تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806427863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار شب عيد هميشه نظارت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بازار شب عيد هميشه نظارت مي شود
اقتصاد > نحوه خريد - اكبر محبوبي‌فر:
بازار شب‌عيد هميشه تب و تاب خودش را دارد و مجمع امور صنفي نيز همواره نقش اساسي در كنترل و كيفيت بازار دارد.

جلال‌الدين محمدشكريه، نايب رئيس اول شوراي اصناف كشور و رئيس‌مجمع امورصنفي شهرستان رشت در اين خصوص به همشهري گفت: خيال مردم عزيز در راستاي موجود بودن كالا راحت باشد زيرا كالا به وفور موجود است و هر زمان احساس شود يك كالا نوسان قيمت دارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت تعادل بازار كالاي موردنياز را به بازار عرضه خواهدكرد و اطمينان مي‌دهيم در ارتباط با سبدخانوار و عرضه موادغذايي مشكل نداريم. وي تصريح كرد: اوضاع بازار حول 3محور مديريت مي‌شود؛‌ تشديد بازرسي‌ها، فروش فوق‌العاده و برگزاري نمايشگاه كه در كنترل بازار تاثيرگذار هستند. وي همچنين افزود: نمايشگاه‌هاي گيلان نيز از پانزدهم اسفندماه آغاز مي‌شود و تا 25اسفند ادامه خواهد داشت و در سطح گيلان برگزاري 15نمايشگاه در دستور كار قراردارد.

شكريه يادآور شد: گيلان سال گذشته نمايشگاه برتر شناخته شد و متقاضيان زيادي براي عرضه كالا در نمايشگاه بين‌المللي شهر رشت داوطلب هستند و هم اكنون تعداد 450متقاضي در ليست ذخيره قراردارند و براي دريافت غرفه در نمايشگاه گزينش انجام مي‌شود. وي گفت: برگزاركنندگان نمايشگاه در ادوار گذشته، الان متقاضي غرفه در نمايشگاه گيلان هستند و فهرست ما هم تكميل شده است. وي خاطرنشان كرد: امسال نمايشگاه بين‌المللي شهر رشت با تعداد320 غرفه برگزار خواهدشد. وي در ادامه گفت: باتوجه به مديريت واحد در برگزاري نمايشگاه و اداره آن، نماينده صنعت، معدن و تجارت، نماينده مجمع امورصنفي و گروه‌هاي كارشناسي در قيمت از هر اتحاديه 2نفر در نمايشگاه مستقر هستند و بازرسان ما هم حضور دارند و 20بازرس در نمايشگاه بين‌المللي به صورت محسوس و غيرمحسوس بر فعاليت غرفه‌داران نظارت دارند.

وي تصريح كرد: توصيه ما اين است كه كالاي چيني بي‌مصرف از نمايشگاه حذف شود و اگر كالايي در نمايشگاه ارائه شود كه كددار نباشد و قيمت‌گذاري نشده باشد و اصرار بر فروش آن كالا باشد بلافاصله آن غرفه تعطيل خواهد شد و متقاضي ذخيره در همان نوع كالا جايگزين خواهدشد. وي در ادامه گفت: با برگزاري 400نمايشگاه در سطح كشور با معيار ميزان جمعيت، وسعت نمايشگاهي،‌ استقبال مردم، رفاه و رضايتمندي مردم و كالاي عرضه شده و قيمت و كيفيت كالاها و آيتم‌هاي خاص كه در ارزيابي وجود دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تيم ارزيابي به نمايشگاه گيلان مقام‌ برتر را اهدا كرد. جلال‌الدين شكريه رئيس‌مجمع امورصنفي شهرستان رشت عنوان كرد: بنا به دستورالعمل برگزاري نمايشگاه توليد‌كنندگان كالا و توزيع‌كننده هاي صنفي و آنهايي كه پروانه كسب دارند اجازه دارند در نمايشگاه، كالا عرضه كنند و ناگفته نماند بيش از 90درصد غرفه‌داران از استان گيلان هستند. وي افزود: باتوجه به برگزاري نمايشگاه‌ها در ادوار گذشته نفرات برتر شناخته شده هستند و به خيلي‌ها كه داوطلب ثبت‌نام براي حضور در نمايشگاه بودند به خاطر عرضه كالاي بي‌كيفيت، به آنها فرصت دوباره داده نشد.

وي در ادامه گفت: در جهت برگزاري نمايشگاه پله‌به پله گام برداشتيم و در حال رسيدن به يك ارتقا هستيم و به افرادي كه كالاي مرغوب ارائه مي‌كنند فرصت فعاليت در نمايشگاه داده مي‌شود.

وي افزود: مديريت بازرسي و نظارت اصناف گيلان، با مجمع امور صنفي است و نمي‌پذيريم با تغيير هواي سرد يا گرم كمبود كالايي به وجود بيايد و اگر يك واحد صنفي قيمت‌ها را رعايت نكند، ما آن واحد صنفي را از خودمان نمي‌دانيم.

شكريه اعلام كرد: درخصوص فروش بخاري‌هاي برقي بيش از قيمت مصوب در زمان قطع گاز، در شهر رشت به شدت برخورد خواهد شد و تشكيل پرونده نيز شده است و پرونده‌هاي بالاي 2ميليون‌تومان جريمه واحد صنفي آنها پلمب خواهد شد و باتوجه به شكايات رسيده مكلف هستيم در اسرع وقت حاضر شويم و گزارش تهيه كنيم.

جلال شكريه در كلام پاياني گفت: باتوجه به فرا رسيدن ايام‌نوروز و پايان سال، طرح‌هاي تشديد نظارت در قالب كشيك‌ها انجام مي‌پذيرد تا پايان فروردين ماه سال91 كه در شروع يك پروسه اقتصادي جديد هستيم واحدهاي بازرسي و نظارت ما داير هستند و قيمت‌گيري‌ها روزانه و به ساعت است و بازرسان به صورت محسوس و غيرمحسوس در بازار هستند و در ميادين ميوه‌وتره‌بار از 4صبح حضور داريم و در بازارهايي كه كالاهاي هدف ما عرضه مي‌شوند تمركز داريم و در مدت 10ماه سال‌جاري برابر آمار و اطلاعاتي كه داريم. كاهش تخلفات ديده مي‌شود و به همشهريان قول مي‌دهم كه انشاءالله عيد خوبي خواهند داشت و تمام تلاش ما جلوگيري از افزايش قيمت‌ها ست و ايام خوشي را براي همه آرزو دارم و نوروز را پيشاپيش تبريك مي‌گويم.

محمدرضا شهبازي مدير بازرسي مجمع امورصنفي شهرستان رشت گفت: در قالب فصل هستم نظام صنفي اكيپ‌هاي ما هر روز كار بازرسي واحدهاي صنفي را انجام مي‌دهند.

وي افزود: در نوع ديگر بازرسي براساس اولويت‌ها بازرسان مجمع امورصنفي درمسيرهاي مختلف 4نقطه شهر اعزام مي‌شوند و در طرح‌هاي نظارتي كه كالاهاي هدف مشخص هستند مثل مواد پروتئيني و گوشت و پوشاك، كيف و كفش در اولويت قرار دارند. وي افزود: براساس آيين‌نامه اجرايي مربوط به قانون حمايت از مصرف‌كنندگان ضابط تعزيرات حكومتي محسوب مي‌شويم و اهرم‌هاي اجرايي نيز داريم.وي در ارتباط با بازار شب عيد اظهار داشت: كتمان نمي‌كنيم كه كالاي بي‌كيفيت كه بازار وجود ندارد.

كالاي با كيفيت هم هست ما در خصوص جنس‌هاي بي‌كيفيت واحدي كه آن كالا را عرضه مي‌كند مسئول مي‌شناسيم و اگر كالايي از نظم بازرسان ما قابل اعلام نظرند از اتحاديه مي‌خواهيم با كارشناسي انجام شده اعلام كند كالاي مورد نظر از كيفيت لازم برخوردار هست يا خير؟

وي در ادامه گفت: آخرين آماري كه مي‌توانم اعلام كنم آماري است كه توسط شوراي اصناف كشور منتشر شده است و گوياي جايگاه بازرسي گيلان خواهد بود. به طور مثال در استان گيلان هزار بازرسي در ده‌ماهه سال90 انجام شده است كه تقريبا يك چهارم آن در ارتباط با شهر رشت است. شهبازي افزود: بعد از استان تهران، خراسان رضوي، فارس و آذربايجان غربي در جايگاه پنجم قرار داريم.

در سال‌جاري 8هزار و 200پرونده تخلف تشكيل شده كه ارزش ريالي آن بيش از 5ميلياردريال است. وي يادآور شد: 7هزار و 300مورد را گزارش‌هاي مردمي به واحدهاي بازرسي و نظارت اعلام كرده و ارائه شده است و در راستاي كنترل بازار در شب عيد با تمام بضاعت و امكانات هميشه در بازار هستيم و بازرسي نظارت از صنوف در اين ايام تشديد مي‌شود.

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن