تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816605180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگوي فارس با مجري زن تلويزيون مصر كه نامزد انتخابات رياست‌جمهوري شدخبرگزاري فارس: نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر ضمن اعلام مخالفت خود با سياست‌هاي شوراي نظامي در سركوب و همدستي با غرب تاكيد كرد جايزه دريافت شجاع‌ترين زن از وزارت خارجه آمريكا را رد كرده است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت‌وگوي فارس با مجري زن تلويزيون مصر كه نامزد انتخابات رياست‌جمهوري شدخبرگزاري فارس: نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر ضمن اعلام مخالفت خود با سياست‌هاي شوراي نظامي در سركوب و همدستي با غرب تاكيد كرد جايزه دريافت شجاع‌ترين زن از وزارت خارجه آمريكا را رد كرده است.
خبرگزاري فارس: نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر ضمن اعلام مخالفت خود با سياست‌هاي شوراي نظامي در سركوب و همدستي با غرب تاكيد كرد جايزه دريافت شجاع‌ترين زن از وزارت خارجه آمريكا را رد كرده است.


"بثينه كامل" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در قاهره، هر گونه توافق بين شوراي نظامي با اخوان المسلمون بر سر نامزد رياست جمهوري مصر را در راستاي منافع دو طرف خواند و گفت اين امر مانع پيشرفت روند دموكراتيك براي انتخاب رئيس جمهور از سوي مردم است.

وي با انتقاد از پارلمان منتخب مردمي در مصر در عدم مقابله با سركوب‌گري‌هاي شوراي نظامي گفت: گويي ما در دوران مبارك به سر مي‌بريم.

بثينه كامل همچنين تاكيد كرد اطمينان دارم كه توافقي وجود دارد تا خروج ايمن شوراي نظامي از قدرت بدون محاكمه آن اتفاق افتد و اين به نفع جنبش اخوان المسلمين و بهتر بگوييم حزب آزادي و عدالت است.

نامزد احتمالي رياست جمهوري مصر با اعلام مخالفت خود نسبت به روابط قاهره با آمريكا تاكيد كرد كه هديه شجاع‌ترين زن را از وزارت خارجه آمريكا رد كرده است.

***آنچه در پي مي‌آيد متن كامل اين مصاحبه است***

فارس: شوراي نظامي و اخوان المسلمون توافق كرده‌اند كه نامزد مورد توافق يكديگر را براي رياست جمهوري معرفي كنند نظر شما در اين باره چيست؟ آن را تاييد مي‌كنيد؟

- طبعا اين اقدام شوراي نظامي را تاييد نمي‌كنم و كاملا با سياست شورا مخالفم چون با اين كار به دنبال تاثير گذاري بر روند انتخاباتي ويژه انتخاب رئيس جمهور در مصر هستند و اگر چه طرف‌هاي ذيربط چنين توافقي را انكار مي كنند اما من اطمينان دارم كه توافقي وجود دارد تا خروج ايمن شوراي نظامي از قدرت بدون محاكمه آن اتفاق افتد و اين به نفع جنبش اخوان المسلمين و بهتر بگوييم حزب آزادي و عدالت است.

فارس: چرا شوراي نظامي و اخوان المسلمون اجازه نمي‌دهند انتخابات مصر به شكلي كاملا دموكراتيك برگزار شود؟ چرا احزاب و جريان هايي مشخص در مصر سرنوشت ملت را تعيين مي‌كنند؟

- در جريان انتخابات پارلماني مصر تخلف، تقلب و جرائم انتخاباتي متعددي صورت گرفت كه كاملا ناديده گرفته شد و اين امر به نفع حزب آزادي و عدالت تمام شد و هيچ اقدامي عليه اين تخلف‌ها كه نقض حقوق شهروند مصري و حق آن در انتخاب آزاد و شفاف بود صورت نگرفت و تحت تاثير قرار دادن راي دهندگان و فريب آنها از مهم ترين دلايل دستيابي اخوان المسلمين به اكثريت پارلمان است.

طبيعتا اين جريان‌هاي موجود در مصر كه كرسي‌هاي پارلمان را در اختيار گرفته‌اند تلاش مي كنند بر مردم تسلط داشته باشند اما بسياري از مردم شيوه كار آنها را قبول ندارند.

فارس: بسياري مي‌گويند توافق بين شوراي نظامي و اخوان المسلمون به معناي حذف اراده مردم و نقش انقلابيون در صحنه مصر است نظر شما در اين باره چيست راه حل كدام است؟

- ما در عصر ديدگاه هاي فكري، اصول انساني، مواضع سياسي و برنامه هاي كاري براي رشد فراگير انساني هستيم نه در عصر ايدئولوژي هاي جامد اميدوارم برنامه هاي جامعي از سوي جوانان هشيار و فرهنگي ما انجام شود تا آزادي انتخاب و تصميم‌گيري براي آنها مهيا شود و فريب برخي شبكه‌هاي رسانه‌اي را نخورند.

فارس: از ديدگاه شما چرا شوراي نظامي خيلي مواقع در امور داخلي دخالت مي كند چرا شوراي نظامي حق انتخاب را از مردم مصر گرفته است؟

- دخالت شوراي نظامي در امور داخلي به اين دليل است كه اين شورا از سوي رئيس جمهور مخلوع در جايگاه مجري اداره امور كشور است اما چيزي كه جاي تعجب است اين است كه چرا پارلمان منتخب اين شورا را از دخالت در هر چيزي بازنمي دارد چون اين پارلمان از سوي مردم انتخاب شده است اما دليلش اين است كه اتفاقاتي رخ مي دهد كه مردم از آن بي خبرند بزرگ ترين دليلش اين است كه تخلف هاي متعددي عليه تظاهرات كنندگان و آزادگان مصري صورت مي گيرد و هيچ تصميم جدي يا موضع گيري عليه سركوب‌گري و تخلفاتي كه همچنان ادامه دارد نمي بينيم گويي ما در دوران مبارك به سر مي بريم.

طبيعتا ما مي‌بينيم كه كساني همچون عمرو موسي براي رياست جمهوري نامزد مي شوند در حالي كه شايستگي آن را ندارند يا ديگر افرادي همچون "ابواسماعيل"، "احمد شفيق" و "عمر سليمان" كه از نيروهاي رژيم سابق هستند. الشيخ حازم صلاح ابواسماعيل موافق روابط با آمريكا است و اين امر را هنگامي كه هيئتي آمريكايي با حزب آزادي و عدالت ديدار داشت بر آن تصريح كرد و روابط با آمريكا را بشارت نيكي خواند اما من دريافت جايزه شجاع ترين زن از وزارت خارجه آمريكا را رد كردم.

حق انتخاب حق همگان است اما فريب و گمراهي دليل اصلي ظلم واقعي است كه شاهد آن هستيم و نتايج، منعكس كننده واقعيت مصر كه در آن به سر مي‌بريم نيست.

***

بثينه كامل مجري معروف مصري كه به عنوان اولين زن مصري خود را براي شركت در انتخابات رياست جمهوري اين كشور آماده مي‌كند متولد سال 1962 ميلادي است وي در سال 1984 در آژانس مركزي حسابرسي مشغول به كار بوده است اما پس از آن به مجري گري در تلويزيون روي آورد و وقتي متوجه مي‌شود اخباري را كه در اختيار مردم قرار مي دهد خلاف واقعيت است از اين كار نيز سرباز زد و جنبش شايفنكو را تاسيس كرد كه خواهان پيگرد فاسدين مي شود.

انتهاي پيام/ق

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن