تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رژيم اسرائيل در پس تمامي فتنه گري هاي منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رژيم اسرائيل در پس تمامي فتنه گري هاي منطقه است
سيد حسن نصرالله در سخناني در مراسم گراميداشت ياد رهبران و فرماندهان شهيد عباس موسوي، شيخ راغب حرب و عماد مغنيه ضمن تاكيد بر ضرورت حفظ مقاومت به عنوان امانتي كه شهدا آن را به ديگران سپرده اند، تاكيد كرد در حوادث منطقه بايد به دنبال دست هاي صهيونيستي بود.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار لبنان، دبيركل حزب الله لبنان درباره برنامه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي فتنه انگيزي در منطقه هشدار داد و تاكيد كرد بايد در برابر اين تلاش ها هشيار بود.

وي گفت: ديروز سخناني را كه از بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نقل شده بود شنيديم. وي تهديد كرده بود به لبنان حمله و اين كشور را نابود مي كند و گفته است در نقشه جديد جهان چيزي به نام لبنان وجود ندارد. نمي دانم نتانياهو واقعا چنين سخناني را ايراد كرده است يا خير و از برادران خواستيم رسانه هاي اسرائيل را دنبال كنند و گفتند چيزي در اين باره پيدا نكردند. ولي به هر حال اين سخنان از وي نقل شده است و چه اين سخن را بر زبان آورده يا نياورده باشد بايد بگوييم چنين مسائلي با ذهنيت اسرائيل همخواني دارد. ذهنيت آنها مبتني بر تهديد دائم و حذف و نابودي و از بين بردن و كشتار ديگران است. اين رژيم در اصل بر اساس كشتار و ايجاد رعب و وحشت و كوچاندن ملت فلسطين و ارتكاب جنايات در حق زنان و كودكان و شكافتن شكم زنان باردار و غصب مقدسات و تجاوز به كشورها و ملت هاي عربي و تهديد كشورها و ملت هاي منطقه بنا شده است و مسئله هنوز هم به همين شكل است. در مراسم سالروز شهداي خود بايد ذهنيت، خطرات، رفتارها و عملكرد اين رژيم را يادآوري كنيم. اينگونه رفتارها امروز در فلسطين ادامه دارد. غصب زمين ها در كرانه باختري همچنان ادامه دارد. بخش هاي تازه اي از سرزمين فلسطين غصب مي شود و شهرك هاي جديد در آنجا بنا مي شود كه آخرين آنها بين رام الله و نابلس بوده است. زمين هاي كشاورزي فلسطينيان را از بين مي برند و آنها را به قتل مي رسانند و هزاران فلسطيني را در شرايط سخت و ناگوار در زندان ها نگهداري مي كنند و مقدسات مسلمانان و مسيحيان را مورد بر حرمتي قرار مي دهند. اكنون در حالي با شما سخن ميگويم كه اطلاع دادند درگيري ها در مسجد الاقصي ادامه دارد. ذهنيت اسرائيل اينگونه است.

** مقاومت امانتي بر دوش ماست

نصرالله با اشاره به اين كه شهدا وظيفه مقاومت را به عنوان امانتي بر دوش ما قرار داده اند كه بايد آن را حفظ كنيم افزود: آنها به خاطر اين امانت زندگي كردند و به شهادت رسيدند. با همين مقاومت بود كه در سال دو هزار سرزمين خود را پس گرفتيم و با همين مقاومت اسراي عزيز خود را آزاد كرديم و امنيت و ثبات را نيز از طريق همين مقاومت براي ملت خود به ارمغان آورديم. با همين مقاومت خطرناك ترين طرح ها و برنامه هاي آمريكا و اسرائيل را عليه لبنان و منطقه شكست داديم بخصوص طرح خاورميانه جديد را كه طرح تقسيم منطقه بر اساس اصول و معيارهاي طايفه اي و مذهبي و نژادي بود. آنها مي خواستند منطقه را بر اين اساس تقسيم كنند تا اسرائيل همچنان قوي ترين عنصر در منطقه باشد. با همين مقاومت از سرزمين خود دفاع مي كنيم و بقيه آن را آزاد خواهيم كرد و با همين مقاومت با همه چالش ها و تهديدات مقابله خواهيم كرد.

** لبنان نبايد به كمك هاي خارجي وابسته باشد

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مسئله نفت و گاز اشاره كرد و با تاكيد بر ضرورت فعاليت در اين بخش گفت: اگر لبنان بخواهد با فقر و بدهكاري و ... به راه خود ادامه دهد هيچ افق روشني براي آن متصور نيست. خداوند اين ثروت نفت و گاز را به ما داده است ولي از سوي ديگر مي بينيم كه نتانياهو شبانه روز در اين زمينه تلاش مي كند. ما بايد از دشمن خود عبرت بگيريم. آنها بسيار فعال هستند حال آن كه اين نفت و گاز متعلق به آنها نيست بلكه به فلسطينيان تعلق دارد و كاري كه اسرائيل در آب هاي منطقه اي و مرزهاي اقتصادي فلسطين اشغالي انجام مي دهد در حكم غارت اموال و ثروت هاي ملت فلسطين است و در اين كار هم خيلي جدي هستند. آنها بسيار فعال هستند و در حالي كه گروهي در لبنان سرگرم بررسي مسئله سلاح مقاومت هستند، اسرائيل در حال تهيه برنامه و تهيه بودجه براي حمايت از تاسيسات نفتي خود در مقابل سلاح مقاومت است ولي لبناني ها در اين زمينه چه كار كرده اند؟ نصرالله با اشاره به اين كه لبنان نمي تواند با كمك هاي ديگران امور خود را سپري كند افزود: هيچ كس به خاطر چشم و ابروي ديگري به او كمك نمي كند. براي نمونه به مصر نگاه كنيد، گفته مي شود خزانه مصر براي سه ماه پرداخت حقوق كارمندان و نيروهاي ارتش بودجه دارد.

آمريكا و اروپا با پول آنها را تحت فشار مي گذارند. چرا غزه هنوز در محاصره است و گذرگاه ها به جز براي بيماران و دانشجويان و... بسته است. شما تصور كرديد آمريكا به خاطر چشم و ابروي لبنان به اين كشور كمك مي كند؟ خير اينگونه نيست آنها اين كار را در چارچوب مشخصي كه در چارچوب طرح ها و برنامه هاي آنهاست اين كار را انجام مي دهند. اگر لبنان به كمك هاي خارجي وابسته باشد ديگر نمي تواند استقلال و آزادي واقعي داشته باشد.

** بايد مراقب اقدامات براي تخريب وجهه حزب الله و مقاومت باشيم

نصرالله در ادامه سخنان خود درباره شايعات و اقدامات تخريبي بخصوص عليه حزب الله و مقاومت هشدار دارد و افزود: بايد مراقب تلاش ها براي تخريب مقاومت بود. آخرين آنها وزير كشور رژيم حسني مبارك است كه دو روز پيش در جلسه محاكمه خود در خصوص تيراندازي به تظاهركنندگان در شهرهاي مختلف مصر گفت پليس به هيچ وجه به تظاهركنندگان تيراندازي نكرده است بلكه عناصر حزب الله و حماس عامل تيراندازي به تظاهركنندگان هستند كه به ميان تظاهركنندگان نفوذ كرده و به آنها تيراندازي كرده اند. وي به حوادث ديگري كه به حزب الله و مقاومت نسبت داده شده است اشاره كرد و ضمن تكذيب دست داشتن حزب الله در اين حوادث گفت: اگر فردا حادثه اي در يك كشور عربي يا هر جاي ديگر جهان اتفاق افتاد و حزب الله به دست داشتن در آن متهم شد تعجب نكنيد. نبايد تحت تاثير شايعاتي كه در اين زمينه مطرح مي شود قرار بگيريم.

دبيركل حزب الله لبنان خواستار حل سياسي مشكلات در كشورهاي عربي شد و افزود: اعراب در طول سي سال گذشته پيوسته لبناني ها را به حل مسالمت آميز اختلافات خود توصيه كرده و در اين خصوص به آيات قرآن و احاديث نبوي و... استناد كردند اما اكنون كه نوبت به خودشان رسيده است ببينيد چگونه امور خود را حل و فصل مي كنند و با مسئله سوريه چگونه تعامل مي كنند. در خصوص سوريه و بحرين درها به روي حل سياسي بسته است. ببينيد چه كسي با گفتگو مخالفت و بر درگيري بيشتر اصرار مي كند. به سخنان مسئولان غربي توجه كنيد. آنها خواستار نزاع بين اعراب هستند. آمريكا و ناتو حاضر به دخالت نظامي در سوريه نيستند ولي براي ارسال پول و سلاح و اقدامات تحريك آميز آمادگي دارند. در اين جا مي گويم كه حتي اگر دولت بحرين بخواهد امور را به صورت سياسي حل كند از نظر منطقه اي و بين المللي اجازه ندارد چنين كاري انجام دهد.

وي به اعتراضات در شرق عربستان اشاره كرد و افزود: آنها نه خواستار براندازي نظام شده اند و نه خواسته هاي زيادي دارند بلكه حقوق خود را مي خواهند ولي با آنها با تانك و گلوله برخورد مي شود و از حل نظامي سخن گفته مي شود و معترضان نيز گمراه ناميده مي شوند.

نصرالله حد فاصل سال هاي 2000 تا 2010 را براي منطقه بسيار خطرناك دانست و افزود: در اين مرحله آمريكا به دنبال سيطره مطلق بر منطقه بود و مي خواستند مسئله فلسطين را با شرايط اسرائيل حل كنند و خاورميانه جديدي را شكل دهند. برخي از مردم در برابر اين مسائل دچار ياس شدند و تسليم شدند و تصور كردند همه درها بسته شده است اما مومنان واقعي و ثابت قدم در كشورهاي مختلف توانستند اين مرحله را با آگاهي و ايمان و توكل به خداوند پشت سر قرار دهند.

** هتك حرمت مقدسات، رفتارهايي اسرائيلي است

وي در ادامه افزود: بايد به ذهنيت اسرائيل كه عامل بسياري از رفتارها و حوادث امروزي در جهان است پي ببريم. به عنوان مثال مي توان به سوزاندن قرآن اشاره كرد چه در داخل آمريكا باشد و چه در خارج از آمريكا مانند آنچه اخيرا در افغانستان اتفاق افتاده است. وقتي مردم در محكوميت اين اقدام تظاهرات كردند نيروهاي امريكايي دهها تن از آنها را به شهادت رساندند و زخمي كردند. سخن من اين است كه دولت و ذهنيت آمريكا چيزي از شرارت كم ندارد ولي اين رفتارها و هتك حرمت مقدسات اعم از كتاب هاي مقدس يا انبياء و حرمت آنها و مقدسات ديگران رفتارهايي اسرائيلي است. قرآن كريم درباره جماعت يهود و تعرض آنها به انبياء و قتل پيامبران سخن گفته است كه چگونه به عيسي مسيح (ع) و مريم مقدس (ع) اهانت كردند و چگونه به پيامبر اكرم حضرت محمد (ص) اهانت كردند. ذهنيت آنها اينگونه است. آنها مي خواهند اوضاع را هر چه بيشتر به سمت نزاع ديني در جهان سوق دهند.

** در حوادثي كه در عراق روي مي دهد بايد به دنبال عوامل رژيم اسرائيل باشيم

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه به انفجارهاي ديروز در بغداد اشاره كرد و افزود: در اين انفجارها دهها نفر شهيد و زخمي شدند. خودروهاي بمب گذاري شده در خيابان ها و نزديك مساجد، مدارس ، حسينيه ها، بازارها و... گذاشته مي شود و كشتاري فجيع صورت ميگيرد. اين مسئله تازگي ندارد. مدتي پيش اتفاق افتاده است و هر از گاهي اتفاق مي افتد. اگر شمار عراقي هايي را كه در نتيجه خودروهاي بمب گذاري شده و عمليات انتحاري كشته شده اند شمارش كنيم مي بينيم صرف نظر از كساني كه به ضرب گلوله نيروهاي اشغالگر كشته شده اند، صدها عراقي بر اثر خودروهاي بمب گذاري شده و عمليات انتحاري كشته شده اند. اما هدف از اينگونه اقدامات چيست؟ چرا جان عراقي ها كه از طوايف و مذاهب مختلف هستند اينگونه گرفته مي شود؟ چه كسي خواهان ويراني عراق است؟ در اين جا بايد سخناني را كه در اوايل اشغال عراق با دليل و مدرك ايراد مي كرديم يادآوري كنم. در آن زمان مي گفتيم كه طرح اسرائيل نابودي عراق است. اسرائيل نمي خواهد اجازه دهد كشوري به نام عراق وجود داشته باشد زيرا اگر به عراق فرصت داده شود تا دوباره خود را پيدا كند كشوري ثروتمند و قوي خواهد بود و امكانات زيادي خواهد داشت بنابراين اسرائيل خواهان شكل گيري چنين عراقي نيست. اين مسئله حتي به سوابق ديني و تاريخي و عقيدتي و پيشگويي هاي آنها در خصوص آينده و پيش بيني هاي آنها از آينده مربوط مي شود. زيرا صهيونيست ها معتقدند طوفاني كه اين رژيم را بار ديگر در مي نوردد از جانب شرق وزيدن خواهد گرفت و اين شرق همان عراق و ايران و ديگر كشورهايي است كه در شرق فلسطين اشغالي قرار دارند بر همين اساس اسرائيلي ها مي خواهند اين كشورها با يكديگر درگير باشند و نابود شوند. بنابراين بايد به دنبال دست هاي اسرائيلي باشيم حتي اگر برخي از اين اقدامات كار گروه هاي اسلامي يا گروه هايي باشد كه مدعي اسلام هستند. بايد اذعان كنيم كه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل به شدت به چنين گروه هاي تكفيري نفوذ كرده اند. آنچه مي گويم يك ادعا نيست بلكه اطلاعاتي در اين زمينه در دست برادران عراقي وجود دارد. بنابراين در حوادثي كه در عراق روي مي دهد بايد به دنبال ذهنيت اسرائيلي و رفتارهاي اسرائيل و عوامل اين رژيم باشيم./ا

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن