تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805826604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خشم افغان ها از قرآن سوزي آمريكايي ها فرو كش نكرد / واشنگتن دست به دامن كابل شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خشم افغان ها از قرآن سوزي آمريكايي ها فرو كش نكرد / واشنگتن دست به دامن كابل شد
هفت نظامي آمريكايي ، در پرتاب نارنجك تظاهركنندگان معترض به هتك حرمت قرآن كريم به دست اشغالگران آمريكايي، در استان قندوز در شمال افغانستان زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، عبدالشكور فدوي، رئيس پليس بخش امام صاحب اعلام كرد:« تظاهركنندگان به سوي يكي از پايگاه هاي نيروهاي ويژه در شهر امام صاحب يك نارنجك پرتاب كردند كه در نتيجه آن هفت نيروي ويژه آمريكا زخمي شدند.»
فدوي تصريح كرد پنج نفر از معترضان بازداشت شدند و پانزده نفر از نيروهاي پليس در خشونت هاي ديگر در اين بخش زخمي شدند.
سخنگوي ايساف به اين انفجار در داخل يكي از پايگاه هاي اين نيرو در شمال افغانستان اذعان كرد.

به گفته منابع بيمارستاني ، يك افغان هم در تظاهرات كشته شد و هفت نفر ديگر نيز زخمي شدند كه به بيمارستان انتقال يافتند.

ديروز نيز پنج نفر در حمله به يكي از دفاتر سازمان ملل در قندوز كشته و 66 نفر از جمله يازده پليس زخمي شدند.

خيرالله انوش، استاندار سمنگان نيز گفت در اين استان نزديك به قندوز دو نفر در تجمع اعتراض آميز در اين باره در مركز اين استان زخمي شدند.

براين اساس شمار كشته و زخمي هاي تظاهرات ضد آمريكايي در افغانستان تاكنون به سي كشته و حدود دويست زخمي رسيد.

دولت آمريكا دست به دامن كابل شد
با گسترش اعتراضات مردم افغانستان عليه اقدام توهين آميز نيروهاي آمريكايي درباره قرآن مجيد، واشنگتن از كابل خواست، براي امنيت جان نيروهاي ناتو، تدبيري بيانديشد.

درخواست آمريكايي ها از كابل پس از آن مطرح شده است كه دو افسر ارتش آمريكا كه در وزارت كشور افغانستان مستقر بودند، ديروز( شنبه) به ضرب گلوله كشته شدند.

وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) اعلام كرد كه "لئون پانه تا" وزير دفاع اين كشور در تماس تلفني با "عبدالرحيم وارداك" همتاي افغان خود، اين درخواست را مطرح كرده است.

درپي هتك حرمت قرآن كريم به دست نظاميان آمريكايي در پايگاه بگرام افغانستان، از سه شنبه گذشته تظاهرات گسترده‌اي در بسياري از ولايت‌هاي اين كشور در محكوميت اين اقدام آغاز شده است.

بيش از 10 ولايت افغانستان صحنه تظاهرات گسترده مردمي عليه نظاميان آمريكايي بوده و در برخي از ولايت‌ها پايگاه‌هاي نظاميان خارجي هدف حمله تظاهر كنندگان قرار گرفته است.

ايران هتك حرمت قرآن به دست نيروهاي آمريكايي را محكوم كرد

وزرات امور خارجه كشورمان با صدور بيانيه اي اقدام سخيف و موهن نظاميان آمريكايي در پايگاه بگرام افغانستان در هتك حرمت قرآن كريم را به شدت محكوم كرد.

در بيانيه وزارت امور خارجه آمده است: بار ديگر يكي از مصاديق بي اعتنائي به حقوق بشر و مقررات بين المللي ازجانب نيروهاي نظامي خارجي در افغانستان رخ داد و نيروهاي نظامي آمريكا با سوزاندن نسخه هائي از قرآن كريم ، مقدسات مردم مسلمان جهان را مورد هتك حرمت قرار دادند.

در اين بيانيه تاكيد شده است: بي حرمتي نسبت به اعتقادات مسلمانان ناشي از فهم نادرست اشغالگران افغانستان از فرهنگ ديني و مذهبي مردم مسلمان منطقه و جهان مي باشد و تكرار نقض حقوق بشر و تعدي به حقوق مردم مسلمان افغانستان ناشي از استمرار اشغال اين كشور و عدم پاسخگويي اشغالگران در قبال رفتار خارج از قانون خود است.
اين بيانيه مي افزايد: اين براي نخستين بار نيست كه قوانين بين المللي ازجانب نيروهاي نظامي آمريكا و ناتو در افغانستان نقض مي شود و تكرار اينگونه رفتار شيطنت آميز با توجه به روحيه استكباري آمريكا و انجام اين قبيل تعرضات به مقدسات اسلامي خشم و نفرت جهاني را بدنبال خواهد داشت.

در بيانيه وزارت امور خارجه تاكيد شده است: جمهوري اسلامي ايران با محكوم كردن اهانت نيروهاي نظامي آمريكا به قرآن مجيد در افغانستان، بار ديگر بر ضرورت خروج نيروهاي نظامي خارجي از افغانستان تاكيد كرده و معتقد است تنها راه بازگشت و استقرار صلح و ثبات و آرامش به افغانستان ، خروج سريع نيروهاي خارجي از اين كشور است و در اين ارتباط هر اقدامي كه منجر به طولاني شدن حضور اين نيروها در افغانستان شود، از جمله امضاي پيمان استرات‍ژيك بين آمريكا و افغانستان نه تنها بعنوان عاملي در جهت افزايش ناامني در اين كشور ، بلكه به مثابه يك تهديد جدي منطقه اي بايد مورد توجه قرار گيرد.

در اين بيانيه آمده است: دولت و مردم مسلمان ايران اميدوارند مردم افغانستان با در دست گرفتن كليه امور خود ، بر مشكلات كشورشان فائق شده و آثار سوء ناشي از حضور و مداخلات خارجي را برطرف كنند.

در بيانيه وزارت امور خارجه همچنين بر انتظار جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي مسلمان و آزاده و مجامع بين المللي براي محكوم كردن اقدام غير اصولي سربازان آمريكايي در افغانستان و ايفاي نقشي موثر در مسير دفاع از صلح تاكيد شده است.

تاكيد پاكستان بر محاكمه هتاكان به قرآن در دادگاه‌هاي بين‌المللي

در پاكستان نيز مردم اين كشور بنا به دعوت گروه‌هاي مذهبي از هفته گذشته به خيابان‌ها آمده و عليه اين اقدام توهين‌آميز نظاميان آمريكايي شعار سردادند.

مجلس ايالتي پنجاب پاكستان نيز ديروز با تعمدي خواندن هتك حرمت به قرآن كريم توسط سربازان آمريكايي مستقر در افغانستان، خواهان محاكمه عاملان اين جنايت در دادگاه‌هاي بين‌المللي شد.

مجلس ايالتي پنجاب با تشكيل جلسه‌اي، ضمن محكوم كردن اقدام بي‌شرمانه سربازان آمريكايي در هتك حرمت قرآن كريم لايحه‌اي براي پيگيري اين موضوع تصويب كرد.

"چودري ظهير الهي" از اعضاي حزب "مسلم ليگ" گفت: سخنان مقامات آمريكايي درباره عمدي نبودن قرآن‌سوزي پذيرفتني نيست، زيرا اين حركت يك اقدام تعمدي بوده بنابراين كساني كه در اين كار شركت داشته‌اند بايد در دادگاه بين‌المللي محاكمه شوند.

مردم مالزي نيز با برگزاري تظاهرات در مقابل سفارت امريكا در كوالالامپور و حمل پارچه نوشته‌هايي با مضمون " به قرآن احترام بگذاريد" و " مرگ بر شما، ارتش امريكا" و همچنين سردادن شعارهاي ضد امريكايي، مراتب خشم خود را از اين اقدام موهن به نمايش گذاشتند.

تظاهركنندگان مالزيايي با محكوم كردن توهين به كتاب مقدس مسلمانان، از امريكا خواستند تا از تكرار اين اقدام موهن جلوگيري كند.

همزمان با اين تظاهرات، تظاهرات مشابهي نيز در داكا، پايتخت بنگلاش برگزار شد .

رهبر گروه اخوان المسلمين اردن هم ضمن انتقاد از اكتفا كردن رئيس جمهوري آمريكا به عذرخواهي ظاهري از هتاكي نظاميان كشورش به قرآن كريم در افغانستان، خواستار تحويل هتاكان به دادگاه بين المللي كيفري شد.

عذرخواهي اوباما بي فايده است/هتاكان به قرآن بايد محاكمه شوند

رهبر گروه اخوان المسلمين اردن ضمن انتقاد از اكتفا كردن رئيس جمهوري آمريكا به عذرخواهي ظاهري از هتاكي نظاميان كشورش به قرآن كريم در افغانستان، خواستار تحويل هتاكان به دادگاه بين المللي كيفري شد.

"شيخ همام سعيد" گفت: هتاكان به قرآن كريم در پايگاه نظامي در افغانستان، بايد به دادگاه بين المللي كيفري براي محاكمه تحويل داده شوند.

وي افزود: اين اقدامات در ادامه جنگ هاي صليبي عليه مسلمانان است و دولت آمريكا مسئول اقدامات زشت ارتش خود در قبال مسلمانان و كتاب مقدس آن هاست.

همام تاكيد كرد: عذرخواهي سرد باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا بي فايده است و تحويل هتاكان به دادگاه بين المللي كيفري يا اعمال مجازات سنگين ضد آنها در برابر ديدگان مسلمانان راه موثرتري است.

رهبر گروه اخوان المسلمين اردن گفت: آمريكايي ها بايد فوري خاك افغانستان را ترك كنند و به اشغالگري پايان دهند و با توجه به اهانت اين نظاميان به قرآن كريم، آينده خوبي در انتظار آنها نيست.

وي ضمن هشدار به آمريكا درباره تحريم كالاهاي آمريكايي به سبب توهين نظاميانش به مقدسات مسلمانان افزود: آمريكايي ها بايد با موضوع به طور جدي تر نگاه كنند و مسلمانان را ناديده نگيرند.

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن