تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821134012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با ابلاغ رئيس جمهور؛مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با ابلاغ رئيس جمهور؛مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي تشكيل مي‌شود
مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي تشكيل مي‌شود
شوراي عالي اداري به منظور ساماندهي و ايجاد انسجام تشكيلاتي در مؤسسات و واحدهاي آموزشي و پژوهشي وابسته به وزارت راه و شهرسازي با تشكيل مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي موافقت كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، شوراي عالي اداري در يكصد و پنجاه و سومين جلسه بنا به پيشنهاد مشترك وزارت راه و شهرسازي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور، به منظور ساماندهي و ايجاد انسجام تشكيلاتي در مؤسسات و واحدهاي آموزشي و پژوهشي وابسته به وزارت راه و شهرسازي با تشكيل مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي موافقت كرد.

بر اين اساس، با تصويب شوراي عالي اداري، تمامي مراكز و مؤسسات آموزشي و پژوهشي مربوط به حوزه مسكن و شهرسازي، در مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ادغام و عنوان آن به «مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي» تغيير مي‌يابد.

بر اساس اين مصوبه مركز آموزش عالي هوانوردي و فرودگاهي فقط مجاز به برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت مهارتي و ضمن خدمت بوده و ادامه تحصيل دانشجويان فعلي تا زمان فارغ‌التحصيلي (حداكثر پايان سال 1393) با رعايت قوانين و مقررات مربوط بلامانع است.

همچنين پژوهشكده حمل و نقل با تمامي وظايف، اختيارات، نيروي انساني، اموال، امكانات و تجهيزات به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ـ دانشگاه علم و صنعت ايران انتقال مي‌يابد.

به موجب تبصره1اين مصوبه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور رديف بودجه اين پژوهشكده را به اعتبارات دانشگاه مربوطه اضافه مي‌نمايد.

بر اساس تبصره2 اين مصوبه، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موظف است تمهيدات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي تأمين نيازهاي وزارت راه و شهرسازي در بخش‌هاي پژوهشي مربوط را طراحي و اجرا كند.

همچنين در راستاي قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، وزارت راه و شهرسازي موظف است طي مدت يك سال نسبت به واگذاري شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) و مركز آموزش هما با كليه وظايف، نيروي انساني، اموال، امكانات و تجهيزات از طريق ساز و كارهاي قانوني به بخش غيردولتي اقدام كند.

بر اين اساس آموزشكده علمي ـ كاربردي راه و ترابري (شهيد تفويضي) و آموزشكده لوشان با تمامي وظايف، اختيارات، نيروي انساني، اعتبارات، اموال، امكانات و تجهيزات در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي ادغام مي‌شود تا نسبت به ارايه آموزش‌هاي مهارتي مورد نياز در بخش راه و مسكن اقدام نمايند؛ اين مركز مجاز به پذيرش دانشجو براي تحصيل در رشته‌هاي منجر به اخذ مدرك دانشگاهي نبوده و ادامه تحصيل دانشجويان فعلي تا زمان فارغ‌التحصيلي با رعايت قوانين و مقررات مربوط بلامانع است.

همچنين مؤسسه قير و آسفالت ايران با همه امكانات، اموال، تجهيزات، وظايف، اختيارات و نيروي انساني در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي ادغام مي‌شود.

بر اساس اين مصوبه پژوهشكده اقليم‌شناسي و مركز ملي پايش و هشدار خشكسالي، با تمامي وظايف، اختيارات، نيروي انساني، اعتبارات، اموال، امكانات و تجهيزات در پژوهشكده هواشناسي ادغام مي‌شوند و نام آن به پژوهشكده هواشناسي و اقليم‌شناسي تغيير مي‌يابد. ( اين پژوهشكده وابسته به سازمان هواشناسي كشور فعاليت خواهد كرد).

بر اين اساس، وزارت راه و شهرسازي موظف است در اجراي اين مصوبه، ضمن كاهش 50 درصد از نيروي انساني، نسبت به آزادسازي و فروش 50 درصد امكانات، اموال و تجهيزات پژوهشكده‌ها، مراكز و مؤسسات ادغام‌شده برابر مقررات اقدام نموده، درآمد حاصل از آن را صرف توسعه و تجهيز مأموريت‌ها و وظايف محوله كند.

همچنين وزارت راه و شهرسازي موظف است اهداف، شرح وظايف، ساختار سازماني، تشكيلات تفصيلي و مأموريت‌هاي مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و پژوهشكده هواشناسي را متناسب با اساسنامه مراكز و مؤسسات آموزشي و پژوهشي ادغام‌شده طي مدت 2 ماه تهيه و براي تأييد به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور ارائه كند.

ياد آور مي شود، وزراي راه و شهرسازي و علوم، تحقيقات و فناوري مسئول حُسن اجراي اين مصوبه بوده و دبيرخانه شوراي عالي اداري، گزارش نحوه اجراي آن را به شورا ارائه مي كند. اين مصوبه از سوي محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور و رئيس شوراي عالي اداري براي اجرا ابلاغ شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن