم آشنايي كشاورزان با نحوه صحيح صورت بندي و بسته بندي محصولات كشاورزي باعث آسيب رساندن به اين محصولات شده و صادركنندگان را متضرر مي كند.

وي همچنين بر لزوم آموزش رايگان كشاورزان تأكيد كرد و از سازمانهاي متولي امر درخواست كرد كه مسئوليت اين كار را به عهده بگيرند.

جمشيدي همچنين با اشاره به اينكه در لرستان كشاورزان به طور عمده خرده كار هستند، افزود: لازم است كه نظام صنفي كشاورزي، محصولات كشاورزان را ساماندهي كند تا روند صادرات آنها تسهيل شود.

لرستان در توليد سبزيجات رتبه چهاردهم كشور را دارا است

عظيم دادگر مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان نيز در اين جلسه ميزان توليد سبزيجات استان را بين 650 تا 700 هزار تن در سال اعلام كرد.

وي افزود: اگر چه لرستان در توليد سبزيجات رتبه چهاردهم كشور را دارا است ولي تنوع توليد بالا و همچنين توليد خارج از فصل يك مزيت براي لرستان محسوب مي شود.

بهمن سبزواري كارشناس مديريت جهاد كشاورزي شهرستان پلدختر نيز با اشاره به اينكه عمده توليدات سبزي و صيفي لرستان مربوط به شهرستان پلدختر است، سطح زير كشت اين محصولات به تفكيك محصول در اين شهرستان را اعلام كرد.

به گفته سبزواري سطح زير كشت سبزيجات برگي شامل شاهي و جعفري حدوداً 2500 هكتار با متوسط توليد 20 تن در هكتار، صيفي جات 7000 هكتار با متوسط توليد 25 تن در هكتار، گوجه فرنگي 1500 هكتار با متوسط توليد 25 تن در هكتار و هندوانه 200 هكتار با متوسط توليد 35 تن در هكتار است.

بيمه محصولات اصلي ترين دغدغه سبزي كاران لرستان است

وي همچنين به مشكلات كشاورزان در شهرستان پلدختر اشاره كرد و گفت: مشكل عمده كشاورزي پلدختر نبود صنايع تبديلي، تعاوني و اتحاديه هاي مربوط به بخش كشاورزي در اين شهرستان است.

سبزواري تصريح كرد: بيمه محصولات كشاورزي اصلي ترين دغدغه كشاورزان اين بخش است.

وي همچنين به اقدامات مديريت جهاد كشاورزي پلدختر در خصوص كاهش مصرف سموم در محصولات كشاورزي و كمك به توليد محصولات سالم و با كيفيت از طريق تغيير روش توليد و سوق دادن كشاورزان به سمت استفاده از گلخانه ها اشاره كرد.

توليد سنتي محصولات كشاورزي، مشكل اصلي صادرات

مهرداد فتحي رئيس نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان لرستان نيز با اشاره به ماهيت فسادپذيري سبزيجات و صيفي جات، گفت: برنامه ريزي و تصميم گيري در اين خصوص بايستي با دقت و ظرافت خاصي انجام شود.

وي از توليد سنتي محصولات كشاورزي به عنوان مشكل اصلي صادرات اين محصولات ياد كرد و بيان داشت: توليد سنتي كيفيت و راندمان مناسب براي صادرات را ندارد لذا عمده برنامه ريزي و سياست هاي صادراتي محصولات صيفي و سبزي استان را بايستي به توليد اين محصولات در گلخانه ها متمركز كرد.

فتحي استفاده از پتانسيلهاي موجود در شهركهاي گلخانه اي خرم آباد و كوهدشت را به عنوان راه حل برون رفت از مشكل توليد سنتي مطرح كرد و نظارت كارشناسان متخصص در اين مجتمع ها را ضامن كيفيت محصولات توليد شده دانست.

رئيس نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان همچنين بر لزوم برنامه ريزي مناسب در كاشت محصولات كشاورزي و ايجاد هماهنگي كارشناسان شهركهاي گلخانه اي با صادركنندگان براي توليد محصول مطابق با استانداردهاي لازم براي صادرات تأكيد كرد.

لزوم سياست گذاري و تدوين برنامه بلند مدت

اكبر كريمي رئيس نظام صنفي كارهاي كشاورزي استان لرستان نيز در اين جلسه بر لزوم سياست گذاري و تدوين برنامه بلند مدت براي صادرات محصولات كشاورزي تاكيد كرد.

وي تصريح كرد: چنانچه صادركنندگان نيازهاي صادراتي خود را حداقل 6 ماه قبل به نظام صنفي اعلام كنند، نظام صنفي نيز هماهنگيهاي لازم را در خصوص توليد محصولات كشاورزي مطابق نياز صادركننده با كشاورزان انجام خواهد داد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن