تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816780913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با بازگشت عبدالله‌صالح از امريكا صورت گرفت منصور هادي پيروز انتخابات فرمايشي يمن


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: همزمان با بازگشت عبدالله‌صالح از امريكا صورت گرفت منصور هادي پيروز انتخابات فرمايشي يمن
گروه بين‌الملل ساعاتي پس از آن كه كميته عالي انتخابات يمن، عبدربه منصور هادي را پيروز انتخابات رياست جمهوري معرفي كرد وي به عنوان جانشين علي عبدالله صالح سوگند ياد كرد و بدين ترتيب حكومت 33 ساله ديكتاتور اين كشور پايان يافت.
به گزارش الجزيره، محمد الحكيمي، رئيس كميته عالي انتخابات يمن طي كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرد: عبدربه منصور هادي با اخذ 99 درصد از كل آراي انتخابات رياست جمهوري اين كشور توانست اين پست را به مدت دو سال از آن خود كند.
منصور هادي كه تنها نامزد انتخابات رياست جمهوري يمن بود، در جلسه ويژه مجلس نمايندگان اين كشور به عنوان نخستين رئيس جمهوري پس از كناره‌گيري «علي عبدالله صالح» سوگند ياد كرد. منصور هادي در آغاز رياست جمهوري خود، از مردم يمن خواست برگ تازه‌اي براي ساختن يمن جديد براي همه يمني‌ها بگشايند. وي خواستار آن شد كه از راه گفت‌وگوهاي جدي، كشور به مرحله پس از بحران منتقل شود.
وي افزود: اكنون بايد تأمين امنيت به عنوان مقدمه هرگونه توسعه ايده‌آل مورد توجه قرار گيرد. منصور هادي بر لزوم بازسازي اقتصاد كشور و ادامه جنگ عليه القاعده به عنوان يك وظيفه ملي و ديني تأكيد كرد. رئيس جمهوري جديد يمن براي يك دوره انتقالي دو ساله كشورش را اداره خواهد كرد. آغاز رياست منصور هادي در حالي است كه علي عبدالله صالح كه پس از تصويب قانون مصونيت كامل خود در مجلس نمايندگان يمن به امريكا رفته بود به يمن بازگشت.وي طبق طرح شوراي همكاري خليج‌فارس و در ازاي دريافت مصونيت قضايي از قدرت كناره‌گيري كرد.
جانشين عبدالله صالح كيست؟
«عبدربه منصور هادي»65 ساله كه معاون علي عبدالله صالح به شمار مي‌آمد طي ساليان متمادي در نظام علي عبدالله صالح فعاليت كرده است. او فردي نظامي و از اهالي جنوب يمن است. وي سال‌هاي طولاني از هواداران علي عبدالله صالح بوده و در ميان مخالفان يمني نيز اعتبار داشت. منصور از سال 1994 پست معاونت رئيس‌جمهوري يمن و همچنين دبيركل حزب حاكم اين كشور را در دست داشت.
عبدربه منصور هادي نفوذ واقعي در محافل سياسي يمن ندارد اما توانست به عنوان بازيگر اصلي عرصه سياست در زمان سفر علي عبدالله صالح به عربستان براي تكميل روند درماني‌اش ايفاي نقش كند. منصور هادي با اين اقدامات در دوره غيبت علي عبدالله صالح توانست اعتماد مخالفان را جلب كند و مخالفان يمن با وي درخصوص توافقنامه انتقال قدرت مذاكره كنند.
يك ديپلمات غربي كه خواست نامش فاش نشود، عنوان داشت: عبدربه منصور هادي برخلاف علي عبدالله صالح پايگاه قبيله‌اي و يا گروهي ندارد اما مي‌تواند امور را به خوبي اداره كند.
26 كشته در حمله به كاخ رياست جمهوري يمن
ساعاتي پس از مراسم تحليف منصور هادي، كاخ رياست جمهوري در شهر مكلا هدف انفجار يك خودروي بمبگذاري شده قرار گرفت. در اين انفجار دست‌كم 26 نفر كشته شدند و درگيري ميان نيروهاي رياست جمهوري يمن و افراد مسلح در اطراف اين كاخ در شهر سياحتي مكلا در جنوب يمن تا ساعاتي ادامه داشت.
صالح براي شركت در مراسم
آغاز به كار هادي به يمن بازگشت
علي عبدالله صالح، ديكتاتور سابق يمن بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري تك نامزدي در كشورش، از امريكا به صنعا پايتخت يمن بازگشته است.
بر اساس اين گزارش، صالح قرار است در مراسم آغاز به كار معاونش منصور هادي كه اكنون جانشين وي محسوب مي‌شود، شركت كند.
هادي تنها نامزد انتخابات رياست جمهوري يمن بود كه روز سه‌شنبه برگزار شد. صاحبنظران اين انتخابات را ريشخند دموكراسي خواندند. وي رهبري يمن را براي يك دوره يك ساله موقت برعهده دارد. صالح پس از تصويب مصونيت قضايي براي وي، با ميانجيگري شوراي همكاري خليج فارس، قدرت را به هادي واگذار كرد. علي عبدالله صالح، متحد هميشگي امريكا در اواخر ماه ژانويه براي درمان پزشكي به امريكا سفر كرد. از آغاز اعتراضات مردمي در اواخر ماه ژانويه ۲۰۱۱ ميلادي در يمن، مردم اين كشور به علت كشتار صد‌ها معترض، خواستار تعقيب قانوني صالح ۶۹ ساله شده‌اند.

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين
ديگر پير شده‌ام و نمي‌توانم به كارهاي سياسي بپردازم

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با بيان اين كه هيچ‌گاه حاضر نيست براي راضي نگه‌ داشتن رهبران مصر به اخوان‌المسلمين بپيوندد، ابراز اميدواري كرد كه مواضع دولت آينده اين كشور در قبال فلسطين، همانند نظام پيشين آن باشد.
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ادامه داد: اسرائيل حق ندارد كه ملت فلسطين را از نيازهاي خود محروم كند، خصوصاً در شرايط كنوني كه بحران امنيتي ميان فلسطين و اسرائيل تا حد زيادي كنترل شده است. محمود عباس با اشاره به اين كه وي ديگر پير شده و نمي‌تواند به خوبي به كارهاي سياسي بپردازد، گفت: اميدوارم كه رئيس آينده تشكيلات خودگردان فلسطين با ملت صادق باشد. وي ادامه داد: پس از كناره‌گيري از قدرت، خاطرات شخصي‌ام را منتشر نمي‌كنم چراكه اين امر باعث فاش شدن بسياري از مسائل ناپسند مي‌شود كه بسياري از حكام و مسئولان عرب آن را نمي‌پذيرند. محمود عباس درخصوص انتخابات آينده در فلسطين گفت: ضرورتي ندارد كه حتماً حماس و فتح با يكديگر ادغام شوند، قطعاً صندوق رأي تعيين‌كننده آينده خواهد بود.
يك شهيد و 5 زخمي در درگيري نظاميان صهيونيست با فلسطينيان
نظاميان رژيم صهيونيستي در درگيري با فلسطينياني كه در اعتراض به يورش صهيونيست‌ها به مسجدالاقصي در گذرگاه قلنديا واقع در شمال بيت‌المقدس تظاهرات كرده بودند، يك فلسطيني را شهيد و 5 نفر ديگر را زخمي كردند. تعدادي از جوانان فلسطيني در اعتراض به يورش صهيونيست‌ها به مسجدالاقصي در گذرگاه قلنديا تظاهرات كردند. بر اساس اين گزارش، نظاميان صهيونيست با شليك گاز اشك‌آور و گلوله پلاستيكي و سپس گلوله جنگي به سمت تظاهر‌كنندگان، طلعت راميه (25 ساله) را به شهادت رسانده و 5 نفر ديگر را زخمي كردند. به گفته شاهدان عيني، تظاهرات از مقابل اردوگاه قلنديا در اعتراض به يورش شهرك‌نشينان به مسجدالاقصي و ممانعت نيروهاي اشغالگر از ورود شهروندان فلسطيني به قدس، آغاز شد. منابع پزشكي نيز گفتند كه راميه در اثر اصابت گلوله به ناحيه سينه اش به شهادت رسيده است.
رژيم صهيونيستي در شمال قبرس زمين خريداري مي‌كند
رژيم صهيونيستي كه با هدف سيطره بر آبهاي مديترانه و منابع نفت و گاز آن روابط خود را با قبرس تقويت كرده است، اكنون به دنبال خريد اراضي در شمال اين كشور است. روزنامه‌هاي تركيه نوشتند رژيم صهيونيستي سعي دارد زمين‌هايي را در فاصله 350 متري از مقر فرماندهي نيروهاي نظامي تركيه در جزيره قبرس و نيز زمين‌هايي در نزديكي مقر فرماندهي امنيت شمال قبرس خريداري كند.
اين در حالي است كه «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اخيراً به قبرس جنوبي سفر كرده و توافقاتي نيز با مقامات قبرس امضا كرد.

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن