تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820634574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر كوتاه از آسياي ميانه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر كوتاه از آسياي ميانه
دوشنبه - گسترش همكاري هاي قزاقستان و قرقيزستان، تعيين 6 حوزه راي گيري توسط روسيه در تاجيكستان، بازداشت اعضاي جنبش اسلامي ازبكستان و جماعت تبليغ توسط تاجيكستان و اجراي 40 پروژه اقتصادي در قرقيزستان از جمله اخبار كوتاه آسياي ميانه در روز جمعه است.


** گسترش همكاري هاي قزاقستان و قرقيزستان

"بيبيت عيسي بايف" سفير جمهوري قزاقستان در قرقيزستان با"امور بيك بابانف"نخست وزير اين كشور در شهر بيشكك ديدار و درباره گسترش همكاري ها مذاكره كرد.

به گزارش خبرگزاري "كانيوز"، سفر نخست وزير قرقيزستان به قزاقستان، گسترش همكاري هاي تجاري و اقتصادي و توسعه مناسبات در بخش هاي انرژي و سرمايه گذاري از مهم ترين محورهاي مورد بررسي در اين نشست بود.

** تعيين 6 حوزه راي گيري توسط روسيه در تاجيكستان

روسيه براي شركت شهروندان مقيم اين كشور در تاجيكستان در انتخابات رياست جمهوري 14 اسفند ماه امسال شش حوزه راي گيري در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاري "آسياپلوس"، "ايگور لابوزف"مسئول بخش كنسولي سفارت روسيه در تاجيكستان در گفت و گويي با خبرنگاران افزود: حوزه هاي راي گيري در مركز علم و فرهنگ روسيه در دوشنبه، پايگاه 201 روسيه، قرارگاههاي اين پايگاه در شهرهاي كولاب و قرغان تپه و مركز ديده باني كيهاني "آكنا" در شهر نارك و شهر خجند داير خواهند شد.

هفت هزار و 753 شهروند روسيه در انتخابات دوما در تاجيكستان شركت كردند.

روسيه در تاجيكستان بزرگترين پايگاه نظامي در جهان را دارد و بخشي از ساكنان روس در تاجيكستان، دو تابعيتي هستند.

** بازداشت اعضاي جنبش اسلامي ازبكستان و جماعت تبليغ توسط تاجيكستان

دادگاه هاي تاجيكستان به تازگي دو عضو جنبش اسلامي ازبكستان و هفت عضو جماعت تبليغ را به حبس هاي مختلف محكوم كرده اند.

به گزارش خبرگزاري"آسيا پلوس"، "دولتمند رحيموف"قاضي ارشد دادگاه منطقه قباديان در استان ختلان، گفت: اين دادگاه در يك جلسه غير علني"اكمل رشيداف" و "ابراهيم قربانوف" را به جرم عضويت در جنبش اسلامي ازبكستان به ترتيب به 9 و 8.5 سال زندان محكوم كرده است.

همچنين يك دادگاه در منطقه باباجان غفوروف در استان سغد به صورت غير علني هفت متهم را به جرم عضويت در سازمان ممنوعه جماعت تبليغ به سه تا پنج سال زندان محكوم كرد.

** قرقيزستان 40 پروژه اقتصادي اجرا مي كند

دفتر مطبوعاتي دولت قرقيزستان اعلام كرد كه اين كشور قصد دارد 40 پروژه اقتصادي را براي توسعه صنايع استراتژيك و حمايت از توسعه بلند مدت اجرا كند.

به گزارش خبرگزاري"24.كي.جي"، اين پروژه ها كه براي اجراي آن هزينه اي بالغ بر 8.3 ميليارد دلار پيش بيني شده، بخشي از طرح هاي توسعه سال هاي 2012 تا 2014 است.

اين پروژه ها شامل احداث جاده و توسعه بخش هاي مختلف حمل و نقل، توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات، معدن، انرژي، كشاورزي، آبياري، ساخت و ساز و اتوماسيون خدمات دولتي مي شوند.

آساق**ه.ص**1558** 1506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80003476

جمعه|ا|5|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن