تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مناظره بذرپاش و مطهري؛بذرپاش: مواضع شما دشمن‌شادكن است/مطهري: هاشمي در فتنه 88 مظلوم بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مناظره بذرپاش و مطهري؛بذرپاش: مواضع شما دشمن‌شادكن است/مطهري: هاشمي در فتنه 88 مظلوم بود
بذرپاش: مواضع شما دشمن‌شادكن است/مطهري: هاشمي در فتنه 88 مظلوم بود
عضو موسس جبهه صداي ملت در مناظره با مهرداد بذرپاش گفت: هاشمي در بحران سال 88 مظلوم واقع شد كه بذرپاش خطاب به وي گفت: مواضع شما مدام در حال تغيير است و اصلا اين مواضع سنخيتي با ديدگاه ها و نقطه نظرات شهيد مطهري ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي مطهري عضو موسس جبهه صداي ملت امروز دوشنبه در مناظره با مهرداد بذرپاش عضو جبهه متحد اصولگرايان كه با عنوان "بايد ها و نبايدهاي انتخابات مجلس نهم" در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي برگزار شد با اشاره به نقش و جايگاه مجلس اظهار داشت: مجلس بايد مقابل سركشي هاي دولت بايستد؛ قدرت فسادآور است و به اين خاطر مجلس بوجود آمده است تا هم قانون گذاري كند و هم بر اجراي امور نظارت داشته باشد.

وي گفت: البته نمايندگان مجلس نبايد به كانونهاي قدرت و ثروت متصل باشند اگر به اين كانونها وصل شوند ديگر نمي توانند از حقوق ملت دفاع كنند.

مطهري افزود: عده اي در مجلس با افتخار خود را وكيل الدوله معرفي مي كنند و بر اين باورند چون دولت، دولت مردمي است بايد ما به تمام معنا از دولت حمايت كنيم در صورتي كه ما نيز معتقديم نبايد ديواري بين دولت و ملت بكشيم اما نماينده ايده آل نماينده اي است كه عملكرد دولت را به خوبي رصد كند و به موقع از حقوق ملت دفاع نمايد.

همچنين بذرپاش در اين مناظره ساده زيستي، انقلابي بودن، عدم وابستگي به كانونهاي قدرت و ثروت را از ويژگي‌هاي نماينده خوب دانست و در عين حال گفت: نبايد فقط به اين ويژگي‌ها بسنده كرد. داشتن تخصص، ذهني منسجم يكي ديگر از مواردي است كه بايد نمايندگان مجلس آن را داشته باشند. برنامه 5 ساله و بودجه از مهمترين برنامه هايي است كه در قوه مقننه مطرح مي شود. بر اين اساس يك نماينده خوب بايد ذهني منسجم داشته باشد تا بتواند اين برنامه ها را مديريت كند.

مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه درپاسخ به اين سئوال كه نحوه شكل گيري ائتلاف‌ها در آستانه انتخابات مجلس را چگونه ارزيابي مي كنيد، گفت: معتقدم بايد احزاب قوي در كشور وجود داشته باشند و يكي از مشكلاتي كه ما در حال حاضر با آن مواجهيم آن است كه با فقدان تحزب روبرو هستيم. اگر احزاب قوي مي‌توانستند در انتخابات تاثيرگذار باشند و نامزدهاي مورد حمايت خود را به مردم معرفي مي كردند آنها ديگر در انتخاب نامزدها سرگردان نمي شدند.

مطهري افزود: اگر تحزب در جامعه به طور كامل نهادينه شود مشاركت مردم نيز در انتخابات بالا مي رود چون هر كس بدنبال آن است تا حزب مورد نظرش در انتخابات پيروز شود.

نامزد انتخابات مجلس نهم با بيان اينكه مردم ايران سابقه خوبي از حزب ندارند، خاطرنشان كرد: يكي از احزابي كه سابقه بدي را از خود بجا گذاشت حزب توده بود، حزب توده وابسته به شوروي بود و نتوانست سابقه خوبي را از خود به جا بگذارد. همچنين در زمان انقلاب، حزب جمهوري نيز تشكيل شد اما آن حزب نيز در شرايط غيرعادي بوجود آمد و به خاطر همين منحل شد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از مديران و سياستمداران خواست تا تلاش كنند كه احزاب قوي در كشور شكل بگيرد.

بذرپاش در همين زمينه با اشاره به فعاليت احزاب در كشور افزود: احزاب ما احزاب جمع و جوري هستند و بيشتر در انتخابات ظهور و برو مي كنند البته اين فعاليت ها در عرصه انتخابات دوچندان مي شود اما نكته اي كه بايد به آن توجه كرد آن است كه عرصه رقابت عرصه چهره ها نباشد.

وي گفت: بنده، آقاي مطهري را اصولگرا مي‌دانم ولي اگر مطهري عنوان مطهري را نداشت مي توانست در مجلس رخ نمايي كند?به همين جهت بر اين باورم كه بايد عرصه رقابت از عرصه چهره‌ها به عرصه توانمندي‌ها تبديل شود تا مردم در محيطي عاقلانه تصميم بگيرند.

بذرپاش خطاب به مطهري گفت: همين آقاي مطهري در انتخابات مجلس هشتم به عنوان سهميه حاميان دولت در تركيب جبهه متحد اصولگرايان قرار گرفنتند اما وقتي كه وارد مجلس شدند مواضع خود را تغيير دادند.

عضو موسس جبهه صداي ملت در ادامه اين مناظره به انتقاد از موضع گيري مهرداد بذرپاش - از اعضاي فهرست جبهه متحد اصولگرايان- پرداخت و گفت: بنده موضع گيري وي مبني بر تاثيرگذاري خانوادگي در انتخابات را قبول ندارم. همين آقاي مفتح فرزند شهيد مفتح نماينده مجلس است اما به اين شكل در فضاي سياسي كشور مطرح نمي شود البته خود اين گونه مي‌خواهد. نبايد موضوع خانوادگي را به انتخابات ربط داد.

نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: بنده در انتخابات دوره گذشته مجلس نيز بنا داشتم به صورت مستقل شركت كنم اما در عين حال به گروههاي سياسي گفتم كه مي توانند نام من را در فهرست انتخاباتي خود قرار دهند البته حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب را از اين گروهها مستثني كرده بودم چون بر اين باور بودم كه آنها افراطي بودند.

هيچ مرزي بين اصولگرايان و اصلاح طلبان معتدل قائل نيستم

اين نامزد انتخابات مجلس نهم تصريح كرد: اما در حال حاضر هيچ مرزي بين اصولگرايان و اصلاح طلبان معتدل قائل نيستم و بر اين باورم كه برخي از اصلاح‌طلبان اصولگراتر از اصولگرايان هستند پس چرا بايد آنها را در مقابل خود قرار دهيم؟!

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي همچنين در پاسخ به اظهارات بذرپاش مبني بر اينكه علي مطهري در انتخابات دوره هشتم مجلس سهم طرفداران دولت در گروه 6+5 بود، گفت: بايد درباره اين موضوع توضيحي را ارائه دهم. در انتخابات مجلس هشتم آقاي مصلحي در جريان بود كه من تمايلي براي شركت در انتخابات را دارم و وي اين موضوع را در جبهه متحد مطرح كرد البته هيچ اصراري نداشتم كه در آن دوره از انتخابات در فهرست جبهه متحد قرار گيرم.

وي ادامه داد: در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحيت هايي صورت گرفت كه من در مقاله‌اي در روزنامه اعتماد ملي نسبت به اين رد صلاحيت ها واكنش نشان دادم پس از اين بود كه آقايان مصلحي و محصولي كه نمايندگان رايحه خوش خدمت در كميته 6+5 بودند نسبت به اين مقاله من جبهه گرفتند كه در پاسخ به آنان گفتم من مواضع خود را به صورت شفاف اعلام مي كنم و اگر نگران هستيد اسم من را از فهرست جبهه متحد برداريد و تا آنجايي كه درجريان هستم آقاي احمدي نژاد اصرار داشت كه نام بنده در فهرست قرار گيرد.

تشكيل جبهه صداي ملت از چند ماه قبل شروع شده بود

بذرپاش در ادامه اين مناظره گفت : آقاي مطهري بايد به صورت شفاف پاسخگو باشند كه چرا در انتخابات مجلس هشتم در تركيب جبهه متحد اصولگرايان قرار گرفتند اما پس از ورود به مجلس مواضع خود را عوض كردند و در حال حاضر نيز جبهه صداي ملت را تشكيل داده اند.

عضو جبهه متحد اصولگرايان يادآور شد: مطهري قبلا از هاشمي انتقاد مي كرد اما هم اكنون مواضعي ديگر نسبت به اكبر هاشمي رفسنجاني دارد ضمن آنكه بايد موضع خود را در قبال عملكرد فائزه هاشمي اعلام كند.

مطهري در خصوص تشكيل جبهه صداي ملت نيز گفت: پس از آنكه جبهه پايداري وحدت شكني كرد و اسم من نيز در جبهه متحد قرار نگرفت صداي ملت را تشكيل داديم البته موضوع تشكيل جبهه صداي ملت از چند ماه قبل شروع شده بود.

نماينده مردم تهران در بخش ديگري از سخنانش افزود: در اين مناظره آقاي بذرپاش موضوع حمايت اين جانب از هاشمي رفسنجاني را مطرح كرد. بله، درست است من در سال 79 انتقاداتي را از هاشمي و فرزندان وي بيان كردم اما در حال حاضر معتقدم هاشمي در بحران سال 88 مظلوم واقع شد و اين اجازه را ندادند كه وي از حق خود دفاع كند حتي 5 دقيقه به هاشمي وقت ندادند كه در صدا و سيما مطالب خود را بازگو كند در صورتي كه هاشمي رفسنجاني براي حفظ و تداوم انقلاب تلاش‌هاي زيادي كرده است و انقلاب را فرزند خود مي داند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: اما يك عده مي خواهند كيان انقلاب را مختص خود كنند كه در اين راستا مي توان از جبهه پايداري نام برد.

بذرپاش خطاب به مطهري گفت: همين آقاي مطهري بر اين باور است كه مي توان با همه بود در حالي كه در سپهر سياسي خط و مرزها مشخص شده است.

مطهري حضور اصلاح طلبان در مجلس را به كبريت بي خطر تشبيه كرد و در پاسخ به بذرپاش گفت: زماني كه اصلاح طلبان اعتقاد و التزام خود را به ولايت فقيه به اثبات رسانده اند چرا مي خواهيم آنها را در دايره‌اي ديگر ترسيم كنيم.

وي افزود: خطر من در مجلس بيشتر از خطر اصلاح طلبان است.

دشمنان از مواضع مطهري به خوبي سوءاستفاده مي كنند

بذرپاش در ادامه با بيان اينكه پس از اعتراض برخي از جوانان به سيد حسن خميني همين در سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در سال88 همين آقاي مطهري نسبت به اين موضوع سريعا واكنش نشان داد، افزود: آقاي مطهري! عملكرد شما با عملكرد پدر بزرگوارتان بسيار فاصله دارد شهيد مطهري به موقع موضع مي گرفتند اما مواضع شما كاملا سياسي است و از اين مواضع دشمنان به خوبي سوءاستفاده مي كنند.

نماينده مردم تهران افزود: در اين مناظره قضيه واكنش من به بر هم زدن سخنان سيد حسن خميني در حرم مطهر امام راحل مطرح شد. بله، من پس از بر هم زدن سخنان يادگار امام واكنش نشان دادم حقيقتا اين افراد چه كساني بودند احتمالا آقاي بذرپاش آنها را مي شناسد.

وي گفت: زماني كه سخنان رئيس جمهور در حرم مطهر به پايان رسيد رئيس جمهور اعلام كرد كه هم اكنون مشتاق سخنان رهبر معظم انقلاب هستيم در حالي كه بايد سيد حسن خميني سخن مي‌گفت. اين موضع رئيس جمهور براي چه مطرح شد؟!

شما(مطهري) جرا در قبال عملكرد فائژه هاشمي موضعي نگرفته بوديد،اين مطالب را بذرپاش در اين مناظزه خطاب به عضو موسس جبهه صداي ملت گفت.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس درباره اظهارات بذرپاش خطاب به وي مبني بر اينكه چرا در قبال علمكرد فائزه هاشمي در فتنه 88 واكنش نشان نداده گفت: آقاي بذرپاش از من مي‌خواهد كه نسبت به عملكرد فائزه هاشمي موضع گيري كنم مگر وي همسر من است كه درباره آن سخن بگويم؟ اماعده‌اي لات به او حرفهاي ركيك زدند كه من نمي‌توانم آنها را از اين تريبون بيان كنم.

وي گفت: اين سئوال مي شود كه چرا شما (بذرپاش) دفاع نكرديد؟

مطهري همچنين به اعتراض برخي از مردم در انتخابات دهم رياست جمهوري اشاره و خاطرنشان كرد: پس از انتخابات سال 88 عده اي به نتايج انتخابات اعتراض داشتند و در راهپيمايي 25 خرداد اعتراض خود را بيان كردند و بر اين باور بودند كه در انتخابات تقلب شده است اما از همان ابتدا عده‌اي پافشاري كردند كه به هيچ وجه نبايد به اينها (معترضين) اجازه تجمع داد.

بذرپاش در ادامه خاطرنشان كرد: بايد به اين پرسش پاسخ دهيم كه چرا موسسه شهيد مطهري را مادام العمر در اختيار خود قرار داده ايد واقعا دفاع شما از سيد حسن خميني و هاشمي رفسنجاني صادقانه است!

مطهري در پاسخ افزود: آثار تمامي بزرگان از جمله آثار امام راحل و رهبر معظم انقلاب نيز تثبيت شده است و ما هم بر اين اساس آثار و انديشه هاي شهيد مطهري را انحصاري در اختيار خود قرار داديم تا مولفان تغييري در اين آثار ندهند. البته اين موضوع در قالب حمايت از مولفان و هنرمندان مطرح شد و به صورت اختصاصي مربوط به آثار شهيد مطهري نبوده و نيست.

بذرپاش در ادامه سخنانش گفت: مطهري بر اين باور هست كه ما در مجلس نياز به مدرس‌ها داريم اگر اين گونه است دفاع خود از طرح دانشگاه آزاد و مخالفت با طرح نظارت بر نمايندگان را بيان كنيد.

مطهري پاسخ داد: من در قضيه طرح وقف دانشگاه آزاد نظري نداشتم اما درباره طرحي كه روح الله حسينيان پس از آن ارائه دادم مخالفت كردم و معتقد بودم كه آن طرح توهين به مجلس است. از سوي ديگر پس از اينكه موضوع وقف دانشگاه آزاد در مجلس مطرح شد يك عده مقابل مجلس تجمع كردند و شعارهاي تندي را عليه برخي از نمايندگان و رئيس مجلس سر دادند اين در حالي است كه بايد تمامي مطالب و مباحث آزادانه در مجلس عنوان شود.

نامزد انتخابات مجلس نهم به مخالف خود با طرح نظارت نمايندگان اشاره كرد و گفت: من از همان ابتدا مخالفت خود را با اين طرح اعلام كردم چرا كه اين طرح دست نمايندگان را مي‌بندد. بر اين اساس نيازي به چنين طرح نيست.

مطهري با بيان اينكه نبايد دفاع از حقوق مردم را با دفاع از نظام جداگانه بدانيم افزود: برخي فقط به حقوق نظام تاكيد مي‌كنند و با فتنه بازي مي‌كنند در حالي كه هم مي‌توان از حقوق مردم دفاع كرد هم از حقوق نظام ضمن آنكه نبايد با فتنه كاسب كاري كرد.

بذرپاش در ادامه ابن مناظره كه با استقبال دانشجويان روبه رو شده بود افزود: دشمنان از فتنه 88 سوءاستفاده كردند. امير عباس فخرآور به اسرائيل سفر كرد و در آنجا مواضع خود را اعلام كرد اما با اين اوصاف باز آقاي مطهري فتنه 88 را فقط مختص به مناظره احمدي‌نژاد و موسوي مي‌داند. آقاي مطهري! شما سياسي عمل مي‌كنيد و با اين سياسي كاري فقط دولت را هدف قرار داده‌ايد مي‌خواهيد دولت را بزنيد.

بذرپاش گفت: مطهري بر اين باور است كه نبايد با فتنه، بازي كرد اما شما براي موسوي و اصلاح طلبان كاسبي را فراهم كرده ايد. آيا حقيقتا شهيد مطهري اين گونه از ولايت دفاع مي‌كرد كه شما اين گونه عمل مي‌كنيد.

معاون سابق رئيس جمهور با طرح اين پرسش كه چرا باز علي مطهري نامزد انتخابات مجلس شده است گفت: مگر شما نبوديد كه در مجلس هشتم استعفا داديد؟ مجلس همان مجلس است پس چرا باز هم نامزد انتخابات شده ايد؟كه مطهري در پاسخ افزود: من براي اينكه موضوع سوال از رئيس جمهور به جريان بيفتد استعفا دادم و امروز نيز اين موضع محقق شده است.

بذرپاش افزود: شما نامه هاشمي را درد دل مردم دانسته بوديد آيا حقيقتا اين چنين بود؟

مطهري گفت: معتقدم هاشمي حرف دل بخشي از مردم ايران را زد ضمن آنكه در نماز جمعه سخنان خوبي را بيان كرد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اينكه نام ماندگاران در تاريخ ثبت خواهد شد خطاب به مطهري گفت: نام پدر بزرگوار شما و احمدي روشن در تاريخ ماندگار شد اكنون دير نشده است مواضع خود را شفاف كنيد.

بذرپاش همچنين سئوال از رئيس جمهور را سياسي كاري دانست و گفت: آقاي مطهري ما را متهم به بي‌ادبي كرده‌اند كدام كار ما بي ادبي است ضمن آنكه معتقدم موضوع طرح سئوال از رئيس جمهوراقدام بسيار مناسبي است اما شما با طرح سئوال سياسي كاري مي كنيد و استعفايتان يك شوي سياسي بود.

وي گفت: موضوع 3 هزار ميليارد نيز مشخص خواهد شد و پي مي بريم كه چه كساني در اين اختلاس تاثيرگذار بودند و دست آنها نيز رو مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن