تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818158416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باهنر: سعي ما حداقل كردن نفوذ دولت، مجلس و سياست در ورزش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: باهنر: سعي ما حداقل كردن نفوذ دولت، مجلس و سياست در ورزش است
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد مي‌كند كه دولت در حال حاضر تمام وزن بدنه خود را بر روي ورزش انداخته و مي‌خواهد آن را مديريت كند كه وظيفه اصلي‌اش نيست.


به گزارش گروه دريافت خبرخبرگزاري خانه ملت؛محمدرضا باهنردرپاسخ به اين سوال كه با توجه به تاسيس وزارت ورزش و جوانان در اواخر عمر مجلس هشتم،آيا نمايندگان اين مجلس توانستند تاثير مستقيمي در تغيير مسير ورزش داشته باشند يا خير،به ايلنا گفت:ما در رفتارهاي سياسي و تغييرات اين‌چنيني مقداري بايد صبر و حوصله داشته باشيم. شما مقايسه كنيد دولت اگر بخواهد يك مصوبه داشته باشد با چند ساعت جلسه به راحتي به يك جمع بندي نهايي براي مصوبه خود مي‌رسد اما مجلس سواي طرح‌هاي دو فوريتي اگر بخواهد يك مصوبه داشته باشد حداقل به ۸ تا ۹ ماه فرصت نياز دارد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان مطلب فوق اظهار داشت:شما ديديد در آستانه تشكيل وزارت ورزش و جوانان چه حجمي از نارضايتي در واكنش به اين تصمصم مطرح شد و چه تعدادي از جامعه و پيشكسوتان ورزش شلاق نقد را بر پيكره مجلس كشيدند كه اين يك كار اشتباه و غير تخصصي است اما پس از رايزني‌هاي بسيار، بالاخره توانستيم ثابت كنيم كه شكل گيري وزارتخانه براي ورزش مي‌تواند امر مفيدي باشد.
نايب رييس مجلس شواري اسلامي در ادامه با انتقاد از دخالت‌هاي غيرمتعارف دولت در ورزش كشور اظهار كرد: دولت فكر مي‌كند چون وزارت ورزش شكل گرفته بايد همه ورزشس دولتني باشد در حالي كه ما از

ريشه با اين موضوع مخالف هستيم. ما وزارت ورزش گذاشته‌ايم كه ديگر دولت دخالتي در ورزش نداشته باشد. اينكه رييس يك فدراسيون بخواهد بيايد و برود دولت دخالت بكند و سعي در تحميل گزينه خود داشته باشد كه نمي‌شود. دولت كه تصميم غير سياسي نمي‌گيرد.

وي افزود:همين كه ما دراين ورزش رقابت قرمز و آبي را داريم براي ما كافي است و ديگر نبايد چپ و راست، ‌اصلاح طلب و محافظه كار را به آن وارد كنيم. متاسفانه سياسيون ورزش را‌‌ رها نمي‌كنند و اين از مشكلات اساسي ورزش كشورمان محسوب مي‌شود.
وي با انتقاد دوباره از دخالت دولت در ورزش افزود: در حال حاضر دولت تمام بدنه‌اش را روي ورزش انداخته و مي‌خواهد آن را مديريت كند در حاليكه وظيفه اصلي‌اش هدايت ورزش است. در برخي از زمينه‌ها دخالت مجلس در ورزش و فوتبال نيز قابل نقد جدي است. يكي از بزرگترين مشكلات ورزش امروز اين است كه سياست بخشي از آن شده و تغييرات مديران‌، ‌مربيان و روساي فدراسيون‌ها را نيز تحت تاثير قرار داده است.
نماينده مردم تهران همچنين تصريح كرد:باشگاه‌هاي ورزشي بايد از مالكيت دولت خارج شوند همانگونه كه مشاهده مي‌كنيد تراكتورسازي در مالكيت دولت نيست و‌ به خوبي رشد مي‌كند و تيم منظمي دارد و تيم‌هاي ديگري هم وجود دارند كه بايد از مالكيت دولت خارج شوند. البته منظور جدايي و رهايي كامل اين باشگاه‌ها توسط دولت نيست بلكه دولت بايد به هدايت، ‌حمايت و تقويت باشگاه‌ها بپردازد.
محمدرضا باهنر در خصوص بحث انتقال برخي باشگاه‌ها به ساير استان‌ها نيز گفت: من در مجموع فكر مي‌كنم اين باشگاه‌ها بايد واگذار شوند و ما نيز اين مسئله را دنبال مي‌كنيم و اين از مواردي است كه بايد روي آن دقت بسياري شود.
وي درخصوص تخصص گرايي در مديريت ورزش گفت: بين اين دو مقوله تفاوت زيادي وجود دارد. لزوما نيازي به حضور فردي قهرمان و مدال آور در رأس مديريت ورزش نيست بلكه به كارگيري افراد متخصص و كار بلد امر پسنديده ايست كه هم اكنون در وزارتخانه ورزش اجرايي شده مانند حضور سجادي و ديگر افراد كه به نوعي داراي تخصص بالايي در بحث مديريت هستند.
باهنر همچنين با بيان اينكه انتخاب روساي فدراسيون‌ها جزو اختيارات قانوني نمايندگان مجلس نيست، ‌خاطرنشان كرد: اگر تمامي مجلس را نيز گرد هم آوريم باز هم نمي‌توانيم در اين حوزه دخالت كنيم و تمامي سعي ما در حداقل كردن نفوذ دولت، ‌مجلس و سياست در زمينه ورزش است.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با تاكيد مجدد بر عدم دخالت سياسيون در ورزش متذكر شد: عدم دخالت سياسيون در ورزش بدين معنا نيست كه آنها كمكي در جهت تقويت آن نكنند، بلكه گاهي اوقات نيز حضور برخي افراد در هيئت‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي مي‌تواند مثمرثمر نيز باشد و اين نسخه كه هيچ فرد سياسي نبايد در ورزش دخالت كند، ‌كاملا اشتباه است. باشگاه‌ها بايد بتوانند از حضور برخي افراد و اين رانت خوب استفاده كنند.
وي با بيان اينكه حمايت دولت از باشگاه‌هاي ورزشي بايد عادلانه باشد، اظهار داشت: دولت نبايد تنها به حمايت تيم‌هاي باشگاهي وابسته به خود بپردازد. ‌هم اكنون نيز متاسفانه به جاي رقابت دو تيم‌، گويا شركت ملي مس ايران با شركت ملي نفت ايران رقابت مي‌كند. بهتر است حمايت‌هاي مالي دولت نيز به يك اندازه باشد تا در اين ميان به باشگاهي ظلم نشود.
باهنر همچنين با ارائه توصيه‌اي به مجريان صدا و سيما افزود: اگر مجريان صدا و سيما ملاحظه كاري بيشتري داشته باشند، ‌بهتر است. البته بحث من فقط در مورد ورزش نيست، ‌در مورد اقتصاد و سياست و ... نيز مي‌توان چنين چيزي را گفت. اينكه كارشناساني را مي‌آورند و نقد مي‌كنند و موضوعاتي را مورد بحث قرار مي‌دهند، خوب است اما گاهي اوقات برخي از مجريان بيش از حد ممكن وارد بحث مي‌شوند و برخي مسائل را رعايت نمي‌كنند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در پايان در خصوص انتخابات آتي فدراسيون فوتبال نيز گفت: انتخاب رئيس فدراسيون به عهده ما نيست و ما نمي‌توانيم دخالتي در آن داشته باشيم. همانطوري كه ما مي‌توانيم از رييس جمهور سوال كنيم و در مقابل معاون او كاري از دستمان بر نمي‌آيد، مي‌توانيم از وزير سوال كرده و حتي او را استيضاح كنيم اما نمي‌توانيم هيچ‌گونه دخالتي مستقيمي در اين زمينه داشته باشيم. ما بايد دولت و وزارتخانه ورزش را قانع كنيم در اين انتخابات دخالت نكند./
پايان پيام

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن