تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805712936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: تازه‌ها
ملاقات مادر "اميرميرزايي حكمتي" با فرزندش در زندان
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد كه مادر "امير ميرزايي حكمتي" ـ جاسوس آمريكايي كه در دادگاه انقلاب اسلامي به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده است ـ با او در زندان ملاقات كرده است. به گزارش ايسنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس از ميشيگان گزارش داد: اريك ولز، سخنگوي خانواده "حكمتي" اعلام كرد كه بهناز حكمتي، مادر امير ميرزايي حكمتي توانسته است در جريان سفر به ايران چندين بار با پسر 28 ساله‌اش ملاقات كند. روزنامه نيويورك تايمز براي اولين بار به اين ملاقات‌ها اشاره كرده بود. سخنگوي خانواده حكمتي گفت كه سفر "بهناز حكمتي" به ايران به خوبي به پيش رفت و در تعاملات وي با مقامات ايراني هيچ مشكلي پديد نيامد. به گفته‌ اين سخنگوي "بهناز حكمتي" به آمريكا بازگشته است. امير ميرزايي حكمتي، جاسوس دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا كه چندي پيش از سوي وزارت اطلاعات دستگير شده بود و اعترافات تلويزيوني او نيز پخش شد، پس از محاكمه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي در ششم دي ماه، به اعدام محكوم شد. دادگاه بدوي "ميرزايي حكمتي" را به جرم همكاري با دولت متخاصم آمريكا و سرويس اطلاعاتي سيا عليه جمهوري اسلامي ايران محارب و مفسد في الارض شناخته و به اعدام محكوم كرده است. در جلسه‌ محاكمه نيز پس از قرائت كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، "ميرزايي حكمتي" به دفاع از خود پرداخت و ضمن اقرار به جرم ارتكابي، مدعي شد كه فريب خورده و قصد ضربه زدن به كشور را نداشته است. با وجود اعترافات حكمتي، آمريكا صدور حكم اعدام براي او در دادگاه انقلاب را محكوم كرده و اتهامات عليه او را ساختگي خوانده است.
اعتقاد برخي گروههاي تندرو در عراق
استفاده از گروهك منافقين به عنوان اهرم فشار عليه ايران
يك روزنامه‌نگار برجسته عراقي گفت: برخي گروه‌ها و چهره‌هاي تندرو مذهبي معتقدند مي‌توان از گروهك منافقين به عنوان اهرم فشار عليه ايران استفاده كرد. هادي جلّو مرعي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني هابيليان در پاسخ به اين سوال كه چرا دولت عراق براي اخراج منافقين تعجيل ندارد، با بيان اينكه دولت كشورش تحت تأثير برخي فشارهاي خارجي قرار دارد، ابراز داشت: درست به همين دليل است كه دولت نوري مالكي با آرامش اين پرونده را دنبال مي‌كند و اين كش و قوس‌ها نيز به دليل همين فشارهاست. وي كه چندي پيش به عنوان برترين نويسنده و روزنامه نگار عراقي در سال 2011 انتخاب شد ادامه داد: براي دولت عراق پرونده‌هاي ناتمام ديگري در عراق وجود دارد كه به مراتب مهم‌تر از پرونده منافقين است، اما دولت مالكي مصمم به پايان دادن به اين پرونده است. وي به رسانه‌هايي اشاره كرد كه از سوي اين فرقه تأمين مالي مي‌شوند و ادامه داد: در هفته‌ها و ماه‌هاي آينده شاهد فشارهاي رسانه‌اي و سياسي از سوي رسانه‌هاي طرفدار منافقين خواهيم بود؛ چرا كه آنها ديگر قادر به مقاومت كردن در داخل محيطي كه تمايل به ماندن آن‌ها ندارد نخواهند بود. وي در خصوص علت حمايت برخي رسانه‌ها از گروهك تروريستي منافقين گفت: رسانه‌ها در عراق كاملا به لحاظ سياسي، قومي و مذهبي داراي جبهه‌بندي هستند و هر يك وابسته به يك حزب يا جريان سياسي هستند و در اين ميان برخي سني‌هاي تند رو مخالف اخراج منافقين از عراق هستند و گمان مي‌كنند از اين گروهك مي‌توان به عنوان اهرم فشاري در مقابله با ايران استفاده كرد. وي ادامه داد: مسلما نبايد توقع داشته باشيم رسانه‌اي كه متعلق به جريان اياد علاوي است، اخراج گروهك منافقين را مطالبه كند، بلكه برعكس، اين جريان‌ها از حضور منافقين در عراق حمايت مي‌كنند و ساير رسانه‌ها نيز معتقدند مشكلات و گرفتاري‌هاي عراق بسيار بزرگ‌تر از موضوع يك گروهك تروريستي است كه در يك پادگان ايزوله شده در شمال بغداد به سر مي‌برد. وي در ادامه خاطر نشان ساخت: شخصا معتقدم اين گروه بهتر است كه هر چه زودتر خاك عراق را ترك كند؛ چرا كه اغلب شهروندان عراقي كه شيعه مذهب هستند با ايراني‌ها در اين احساس مشترك‌اند و خاطرات تلخي از گروهك منافقين در زمان رژيم صدام دارند.
اظهارات جنجالي "شان علي استون" در آمريكا:
با برنامه‌هاي هسته‌اي ايران موافقم
"شان علي استون"، فيلم‌ساز آمريكايي كه در سفر اخير به ايران به دين اسلام مشرف شد، با حضور در يك برنامه تلويزيوني آمريكايي بار ديگر به دفاع از رئيس جمهوري اسلامي ايران پرداخت و دست‌يابي به دانش هسته‌اي را حق ايران دانست. به گزارش ايسنا، در اين گفت‌وگوي تلويزيوني كه بيش از چهار ساعت به طول انجاميد و با موضع‌گيري خاص مجري آن همراه بود، پس از پرسش قابل پيش‌بيني درباره مسلمان شدن شان استون، سوالاتي درباره سياست‌هاي ايران از او پرسيده شد كه البته وي چندان با موضوعات اين پرسش‌ها بيگانه نبود. در قسمتي از اين مصاحبه "شان علي استون" در پاسخ به سئوال مجري اين برنامه كه از او پرسيد آيا با برنامه‌هاي هسته‌اي ايران موافق هستيد‌، گفت: "بله موافقم. چون ايران يك كشور جمهوري است و مثل كشور خود ما احزاب مختلفي در آن فعال هستند". شان علي استون در واكنش به گفته‌هاي مجري آمريكايي درباره هولوكاست گفت: "برداشت اشتباهي از صحبت‌هاي رئيس‌ جمهوري ايران شده است. منظور اصلي او اين است كه اين موضوع به سياست‌هاي فعلي غرب ربط و همخواني ندارد." وي افزود: "چرا ماجراي هولوكاست بايد در سياست‌هاي دولت اسرائيل در مواجهه با فلسطينيان و همچنين منطقه خاورميانه تاثير بگذارد؟ اين مساله‌اي است كه احمدي‌نژاد هميشه در موضوع هولوكاست تاكيد كرده است."
پنتاگون مدعي شد:
ناوگروه ايراني در بندر سوريه پهلو نگرفته بود
در حالي ‌كه فرمانده نيروي دريايي ارتش كشورمان اعلام كرد كه نيروي دريايي راهبردي ارتش براي دومين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي، از كانال سوئز عبور كرد و سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نيز پهلو گرفتن اين ناوگروه در كنار بنادر سوريه را برنامه‌اي از قبل تعيين شده عنوان كرد، پنتاگون ادعا كرد كه ناوگروه ايراني در هفته گذشته در بندر سوريه پهلو نگرفته است. به گزارش ايسنا، خبرگزاري رويترز از واشنگتن ‌گزارش داد: شبكه خبري پرس‌تي‌وي روز شنبه اعلام كرده بود كه دو ناو ايراني در يك بندر سوري پهلو گرفتند و گفته مي‌شود اين گروه براي آموزش نيروهاي دريايي سوريه به اين مقصد سفر كرده بود. با اين حال جورج ليتل، سخنگوي پنتاگون مدعي شد: قطعا ما هيچ نشانه‌اي از اينكه ناوهاي ايراني در بنادر سوريه پهلو گرفته باشند، در دست نداريم. وي افزود كه آمريكا معتقد است اين ناوگروه در واقع "در سوريه پهلو نگرفته است". سخنگوي پنتاگون افزود كه به نظر مي‌رسد هيچ چيز قابل توجهي در خصوص اعزام اين گروه وجود ندارد و گفت: ظاهرا اين يك ترانزيت نسبتا عادي از طريق كانال "سوئز" بوده است و اكنون ظاهرا آنها بازگشته‌اند. خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه به نقل از يك منبع در كانال سوئز خبر داد ناوگروه ايراني كه هفته گذشته راهي سوريه شده بود، روز سه‌شنبه براي بازگشت به ايران مجددا از اين كانال عبور كرد. اين منبع گفت: ناوگروه ايران كه حركتش را از بندر سوريه آغاز كرده بود، اوايل سه‌شنبه با عبور از كانال سوئز راهي درياي سرخ شد. اين ادعا در حالي مطرح مي‌شود كه هفته گذشته امير دريادار حبيب‌الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش در جمع فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي ارتش اعلام كرد: نيروي دريايي راهبردي ارتش براي دومين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي، از كانال سوئز عبور كرد.
موساد عامل دستگيري خبرنگار صداوسيما در باكو
يك منبع آگاه اعلام كرد: اقدام دولت آذربايجان در دستگيري خبرنگار صدا و سيما به همراه راننده وي با فشار و دخالت سرويس اطلاعاتي اسرائيل انجام شده است. به گزارش مشرق، يك منبع آگاه گفت: اقدام دولت آذربايجان در دستگيري خبرنگار صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به همراه راننده وي با فشار و دخالت سرويس اطلاعاتي اسرائيل انجام شده است. وي افزود: اين اقدام، با هدف سرپوش گذاشتن بر اعمال نگين سرويس موساد در كشورمان و به ويژه ترور دانشمندان هسته‌اي كشور انجام مي‌شود. پيش از اين موساد اعلام كرده بود كه عوامل آنها از طريق مرز آذربايجان وارد خاك ايران شده‌اند. مأموران وزارت امنيت ملي آذربايجان، پنجشنبه شب هفته گذشته نيز به منزل خبرنگار خبرگزاري فارس در باكو هجوم برده و وي را بدون هيچ دليلي بازداشت و روانه زندان كرده بودند. مأموران وزارت امنيت ملي باكو در يك اقدام برنامه ريزي شده با هجوم به منطقه نارداران، علاوه بر دستگيري خبرنگار فارس، عده زيادي از فعالان سياسي اين منطقه را نيز بازداشت كردند.
گروه‌ مرگ با 750 تُن سلاح به سوريه مي‌رود
يك شبكه لبناني فاش كرد كه يك گروه ترويستي مسلح موسوم به گروه مرگ به همراه 750 تن سلاح اسرائيلي آماده اعزام به سوريه براي تشديد آشوب در اين كشور است. به گزارش مشرق، شبكه لبناني الجديد فاش كرد كه گروهي تحت نام "گروه مرگ" در حال آموزش براي اعزام به سوريه است. شبكه الجديد اعلام كرد كه گروه مرگ تحت آموزشي است كه شركت بلك واتر از امان پايتخت اردن آن را كنترل مي‌كند و با اسرائيل در ارتباط مستقيم است. بنابراين گزارش، براي فراهم كردن مقدمات آشوب بيشتر در سوريه، 750 تُن سلاح و مهمات از اسرائيل ارسال شده است تا به خاك سوريه قاچاق شود. علاوه بر اين منابع مطلع اعلام كردند كه برخي دشمنان سوريه كه از آنان به نام معارض و مخالف ياد مي‌شود، به اسرائيل رفت و آمد دارند و اين آمدوشدها از فرودگاه‌هاي فرانسه صورت مي‌گيرد. اعزام عناصر مسلح آموزش ديده به همراه سلاح بيشتر در حالي صورت مي‌گيرد كه ارتش سوريه حلقه محاصره گروهك‌هاي مسلح در شهر حمص را بشدت تنگ‌تر كرده است تا جايي كه عناصر مسلح خواستار آتش‌بس شده‌اند.
هشدار علماي الاحساء به آل سعود
علماي شرق عربستان ضمن محكوميت سركوب تظاهرات كنندگان از سوي نيروهاي آل سعود، درباره وخامت اوضاع عربستان در صورت استفاده رژيم از راهكار امنيتي براي برخورد با اعتراضات مسالمت آميز هشدار داد. مهر به نقل از پايگاه راصد نوشت: علماي حوزه علميه الاحساء با صدور بيانيه اي، حملات رژيم آل سعود به تظاهرات كنندگان را محكوم و اعلام كردند: تحقيقات فوري بايد درباره تظاهرات كنندگاني كه در القطيف كشته و زخمي شده‌اند انجام شود و زندانيان سياسي آزاد شوند. علماي الاحساء بيان كردند: ريشه اين اعتراضات به احساسي كه نزد مردم شيعي وجود دارد بر مي‌گردد، زيرا آنها دچار سرخوردگي شده‌اند و مسئولان وعده‌هايي داده‌اند كه هرگز عملي نشده است و اين خلف وعده سبب پيچيده‌تر شدن مشكلات شده است. در اين بيانيه آمده است: به كارگيري گلوله عليه تظاهرات كنندگان مسالمت آميز محكوم است و بايد به خواسته‌هاي ديني و مدني مردم منطقه القطيف توجه شود. علماي الاحساء بيان كردند: كميته مستقلي براي انجام تحقيقات شفاف و محاكمه عادلانه عاملان كشتار و سركوب تشكيل و به خانواده‌هاي شهدا و مجروحان بايد غرامت پرداخت شود. در اين بيانيه همچنين آمده است: مراكز ايست بازرسي در مناطق مختلف القطيف بايد برچيده شود زيرا محدوديتهايي را براي مردم به وجود آورده است كه خود سبب افزايش بحران مي‌شود.

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 685]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن