تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819396349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبر
رييس منطقه شانزده دكتر سيد جواد انگجي؛

پژوهش، يك محور اساسي در دانشگاه آزاد اسلامي است

آنا: رييس منطقه شانزده دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مسئله پژوهش به عنوان يك محور اساسي در دانشگاه آزاد اسلامي است و بايد جدي گرفته شود.به گزارش آنا، شوراي پژوهشي منطقه شانزده با حضور رييس ،دبير ومعاونين پژوهشي منطقه شانزده در واحد گچساران برگزار شد.دكتر سيد جواد انگجي تصريح كرد: دهه چهارم حول محورعلوم وفنون جديد مي چرخد وشاهد آن هستيم اقداماتي كه در گذشته در واحدهاي منطقه شانزده انجام گرفته به بار نشسته وبه نتيجه رسيده است. وي افزود: حركت هايي كه دربحث پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفته، تصميمات درست ومثبتي بوده است وماهم در منطقه با تلاش مضاعف همكاران ، با برگزاري كارگاه هاي مختلف پيشرفت قابل ملاحظه داشته ايم.

انگجي اذعان داشت: در ارائه آمارها به منطقه دقت بيشتري شود تا بتوانيم آمار دقيق تري را در اختيار داشته باشيم وارائه كنيم.رييس واحد گچساران در اين آيين از حمايت هاي رييس ودبير منطقه شانزده در پيشبرد مباحث پژوهشي تجليل كرد وگفت: واحد گچساران فعاليت هاي خودرا در مباحث پژوهشي در محورهاي انتشار مجلات پژوهشي، احداث پژوهشكده ومراكز تحقيقاتي، كاربردي كردن وتجاري سازي طرح هاي تحقيقاتي وتوليد مقالاتISI متمركز كرده وگامهاي موثري رادراين زمينه ها برداشته است.دكتر سيد يعقوب زراعت كيش خاطر نشان كرد: ما به دنبال طرح هاي تحقيقاتي هستيم كه چالش هاي دانشگاه وجامعه را برطرف كند وبه درد مملكت بخورد وبرآنيم تا روند سنتي انباشت طرح هاي تحقيقاتي را متوقف كنيم.

استاندار اردبيل دكتر صابري؛

كيفيت خوبي بر دانشگاه آزاد اسلامي حاكم است

آنا: استاندار اردبيل گفت: كيفيت خوبي بر دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل حاكم است. به گزارش آنا، استاندار اردبيل طي نشستي صميمي به سئوالات دانشجويان واحد اردبيل در زمينه هاي مختلف پاسخ داد و كيفيت دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل را خوب ارزيابي كرد. دكتر صابري گفت: مجلس عصاره ملت ايران است، ملتي كه همه داشته هاي خود را در راه اسلام و انقلاب فدا كرده است. ملت، رهبري بي نظير و استعدادهاي عظيم، قدرت فزاينده ملت ايران را روز به روز افزايش داده است.صابري افزود: رشد و تعالي دانشجو در سايه تلاش در مسير علم است و توسعه پرشتاب كشور ما كه هم اينك شاهد آن هستيم نتيجه تلاش هاي دانشگاهيان است.وي در پاسخ به سئوال دانشجويان در مورد اشتغال، آنها را به اميدواري در اين زمينه توصيه كرد و ادامه داد: مشكل اشتغال در بسياري از موارد با عوامل حاشيه اي همراه بوده كه باعث گرديده بر تعداد تحصيل كرده هاي فاقد شغل افزوده شود.استاندار اردبيل دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي را داراي مسئوليت بيشتري در زمينه كسب علم و دفاع از اسلاميت اين دانشگاه فراخواند و گفت : از سال 1361 كه اين دانشگاه تاسيس گرديد با هدف رشد و توسعه نيروي انساني و علمي با بناي ديني بوده است و موضوع مدرك گرايي مطرح نيست.در اين نشست حدود 300 نفر از دانشجويان خوابگاه هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل و نيز مسئولين و همكاران و اساتيد حضور داشتند.در ابتداي جلسه دكتر سليمي رييس واحد اردبيل گزارشي از پيشرفت هاي علمي- آموزشي و عمومي دانشگاه ارائه كردند. در ادامه صابري به سئوالات دانشجويان در زمينه هاي مختلف سياسي، صنفي، اشتغال و ساير موارد پاسخ دادند.

جهش واحد تهران شمال براي فتح قله هاي علمي

طي سال هاي اخير ، امتياز واحد دانشگاهي تهران شمال، رشدي معادل 50 درصد داشته است. دكتر رضا مرندي با اعلام اين خبر به روابط عمومي واحد تهران شمال گفت: امتياز كسب شده واحد طي دو سال اخير از 1742 به 2017 ارتقا پيدا كرده بود كه خوشبختانه بر اساس آمارهاي موجود و برابر اسناد اعلام شده از سوي حوزه معاونت پژوهشي سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي ، اين امتياز در بهمن ماه سال جاري با رشدي معادل 50 درصد به 3300 امتياز رسيده است .

معاون پژوهشي واحد تهران شمال با بيان اين نكته كه دو، سوم امتياز كسب شده مربوط به حوزه پژوهشي واحد مي باشد از تلاشهاي كليه دانشجويان، اعضاي هيأت علمي و پژوهشگران واحد تشكر نمود و اين موفقيت را مرهون تلاش جمعي محققين
دانست. مرندي تمركز بر اجراي طرح هاي برون دانشگاهي و گسترش تعاملات بين المللي با دانشگاههاي خارج از كشور را از ديگر رويكردهاي حوزه پژوهش جهت كسب امتيازات بيشتر برشمرد و اظهار اميدواري كرد : مطابق استراتژي هاي تبيين شده بتوانيم با حضور در عرصه هاي رقابتي ، شاهد توسعه روزافزون ارتقاي علمي در اين واحد دانشگاهي باشيم. گفتني است در حال حاضر 22 هزار دانشجو در 140 رشته و گرايش تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال به تحصيل اشتغال دارند .
(ر- ع - 90 )

رئيس واحد فيروزكوه، دكتر نقي شجاع؛

ايجاد مراكز تحقيقاتي و رشد در دانشگاه آزاد اسلامي فيروزكوه

خبرنگار آفرينش - ايرج صادقعلي

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي فيروزكوه با بيان اينكه مراكز تحقيقاتي و رشد در اين واحد تأسيس مي شود، گفت: گسترش و توسعه تحصيلات تكميلي، ارتقا و نهادينه كردن فعاليت هاي پژوهشي و اصلاح هرم هيات علمي از اولويت هاي اين دانشگاه است.دكتر نقي شجاع خاطر نشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه در سال 1364 با پذيرش 45 دانشجو در رشته كارداني حسابداري فعاليت خود را آغاز كردند.

شجاع گفت: ارتقاي تعداد اعضاي هيات علمي از 63 به 177 ، تعداد بورسيه دكتراي تخصصي از 17 به 80، تعداد رشته از 14 به 69 ، تعداد دانشجو از 4 هزار و 28 به 9 هزار و 546 ، فضاهاي مسقف به بهره برداري رسيده از 15 هزار و 170 به 51 هزار و 831 متر مربع علاوه بر 13 هزار و 500 متر مربع فضاي در دست احداث ، امتياز واحد از 204 به 1266 ، كتاب هاي موجود در كتابخانه از 31 هزار و 200 جلد به 57 هزار و 300 جلد ، ظرفيت خوابگاه ملكي به هزار و 700 نفر ، تعداد آزمايشگاه ها و كارگاه ها از 20 به 57 ، تعداد مقالات علمي _ پژوهشي و ISS از 18 به 191 ، تعداد مقالات ارئه شده در همايش هاي ملي و بين المللي از 11 به 153 ، تعداد طرح هاي پژوهشي از 5 به 146 طرح خاتمه يافته و در حال اجرا و احداث سايت مجتمع دانشگاهي واحد فيروزكوه و راه اندازي دو مجله علمي _ پژوهشي و فعال كردن تعداد 9 انجمن علمي و فعال كردن 4 تيم تحقيقاتي و توسعه و گسترش فعاليت هاي فرهنگي گوشه اي از فعاليت هاي انجام شده در اين مدت است كه توسعه همه جانبه شهرستان فيروزكوه را به دنبال داشته است .

وي گفت : دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه با گام هاي استوارتر و راسخ تر از گذشته و مبتني بر برنامه استراتژيك واحد ، ماموريت اصلي خود را نهادينه كردن ارزش هاي اسلامي در سطح دانشگاه ، گسترش و توسعه تحصيلات تكميلي ، ارتقا و نهادينه كردن فعاليت هاي پژوهشي ،اصلاح هرم هيات علمي ، ايجاد مراكز تحقيقاتي و رشد ، توسعه و توانمند سازي منابع انساني ، اجراي طرح هاي برون دانشگاهي ، شناسايي و به كارگيري منابع درآمدي جديد براي تامين مالي فعاليت هاي دانشگاه ، افزايش مستمر سطح رضايتمندي دانشجويان ، اساتيد و كاركنان ، توسعه سايت مجتمع دانشگاهي واحد فيروزكوه و ... تعريف و تدوين كرده است.

پنجمين همايش منطقه‌اي «زن ايراني و پژوهش» در واحد سبزوار برگزار شد

پنجمين همايش منطقه اي «زن ايراني و پژوهش» با حضور شماري از اعضاي هيأت‌علمي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي منطقه‌ي 9، فعّالان در اُمور پژوهشي حوزه‌ي بانوان و صاحبان مقالات برگزيده در دانشگاه آزاد اسلامي واحد سبزوار برگزار شد. دبير علمي همايش و معاون پژوهش و فنّاوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد سبزوار در مراسم افتتاح اين همايش، پژوهش را موجب پويايي علم دانست و گفت: اگر پژوهش نباشد علم رو به زوال رفته و يه به بُن‌بست خواهد رسيد. دكتر ابوالقاسم اميراحمدي، رسيدن به ماهيت آموزش برتر، استفاده از سيستم پژوهشي به روش علمي و فراهم كردن فرصت‌هاي مطالعاتي براي عموم پژوهشگران و به‌ويژه پژوهشگران زن را از اهداف برگزاري اين همايش دانست. وي ابراز اميدواري كرد اين همايش به اهداف نهايي خود شامل ايجاد تحرك‌هاي تازه‌ علمي در حوزه مسائل مربوط به بانوان، برگزاري كُرسي‌هاي نظريه‌پردازي و نقد در حوزه‌ي زنان و خانواده، افزايش توليدات علمي، ارائه‌ي طرح‌هاي پژوهشي براي زنان پژوهشگر، حل معضلات خانواده و مسائل مربوط به زنان برسد.دبير اجرايي اين همايش نيز در حاشيه‌ي برگزاري آن گفت: بيش از 50 مقاله با محوريت موضوع «بانوان» به دبيرخانه‌ي پنجمين همايش منطقه‌اي زن ايراني و پژوهش در سطح منطقه‌ي 9 ارسال شد.وثوقي افزود: از اين تعداد، پس از طي مراحل داوري، تعداد 10 مقاله جهت ارائه در قالب سخنراني و 10 مقاله جهت ارائه در قالب پوستر انتخاب شدند.وي با بيان اين‌كه محورهاي اين همايش در دو بخش «عمومي» و «اختصاصي» تدوين شده اظهار داشت: محور عمومي شامل دستاوردهاي علمي-پژوهشي زنان در حوزه‌هاي مختلف علوم انساني، علوم پايه، پزشكي و فني‌ومهندسي مي‌باشد. در اين محور، بانوان صرف‌نظر از حيطه‌ي كاري خود در حوزه‌ي زنان، مي‌توانند در زمينه‌ي رشته‌هاي دانشگاهي خود نيز به ارائه‌ي مقاله بپردازند..خانم دكتر نقيب زاده مشايخ؛ استاديار دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران، سخنران ويژه‌ي اين همايش با موضوع «جايگاه زن در گذر تاريخ ايران» بود.بازديد از آرامگاه حاج‌ملاهادي سبزواري و موزه‌ي مردم‌شناسي سبزوار، از جمله برنامه‌هاي جنبي اين همايش يك‌روزه بود. در پايان پنجمين همايش زن ايراني و پژوهش كه به همّت معاونت پژوهش و فنّاوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد سبزوار، هسته‌ي پژوهشي بانوان هيأت‌علمي منطقه‌ي 9 و با مشاركت دانشگاه آزاد اسلامي واحدهاي بجنورد، بيرجند، شيروان و قوچان برگزار شد، از ارائه‌دهندگان مقالات منتخب، تقدير بعمل آمد.

كانون فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي برگزار كرد؛

جشن فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي دانشگاه آزاد اسلامي

جشن روز مهندسي ويژه فارغ‌التحصيلان برگزيده رشته‌هاي فني و مهندسي دانشگاه آزاد اسلامي به مناسبت روز مهندسي و بزرگداشت دانشمند برجسته ايراني، حكيم خواجه نصيرالدين طوسي عصر ديروز چهارم اسفندماه به همت كانون فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه در فضايي بانشاط برگزار شد.به گزارش سايت كانون، در اين جشن كه با حضور دانش‌آموختگان ممتاز، برگزيده، مخترعين و كارآفرينان برتر در گروه فني و مهندسي و با هدف همدلي و مشاركت به منظور بهره‌مندي فارغ‌التحصيلان از ظرفيت‌ها و توانمنديهاي يكديگر در بازار كار و آشنايي با خدمات و تسهيلات كانون اجرا شد، دكتر انتظامي رئيس كانون فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي، مهندس سيدمحمد غرضي، دكتر عباس احمدآخوندي و دكتر عباس اكبرپور از اعضاء اصلي هيأت مديره سازمان نظام مهندسي كشور، و مسئولان كانون فارغ‌التحصيلان حضور داشتند.در ابتداي اين مراسم كليپي از فعاليت‌هاي كانون فارغ‌التحصيلان پخش شد كه با اشاره به تاريخچه‌اي از كانون، راه‌اندازي آن را با اتكاء به ظرفيت و توانايي دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي دانست.تعدادي از فعاليت‌ها و خدمات كانون نيز در اين كليپ تشريح شد، خدماتي از قبيل: برگزاري گردهمايي‌هاي سراسري و تحصيلي، جشن‌‌هاي فارغ‌التحصيلي، برگزاري سمينارهاي و بازديدهاي علمي و كاربردي، آسيب‌شناسي وضعيت دوره‌هاي آموزش كارآفريني، طراحي و اجراي دوره‌هاي تخصصي در رشته‌هاي مختلف، انتشار هفته‌نامه فارغ‌التحصيلان و راه‌اندازي سايت اينترنتي، ارائه تسهيلات رفاهي، تفريحي و فرهنگي و انعقاد قرارداد با مجموعه‌هاي دولتي و خصوصي، اطلاع‌رساني بازار كار، فرصت‌هاي اشتغال و كارآفريني، حضور ثمربخش در انتخابات سازمان‌هاي نظام صنفي و ارائه خدمات آموزشي جهت ارتقاء سطح تحصيلات فارغ‌التحصيلان.

اخذ مجوز تاسيس انجمن علمي رياضي توسط واحد شهرري

واحد شهرري موفق به اخذ مجوز تاسيس انجمن علمي رياضي از كميسيون مركزي انجمن‏هاي علمي، ادبي و هنري دانشگاه آزاد اسلامي شد.قابل ذكر است كه انجمن مذكور در زمينه هاي پژوهشي، آموزشي، مشاورة علمي و اجرايي در رشته و گرايش هاي مربوطه و حمايت علمي و پژوهشي از اعضاء انجمن فعاليت خواهد داشت .همچنين از مهمترين اين فعاليت ها مي توان به انتقال دستاوردهاي علمي و عملي اعضاء به دانشگاه و ساير مراكز علمي و انتقال آخرين يافته هاي علمي به انجمن، مهيا ساختن محيطي مناسب براي اعضاء به منظور تبادل نظر علمي، تخصصي و آماده سازي زمينه براي كارهاي حرفه اي و ايجاد خلاقيت ها و فعاليت هاي علمي، ارائه طرح هاي پژوهشي، برگزاري دوره ها و كارگاه هاي علمي، برگزاري اردوهاي علمي و شركت در همايش هاي منطقه اي، ملي و بين المللي اشاره كرد.

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن