تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815508997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار فرهنگي استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار فرهنگي استان فارس
اخبار فرهنگي استان فارس
شيراز - خبرگزاري مهر: شيراز ميزبان نوزدهمين دوره جايزه كتاب فصل، اختتاميه چهارمين جشنواره استاني آزاد خوشنويسي فارس و... از عناوين اخبار فرهنگي اين استان است.

به گزارش خبرگزاري مهر، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس گفت: نوزدهمين دوره جايزه كتاب فصل كشور امسال در شيراز برگزار مي شود.
محمود عاليشوندي افزود: با توجه به امضا تفاهمنامه في مابين موسسه خانه كتاب تهران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس برگزاري نوزدهمين دوره جايزه كتاب فصل در شهر شيراز قطعي شده است.

وي افزود: اين رويداد فرهنگي روز يكشنبه 20 اسفند ماه جاري و با حضور بيش از 80 ميهمان از نويسندگان و اهالي قلم كشوردر شيراز انجام مي شود كه در اين مراسم برترينهاي كتاب فصل ايران نيز معرفي مي شودند.

عاليشوندي گفت: اين ميهمانان تا روز 22 اسفند ماه در شيراز حضور دارند و با هنرمندان ، صاحبان قلم در استان و با دست آور هاي ادبي و فرهنگي شيراز آشنا مي شوند.

وي اضافه كرد : همه فرهنگ ها با كتاب آغاز مي شوند، با كتاب ميبالند و تجربه هاي خود را به كتاب ميسپارندو اين افتخاري ارزشمند ديگري براي فرهنگ فارس و شيراز است كه ميزبان چنين برنامه اي باشد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس ادامه داد: استان هاي ايران هر كدام سابقه تمدني و فرهنگي به اندازه يك كشور دارند و مي توانند ميزبانان خوبي براي برگزاري بسياري از برنامه هاي كلان فرهنگي باشند.

وي گفت: تمركز زدايي از برنامه هاي فرهنگي هنري از تهران به شهرستانهاي كشور و تقويت گروه ها و نهاد فرهنگي از سياستهاي تمركز زدايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه مي تواند منجر به عدالت فرهنگي شود.

بر اساس آيين‌نامه جايزه كتاب فصل جمهوري اسلامي ايران، اين جايزه به منظور حمايت از كتابهاي برتر و حمايت و تشويق مؤلفان، مترجمان و مصححان متعهد و شايسته كشور و نيز براي ارتقاي فرهنگ و دانش جامعه اسلامي و پيشبرد فرهنگ كتابخواني در كشور براي هر فصل از سال برگزار مي‌شود كه تاكنون 18 دوره اين جايزه برگزار شده است.

چهارمين جشنواره استاني آزاد خوشنويسي فارس به كار خود پايان داد

چهارمين جشنواره استاني آزاد خوشنويسي استان فارس با حضور 120 اثر در بخش پاياني و در لارستان به كار خود پايان داد.
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامي لارستان اظهار داشت: هنر خوشنويسي باز تاب ذوق وانديشه وبيان رابطه تنگاتنگ انسان با خداي خود ومحيط پيرمون است.

وحيد عالي حسيني در آئين پاياني چهارمين جشنواره استاني آزاد خوشنويسي استان فارس در لارستان با بيان اين مطلب افزود: هنگاميكه قلم با صداي نجيب ورقص مجنون وار خود بردل سپيد كاغذ حركت ميكند تا اسرار دل شيداي خود را هويدا كند كمتر زباني ميتواند اين معاني عميق وعارفانه را معنا بخشد.

نائب دبير چهارمين جشنواره خوشنويس آزاد فارس با ارائه گزارشي از روند برگزاري جشنواره اجراي اين جشنواره را در دو شهر لار واوز و در چهار رشته وسه نمايشگاه از ويژگيهاي اين جشنواره ونشان از پتانسيل هاي بالاي شهرستان در برنامه هاي فرهنگي دانست.

دبير شوراي فرهنگ عمومي شهرستان لارستان توجه بيش از گذشته هنرمندان ومسئولان و آحاد مردم را به اين هنر اسلامي واصيل واستفاده از فرصتهاي ورود به عرصه تكنولوژي و دفع تهديد هاي آن خواستار شد.

رئيس اداره فرهنگي اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان فارس نيز گفت: لارستان با ويژگيهاي خاص خود مهد فرهنگ وتمدن اسلامي استان است.

علوي با بيان اينكه اين ديار با ويژگهاي منحصر بفرد خو دمهد تمدن و فرهنگ اسلامي استان و كشوراست،افزود: در اين شهرستان سه انجمن خوشنويسي وجود دارد و اين در حالي است كه بسياري از شهر ستانهاي كشور حتي براي شورايي شدن شعب خود با مشكل فراوان مواجه هستند.

برپايي نمايشگاه كتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كازرون با همكاري اداره كتابخانه هاي عمومي ، و انتشارات فرهيختگان اقدام به برپايي نمايشگاه كتاب كرده است.

اين نمايشگاه كه با بيش از پنج هزار عنوان و با موضوعات مختلف تاريخي، كامپيوتر، داستان و رمان، كودك و نوجوان ، شعر و ادبيات و ... از تاريخ 29 بهمن لغايت يازدهم اسفندماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و با تخفيف 20 درصد براي بازديد عموم دائر خواهد بود.

دومين جشنواره طنز كالان با موضوع اعتياد در خرم بيد

دومين جشنواره طنز كالان با موضوع اعتياد در شهر قادر آباد از بخش مشهد مرغاب اين شهرستان برگزار شد.

شريفي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرم بيد ضمن اعلام اين خبر افزود: دومين جشنواره طنز اعتياد در سالن شهرداري شهر قادر آباد و با شركت 9 گروه نمايشي از شهرستان برگزار شد.

وي افزود: در اين جشنواره كه با همكاري مجتمع فرهنگي و هنري امام خميني ( ره ) قادر آباد برگزار شد عده كثيري از علاقه مندان به هنر نمايش حضور داشتند.

شريفي ادامه داد: موضوع اعتياد در جامعه امروزي يك مسئله بسيار مهم است كه بايستي به آن توجه شود و به معتاد به عنوان يك بيمار نگاه كنيم نه يك مجرم و راههاي درمان را به بيمار نشان دهيم و اورا متوجه كنيم كه به مراكز ترك اعتياد مراجعه كند.

وي اضافه كرد: بايد در برنامه هاي هنري به خانواده ها آموزش دهيم كه چگونه با يك معتاد برخورد كنند.

در پايان نفرات برتر به شرح ذيل معرفي شدند:

بازيگرمقام اول مشتركا: كورش كنعاني و مصطفي قادرآبادي بازيگر مقام دوم مشتركا: سعيده آردي و سيد مهدي موسوي

بازيگر مقام سوم مشتركا: رضا برزگر و آرمان زارع و علي خوش رفتار

مقام اول كارگرداني: علي برزگر

مقام دوم كارگرداني: عبد الله قادري

برگزاري شوراي فرهنگ عمومي ني ريز مشتركا با شوراي فرهنگ عمومي استهبان

سي امين جلسه شوراي فرهنگ عمومي ني ريز مشتركا و با حضور اعضا شوراهاي فرهنگ عمومي ني ريز و استهبان در محل سالن فرمانداري اين شهرستان تشكيل شد.

در اين جلسه آيت الله فقيه امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي ني ريز بر اهميت انتخابات سالم و اخلاق مدار تاكيد كرد و گفت: رسالت شوراي فرهنگ عمومي در دو شهرستان برگزاري انتخابات سالم تابع اصول و ارزشهاي اخلاقي برآمده از متن فرهنگ ديني است.

وي افزود: دينمداري ،‌عزت نفس،‌ قانون گرايي، ‌نقدپذيري، ‌وفاق و اتحاد مردم از شاخصه هاي اين اننخابات محسوب مي شود.

نمايشگاه نقاشي فرناز شريفي در آباده افتتاح شد

نمايشگاه نقاشي هنرمند جوان فرناز شريفي با18اثر از آثار كوبيسم ورئال دائر شد.

در اين نمايشگاه كه باخلاقيت خاصي آثار در كنار هم قرار گرفته اند به مدت يك هفته ازسه اسفند ماه 90در شركت فرش سابق به معرض ديد علاقه مندان گذاشته شده است.

فرناز شريفي دانشجوي رشته گرافيك بوده كه باراهنماي استاد فرهاد نادري اين نمايشكاه را دائر كرده است.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن