تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ذوب‌آهن، چهارشنبه دوباره روي رينگ عرضه مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ذوب‌آهن، چهارشنبه دوباره روي رينگ عرضه مي‌رود
بورس > اخبار‌ بورس - گروه بورس:
معاون فرا‌بورس ايران از عرضه دوباره سهام ذوب‌آهن اصفهان در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش همشهري، چهارشنبه هفته گذشته 7‌درصد از سهام شركت ذوب‌آهن اصفهان براي فروش در فرا‌بورس عرضه شد اما سرمايه‌گذاران به‌دليل آنچه گران بودن سهام اين شركت عنوان مي‌كردند حاضر نشدند سهام اين شركت را خريداري كنند.براساس مقررات حداقل بايد 50درصد از سهام عرضه شده در روز عرضه فروخته شود تا معامله رسميت پيدا كند اما به‌دليل اينكه اين ميزان سهام معامله نشد، معامله ذوب‌آهن باطل اعلام شد.

در همين رابطه حسن محمدتبار ، معاون نظارت و عمليات فرابورس ايران در گفت‌وگو با همشهري از عرضه دوباره سهام ذوب‌آهن اصفهان خبر داد و گفت: حجم عرضه اوليه سهام ذوب‌آهن كاهش يافت و اين بار 3.17 درصد از سهام شركت ذوب‌آهن اصفهان معادل 250‌ميليون سهم اين شركت در فرا‌بورس عرضه خواهد شد.وي در پاسخ به اين پرسش كه اين‌بار قيمت سهام ذوب‌آهن چگونه تعيين خواهد شد گفت: سازمان خصوصي‌سازي‌ در روز عرضه با بررسي ميزان عرضه و تقاضا قيمت اوليه را تعيين مي‌كند و سپس خريداران وارد رقابت براي خريد سهام مي‌شوند و اينطور نيست كه از قبل قيمتي تعيين شده باشد.وي درباره عرضه بقيه سهام ذوب‌آهن اصفهان گفت: براساس تعهد عرضه سازمان خصوصي‌سازي‌ بايد تا 10‌درصد از سهام اين شركت را عرضه كند كه اين كار در روز‌هاي آينده به‌تدريج انجام خواهد شد.به گفته وي مراسم معارفه شركت ذوب آهن اصفهان امروز، دوشنبه برگزار مي‌شود.

چشم‌انداز مناسب ذوب آهن

مصطفي اميدقائمي، مديرعامل فرا‌بورس ايران هم در گفت‌وگو با سايت اينترنتي بازار و سرمايه درباره علت ناموفق بودن عرضه قبلي سهام ذوب‌آهن كه چهارشنبه گذشته انجام شد، گفت: توجه به‌وجود برخي مشكلات درصورت‌هاي مالي و صندوق بازنشستگي اين شركت، مقرر شد سهام اين شركت در فرابورس عرضه شود كه اين عرضه هم به‌دليل به حدنصاب نرسيدن باطل شد.به گفته وي ذوب‌آهن در حال حاضر جزو شركت‌هاي زيانده است كه اين خود بر ميزان متقاضيان اين سهم اثر مي‌گذارد.

اميد قائمي با اشاره به اينكه سهام ذوب‌آهن چشم‌انداز مناسبي دارد، گفت: شركت ذوب‌آهن طرح‌هاي توسعه‌اي فراواني دارد كه درصورت بهره برداري منجر به سودآوري براي اين شركت و سهامدارانش خواهد شد، در نتيجه بايد با ديد بلندمدت به آن نگاه كرد ضمن آنكه تلاش فرابورس بر اين است تا با شناسايي چنين شركت‌هاي آينده‌داري، آنها را وارد فرابورس كند.مديرعامل فرابورس در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود قيمت در‌نظرگرفته شده براي ذوب‌آهن دليل ناموفق بودن عرضه سهام ذوب‌آهن بوده، گفت: فرابورس در اين مقوله وارد نمي‌شود، چون در اين حيطه فقط نقش مقام ناظر را دارد. به عبارتي فقط روش واگذاري را اعلام كرده و عرضه را انجام مي‌دهد و بر روند قيمت‌گذاري تأثيري ندارد.

قيمت گران بود

محسن فريدوني، مدير امور سهام و سرمايه‌گذاري ذوب‌آهن اصفهان هم قيمت‌گذاري نامناسب براي سهام اين شركت را دليل ناكامي در عرضه ذوب‌آهن دانست و گفت: با توجه به شرايط خاص ذوب‌آهن درصورت‌هاي مالي فكر مي‌كنم كه قيمت اعلام شده از سوي سازمان خصوصي‌سازي‌ نامعقول بود و همين موضوع عرضه را به ابطال كشاند.مدير امور سهام و سرمايه‌گذاري ذوب‌آهن اصفهان افزود: شركت ذوب‌آهن مشمول اصل ۴۴ بوده و بايد با روش عرضه و تقاضا تعيين قيمت مي‌شد اما روند نادرست و غيرواقعي تعيين قيمت پايه موجب شد اين سهم مورد توجه سرمايه‌گذاران قرار نگيرد.

فريدوني ادامه داد: سازمان خصوصي‌سازي هم محدوديت‌هايي دارد به‌نحوي كه اعلام نرخ پايين شائبه حراج اموال دولتي را ايجاد مي‌كند و در مقابل، بالا اعلام كردن قيمت هم به اين نحو باعث عرضه ناموفق سهام ذوب‌آهن مي‌شود، بنابراين بهترين كار، ارزشگذاري براساس واقعيت ماجراست.او با اعلام عرضه دوباره سهام ذوب‌آهن در چهارشنبه هفته جاري گفت: با توجه به اينكه در روز عرضه بالاترين قيمت پيشنهادي تفاوت قابل توجهي با نرخ اعلام‌شده داشت و نمايندگان سازمان خصوصي‌سازي‌ نيز خود شاهد اين اتفاق بودند به‌نظر مي‌رسد عرضه دوباره اين سهام با قيمت مناسب‌تري انجام شود.

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن