تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806615857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه: بازديد از پارچين را رد نمي‌كنيم براي برخي انعطاف‌پذيري‌ها آماده‌ايم ابهامات درباره فعاليت‌هاي ايران دقيق بيان شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سلطانيه: بازديد از پارچين را رد نمي‌كنيم براي برخي انعطاف‌پذيري‌ها آماده‌ايم ابهامات درباره فعاليت‌هاي ايران دقيق بيان شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

سلطانيه با اشاره به اين مطلب كه ايران و آژانس از قبل موافقت كرده بودند كه پس از تكميل شدن متن مورد نظر دو طرف با بازرسي از سايت پارچين و ساير فعاليت‌هاي ديگري كه در ادعاها بيان شده بود موافقت شود، گفت: پيش از دور دوم مذاكرات به مديركل آژانس پيشنهاد كرديم كه هم‌چنين از تاسيساتي كه وي در گزارش‌اش مدعي شده در آن آزمايش مواد منفجره قوي صورت گرفته است، بازديد كنند، اما تيم اعزامي آژانس بدون بازديد از اين محل به وين بازگشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) علي‌اصغر سلطانيه اظهار كرد: اين گزارش مطلب جديدي نسبت به اطلاعات از قبل ارائه شده توسط ايران ندارد.

وي همكاري درخواست‌ شده از ايران در گزارش اخير آژانس مبني بر اجراي پروتكل الحاقي يا تعليق غني‌سازي را فاقد وجاهت قانوني دانست.

نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادامه داد: تمام فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران از جمله غني‌سازي اورانيوم از گزارش اول آژانس تاكنون تحت نظارت كامل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بوده است.

وي گفت: ده بند از گزارش اخير آژانس به روشني حاكي از اين است كه نتايج بازرسي‌ها از تاسيسات اتمي ايران با آن‌چه كه ايران مدعي آن‌ است همخواني دارد.

سلطانيه گفت: تنها موارد جديد اين گزارش دو دور مذاكرات كه در تهران برگزار شد، است.

مدير‌كل آژانس در اين گزارش از مذاكرات بسيار جدي و فشرده با ايران خبر داده است.

نماينده دائم ايران در آژانس اظهار كرد: واكنش اين گزارش نسبت به دسترسي به تاسيسات نظامي پارچين صحيح نيست. در اين‌باره بايد بگويم كه اين افراد، بازرسان آژانس نبوده و از مقامات ارشد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه در بخش‌هاي حقوقي، فني و سياسي فعاليت دارند، محسوب مي‌شدند. اين هيات براي مذاكره درباره ماهيت برنامه اتمي ايران و چارچوب فعاليت‌هاي آينده ايران به تهران سفر كرده بودند.

وي تاكيد كرد: سفر اين هيات از معيارهاي معمولي بازرسي به دور بود.

نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادامه داد: در خواست بازرسي از تاسيسات پارچين در آخرين پيش‌نويس دو دور مذاكرات گنجانده شده بود. ما درباره مركز پارچين و ساير فعاليت‌هاي ديگري كه در ادعاها بيان شده بود، به طور اصولي از قبل موافقت كرده بوديم كه پس از تكميل شدن متن مورد نظر با بازرسي از سايت پارچين موافقت خواهيم كرد.

نماينده دائم ايران در آژانس كه در سال 005 2 هيات بازرسان آژانس را براي بازديد از پارچين همراهي كرده است، تاكيد كرد: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بايد تضمين دهد كه تجارب تلخ گذشته را براي ما تكرار نكرده و هر روز تقاضاي بازديد از يك تاسيسات ايران را نخواهند داشت.

سلطانيه افزود: آژانس بايد يك الگوي منسجم و چارچوب مشخصي درباره آن‌چه كه دقيقا به دنبال آن هستند را ارائه كنند.

وي گفت: بازرسان بايد اسناد مورد ادعا را ارائه و دقيقا موارد درخواستي‌شان را مشخص كنند.

سلطانيه با اشاره به بازديد بازرسان آژانس در 2005 اظهار كرد: ما به بازرسان اعلام كرديم شما مي‌توانيد هر قسمت از اين تاسيسات را انتخاب و بازديد كنيد و آن‌ها نيز چنين كردند. مديركل پيشين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ـ محمد البرادعي ـ پس از اين بازديد پارچين را بخشي از تاريخ توصيف كرد. چگونه است كه مقامات آژانس اكنون اين مركز را زير سوال برده و تقاضاي بازديد مجدد از پارچين را دارند؟

نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادامه داد: ما آمادگي خود را براي برخي انعطاف‌پذيري‌ها اعلام كرديم اما تاكيد كرديم ابتدا بايد چارچوب‌ها تكميل شده و ابهامات درباره فعاليت‌هاي ما دقيقا بيان شوند.

وي گفت: ما اجازه بازديد بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از تاسيسات نظامي خود از جمله پارچين را رد نمي‌كنيم، اما بر اجراي دقيق تمام موارد تاكيد داريم.

سلطانيه افزود: آژانس بر اساس ساختارش بايد پادمان‌هاي مربوط به مواد هسته‌يي را اتخاذ كند و تمام اعضا نيز بايد در اين‌باره اين موارد را به دقت رعايت كنند. متاسفانه دولت آمريكا در تلاش است بر اساس پادمان‌ها كه از اطلاعات سري به دست آمده، آژانس را تغيير دهد.

نماينده ايران در آژانس خاطرنشان كرد: بسياري از كشورهاي غيرمتعهد و كشورهاي در حال توسعه نسبت به تغيير آژانس از يك سازمان فني به ديده‌بان سازمان ملل متحد ابراز نگراني شديد كرده‌اند.

وي ادامه داد: بر اساس اطلاعاتي كه از منابع خود دريافت كرده‌ايم مقامات آمريكايي با استفاده از اطلاعات غلط و دستكاري شده تلاش مي‌كنند تا پرونده مراكز و تاسيساتي مثل پارچين، هم‌چنان باز بماند.

سلطانيه گفت: آمريكايي‌ها پيش‌تر از دست يافتن به يك لب تاپ از داخل ايران موسوم به "لب تاپ آمريكايي" خبر داده بودند كه ما خواستار دريافت نسخه‌اي از اطلاعات و موارد آن شديم و شخص مديركل وقت ـ محمد البرادعي ـ نيز بر درست بودن درخواست ما تاكيد كردند.

وي ادامه داد: البرادعي به دنبال مخالفت مقامات آمريكايي از تحويل دادن يك نسخه از موارد اين به اصطلاح لب تاپ، به شدت از آن‌ها به خاطر دخالت در وظايف مديركل انتقاد كرد.

نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: از آنجايي‌كه تاكنون آژانس هيچ‌گونه مدرك و يا سندي در اين زمينه‌ها به ايران تحويل نداده است و زمينه را براي همكاري مناسب و كامل تهران با آژانس فراهم نكرده است ما قادر به حل مشكلات نيستيم. ما و كشورهاي جنبش غيرمتعهد‌ها بدون ترديد نسبت به شكست اهداف آژانس در نتيجه غوطه‌ور شدن در مسائل مربوط به يك كشور خاص نگران هستيم. از اين‌رو كشورهاي عضو آژانس به ويژه جنبش غيرمتعهد‌ها قاطعانه از ايران به خاطر اصول موجود حمايت مي‌كنند.

وي تاكيد كرد كه كليه اعضا از جمله روسيه بايد با همكاري و بسيج اعضا مانع از در اختيار گرفتن آژانس از سوي آمريكا و فاش شدن اخبار و اسناد محرمانه به واشنگتن شوند.

نماينده ايران در آژانس درباره نگراني‌هاي امنيتي ايران و علت بي‌اعتمادي‌اش به بازرسان آژانس با بيان اين‌كه بايد ميان بارزسان، كادر اداري و كشورهاي عضو آژانس تفاوت قائل شد، گفت: آمريكا و برخي كشورهاي غربي با فشار بر روي شخص مديركل، او را در انجام وظايف حرفه‌اي خود با مشكل مواجه مي‌كنند.

نماينده ايران در آژانس گفت: موضوع‌هايي مثل صنايع موشكي و يا مواد منفجره در زمزه الزامات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار ندارند. آژانس بر اساس ساختار خود فقط به بررسي مواد هسته‌يي رسيدگي مي‌كند. آژانس وظيفه ندارد كه به موضوع داشتن و يا نداشتن موشك توسط كشوري بپردازد. اين موضوع باعث مي‌شود تا الزامات اساسي آژانس فراموش شود.

وي ادامه داد: اعمال آمريكا مداخله آشكار در امور كشورهاي عضو آژانس و ماوراي شوراي امنيت سازمان ملل متحد است.

سلطانيه هرگونه ادعا درباره آزمايش مواد منفجره در ايران كه مي‌تواند در بمب‌هاي اتمي به كار روند را رد كرد و افزود: ما هفته گذشته به مديركل آژانس پيشنهاد كرديم كه از تاسيساتي كه وي در گزارش‌اش به آن اشاره كرده است و مدعي شده‌اند در آن آزمايش مواد منفجره قوي صورت گرفته است، بازديد كنند. اين در حالي بود كه تيم اعزامي آژانس به ايران در دور دوم مذاكرات بدون بازديد از اين محل به وين بازگشت.

سلطانيه تاكيد كرد: ما بدون هيچ دستپاچگي و با اطمينان كامل اعلام مي‌كنيم كه به دنبال توليد سلاح اتمي نيستيم. از اين‌رو تمام ادعاها درباره آزمايش مواد منفجره بسيار قوي در اين تاسيسات نظامي كاملا كذب است.

به گزارش واحد مركزي خبر، نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه با شبكه تلويزيوني راشاتودي گفت‌وگو مي‌كرد، در ادامه افزود: ما با وجود تحريم‌هاي شديد بين‌المللي، ترور دانشمدان هسته‌يي خود و قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد همكاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را قطع نكرده و از ان. پي. تي خارج نشده و همواره از حضور بازرسان آژانس و دوربين‌ها به طور شبانه‌روزي استقبال كرده‌ايم.

وي افزود: ما از مقامات ارشد آژانس براي سفر به ايران، مذاكره بر سر چارچوب و الگوهاي فعاليت‌ها و حتي بحث بر سر ابعاد ادعايي درباره فعاليت هسته‌يي نظامي ايران حمايت كرده‌ايم.

اين ديپلمات كشورمان گفت: آمريكا و اروپا نبايد فضاي اطمينان و همكاري را با بيانيه‌هاي تحريك‌آميز مسموم كنند. اجازه دهند ايران و آژانس به وظايف حرفه‌اي خود ادامه داده و به جهانيان ثابت شود كه تمام فعاليت‌هاي اتمي ايران كاملا صلح‌آميز است.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن