تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820195763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناوگان و پايانه اتوبوسراني بر اساس نياز شهري در مشهد افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ناوگان و پايانه اتوبوسراني بر اساس نياز شهري در مشهد افزايش مي يابد
ناوگان و پايانه اتوبوسراني بر اساس نياز شهري در مشهد افزايش مي يابد
مشهد - خبرگزاري مهر: افزايش ناوگان و پايانه اتوبوسراني بر اساس نياز شهري در مشهد، اجرايي شدن طرح جمع آوري لوازم مستعمل و آمادگي مراكز معاينه فني مشهد در ايام نوروز مهمترين عناوين خبري شهرداري مشهد هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس كميسيون حمل ونقل و ترافيك شوراي اسلامي مشهد گفت: افزايش ناوگان اتوبوسراني و پايانه هاي اتوبوسراني بر اساس نياز شهري و شهروندان صورت مي گيرد.

غلامرضا زعيمي در خصوص كمبود پايانه هاي موجود در شهر گفت: در گذشته تنها دو پايانه در مشهد موجود بود ولي در حال حاضر بر اساس نياز شهري و شهروندان 9 پايانه اتوبوسراني در مشهد افزوده شده است.

وي در ادامه افزود: اگر نياز شهري شناسايي شود باز هم تعداد پايانه ها را در شهر افزايش خواهيم داد.

وي در خصوص افزايش ناوگان اتوبوسراني گفت: فعلا افزايش تعداد اتوبوس را نداريم ولي در نقاطي كه نياز به افزايش ناوگان اتوبوسراني باشد حتما اين افزايش را خواهيم داشت.

زعيمي در خصوص شارژ من كارت نيز گفت: در حال حاضر نزديك به 360 پايانه فروش من كارت در دكه ها و فروشگاه هاي سطح شهر موجود است كه اگر نياز باشد اين مقدار افزايش نيز مي يابد.

وي ادامه داد: تعدادي از اين دستگاه ها در فروشگاه ها هستند كه به دليل نداشتن تابلوهاي تبليغاتي مناسب زياد در معرض ديد شهروندان قرار نمي گيرد و بايد تبليغات و نشانه خاصي براي آنها صورت بگيرد.

وي در ادامه بيان كرد: تمامي دستگاه هاي شارژ من كارت بايد در صورت مراجعه شهروندان اعتبار شارژ را داشته باشند و در صورتيكه مشكلي در دستگاه ها وجود داشته باشد بايد از سوي سازمان متولي پيگيري و رفع شود.

طرح جمع آوري لوازم مستعمل در مشهد اجرايي شد

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري مشهد از اجرايي شدن طرح "جمع آوري لوازم مستعمل " در مشهد خبر داد و افزود: تاكنون در اين طرح بيش از 3200 قلم لوازم از شهروندان مشهدي جمع آوري شده است.

علي نجفي افزود: طرح جمع آوري اقلام مستعمل خانگي شهروندان با استقبال بالاي شهروندان مواجه شده است.

وي عنوان كرد: با توجه به اينكه اين لوازم معمولا حجم زيادي از فضا را در انباري‌ها و يا داخل منازل مسكوني اشغال مي‌كنند انجام اين طرح مي تواند در كاهش اشغال فضا موثر باشد.

نجفي ادامه داد: همچنين با انجام اين طرح و مشاركت شهروندان در آن هزينه هاي مديريت پسماند كاهش پيدا خواهد كرد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري مشهد ادامه داد: اين لوازم پس از جمع‌آوري رايگان و تعمير آن، توسط سازمان مديريت پسماند در اختيار موسسات خيريه قرار گرفته و سپس به افراد نيازمند و محروم اهدا خواهد شد.

وي با بيان اينكه اين لوازم به طور رايگان از درب منازل شهروندان جمع آوري مي شود، تصريح كرد: شهروندان مي توانند براي مشاركت در اين حركت خداپسندانه با شماره 6061000 تماس حاصل كنند.

نجفي بيان كرد: از سال جاري شهروندان مي توانند 15 و آخر هرماه در اين طرح مشاركت داشته باشند.

تهيه طرح مطالعاتي احداث مجتمع توريستي اقامتي نيل شهر

شهردار نيل شهر از تهيه طرح مطالعاتي مجتمع توريستي اقامتي مقبره شيخ ابوذر بوزجاني اين شهر خبر داد.

رامين خواجه احمدي گفت: نيل شهر كه در بخش بوژگان تربت جام واقع شده زادگاه بزرگاني مانند ابوالوفا بوزجاني منجم و رياضي دان بزرگ ايراني متوفي در عراق و شيخ ابوذر بوزجاني شاعر و عارف سده چهارده هجري قمري از آن جمله است.

وي افزود: شهرداري نيل شهر در حال انجام طرح مطالعاتي مجمتع توريستي اقامتي مقبره شيخ ابوذر بوزجاني است كه اميدواريم در سال 91 به پايان رسد.

شهردار نيل شهر همچنين از آمادگي ستاد اجرايي اين شهر جهت استقبال از نوروز خبر داد و گفت: زيباسازي شهري، گل آرايي، نصب المان هاي نوروزي و ايجاد كشيك 24 ساعته تمامي قسمت هاي شهرداري اين شهر از برنامه هاي كاري اين ستاد در نوروز است.

مراكز معاينه فني مشهد آماده پذيرش خودروها در ايام نوروز هستند

دبير ستاد معاينه فني خودرو مشهد، با اشاره به آمادگي كامل مراكز معاينه فني اين شهر براي پذيرش خودروها از كنترل جدي معاينه فني خودرو توسط پليس در سفرهاي ايام پاياني سال و همچنين تعطيلات نوروز خبر داد.

مهدي امامي ميبدي به تاكيد پليس راه كشور در خصوص كنترل ويژه خودروهاي فاقد معاينه فني و اعمال قانون نسبت به اين گونه‌ وسايل نقليه كه در سطح راه‌هاي كشور تردد مي‌كنند اشاره كرد و افزود: مراكز معاينه فني مفتح با 7 خط، رباط طرق با 3 خط، حافظ و طرقبه هر كدام با 2 خط، آماده خدمت رساني به شهروندان و رانندگان است.

ساماندهي هزار و 500 صنف آلاينده و مزاحم طي دو سال اخير

شهردار منطقه 6 مشهد گفت: در طول دو سال گذشته با وجود بيش از 2 هزار صنف مزاحم؛ بيش از يك هزار و 500 صنف آلاينده و مزاحم از سطح منطقه 6 جمع آوري شد.

احمد محبي بيان كرد: با همت اداره امور شهري اين تعداد به كمتر از 450 صنف كاهش يافته است كه با توجه به رواج اصناف فني و صنعتي در اين منطقه قابل توجه است.

وي با اشاره به تسطيح زمين هاي باير در طول سال عنوان كرد: در تلاش هستيم با هدف كنترل امنيت و بهداشت عمومي جامعه و به دليل مجاورت زمين هاي باير با محيط زندگي شهروندان نسبت به آماده سازي و حصاربندي اين زمين ها اقدام كنيم.

شهردار منطقه 6 با اشاره به ميزان جمع آوري زباله در منطقه گفت: سالانه بالغ بر 54 هزار و 750 تن زباله از سطح معابر منطقه جمع آوري مي شود كه به طور مجموع براي جمع آوري زباله و رفت و روب، حدود 40 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده كه در ايام ويژه سال اين اعتبار به دو برابر افزايش مي يابد.

شهردار منطقه 6 جمع آوري 280 متكدي در اين منطقه را از ابتداي سال نقطه عطفي بر ريشه كن شدن اين مشكل بزرگ پايتخت معنوي دانست.

احداث پارك خطي ديش ديش در منطقه سه مشهد

شهردار منطقه سه مشهد گفت: خيابان نظام دوست حد فاصل ميدان فجر تا پل نوغان جزء محله اي موسوم به ديش ديش است كه با توجه به كمبود فضاي سبز و فضاي بازي كودكان پارك خطي در حاشيه اين خيابان احداث شد.

ساسان نورين مقدم گفت: عدم رعايت زير ساخت‌ها، ارائه خدمات در اين محدوده را با مشكل مواجه ساخته است لذا با توجه به عدم وجود زمين مناسب براي اجراي بوستان احداث پارك خطي در حاشيه خيابان در دستور كار منطقه قرار گرفت.

وي ادامه داد: اين پروژه تاكنون بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و اعتبار مصوب براي احداث آن بالغ بر 300ميليون تومان است.

نورين مقدم بيان كرد: از طرفي براي تملك ، به اعتباري بالغ بر يك ميليارد و پانصد ميليون تومان ، نياز است كه در پي جذب آن هستيم.

به گفته شهردار منطقه 3 مشهد پس از اتمام پروژه احداث كال ديش ديش، حدود 5 هكتار به سطح فضاي سبز منطقه افزوده خواهد شد.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن