تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821126373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقايان سلامت‌شان را جدي بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آقايان سلامت‌شان را جدي بگيرند
رشت - آقايان براي حفظ سلامت خود بايستي به "كليدهاي طلايي سلامت مردان" توجه داشته و با رعايت آنها هر چه بيشتر براي حفظ سلامتي خود تلاش كرده و سلامت‌شان را جدي بگيرند.


تامين سلامت مردان جوان، بهترين راه براي شروع يك زندگي سالم است. سلامت مردان، ضامن سلامت خانواده است و مردان سالم، پشتوانه مناسب براي خانه و خانواده مي باشند.

همه، بويژه آقايان بايستي به اين مطلب توجه كنند كه در اكثر موارد، مراحل اوليه بيماري‌ها پر سر و صدا نيست، در اين حالت بيماري در خاموشي و به صورت پنهاني شكل مي گيرد.

هنر ما در حفظ سلامتي اين است كه در مرحله پنهاني بيماري بتوانيم به علائم هشدار و زنگ خطر توجه كنيم تا پيش از غافلگير شدن، آن را در مراحل اوليه تشخيص داده و از پيشرفت آن جلوگيري كنيم.

قبل از آنكه پنهاني ترين علائم بيماري هم پيدا شوند، با اصلاح عادات غلط و اتخاذ شيوه سالم زندگي مي توان از ابتلا به بيماري پيشگيري كرد.

مرگ و مير در آقايان بيشتر از خانم‌ها، فاكتورهاي شغلي و محيطي در مردان بيشتر از زنان، مراجعه به پزشك در مردان كمتر از خانم‌ها، حوادث ترافيكي در آقايان بيشتر از خانم‌ها است و خيلي از عوامل ديگر موجب شده كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هفته اي به نام هفته ملي "سلامت مردان" را مطرح كند تا با اطلاع رساني و برگزاري برنامه هاي مختلف توجه مردان به سلامت‌شان مورد تاكيد قرار گيرد.

به بهانه هفته ملي سلامت مردان، برنامه هاي مختلفي از سوي مسوولان بهداشتي با هدف اطلاع‌رساني در زمينه ضرورت توجه به سلامت آقايان در كشور برگزار مي شود كه در اين راستا همايشي صبح امروز (شنبه) در مركز بهداشت استان گيلان برگزار شد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي استان گيلان در اين همايش ضمن بيان مواردي از كليدهاي طلايي براي سلامت مردان، به آنان توصيه كرد كه با رعايت اين كليدهاي طلايي سلامت‌شان را جدي بگيرند.

دكتر "ارسلان داداشي" با بيان اينكه مصرف نمك زياد، اثرات مضري بر سلامت بدن دارد، گفت: افزايش فشار خون بالا، سكته قلبي، پوكي استخوان، سرطان معده و تشديد بيماري آسم از جمله مضرات استفاده از نمك است.

رييس مركز بهداشت استان گيلان ادامه داد: با برداشتن نمكدان از سر سفره به سلامتي خودتان كمك كنيد.

وي اظهار داشت: آقايان توجه كنند هر پكي كه به سيگار زده مي شود، احتمال ابتلا به سرطان ها افزايش مي يابد بنابراين از همين حالا تصميم بگيريد كه سيگار خود را خاموش كنيد.

وي با بيان اينكه يك بار مصرف قليان مساوي با استفاده از 100 تا 200 نخ سيگار است، خاطرنشان كرد: برخلاف تصور برخي افراد، كشيدن قليان موجب تصفيه مواد سرطان زا نمي شود و مي‌تواند به اندازه دود سيگار اثر مخرب بر روي ريه و قلب داشته باشد.

وي به بيان ساير كليدهاي طلايي سلامت مردان پرداخت و تصريح كرد: اعتياد، دشمن سلامتي جسم و روان و مسبب ناهنجاري‌هاي فرهنگي و اجتماعي است، با پركردن اوقات فراغت از طريق برنامه هاي ورزشي و سالم با اين دشمن خانمان‌سوز به مقابله برخيزيد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گيلان خاطرنشان كرد: ورزش در حفظ و تداوم سلامت بسيار مفيد است بنابراين ورزش كردن را جزء عادات زندگي خود قرار دهيد.

داداشي تاكيد كرد: همين الان شروع كنيد، وقتي تصميم گرفتيد كه ورزش كنيد، منتظر نمانيد، اگر همين امروز براي پياده روي برنامه ريزي كنيد، كليد زندگي سالم در دستان شما خواهد بود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه بيش از نيمي از حوادث ترافيكي در سنين 15 تا 44 سال اتفاق مي‌افتد و 73 درصد از آسيب هاي كشنده ناشي از حوادث ترافيكي در مردان اتفاق مي افتد، بنابراين لازم است تا هنگام خواب آلودگي از رانندگي پرهيز كنيد و بستن كمربند ايمني را هنگام رانندگي فراموش نكنيد.

رييس مركز بهداشت استان گيلان خاطرنشان كرد: با اتخاذ رفتارهاي سالم جنسي از ابتلا به بيماري ايدز و ساير بيماري هاي آميزشي پيشگيري كنيد.

وي پيشگيري از انتقال بيماري هاي آميزشي به زنان را از وظايف مردان و جلوه ديگري از مشاركت آنان عنوان و اضافه كرد: اگر به هر دليلي آلودگي به بيماري آميزشي اتفاق افتاد، استفاده از وسايل لازم براي پيشگيري از انتقال بيماري به همسر ضروري است.

وي بيان داشت: شغل شما ممكن است كه بيماري زا باشد، حتما با پزشك متخصص طب كار مشورت كنيد، اگر شغلي براي خود برگزيده ايد كه به ناچار با صنايع شيميايي، رنگ، لاستيك ، مواد نفتي، چرم و چاپ سر و كار داريد بيشتر از بقيه در معرض سرطان مثانه هستيد، پس بيشتر از بقيه بايد به پزشك مراجعه كنيد.

وي سرطان روده بزرگ را يك سرطان خاموش و مرگبار و در عين حال قابل پيشگيري نام برد و ادامه داد: رژيم غذايي پرفيبر و انجام تمرينات ورزشي از مهم‌ترين عوامل جلوگيري از ابتلا به سرطان روده است بنابراين شما مي توانيد روزانه با انجام ورزش هاي منظم، بالا و پايين رفتن از پله ها يا هفته اي سه بار پياده روي به سلامتي روده هاي خود كمك كنيد.

به طور كلي، آقايان اگر به دنبال سلامتي خودشان هستند؛ بايد اين موارد را حفظ كرده و به آن عمل كنند: "عدم استعمال دخانيات، حفظ وزن متعادل، ورزش روزانه، تغذيه سالم، كنترل فشار خون، كلسترل و ديابت، مراجعه منظم به پزشك، غربالگري سرطان پروستات بويژه از 45 سال به بالا، كاهش استرس با ارتباط فعال با دوستان و خويشاوندان، مشاوره با روانپزشك در صورت بروز خشم و افسردگي"

اول تا هفتم اسفندماه به عنوان هفته ملي سلامت مردان ايراني "سما" نامگذاري شده است. ك/4

7286/695/508

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80005202

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن