تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813076955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبررييس‌جمهور جديد يمن سوگند ياد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: خبررييس‌جمهور جديد يمن سوگند ياد كرد
گروه بين‌الملل- عبدربه منصور هادي ديروز (شنبه) به عنوان رييس‌جمهوري جديد يمن سوگند ياد كرد. به اين ترتيب او جانشين علي عبدالله صالح، رييس‌جمهوري پيشين شد كه در ماه نوامبر سال گذشته پس از ماه‌ها اعتراض مجبور به كناره‌گيري از قدرت شد.صالح كه در مقابل دريافت مصونيت از محاكمه پس از ۳۳ سال از سمت خود كناره‌گيري كرد، روز جمعه پس از مداوا در آمريكا به يمن بازگشت.انتظار مي‌رود صالح در مراسم انتقال قدرت كه روز دوشنبه (هشتم اسفند) برگزارمي‌شود، شركت كند.
عبدربه منصور هادي كه پيش از اين سمت معاونت رياست جمهوري يمن را برعهده داشت، تنها كانديداي پست رييس‌جمهوري بود.انتقال قدرت در يمن با ميانجيگري كشورهاي حوزه جنوبي خليج فارس، بخصوص عربستان سعودي و با حمايت كشورهاي غربي انجام شد.
علي عبدالله صالح چهارمين رييس‌جمهوري بود كه در يك سال گذشته و از زمان آغاز اعتراضات در كشورهاي عربي و شمال آفريقا از قدرت بركنار مي‌شد. هادي پس از مراسم اداي سوگند بر پايان دادن به نا آرامي‌ها در يمن تاكيد كرد و گفت كه بايد با مشكلات اقتصادي آن كشور مقابله كرد.
او افزود: «چنانچه با چالش‌هاي پيش رو در يمن به درستي برخورد نشود، آشوب‌ها بارديگر در كشور از سر گرفته مي‌شود». نماينده سازمان ملل متحد در يمن گفته است كه مردم آن كشور خواستار پايان دادن به بحران و آغاز فصلي جديد هستند.رييس‌جمهوري جديد يمن براي مدت دو سال انتخاب مي‌شود و پس از آن دور ديگري از انتخابات پارلماني و رياست جمهوري برگزار خواهد شد.
تغيير و تحولات در يمن در شرايطي انجام مي‌شود كه شورش در منطقه وسيعي از آن كشور ادامه دارد، خطر از جانب شبكه القاعده ثبات آن كشور را تهديد مي‌كند و بسياري از مناطق كشور دچار خشكسالي هستند.حسام الشرجابي، يكي از مخالفان دولت كه اخيرا حزبي موسوم به الوطن را تشكيل داده است، در مصاحبه با بي بي سي اذعان داشت كه القاعده يك خطر جدي براي يمن به شمار مي‌آيد اما گفت نبايد درمورد آن اغراق كرد.

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن