تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815491179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جهاد دانشگاهي: به دنبال تاسيس دانشگاه نسل سوم هستيم معاون وزير علوم: سياست وزارتخانه پژوهش‌محور كردن 80 درصد دوره‌هاي دكتري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس جهاد دانشگاهي: به دنبال تاسيس دانشگاه نسل سوم هستيم معاون وزير علوم: سياست وزارتخانه پژوهش‌محور كردن 80 درصد دوره‌هاي دكتري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي - آموزشي

رييس جهاد دانشگاهي با اشاره به ايجاد دانشگاه موثر در اقتصاد كشور گفت: به دنبال تاسيس دانشگاه نسل سوم هستيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد حسين يادگاري در مراسم جشن آغاز دوره‌هاي دكتري پژوهش محور جهاد دانشگاهي كه امروز با حضور معاون پژوهشي وزارت علوم در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با بيان اينكه جهاد دانشگاهي از بدو تاسيس به دنبال ايجاد ارتباط موثر ميان دانشگاه با صنعت بوده است، اظهار كرد: جهاد دانشگاهي در طي 32 سال فعاليت، توانسته در اين زمينه موثر باشد و موفقيت‌هاي بزرگي نيز در اين راستا كسب كرده است و دانشجويان بايد از اين فرصت استفاده كنند.

وي دانشجويان دوره‌هاي دكتري پژوهش محور را همكاران جهادي خود خطاب كرد و افزود: پژوهشگاه‌هاي جهاد دانشگاهي به مخزني از تجربه تبديل شده‌اند كه بايد به طور جدي از آنها بهره ببريم.

يادگاري همچنين با بيان اينكه كار جهادي يعني به دنبال هدفي مشخص، ارتقاي دانش و حل مشكل نظام بودن، گفت: اساتيد بايد علاوه بر علم، فرهنگ جهادي، دوست داشتن مردم و اخلاقي اسلامي را به دانشجويان بياموزند.

رييس جهاد دانشگاهي با بيان اينكه تلاش خواهيم كرد كه اين مهارت‌ها در دانشگاه علمي كاربردي نيز به صورت آموزش اختصاصي جهاد دانشگاهي ارايه شود، اظهاركرد: تلاش ما اين است كه پس از فارغ‌التحصيلي دانشجويان به عنوان عضوي از جهاد از تجربيات آنان استفاده كنيم.

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي خبر داد:

توافق با وزارت بهداشت براي ايجاد رشته‌هاي جديد

ارايه دوره‌هاي آموزش فناورمحور در مراكز علمي كاربردي جهاد

دكتر محمد حسين ايماني‌، معاون آموزشي جهاد دانشگاهي از توافق با وزارت بهداشت براي ايجاد رشته‌هاي جديد خبر داد.

وي با اشاره به تصويب 20 رشته تحصيلي دكتري پژوهش محور، همچنين اظهار كرد: قرار است با همكاري وزارت بهداشت چند رشته ديگر نيز تصويب شود.

وي گفت: جهاددانشگاهي در شعب ديگر نيز با هماهنگي دانشگاه جامع علمي كاربردي، ارايه دوره‌هاي آموزش فناورمحور را در برنامه دارد.

ايماني با بيان اينكه امروز يكي از روزهاي بزرگ در تاريخ توسعه علمي كشور است، تصريح كرد: امروز در توسعه علم، تكنولوژي و پژوهش شاهد يك اتصال بين حوزه آموزش و پژوهش هستيم.

معاون جهاد دانشگاهي با اشاره به تجربه بيش از سي سال جهاد دانشگاهي در پروژه‌هاي كاربردي و گستره وسيع فرهنگي، گفت: جهاددانشگاهي امروز مورد اعتماد وزارت علوم است .

ايماني با تشكر از دولت و وزارت علوم براي برداشتن گام‌هاي جديد در آموزش كشور، افزود: اگر در گذشته دوره‌هاي جهاد دانشگاهي بر اساس آموزش تدوين مي‌شد از اين پس در پژوهش‌هاي مدرن،‌ كلاسيك و هدفمند نيز رشد مي‌يابد.

معاون پژوهشي جهاددانشگاهي:

به دنبال كاربردي شدن تحقيقات هستيم

دكتر سعيد قاضي مغربي، معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي نيز با بيان اينكه دوره‌هاي دكتري پژوهش محور تحول بزرگي در آموزش عالي ايجاد كرد، گفت: هدف جهاد اين است كه اين تحقيقات كاربردي باشد.

وي خطاب به دانشجويان پذيرفته شده در دوره‌هاي دكتري پژوهش محور جهاد دانشگاهي، اظهاركرد: شما وارد مجموعه‌اي دانش بنيان شده‌ايد كه بر اساس نيازهاي كشور حركت مي‌كنيد.

وي همچنين با بيان اينكه دانشجويان اين دوره‌ها تنها براي افزودن به علم تحقيق نمي‌كنند، گفت: هدف جهاد توليد يك مقاله علمي نيست، بلكه توليد يك محصول براي جامعه و حل مشكلات است.

معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي با تاكيد بر استفاده از تمامي توان موجود در كشور تصريح كرد: جهاد توانسته است با امكانات كم، كارهاي بزرگ انجام دهد، قرار نيست اگر براي انجام تحقيقات به يك دستگاه تخصصي نياز است اين دستگاه خريداري شود، بلكه مي‌توان از اين دستگاه در دانشگاه‌ها يا پژوهشكده‌هاي ديگر استفاده كرد، چرا كه هدف ما تعامل با پژوهشكده‌هاي كشور براي انجام طرح‌هاي كلان است.

قاضي مغربي با اشاره به كاستي‌هاي شروع كار گفت: هر طرحي كه براي اولين بار اجرا مي‌شود با كاستي‌هايي همراه خواهد بود كه اميدواريم دانشجويان اين موضوعات را درك و كمك كنند.

معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي در پايان با بيان اينكه سالهاست كه دستگاه‌هاي راديويي MWFM را توليد مي‌كنيم، از تحول دكل حفاري به صورت كاملا بومي خبر داد.

مديركل برنامه‌ريزي آموزشي جهاد دانشگاهي خبرداد:

جذب دانشجو در 15 رشته دكتري پژوهش محور

عطاالله رباني مدير كل برنامه‌ريزي و توسعه آموزش جهاد دانشگاهي از جذب 31 دانشجو در 15 رشته در دوره‌هاي دكتري پژوهش محور جهاد دانشگاهي خبر داد.

وي با بيان اينكه نسخه اين طرح از سال 87 بسته شد، اظهاركرد: در آن زمان اين طرح با سرعت لازم به مقصد نزديك نشد، اما از سال 89 تلاش ويژه‌اي در اين زمينه انجام شد.

وي با اشاره به اعتماد وزارت علوم به جهاد دانشگاهي، خاطرنشان كرد: پس از برگزاري آزمون‌ها و انجام مصاحبه، امروز شاهد به بار نشستن اين حركت وسيع و ارزشمند هستيم.

معاون پژوهشي وزيرعلوم:

سياست وزارت علوم، پژوهش محور كردن 80 درصد دوره‌هاي دكتري است

دكتر محمد مهدي نژاد نوري، معاون پژوهشي وزير علوم با تاكيد بر لزوم گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: هدف وزارت علوم اين است كه در آينده 80 درصد دوره‌هاي دكتري پژوهش محور بوده و تنها 20 درصد دوره‌ها، آموزشي باشند.

وي با بيان اينكه دانشگاه و صنعت بايد مكمل يكديگر باشند، اظهاركرد: از 70 سال پيش كه آموزش عالي در كشور ما شكل گرفت كدبرداري ناقصي از غرب انجام شد، اما در غرب تحول انجام شد و در كشور ما نيز بايد اين تحول شكل گيرد.

وي افزود: در گذشته وزارت علوم بر اين عقيده بود كه در رابطه با اشتغال وظيفه‌اي ندارد و تنها وظيفه تربيت علمي دانشجو بر عهده اوست.

مهدي نژاد نوري با بيان اين كه بسياري از نوآوران و تئوريسين‌ها بين 20 تا 30 سال سن دارند، افزود: معمولا افراد بالاي 30 سال محافظه كار مي‌شوند بنابراين بايد روي جوان‌ترها سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي انجام دهيم تا ايده‌هاي ناب بجوشد.

وي همچنين با اشاره به دانشگاه نسل سوم به عنوان دانشگاهي كه در اقتصاد كشور نقش موثر دارد، اظهار كرد: اگر كارآفريني مبتني بر علم نباشد ارزش افزوده و تاثير آن بسيار پايين خواهد بود.

معاون پژوهشي وزير علوم با بيان اينكه در دوره‌هاي پژوهش محور، دانشجو براي حل يك مشكل وارد دانشگاه مي‌شود، گفت: پروژه‌ها بايد براساس مشكلات واقعي جامعه هستند، بنابراين دانشجويان اين دوره‌ها هم به آن مساله مسلط مي‌شوند و هم به جامعه كمك و آن را براي تغيير و تحولات آينده آماده مي‌كنند.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن