تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821093429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپباد ملي مهارت، گامي در جهت توانمندي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: المپباد ملي مهارت، گامي در جهت توانمندي جوانان
تهران-مدير كل سازمان آموزش فني و حرفه اي تهران گفت: المپباد ملي مهارت گامي در جهت توانمندي جوانان كشور به سوي مهارت آموزي است.


به گزارش خبرنگار اقنصادي ايرنا،"حيدر علي عبادي" روز سه شنبه در نشست خبري در محل سازمان فني و حرفه اي استان تهران، افزود: سازمان آموزش فني و حرفه اي استان تهران سالانه بيش از 300 هزار نفر را آموزش مهارت مي دهد.

وي يادآور شد: آموزشهاي مهارت 2 ساعت الي 2هزار و 800 ساعت است و اين در حالي است كه آموزشهاي عملي 10 برابر آموزشهاي نظري هزينه بر است .

وي با انتقاد به برخي از برنامه هاي سيما معتقد است: بايد در جهت فرهنگ سازي كار در جامعه گام برداشت و از پخش فيلم هايي كه فرهنگ كار را در كشور خدشه دار مي كند بشدت پرهيز كرد.

به گفته عبادي، هم اكنون حدود 70درصد كارجوياني كه در كاريابي ها ثبت نام مي كنند فاقد مهارت هستند و شكي نيست در صورت كسب مهارت شانس يافتن شغل براي آنها افزايش مي يابد.

وي گفت: امسال نزديك به 70 ميليون نفر ساعت تاكنون آموزش داده ايم كه تا پايان سال اين ميزان به 90 ميليون نفر ساعت افزايش مي يابد.

وي اظهار داشت: هم اكنون پنج هزار و 500 مركز آموزش آزاد در استانهاي تهران و البرز فعال است. همچنين 30 مركز دولتي آموزشهاي مهارت را در استانهاي ياد شده پيگيري مي كنند.

وي با اشاره به مسابقات ملي مهارت گفت: مسابقات ملي مهارت كه هر ساله در كشور برگزار مي شود برگزيدگان را به المپياد بين المللي مهارت روانه خواهد كرد.

عبادي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران ازسال 2001 ميلادي تاكنون در شش دوره مسابقات بين المللي مهارت در كشورهاي مختلف شركت كرده است.

به گفته مديركل سازمان آموزش فني و حرفه اي استان تهران، مهارت آموزان ايراني براي نخستين بار در سال 2001 ميلادي در مسابقات بين المللي مهارت در كشور كره جنوبي شركت كردند و با بدست آوردن 429.13 امتياز موفق به كسب رتبه اي نشدند.

وي تصريح كرد: مسابقات بين المللي مهارت در سال 2003 ميلادي در كشور سويس برگزار شد و ايران توانست با كسب 472 امتياز، ديپلم افتخار در رشته فناوري اطلاعات و پشتيباني شبكه را كسب كند.

عبادي با اشاره به بهبود رتبه ايران در مسابقات بين المللي مهارت گفت: رتبه ايران در سال هاي پس از 2003 ميلادي بتدريج بهبود يافت،به طوري كه در سال 2011 ميلادي كه اين مسابقات در شهر لندن برگزار شد، مهارت جويان ايراني توانستند با كسب 515.63 امتياز ، رتبه ششم را با يك مدال برنز و پنج ديپلم افتخار از آن خود كنند.

وي اظهار داشت: مسابقات بين المللي مهارت هر دو سال يكبار از سوي سازمان مهارتهاي جهاني در يكي از كشورهاي عضو اين سازمان برگزار مي شود و سازمان آموزش فني و حرفه اي به عنوان نماينده ايران در سازمان مهارتهاي جهاني به طور سالانه مسابقات ملي مهارت را در ايران برگزار مي كند و برگزيدگان را به مسابقات جهاني اعزام مي كند.

وي گفت: هم اكنون 491 نفر مهارت جو در 26 رشته در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در استانهاي تهران و البرز در حال رقابت هستند. برگزيدگان اين دوره و مسابقات ملي مهارت كه سال 91 برگزار مي شود به مسابقات جهاني مهارت كه در سال 2013 ميلادي در كشور آلمان برگزار مي شود،راه خواهند يافت.

وي با اشاره به تشكيل سازمان بين المللي آموزشهاي حرفه اي گفت: سازمان ياد شده در سال 1954 با هدف ترغيب جوانان به كسب مشاغل حرفه اي تشكيل شد و از آن پس هر دو سال يكبار اين مسابقات در كشورهاي مختلف برگزار شده است.

وي اهداف مسابقات بين المللي مهارت را، فرصت براي شكوفايي استعدادها ،ارتقا مهارت آموزي در ميان جوانان ،افزايش بهره وري كار و تبادل تجربيات در زمين فناوري و رفع نقص هاي آموزشي مهارت جويان و مربيان فني و حرفه اي اعلام كرد.

وي با انتقاد از عدم تامين زمين از سوي شهرداري گفت: در سفرهاي استاني رياست جمهوري 18 طرح براي راه اندازي مراكز فني و حرفه اي مصوب شده است اما شهرداري تاكنون زميني براي ساخت اين مراكز در اختيار سازمان آموزش فني و حرفه اي قرار نداده است.

وي در پايان اظهار داشت: مربيان و مسئولان حوزه آموزش مهارت تمام تلاش خود را به كار مي گيرند كه جوانان را به سوي آموزشهاي مهارت سوق دهند زيرا بيكاري نه تنها زندگي فردي افراد را به خطر مي اندازد بلكه مي تواند براي كل جامعه مشكل ايجاد كند.

اقتصام ** 9123 **1319

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30829233

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن