تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816319559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجليل از 9 هنرمند تجسمي در چهارمين جشنواره تجسمي فجر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تجليل از 9 هنرمند تجسمي در چهارمين جشنواره تجسمي فجر
هنر > جشنواره - همشهري آنلاين:
نمايشگاهي از آثار9 هنرمند تجسمي شامل آثار فرشيد مثقالي، مجيد مهرگان، كاظم چليپا، سيدعباس ميرهاشمي، نادر قشقايي، ابوالفضل عالي، محمد حسيني موحد، محسن نجفي نوري و محمدحسين حليمي سه شنبه 9 اسفندماه در موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار مي‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين،اين نمايشگاه در تجليل از اين هنرمندان ساعت 16 روز 9 اسفند در موسسه فرهنگي هنري صبا افتتاح مي‌‌شود.

همچنين از اين هنرمندان در اختتاميه چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر با اهداي نشان عالي جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر تجليل مي‌شود.

در اين نمايشگاه آثار فرشيد مثقالي در بخش تصويرگري به نمايش گذاشته مي‌شود.

مثقالي متولد 1322 در اصفهان است كه درحال حاضر رياست انجمن صنفي طراحان گرافيك ايران را برعهده دارد و با طراحي پوسترهاي غيرمتعارفش در سينما آثار ماندگاري در اين زمينه توليد كرده اما عمده شهرت وي به خاطر تصويرسازي‌هايي است كه انجام داده و از جمله آنها مي‌توان به مصوركردن كتاب‌هاي «ماهي سياه كوچولو»، «آرش كمانگير»، «جمشيدشاه وقهرمان» اشاره كرد.

جوايز متعدد داخلي و خارجي همچون جايزه هانس كريستين اندرسن ( نوبل ادبيات وكتابهاي كودكان) براي تصويرسازي كتاب «مارمولك كوچك اتاق من» و جايزه نوما ( ژاپن) براي كتاب«من وخارپشت و عروسكم» از جمله موفقيت‌هايي است كه در كارنامه مثقالي وجود دارد.

در بخش نگارگري نيز آثار مجيد مهرگان به روي ديوار مي‌رود. مهرگان از استادان رشته نگارگري به شمار مي‌رود كه فارغ التحصيل رشته گرافيك و داراي مدرك درجه يك هنري(دكترا) در اين رشته از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و نمايشگاه‌هاي زيادي در داخل و خارج از ايران برگزار كرده است.

در بخش ديگري از اين نمايشگاه آثار كاظم چليپا در بخش نقاشي نمايش داده مي‌شود.

او متولد 1336 و داراي مدرك كارشناسي ارشد نقاشي از دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران است.

چليپا نقاشي را نزد پدرش مرحوم حسن اسماعيل‌زاده، نقاش قهوه‌خانه‌اي آموخته است و آثارش در تعداد بسياري از نمايشگاههاي گروهي و دوسالانه‌هاي داخلي وخارجي به نمايش گذاشته است.

او كسب مقام اول نمايشگاه بين‌المللي هنرهاي ظريفه ژاپن درسال 1371 را دركارنامه هنري‌اش دارد.

در بخش عكاسي نيز آثار سيد عباس ميرهاشمي در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد. ميرهاشمي متولد 1341 و داراي مدرك كارشناسي عكاسي است كه يكي از مهم ترين فعاليت‌هاي او عكاسي از دوران دفاع مقدس از سال 1359 تا 1367 است و دبيري و عضويت در شوراي سياستگذاري جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي متعدد را برعهده داشته است.

همچنين در بخش مجسمه‌سازي آثار نادر قشقايي به نمايش گذاشته مي‌شود. قشقايي متولد 1336 و داراي كارشناسي ارشد از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

كارشناس و مشاور شوراي علمي حجم‌ سازي سازمان زيباسازي شهر تهران، عضويت در بخش هنرهاي تجسمي حوزه‌ هنري، عضويت هيات مديره انجمن مجسمه‌سازان ايران از جمله فعاليت‌هاي اين هنرمند است.

در بخش گرافيك آثار زنده ياد ابوالفضل عالي روي ديوار مي‌رود. عالي متولد 1334 است كه در سال 1376 بر اثر يك حادثه رانندگي درحين انجام ماموريت دار فاني را وداع گفت.

مسئوليت گروه تجسمي دانشكده صدا و سيما، مسئوليت بخش گرافيك شبكه دوم تلويزيون، عضويت هيات علمي دانشگاه هنر و عضويت در شوراي تخصصي تأليف كتاب‌هاي درسي رشته هنر در آموزش وپرورش را در كارنامه هنري عالي مي‌توان ديد.

در بخش خوشنويسي آثار محمد حسيني موحد به نمايش در مي‌آيد. او از پيشكسوتان خوشنويسي است كه عمده شهرتش در زمينه ثلث نويسي است.

از بخش‌هاي ديگر اين نمايشگاه مي‌توان به كاريكاتورهاي محسن نوري نجفي اشاره كرد.

او متولد 1336 است كه علاوه بر برگزاري نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي،جوايزي از رقابت‌هاي كره، ژاپن، آمريكا، ايتاليا، آلمان، تركيه، برزيل و ... را دريافت كرده است.

محمد حسين حليمي هم از جمله هنرمنداني است كه آثار و تحقيق‌هايش در اين نمايشگاه مرور مي‌شود.

حليمي متولد 1319 در همدان و داراي مدرك دكتراي از دانشگاه سوربن فرانسه است كه در زمينه نقاشي، عكاسي و مجسمه‌سازي فعاليت و تدريس كرده است.

كتاب «اصول و مباني هنرهاي تجسمي» او در دوره دوازدهم كتاب سال جمهوري اسلامي ايران از طرف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي به عنوان كتاب سال برگزيده شد.

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن