تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816917015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاتمي در نماز جمعه تهران:نامزدها از امام و رهبري سوءاستفاده نكنند/ عذرخواهي اوباما صوري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خاتمي در نماز جمعه تهران:نامزدها از امام و رهبري سوءاستفاده نكنند/ عذرخواهي اوباما صوري است
نامزدها از امام و رهبري سوءاستفاده نكنند/ عذرخواهي اوباما صوري است
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه نامزدها نبايد استفاده ابزاري از امام خميني و رهبري كنند، افزود: امام (ره) و مقام معظم رهبري سرمايه تمام مردم و جناح ها هستند. جناح ها و گروه ها بايد توانمندي خود را به مردم ارائه دهند نه اينكه از امام و رهبري سوء استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد احمد خاتمي در نماز جمعه اين هفته تهران حفظ تقوا در عرصه انتخابات را لازم و ضروري دانست و گفت: در انتخابات آينده بايد از منكرات دوري كرد و بنده به 7 مورد از اين منكرات كه بايد از سوي نامزدهاي انتخاباتي لحاظ شود اشاره مي كنم.

وي با بيان اينكه تخريب رقبا و جريان هاي حامي آنها يكي از منكرات انتخابات است، گفت: نبايد با نوشته، گفتار، انتشار سي دي و يا هر وسيله ديگر رقبا را تخريب كرد. متاسفانه در برخي جاها شنيده مي شود كه اين موضوع رعايت نمي شود. بايد خطاب به نامزدهاي انتخاباتي گفت كه قيامت در راه است خود را جهنمي نكنيد همچنين هواداران نامزدها نيز بايد توجه داشته باشند كه به خاطر ديگران خود را جهنمي نكنند.

وي گفت: نامزدهاي انتخابات مجلس از فيلترهاي متعددي گذشته اند به همين جهت تخريب آنها شرعا حرام است. از همين تريبون از مردم مي خواهم كه آنها عامل معروف و ناهي از منكر باشند و از كانديداها بخواهند كه يكديگر را تخريب نكنند.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين با بيان اينكه نامزدهاي انتخابات نبايد دروغ بگويند، افزود: نامزدها نبايد هر وعده اي بدهند. وعده هايي گفته مي شود كه اصلا آنها در اختيار نماينده مجلس نيست بلكه مسئولان اجرايي بايد آنها را دنبال كنند. وعده هاي سرخرمن دروغ است و نبايد با اين وعده ها وارد عرصه انتخابات شد.

خاتمي تصرف در اموال عمومي را يكي از منكرات انتخاباتي دانست و افزود: شايد برخي از مردم راضي نباشند كه عكس هاي نامزدها در در و ديوار آنها چسبانده شود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزود: در انتخابات هداياي آنچناني داده مي شود كه اينها به هيچ وجه منطقي و قابل قبول نيست. همچنين نبايد در انتخابات اسراف آنچناني كرد. براي مردم اين سئوال پيش مي آيد كه اين نامزدها هزينه هاي آنچناني را از كجا تامين كرده اند؟!

وي با بيان اينكه ملاك بايد تقواي الهي قرار گيرد، افزود: ادعاهاي ناسيوناليستي و تفرقه افكنانه به هيچ وجه قابل قبول نيست. كساني كه با ريشه هاي ملي گرايي مي خواهند براي خود راي كسب كنند بدانند كه مرتكب منكر مي شوند. عدم تهمت يكي ديگر از بندهايي است كه بايد در منكرات انتخاباتي به آن توجه شود.

وي گفت: اين موضوع فقط در آستانه انتخابات نبايد مورد توجه قرار گيرد بلكه مومن بايد هميشه مراقب باشد كه تهمت سياسي اقتصادي نزدند. چرا كه اين باعث مي شود ايمان از دلش بيرون رود.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين از كانديداهاي انتخابات مجلس نهم خواست كه در تبليغات انتخاباتي پرهيز از منكرات را مورد توجه قرار دهند تا انتخابات در فضايي صميمي شكل گيرد.

بنابراين گزارش حجت الاسلام خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اهانت نظاميان آمريكا به قرآن كريم افزود: اينگونه عنوان شده است كه توهين به كتاب مقدس اشتباهي و سهوي صورت گرفته است اما اين در حاليست كه توهين به قرآن كريم، تك تك مسلمانان را جريحه دار كرد و اوباما پس از اين اتفاق عذرخواهي كرد اما باز ما با واكنش مسلمانان افغاني روبرو بوديم.

خاتمي واكنش مسلمانان افغاني را غيرتمندانه عنوان كرد و گفت: عذرخواهي اوباما صوري است و بنده در همين جا با صداي بلند به دنيا اعلام مي كنم كه دولت آمريكا ضد اسلام است. دولتمردان آمريكا با اسلام مشكل دارند.

وي با انتقاد از عملكرد سران كشورهاي اسلامي افزود: سران كشورهاي اسلامي كه خود را خادم الحرمين مي دانند با آمريكا دوست هستند و نيروهاي خود را به بحرين فرستادند تا مردم مظلوم بحرين را بكشند و در جنايت هاي آنها شريك شده اند.

خطيب جمعه تهران افزود: بايد از اقدام شايسته نظام اسلامي كه منجر به بستن شير نفت به برخي از كشورهاي اروپايي شد تشكر كنم. اين اقدام حقيقتا اقدام مقتدرانه اي بود. آنها مي خواستند براي ما بحران ايجاد كنند اما بستن شير نفت براي آنها بحران ايجاد مي كند.

وي گفت: من قبلا هشدار داده بودم كه اروپا با طناب پوسيده آمريكا به چاه نرود البته از مردم كشورها مي خواهم كه در مقابل سياست سردمداران خود فرياد بزنند. آنها در رفاه و امنيت قرار دارند اما مردم اين كشورها با مشكلاتي روبرو هستند.

خاتمي در ادامه سخنانش انتخابات مجلس نهم را انتخاباتي بسيار مهم و سرنوشت ساز دانست و با بيان اينكه دشمنان مي خواهند مردم در اين دوره از انتخابات شركت نكنند، افزود: اميدوارم كه اين دوره از انتخابات با شكوه تر از 8 دوره سابق انتخابات مجلس برگزار شود و مردم همچنان در صحنه حضور خواهند يافت تا تو دهني محكمي به دشمنان بزنند.

وي با بيان اينكه حضور مردم پاي صندوق هاي راي واجب عقلي و شرعي است، اظهار داشت: واجب عقلي است به خاطر اينكه حضور مردم در پاي صندوق هاي راي منجر به تقويت نظام اسلامي مي شود. نظامي كه بر اساس اسلام ناب محمدي است.

خطيب جمعه تهران همچنين تاكيد كرد: مردم هيچ گاه از ولي فقيه خود جدا نمي شوند همانطور كه در دوران حضرت علي (ع) ديديم كه مردم از ولي فقيه جدا نشده اند.

خطيب جمعه تهران با بيان اينكه مسئوليت امانتي است كه بايد آن را به امانتدار واقعي سپرد، افزود: مجلس حقيقتا در راس امور است و هيچ كس حق ندارد فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص جايگاه مجلس را خدشه دار كند. چرا كه مردم در راس امور است. البته مردم نيز بايد توجه داشته باشند تا اين امانت را به افراد شايسته بسپارند.

وي گفت: اميدواريم با انتخاب نمايندگاني اصلح مجلسي كه در شان نظام جمهوري اسلامي است شكل بگيرد. مردم بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه نامزدهاي اصلح را انتخاب كنند.

وي با اشاره به ويژگي هاي نامزدهاي اصلح تصريح كرد: نامزد اصلح بايد بينش سياسي داشته باشد، شجاع و مقتدر باشد، پاي ولايت بايستد. وابسته به اهرم هاي قدرت و ثروت نباشد و با افرادي كه با ولايت زاويه دارند دوري كند.

خاتمي با بيان اينكه تمامي نامزدهاي مجلس سرسفره نظام جمهوري اسلامي نشسته اند، گفت: اين نظام موقعيتي را براي كانديداها فراهم كرده است تا وارد عرصه انتخابات شوند اما بايد در تبليغات به نكاتي توجه كنند.

خطيب جمعه تهران يكي از اين نكاتي كه بايد از سوي نامزدهاي انتخابات مورد توجه قرار گيرد را تبليغ درست دانست و گفت: بعضي مواقع در تبليغات عناويني به كار برده مي شود كه اين عناوين اصلا صحيح نيست. بعضي از نامزدها خود را پروفسور و عالم معرفي مي كنند ضمن آنكه برخي ديگر مي خواهند با تخريب نظام به هر طريق وارد مجلس شوند از اين رو مردم بايد مراقب اين افراد باشند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه نامزدها نبايد استفاده ابزاري از امام خميني و رهبري كنند، افزود: امام (ره) و مقام معظم رهبري سرمايه تمام مردم و جناح ها هستند. جناح ها و گروه ها بايد توانمندي خود را به مردم ارائه دهند نه اينكه از امام و رهبري سوء استفاده كنند.

وي گفت: مطالبي مطرح مي شود مبني بر اينكه مقام معظم رهبري چنين فرمورده اند در حاليكه اصلا ايشان چنين موضوعي را اشاره نكرده بودند. اين موارد مصداق بارز بداخلاقي است نبايد از ولايت فقيه استفاده ابزاري شود.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: برخي از كانديداها مي گويند بايد مدرس را به مجلس بفرستيم. مدرس مجتهد و عالمي وارسته بود. وي در زمان طاغوت فرياد زد نبايد چنين مطالبي را بيان كرد.

خاتمي تاكيد كرد: پس از پايان انتخابات بايد رفاقت حاكم شود و هر گاه ديديد نامزدي پس از پايان انتخابات پيام تبريك صادر كرد نشان مي دهد كه به اخلاق انتخاباتي پايبند است و اگر برخي ديگر شلوغ كردند اين بداخلاقي آنها را به اثبات مي رساند.

وي گفت: پيروز واقعي در انتخابات مردم هستند و حتي اگر نامزدهايي در انتخابات راي نياوردند بدانند كه فقط براي رضايت خدا وارد صحنه شدند و انشاءالله مردم بار ديگر در 12 اسفند حماسه عظيمي را خلق مي كنند.

وي افزود: نظرسنجي هاي واقع بينانه از سراسر كشور نشان مي دهد كه حضور مردم در انتخابات مجلس حضوري بسيار با شكوه خواهد بود و اين بهار تمام مي شود اما رو سياهي براي افرادي مي ماند كه تحريم كردند و نخواستند با ملت همراه شوند.

خاتمي در پايان سخنانش با اشاره به رد صلاحيت برخي از داوطلبان انتخابات مجلس افزود: حرف من همان حرف رهبريست نبايد افرادي كه رد صلاحيت شده اند را در تمامي صحنه ها رد كنيم. شايد آنها در عرصه هاي ديگر بتوانند فعاليت كنند اين رد صلاحيت ها براي آنان امتحاني است الهي. بايد در اين عرصه به قانون تمكين كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|5|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن