تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816920820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جرم اين پزشك نجات جان انسان هاست!


واضح آرشیو وب فارسی:الف: جرم اين پزشك نجات جان انسان هاست!
دكتر علي الاكري زماني كه در ژانويه سال ۲۰۰۹ براي درمان مجروحان حملات رژيم صهيونيستي از بحرين به نوار غزه رفت براي مردم اين كشور به يك قهرمان تبديل شد. در آن زمان وقتي اين جراح ماهر با به جان خريدن خطرهاي مختلف پس از درمان دهها مجروح فلسطيني به بحرين بازگشت مورد استقبال مردم قرار گرفت و به خاطر فداكاري‌اش محبوب و مشهور شد.

مجله مهر: قهرمان مردم بحرين اما كنون توسط دادگاه نظامي اين كشور به تحمل ۱۵سال حبس شده است؛ جرم او درمان معترضاني است كه در سركوب گسترده نيروهاي رژيم آل خليفه مجروح شده بودند. دكتر علي الاكري، جراح ارتوپد تنها يكي از ده ها پزشك و پرستاري است كه در بيش از يك سال اعتراض‌هاي مردمي در بحرين توسط مقام‌هاي رژيم آل خليفه هر كدام به تحمل ۵تا ۱۵سال زندان محكوم شده‌اند. براي هر كدام از اين افراد ده ها اتهام مطرح شده است اما مردم بحرين مي‌دانند كه جرم آنها تنها نجات جان انقلابيوني است كه توسط نيروهاي امنيتي اين كشور مجروح شده بودند.

مراسم تقدير از دكتر الاكري (دومين نفر از سمت چپ) هنگام بازگشت از غزه

كاروان كمك‌هاي بشر دوستانه

دكتر علي الاكري،يكي از افراد داوطلبي بود كه پس از حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه در سال ۲۰۰۸آمادگي خودش را براي رفتن به اين منطقه اعلام كرد. وقتي كه او با دكتر نبيل تمام،يكي از همكارانش به مرز رفح رسيدند خيلي از همراهان‌شان براي ورود به اين منطقه دچار ترديد شدند.

دكتر علي الاكري اما در يك از گفت و گوهايش گفته است: در نوار غزه شبي نبود كه با صداي انفجار و تيراندازي به خواب نرويم اما من زندگي‌ام را به دست خود سپرده بودم. در راه نجات غير نظامياني كه هدف حمله نيروهاي اسرائيل قرار گرفته بودند من مرگ خود را شهادت مي‌دانستم.

در ۱۱روز اقامت در نوار غزه دكتر الاكري دهها مجروح را با امكانات بسيار كم و تحت شرايط سخت تحت عمل جراحي قرار داد. حملات رژيم صهيونيستي كشته شدن بيش از هزار و پانصد فلسطيني و زخمي شدن ۵هزار نفر را به دنبال داشت. الاكري اما وقتي به بحرين بازگشت در فرودگاه اين كشور مورد استقبال مردمي قرار گرفت كه او را قهرمان كشورشان مي‌دانستند.

از گذشته تا امروز

اين قهرمان مردم بحرين اما در ۱۶مارس سال گذشته ميلادي زماني كه مشغول درمان معترضان مجروح در بيمارستاني در منامه بود در هجوم نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه دستگير شد.

وي دو هفته را در زندان انفرادي گذراند و بارها در مكان‌هاي مختلف تحت بازجويي قرار گرفت. وي مي‌گويد: در حالي كه چشم‌ها و دست‌هايم بسته شده بود بازجوها از من مي‌خواستند به جرم‌هاي مختلفي مانند داشتن اسلحه، دست داشتن در كشتن مجروحان براي تخريب چهره رژيم اعتراف كنم. حتي رژيم آل خليفه از حضور او در غزه هم عليه او استفاده كرد.

او متهم شده بود كه در زمان حضور در نوار غزه استفاده از اسلحه را فرا گرفته است! تحت شكنجه‌هاي نيروهاي امنيتي دكتر الاكري سرانجام پس از سه هفته برگه اعترافات خود را با چشمان بسته امضا كرد. بازجوها دستبندهايش را تنها براي امضا باز كردند. بعد از مدتي او به دادگاه نظامي رفت و حكم ۱۵سال حبس براي او صادر شد.

الاكري مي‌گويد جرم او عمل كردن به سوگند پزشكي و نجات جان انسانهاست. با وجود ۲۰سال تجربه پزشكي،رژيم آل خليفه حالا دكتر الاكري را از طبابت منع كرده‌ است اما مردم بحرين قهرمان‌شان را فراموش نمي‌كنند.

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن