تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816759375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: تازه‌ها
وزير آموزش و پرورش مسئوليت حادثه اردوي راهيان نور را نپذيرفت
چندي پيش بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان شاهرودي اردوي راهيان نور در محور گرمسار به سمنان 14 نفر كشته و زخمي شدند. به گزارش خبرآنلاين؛ علت حادثه خوب آلودگي راننده اتوبوس اعلام شد. با اين حال، اعتراضاتي به نحوه اردوبردن دانش آموزان پس از اين حادثه شنيده شد. اما مانند آتش سوزي خوابگاه چابهار حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش اعلام كرد كه آموزش و پرورش مسئول اين موضوع نيست. او در حاشيه نشست هيات دولت درمورد كشته و مجروح شدن دانش آموزان و معلمان در سفرهاي راهيان نور گفت: درمورد اين حوادث من مسئول نيستم، از مسئولان حمل و نقل دراين رابطه بپرسيد. پايگاه اطلاع رساني دولت از قول وزير چنين نقل كرده است: من در جريان حوادث هستم؛ مي‌دانم برخي از اين حوادث به دليل اشكال فني خودرو و اشتباه راننده رخ داده است. اظهارات وزيرآموزش وپرورش درحالي مطرح مي‌شود كه دانش آموزان دوم متوسطه به دليل گذراندن واحد عملي درس آمادگي دفاعي درقالب كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق عملياني جنوب اعزام مي‌شوند. شايد همين كم توجهي‌ها باعث شد تا عبدالرضا ترابي نماينده مردم گرمسار اعلام كرد كه اجباري‌بودن اردوي راهيان نور بايد حذف شود و خانواده‌ها از فرستادن فرزندانشان خودداري كنند. او دراين باره به ايلنا گفت: "وزارت آموزش وپرورش وقتي دانش‌آموزان دختر را به سفرهاي راهيان نور اعزام ‌مي‌كند بايد سرپرست آن‌ها را از آقايان تعيين كند تا توانايي برخورد با راننده در مواقعي كه خارج از مقررات و ضوابط عمل ‌مي‌كند را داشته باشند. وزير آموزش و پرورش بايد نسبت به وقوع حوادث در سفرهاي راهيان نور پاسخگو باشد. والدين دانش‌آموزان كشته شده نيز خواستار رسيدگي وزير آموزش و پرورش در قبال اين حادثه و اهمال كاري به وجود آمده هستند‌.
قديمي‌ترين مسجد هلند پلمپ شد
اخبار رسيده از آمستردام پايتخت هلند حاكي از آن است كه قديمي‌ترين مسجد اين كشور به دليل عدم پرداخت اجاره ماهيانه، به دستور مقامات مسئول در شهرداري پايتخت هلند پلمپ شد. گفته مي‌شود قديمي‌ترين مسجد هلند "سلطان أيوب" نام داشته كه در سال 1985 ميلادي ساخته شد. اين مسجد قديمي توسط ترك تبارهاي مقيم هلند ساخته شده بود. به گزارش شيعه آنلاين، شهرداري آمستردام با مسئولان اين مسجد قراردادي پنج ساله تا سال 2014 داشته‌اند اما شهرداري اين شهر در اقدامي اعلام نشده، قرارداد را فسخ كرده و اين مسجد را پلمپ كردند. در همين راستا "ابراهيم جورماز" متولي مسجد "سلطان أيوب" ضمن انتقاد شديد از اين رفتار مسئولان شهرداري آمستردام، گفت: ما فسخ اين قرارداد را نمي‌پذيريم و از طرق قانوني براي دريافت حقوق كامل اين مسجد تلاش خواهيم كرد.
اجراي تحريم بانك مركزي سوريه توسط اروپا
اتحاديه اروپا دارايي‌هاي بانك مركزي سوريه را به منظور تحت فشار قراردادن دولت اين كشور براي توقف مقابله با مخالفانش، بلوكه خواهد كرد. به گزارش ايسنا، آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه، در كنفرانسي كه در تونس برگزار شد و در آن مقامات 60 كشور با هدف درخواست براي پايان گرفتن ناآرامي‌هاي سوريه گردهم آمدند، اين خبر را اعلام كرد. وي با بيان اينكه ما تدابير جديد شديدي بويژه توقيف دارايي‌هاي بانك مركزي سوريه را در پيش مي‌گيريم و از كشورهاي ديگر خواست اقدام اتحاديه اروپا را دنبال كرده و تحريم‌هاي شديدي را عليه حكومت اين كشور اعمال كنند. اتحاديه اروپا در حال حاضر تحريم‌هايي شامل ممنوعيت صادرات نفت و اقدامات تنبيهي عليه 70 شخص و 19 سازمان سوري را اعمال كرده است.
عراق طرح ضدسوري عربستان و قطر را نپذيرفت
مشاور نخست‌وزير عراق اعلام كرد، دولت عراق، مخالفت قاطع خود را با پيشنهاد سعودي - قطري براي تسليح مخالفان سوريه اعلام كرده است. به گزارش تابناك به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني شبكه العالم، خانم "مريم الريس" تأكيد كرد: دولت عراق بار ديگر به اتحاديه عرب اعلام كرد كه قاطعانه پيشنهاد تسليح مخالفان سوريه را رد مي‌كند؛ زير اين اقدام موجب بحران گسترده و جنگ داخلي در سوريه مي‌شود. وي افزود: عراق از اصلاحات، و حل مشكلات از طريق گفت وگوي دولت و مخالفان در سوريه حمايت مي‌كند. "سعود الفيصل" وزير خارجه سعودي جمعه گذشته در كنفرانس موسوم به "دوستان سوريه" در تونس، تسليح مخالفان سوريه را راه حلي مناسب دانست و نظام سوريه را به يك "رژيم اشغالگر" تشبيه كرد.
سند دروغ پراكني‌هاي جمهوري آذربايجان عليه ايران
اقدامات و اظهارات خصمانه مقامات و دستگاه‌هاي اجرايي جمهوري آذربايجان عليه جمهوري اسلامي ايران، هر روز ابعاد جديدي پيدا مي‌كند، به گونه‌اي كه در آخرين مورد از اين دست، هفته گذشته، وزارت امنيت ملي جمهوري آذربايجان، اعلام كرد اعضاي يك گروه تروريستي وابسته به ايران را بازداشت كرده است؛ اما اين گونه ادعاها در حالي مطرح مي‌‌شود كه هر روز خبر جديدي از رابطه نزديك جمهوري آذربايجان و رژيم صهيونيستي منتشر مي‌شود. به گزارش "تابناك"، در بيانيه وزارت امنيت ملي جمهوري آذربايجان كه در رابطه با ادعاي فوق از تلويزيون دولتي اين كشور منتشر شد، اعلام گشته بود كه اين افراد، قصد انجام كارهاي تروريستي عليه شهروندان خارجي را داشته‌اند و مقادير بسياري سلاح و مهمات از آن‌ها كشف و ضبط شده است. در اين بيانيه همچنين ادعا شده بود كه اين افراد، مستقيم با سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران و نيز حزب‌الله لبنان در ارتباط بوده‌اند. اين اظهارات درحالي است كه روزنامه "واشنگتن پست" به نقل از مقامات رژيم صهيونيستي، سندي را افشا كرده است كه بر پايه آن اين رژيم طي معامله‌اي تسليحاتي به ارزش بيش از يك و نيم ميليارد دلار، مجموعه‌اي از تجهيزات، از هواپيماهاي بدون سرنشين گرفته تا سامانه‌هاي دفاع موشكي در اختيار جمهوري آذربايجان خواهد گذارد.
روزنامه سان:
انگليس آماده دفاع از كشورهاي عربي در برابر ايران مي‌شود!
روزنامه بريتانيايي سان به نقل از برخي منابع نظامي اين كشور نوشت: لندن خود را براي دفاع از كشورهاي عربي در برابر ايران آماده مي‌كند. به گزارش عصر ايران اين روزنامه با انتشار گزارشي در اين باره نوشت كه نيروهاي نظامي بريتانيا در هفته‌هاي گذشته و همزمان با تشديد تنش با ايران بر سر برنامه‌هاي هسته‌اي و افزايش احتمال حمله اسراييل به تاسيسات هسته‌اي ايران تحركات نظامي خود را در خليج فارس افزايش داده است. براساس اين گزارش نيروي دريايي بريتانيا در هفته‌هاي اخير چندين ناوچه جنگي و زير دريايي هسته‌اي به خليج فارس فرستاده است. اين گزارش مي‌افزايد يكي از طرح‌هاي نظامي بريتانيا در اين زمينه مقابله با حملات احتمالي ايران به كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس است و در همين راستا، نيروي دريايي بريتانيا خود را آماده مي‌كند تا در صورت درخواست كشورهاي عربي امارات، قطر، عمان، عربستان، بحرين و كويت از اين كشورها در برابر حملات احتمالي ايران دفاع كند. اين روزنامه بريتانيايي مي‌افزايد، هم اكنون ناو شكن انگليسي "HMS DARING" به عنوان جديد‌ترين و قوي‌ترين ناوشكن بريتانيا در منطقه مستقر شده است. سان مي‌افزايد استقرار موشك‌هاي كروز در منطقه بخش ديگري از برنامه نظامي بريتانيا براي محافظت از كشورهاي عربي در برابر هر گونه احتمال رويارويي نظامي با ايران است. ايران بارها اعلام كرده است كه نيروي نظامي‌اش عليه هيچ كدام از كشورهاي منطقه نيست.
اخراج 500 عضو ديگر منافقين از پادگان اشرف
قرار است طي روزهاي آينده 500 تن ديگر از اعضاي منافقين از پادگان اشرف خارج شوند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني هابيليان، آخرين تحولات پيرامون اخراج و سرانجام اعضاي فرقه تروريستي رجوي حاكي است در حال حاضر علاوه بر اخراج قريب الوقوع اين افراد، بيش از 1600 نفر از اعضاي اين فرقه نيز خواهان بازگشت داوطلبانه به ايران هستند. همين گزارش‌ها از صدور حكم بازداشت 70 نفر از فرماندهان ترور، شكنجه‌گران و بازجويان منافقين توسط دادگاه‌هاي عراق حكايت مي‌كند، ضمن اينكه بنابر گزارش‌هاي رسيده مسئولان عراقي اجازه ورود 20 كاميون حامل اثاث همراه 397 نفر از اعضاي خارج شده از كمپ اشرف را صادر نكرده و اين وسائل را به كمپ عراق جديد بازگرداندند. اين اقدام براساس توافق يونامي و دولت عراق صورت گرفت كه بر طبق آن قرار شد اعضاي كمپ اشرف در هنگام ورود به كمپ ترانزيت تنها وسايل كاملاً شخصي را با خود همراه ببرند. به گزارش هابيليان، فيلم‌هاي منتشر شده از اولين گروه اخراج شدگان نشان مي‌دهد فرقه رجوي 397 نفر از افراد مسن، متعصب و قديمي خود را دستچين كرده و پس از توجيه كردن در نشست‌ها، آنها را با برنامه‌هاي خاص به اين كمپ جديد فرستاده است. اين گزارش در ادامه مي‌افزايد با وجود بيش از يك سال از فراخوان كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل جهت پذيرش اين افراد تحت قوانين كميساريا، نه تنها هيچ كشوري موافق پذيرش اين افراد نيست بلكه كشورهايي چون آلمان، فرانسه، هلند و سوئيس رسماً اعلام كرده‌اند حاضر به پذيرش اعضاي جدا شده از اين فرقه نخواهند بود. اين كشورها حتي اعلام كردند كه مخالفتشان با پذيرش اعضاي منافقين شامل حال كساني نيز كه قبلاً توسط اين كشورها بعنوان هوادار اين گروه موقعيت پناهندگي دريافت كرده‌اند نيز مي‌شود و بر اين اساس كشورهاي ياد شده اعلام كرده‌اند مرحله پناهندگي اين افراد بايد تجديد شده و مجدداً مورد مصاحبه قرار گيرند. بنا بر گزارش‌ها 1660 نفر از اعضاي پشيمان و نادم فرقه رجوي آمادگي خود را به مارتين كوبلر جهت بازگشت داوطلبانه به ايران اعلام كرده‌اند.
رئيس جمهوري قرقيزستان: اگر موشك‌هاي ايران خطا رفت تكليف ما چيست؟
رئيس جمهوري قرقيزستان نسبت به احتمال حمله به ايران از پايگاه هوايي مناس در اين كشور، به آمريكا هشدار داد. به گزارش عصر ايران "آلمازبيك آتامبايف" رئيس جمهوري قرقيزستان كه براي ديداري رسمي از روسيه به مسكو سفر كرده است در مصاحبه با راديو صداي روسيه ضمن اعلام اين موضوع گفت، واشنگتن تنها مجاز است از پايگاه هوايي مناس براي پشتيباني عمليات‌هاي افغانستان استفاده كند. آتامبايف با هشدار به آمريكا درباره حمله به ايران از اين پايگاه گفت: "ايران موشك‌هايي دارد كه هزاران كيلومتر برد دارد، ايراني‌ها ممكن است مناس را بزنند اما اگر موشك‌ها يشان خطا رفت چه مي‌شود؟" وي افزود: "از پايگاه هوايي قرقيزستان نبايد براي حمله به ايران استفاده شود. به همين دليل است كه ما مي‌گوييم پس از سال 2014 نبايد هيچ نيروي نظامي خارجي در هيچ پايگاهي و از جمله در پايگاه مناس حضور داشته باشد." رئيس‌جمهوري قرقيزستان افزود: "تصميم به خروج نيروهاي نظامي خارجي از فرودگاه مناس به خاطر نگراني در مورد امنيت پايتخت قرقيزستان و ساكنانش گرفته شده است." وي افزود: به مقام‌هاي آمريكايي بارها خاطرنشان كرده كه از پايگاه مناس نمي‌توان فراتر از اختيارات داده شده كه همان پشتيباني عمليات در افغانستان است استفاده شود. گفتني است روز چهارشنبه نيز سخنگوي وزارت خارجه روسيه درباره احتمال به كارگيري از پايگاه مناس از سوي آمريكا براي حمله به ايران هشدار داده بود. در واكنش به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه روسيه، سفير آمريكا در روسيه احتمال به كارگيري پايگاه مناس براي حمله به ايران را رد كرده است.

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن