تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815220077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معوقه واحدهاي صنعتي و معدني ايلام قسط بندي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معوقه واحدهاي صنعتي و معدني ايلام قسط بندي مي شود
معوقه واحدهاي صنعتي و معدني ايلام قسط بندي مي شود
ايلام - خبرگزاري مهر: قسط بندي معوقه هاي واحدهاي صنعتي و معدني ايلام، اختصاص 40 ميليارد ريال براي مقابله با بيابان زايي و پديد گرد و غبار و...از اخبار استان ايلام است.

به گزارش خبرگزاري مهر، معاون مناطق خشك و نيمه خشك سازمان جنگلها مراتع و آبخيزداري كشور از اختصاص 40 ميليارد ريال براي مقابله با بيابان زايي و پديد گرد و غبار در كشور خبرداد.

گرشاسبي در مراسم معارفه سرپرست جديد اداره كل منابع طبيعي و آبخيز داري استان گفت: با اختصاص اين ميزان اعتبار تحول عظيمي در زمينه مقابله با پديده گرد و غبار و بيابان زدايي صورت مي گيرد.

كرمي معاون عمراني استاندار نيز در اين مراسم به ظرفيت هاي منابع طبيعي استان اشاره كرد و گفت: بهره برداري مناسب و استفاده از ظرفيت جنگل ها و مراتع استان نقش مهمي در توسعه استان دارد.

در ادامه اين مراسم از زحمات مديركل قبلي منابع طبيعي و آبخيزداري قدرداني و ميرزايي به عنوان سرپرست اداره كل منابع طبيعي و آبخيز داري استان معرفي شد.

پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي و خود اشتغالي در سامانه كارجويان تعاون

به متقاضياني كه در سامانه كار جويان تعاون ثبت نام كرده اند تسهيلات مشاغل خانگي و خود اشتغالي پرداخت مي شود.

در سامانه كار جويان تعاون كه در سالهاي اخير راه اندازي شده فارغ التحصيلان بيكار دانشگاهي بدون مهارت فني و جويندگان كار با داشتن مدرك تحصيلي ديپلم و داراي مهارت فني ثبت نام كرده اند.

مديركل كار تعاون و رفاه اجتماعي استان گفت: 24 هزار و 561 نفر جوينده كار در سالهاي اخير در اين سامانه ثبت نام كرده اند كه حدود 50 درصد آنها داراي مهارت فني هستند.

زرگوش افزود: براي افرادي كه فاقد مهارت فني هستند و در سامانه ثبت نام كرده اند برنامه هاي آموزشي فرا گيري مهارت هاي فني پيش بيني شده است.

وي گفت: پرداخت تسهيلات تا سقف 50 ميليون ريال به مشاغل خانگي و 100 ميليون ريال به طرح هاي خود اشتغالي در سالجاري آغاز شده وتاكنون بيش از 9 هزار نفر به بانك هاي عامل معرفي و از اين تعداد 60 درصد موفق به دريافت تسهيلات شده اند.

مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان گفت: در سالجاري 630 ميليارد ريال اعتبار پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي و خود اشتغالي به استان ايلام اختصاص يافت.

در استان ايلام از 214 مشاغل خانگي تعريف شده در كشور /54 مشاغل خانگي شناخته شده و بومي سازي شده است.

نشست شوراي اشتغال/ معوقه واحد هاي صنعتي و معدني استان

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت: بر اساس مصوبه نشست شوراي اشتغال، معوقه واحد هاي صنعتي و معدني استان قسط بندي مي شود.

با اجراي دستور العمل 51 جلسه شوراي اشتغال، موتور واحد هاي صنعتي و معدني تعطيل روشن شد.

رئيس سازمان صنعت و معدن و تجارت با اشاره به اجراي ماده 28 قانون بودجه سال 90 توسط بانك هاي عامل و با هدف حمايت از توليد و اشتغال در حوزه صنعت و معدن استان اعلام كرد: بر اساس مصوبه اين شورا به بانك ها و موسسات اعتباري اجازه داده شده تا اصل و سود تسهيلات سر رسيده و معوقه واحد هاي صنعتي و معدني كه در باز پرداخت بدهي خود دچار مشكل شده اند را محاسبه و به مدت 5 سال قسط بندي كنند.

مهدوي افزود: از 55 واحد توليدي كه از محل تسهيلات تكليفي و وجوه اداره شده منابع مالي دريافت و دچار بحران شده اند 44 واحد توليدي تعيين تكليف و 11 واحد ديگر نيز در دست بررسي و اقدام است.

وي به نحوه تامين سرمايه ثابت و در گردش مورد نياز واحد هاي توليدي اشاره كرد و گفت: 6 طرح براي دريافت 15 ميليارد ريال از محل اعتبارات بنگاههاي زود بازده معرفي شده اند و 26 طرح ديگر نيز به صندوق توسعه ملي معرفي شده اند .

تردد يك ميليون و 72 هزار زائر ايراني و غير ايراني از طريق پايانه مرزي مهران به كشور عراق

از ابتداي سالجاري تا پايان بهمن ماه يك ميليون و 72 هزار زائر ايراني و غير ايراني از طريق پايانه مرزي مهران به كشور عراق تردد كرده اند.

مدير پايانه مرزي مهران گفت: 70 درصد از اين تعداد زائر ايراني و 30 درصد مابقي از كشورهاي عراق، پاكستان، افغانستان، آذر بايجان و هندوستان بوده اند.

مدير پايانه مرزي مهران همچنين با اعلام اينكه روزانه به طور متوسط 5 تا 6 هزار زائر از طريق اين پايانه رفت و آمد مي كنند اعلام كرد: تردد زوار صرفا از طريق كاروان هاي حج و زيارت ميسر است.

تجليل از خانواده هاي شهداي هسته اي در ايلام

در اين مراسم كه جمعي از دانشجويان، اساتيد، خانواده هاي معظم شهدا و مسئولان حضور داشتند از خانواده شهيد داريوش رضايي نژاد و مصطفي احمدي روشن با اهدا لوح تجليل شد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هسته اي كشور و تجليل از صبر و استقامت خانواده هاي شهداي هسته اي گفت : عظمت و شكوه و سرافرازي علمي كشور مرهون جانفشاني و ايثارگران شهداي شهداست.

حجت الاسلام لطفي با بيان اينكه نسل جوان و آينده كشور بايد شهداي هسته اي را الگوي علمي خود قرار دهند گفت: شهادت و ترور دانشمندان جوان هسته اي نمي تواند قانع پيشرفت كشور شود .وي با اشاره به نزديك شدن به انتخابات مجلس شوراي اسلامي افزود: مردم بايد با بصيرت و آگاهي نماينده اصلح – متعهد و شايسته را انتخاب كنند.

برگزار مراسمي سالروز امور تربيتي در ايلام

به مناسبت سالروز امور تربيتي مراسمي در ايلام برگزار شد.

در اين مراسم كه جمعي از مربيان پرورشي، فرهنگيان و دانش آموزان شركت داشتند نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام به رسالت خطير مربيان پرورشي اشاره كرد و افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تمام فضاهاي علمي ، آموزشي و فرهنگي اسلامي، سالم و معنوي شده است.

حجت الاسلام لطفي با بيان اينكه نهادينه شدن تربيت اسلامي مبتني بر آموزه هاي ديني رمز بقاء و استمرار انقلاب اسلامي است افزود : اگر ايران اسلامي امروز الگوي حركتهاي بيداري بخش در جهان اسلام است مرهون تعيلم و تربيت اسلامي در جامعه است.

باراني مدير كل آموزش و پرورش استان در اين مراسم وظيفه مربيان پرورشي را حساس برشمرد و گفت: زمينه براي فعاليت هاي تربيتي و پرورشي در مدارس استان مهيا است.

اعزام بانوان بسيجي دهلران به مناطق عملياتي جنوب

جمعي از بانوان بسيجي محلات شهر دهلران در قالب كاروان راهيان نور عازم مناطق عملياتي جنوب كشور شدند.

فرمانده سپاه ناحيه دهلران گفت: 100 نفر از بانوان بسيجي در مدت سه روز از مناطق عملياتي اروند كنار، شلمچه، هويزه ، دهلاويه ، طلائيه و فتح المبين باز ديد مي كنند.

اجراي ساخت ساختمان مجتمع فرهنگي هنري شهرستان دره شهر

ساختمان مجتمع فرهنگي هنري شهرستان دره شهر با 78 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست.

سر پرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در نشست بررسي مسائل و مشكلات اين طرح فرهنگي گفت: در زميني به مساحت دو هزار و 800 متر مربع شروع شده است.

گهر سودي افزود: براي اجراي اين طرح كه در دو طبقه ساخته مي شود، تاكنون چهار ده ميليارد ريال هزينه شده است.

وي پيش بيني كرد در صورت تامين اعتبار تا پايان سال 91 به بهره برداري مي رسد.

برگزاري جشنواره استاني نمايش هاي كوتاه در شهرستان ايوان

دراين جشنواره گروههاي نمايشي از شهرستان هاي ايلام، ايوان، آبدانان - ملكشاهي و دهلران شركت داشتند.

در اين جشنواره نمايش هايي با موضوع دفاع مقدس، بومي محلي و اجتماعي اجرا شد.

برگزاري جشنواره دانش آموزي فيلم دفاع مقدس در آبدانان

در اين جشنواره فيلم هايي با مضمون دفاع مقدس به نمايش در مي آيد.

به گفته فرمانده سپاه ناحيه آبدانان اين جشنواره با شركت شش هزار نفر دانش آموز برگزار مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن