تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806691420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس محل شنيدن صداي ملت است نه دولت


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مجلس محل شنيدن صداي ملت است نه دولت
اينكه دولت يك طرفه حاكم باشد و مجلس از آن تبعيت كند يا اينكه مجلس حاكم باشد و دولت از آن تبعيت داشته باشد اصلاً پذيرفتني نيست؛ عده‌اي به دنبال آن هستند تا هر حركتي به دور از نقد صورت گرفته و فرد رئيس جمهور هم مطابق نظر خود عمل كرده و كسي حق سوال از وي را نداشته باشد.


آفتاب: غلامحسين الهام، مشاور حقوقي رئيس جمهور به تازگي و در جديدترين اظهارات خود درباره انتخابات مجلس نهم گفته است: «كساني كه به مجلس راه پيدا مي‌كنند اگر برآمده از جريان رقيب احمدي‌نژاد باشند و اراده آنها اين باشد كه دولت را در يك سال آينده به سئوال، استيضاح و اين مسائل گرفتار كنند، كشور را دچار بحران خواهند كرد». در اين راستا نظر چند تن از نمايندگان مجلس را جويا شديم كه در پي مي‌آيد.

نجابت:
مجلس همراه با گفتمان دولت، پايه و اساسي ندارد

حسين نجابت با بيان اينكه مجلس و دولت بايد تعامل سازنده اي با هم داشته باشند، گفت: تعامل سازنده يعني اينكه هر كدام از اينها در حيطه قوانين وظايف خودشان را انجام دهند و در صورت ايجاد اختلاف با حسن نيت و شرح صدر با هم برخورد كنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: اينكه دولت يك طرفه حاكم باشد و مجلس از آن تبعيت كند يا اينكه مجلس حاكم باشد و دولت از آن تبعيت داشته باشد اصلاً پذيرفتني نيست؛ هر كسي بايد در حيطه اختيارات خود كار كند.

عضو كميسيون انرژي مجلس هشتم با تأكيد بر اينكه تعامل يا عدم تعامل مجلس و دولت هيچ ارتباطي به سؤال از رئيس جمهور ندارد، افزود: اگر زماني در كشور لازم شد كه از رئيس جمهور سؤال شود ، اين كار بايد صورت گيرد بنابراين نبايد مسئله اي را كه در قانون اساسي هم وجود دارد زير سؤال برد.

وي تصريح كرد: نبايد سؤال از رئيس جمهور را سياسي جلوه داد بلكه همانطور كه سؤال و استيضاح از يك وزير را داريم، از رئيس جمهور نيز سؤال شود مسائل خيلي عادي حل و فصل مي‌گردد.

نجابت به ساز و كار موجود براي سؤال از رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: اين ساز و كار، ساز و كار خوبي است و نبايد تلاش شود اين جريان سالم و قانوني سياسي جلوه داده شود.

اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم تصريح كرد: ممكن است عده اي بخواهند از اين جريان سالم در قانون سوء استفاده هاي سياسي كنند اما به نظر من اگر موضوع عادي جلوه داده شود نه فقط ضرر و زياني نخواهد داشت بلكه عمل كردن به قانون اساسي است.

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه اين حرف كه مجلس آينده بايد مجلسي همراه با گفتمان دولت شود پايه و اساسي ندارد،گفت: گفتمان نظام جمهوري اسلامي ايران گفتمان دولت، قوه مقننه و قوه قضائيه و گفتمان مجمع تشخيص مصلحت است؛ انقلاب گفتماني دارد كه متولي آن رهبري انقلاب و ولايت فقيه است كه خطوط كلان اين گفتمان را ترسيم مي كنند و سه قوه در حيطه اختيارات مسئوليت هاي خود به آن گفتمان عمل مي كنند.

وي درباره اظهار نظرهاي اخير دولتي ها مبني بر اينكه نبايد در مجلس آينده منتقدين دولت حضور داشته باشند ،گفت: وجود نقد منصفانه هميشه براي كشور ضروري است انحراف از اعتدال هميشه به نظام صدمه خواهد زد؛ يك زمان لازم است تندترين نقدها را داشته باشيم همانطور كه به دولت هاي ديگر به بني صدر و ميرحسين موسوي اين نقدها را داشتيم ولي وقتي تندترين انتقادها به جريان فتنه صورت گرفت بدين جهت بود كه آنها واقعاً از خط انقلاب منحرف شدند.

نجابت با بيان اينكه افراط و تفريط در انتقاد به ما لطمه خواهد زد، گفت: انتقاد از دولت هميشه بايد وجود داشته باشد درست مثل اينكه انتقاد از مجلس بايد باشد اما اين انتقاد منصفانه و در چارچوب قانون اساسي و احكام شرعي بايد صورت گيرد.

وي با تأكيد بر اينكه نبايد پاي خود را از شرع و قانون اساسي كنار بگذاريم، افزود: وقتي بداخلاقي اتفاق مي افتد براي هر كسي باشد بد است چه نقد دولت از مجلس باشد چه نقد نمايندگان از دولت.

عضو كميسيون انرژي مجلس هشتم يادآور شد: همه ما بايد نقد كننده دولت باشيم اما منصفانه نقد كنيم، همه بايد منصفانه از نظام دفاع كنيم و همه بايد تعامل مثبت داشته باشيم.

نجابت اظهارات اخير مشاور حقوقي رئيس جمهور را خرده اظهاراتي عنوان كرد كه در روند انقلاب نقشي ندارد و گفت: يك شخصيت سياسي پخته بايد به گونه اي اظهارنظر كند كه نه مجبور شود تكذيب كند و نه خلاف آن به سرعت واقع شود.

قادري:
حضور منتقدين براي در راس امور بودن هر مجلسي ضرورت دارد

جعفر قادري، با بيان اينكه در رأس امور بودن مجلس، نهاد قانون گذاري را موظف به اين مي‌كند كه پويا بماند و برعملكرد دستگاه‌هاي اجرايي ناظر باشد، گفت: حضور منتقدين در هر دولتي براي در اولويت ماندن اين وظيفه مجلس شوراي اسلامي ضرورت دارد.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي، افزود: مجلس احتياج به رويكرد منطقي دارد كه از حضور نمايندگان صاحب ايده و صاحب نظر تشكيل مي شود، لازم است كه رويكرد منطقي چه در دفاع از دولت و چه در مخالفت با دولت در همه مجالس وجود داشته باشد.

وي با بيان اينكه دفاع و انتقاد سازنده توسط نمايندگان منطقي مجلس هيچگاه نمي تواند كشور را به سوي بحران سوق دهد، گفت: پايبندي به قانون اساسي تأكيد هر مجلس منطقي است و اين خواسته مجلس نمي تواند مصداق بحران آفريني براي كشور باشد.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم، دررابطه با انتقاداتي كه نسبت به پيگيري طرح سؤال از رئيس جمهوري و سؤال از وزرا در مجلس مي شود، گفت: سؤال از وزرا و رئيس جمهوري فرصتي است كه مجلس به دولت مي دهد، خيلي وقت ها شاهد هستيم كه مجلس از پاسخ وزراي دولت قانع مي شود و بنابراين ذهنيت اشتباه تخلف دولت از بين مي رود.

قادري، ادامه داد: نبايد اجراي بند بند قانون اساسي و آئين نامه داخلي مجلس از سوي دولت به معناي ايجاد چالش و بحران براي قوه مجريه باشد، تحرك مجلس به دليل در رأس امور بودن آن لازم است و استفاده از بعد نظارتي مجلس تنها براي بهبود اوضاع كشور است.

اين عضو كميسيون جهاد اقتصادي مجلس ، با تأكيد بر اينكه چالش و بحران زماني از سوي مجلس براي كشور به وجود مي آيد كه افراد متفكر و صاحب ايده به مجلس راه پيدا نكنند، اظهار كرد: نمايندگان مجلس بايد صاحب اراده‌هاي قوي درنقد دولت باشند.

اين عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم، كرد: اگر افرادي با تفكر مستقل و صاحب انديشه از سبد رأي مردم به مجلس راه پيدا كنند، ضمن اينكه حمايت از دولت رويكرد اصلي هر مجلسي مي شود انتقاد موجه و كارساز ، كشور را در مسير توسعه و پيشرفت قرار مي دهد.

رضا حسيني:
مجلس شعبه دوم دولت نيست

مصطفي رضاحسيني قطب‌آبادي ، با بيان اينكه اظهارات اخير غلامحسين الهام مشاور حقوقي رئيس جمهور منعكس‌كننده خواسته‌هاي دولت است، افزود: چنين طرز برخوردي نشان‌دهنده آن است كه عده‌اي در دولت به دنبال آن هستند تا هر حركتي در كشور به دور از نقد صورت گرفته و جامعه؛ جامعه‌اي خشك و دستورات از بالا به پايين باشد، ضمن اينكه فرد رئيس جمهور هم مطابق نظر و سليقه خود عمل كرده و كسي حق سوال از وي را نداشته باشد.
به گزارش خانه ملت عضو كميسيون صنايع و معادن در مجلس هشتم، با ابراز نگراني از وجود چنين تفكراتي در كشور، ادامه داد: چنين طرز تفكري بيانگر اين است كه مجلس در رأس امور نبوده و بايد به نوعي سرباز و نيروي رئيس جمهوري باشد، موضوعي كه با منافع نظام، قانون اساسي و فرمايشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب منافات دارد.

سخنگوي طراحان سوال از رئيس‌جمهوري ادامه داد: طرح اين موضوعات به معني آن است كه نزديكان دولت هيچ توجهي به مسائل اصلي و اصولي نظام نداشته و حتي حاضر نيستند به فرمايشات امام (ره) و مقام معظم رهبري توجهي داشته باشند.

اين نماينده مردم در مجلس هشتم طرح چنين اظهاراتي در آستانه انتخابات مجلس نهم را با هدف پيشي‌گرفتن از رقبا خواند و گفت: با توجه به اينكه دولت در صدد است با ليست‌هاي مختلف و به شكل‌هاي گوناگون نيروهاي خود را به صورت خزنده وارد مجلس كند، آقاي الهام هم كه كمك موثري براي دولت در اين زمينه‌ها است با طرح چنين موضوعاتي درصدد كمك‌رساندن به دولت است.

وي اقدام مجلس در طرح سوال از رئيس جمهور را اقدامي درست و به‌جا برشمرد و تاكيد كرد: طراحان سوال از رئيس جمهور برخلاف نظر آقاي الهام كه طرح اين موضوع را بحران‌زايي براي كشور مي‌داند، آن را بزرگترين سند افتخار براي نظامي مي دانند كه ادعاي دموكراسي و اسلامي بودن دارد.

نماينده مردم شهر بابك در مجلس هشتم، اقدامات دولت را بحران‌زا خواند و گفت: كساني كه طرح سوال از رئيس جمهور را بحران آفرين مي‌خوانند بهتر است بدانند بحران در پي اقتصاد نابسامان كشور و شوك اقتصادي كه در نتيجه عملكرد غير كارشناسي و اظهارات ضد و نقيض بانك مركزي و وزرات اقتصاد و دارايي به جامعه تحميل شد بوجود آمد، بحران به دنبال اقدام شتابزده دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها شكل گرفت نه با طرح سوال از رئيس جمهور، اگر نزديكان دولت بحراني به وجود نياورند، هيچ موضوع حادي در كشور وجود ندارد.

وي با بيان اينكه طرح چنين موضوعاتي با هدف پوشش دادن به نقاط ضعف دولت است، گفت: توصيه ما به اين افراد آن است كه به جاي فرافكني و تزلزل در افكار عمومي و ايجاد چندگانگي در فرصتي كه تا ۱۶ اسفند در اختيار دارند، در پي پاسخ‌هاي قانع‌كننده براي مردم باشند نه اينكه وقت خود را براي پرداختن به مسائل حاشيه‌اي هدر دهند، اگر پاسخ قانع‌كننده براي مردم دارند ارائه كرده و اگر ندارند مردم را در جريان قرار دهند نه اينكه درصدد تخريب برآمده و يا مسائل كشور را حاد نشان دهيد.

سخنگوي طراحان سوال از رئيس جمهور در مجلس هشتم، تاكيد كرد: مردم با حضور پرشور در ۲۲ بهمن ثابت كردند هيچ مشكل حادي در كشور وجود ندارد.

حسيني، مجلس تابع دولت را مجلسي منفعل خواند و گفت: چنين مجلسي كه مدنظر آقايان است در واقع شعبه دوم دولت يا قوه مجريه است و اين دقيقاً به معناي زيرسوال بردن جمله تاريخي امام (ره) مبني بر در راس بودن مجلس است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، با خطرناك خواندن چنين اظهاراتي گفت: مسئولان ارشد نظام، بايد روي اين موضوعات تعمق بيشتري كرده زيرا اين حرف‌ها يك‌شبه به وجود نيامنده بلكه يك عده درصدند تا اصول و ارزش‌هاي نظام را كمرنگ جلوه داده تا به اهداف خود برسند.

عباسپور تهراني فرد:
مجلس محل شنيدن صداي ملت است نه دولت

علي عباسپور تهراني فرد، درباره اظهارنظر برخي دولتي‌ها درباره ضرورت رويكرد دولتي مجلس نهم ، گفت: شكل گيري مجالس مقتدر حامي ملت ادامه دارد.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي درباره بخشي از اظهارات اخير الهام كه در آن پي‌گيري سوال از رئيس جمهوري و وزرا را به معني بحران‌زايي براي كشور دانسته‌است، گفت: اگر قرار بود سوال از رئيس جمهوري يا استيضاح وزرا مشكلي را در روند اداره كشور ايجاد كند، اصلا چنين موضوعي در قانون اساسي نمي‌آمد.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم، با بيان اين كه سوال و استيضاح از رئيس جمهوري و وزرا در قانون پيش بيني شده است تا در مواقع لزوم استفاده شود، گفت: تنها وكيل‌الدوله‌هاي مجلس هستند كه نهايتا خود را موظف به انعكاس نظرات دولت و نه ملت در مجلس مي دانند.
وي، با بيان اين كه منافع ملي اجازه نمي‌دهد كه جرياني بخواهد تنها صداي دولت و نه صداي ملت در مجلس پيچيده شود، گفت: درحالي كه رهبر معظم انقلاب بارها تاكيد بر بيداري اسلامي داشتند، اما رييس جمهوري ظاهرا بيداري انساني را بر بيداري اسلامي ترجيح مي‌دهد و دولت سياست خارجي را نيز به ميل خود مي‌گرداند،آيا دراين شرايط منتقدي كه مقابل رويه دولت بايستد لازم نيست؟

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هشتم، ادامه داد: اگر قرار باشد نوار متفاوتي از سياست خارجي به دور كشور پيچيده شود آيا مجلس نبايد مقابل اين رويه خلاف بايستد و آيا حضور منتقدين دولت در مجلس در چنين مواقعي لازم نيست.

عباسپور در رابطه با تخلف دولت در اجراي مصوبات اقتصادي مجلس، گفت: در يك ماه اخير ارزش پول ملي كشوربه نصف رسيده كه نتيجه تصميمات غيرمنطقي دولت است، متاسفانه مصوبه مهم هدفمندي يارانه‌ها نيز نتوانست از سوي دولت درست اجرا شود.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دراين شرايط، هماهنگي صرف دولت و مجلس، مجلس را تبديل به خانه وكيل‌الدوله‌هايي مي‌كند كه در نهايت به ضرر منافع ملي تمام مي شود.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم، تاكيد كرد: متاسفانه شاهد هستيم كه دولت خود را در جايگاه مميزي قرار مي‌دهد، قانون خوب را ابلاغ نمي‌كند و قانون خوب را بد اجرا مي‌كند، اگر نمايندگاني كه برخواسته از بطن ملت هستند اين وضعيت را ببينند و ساكت باشند پس چه كسي بايد از چارچوب قانون اساسي دفاع كند.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هشتم،با بيان اينكه تاكيد بر شكل گيري مجلس دولتي يك ايده مردود است كه توسط برخي‌ها دنبال مي‌شود، تاكيد كرد: مجلس بايد حامي ملت باشد نه تابع دولت، آنجايي كه دولت خلاف قانون اساسي و سياست‌هاي كلان نظام عمل مي‌كند مجلس بايد مقتدرانه با دولت برخورد كند و اين مسير ادامه دارد.

كاتوزيان:
دولت طرفدار مجلس خاموش است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم با بيان اينكه تلاش دولتي‌ها براي دولتي كردن مجلس نهم خلاف قانون اساسي است، دولت را در حال تبليغ جريان‌هايي خواند كه در اين دوره از انتخابات حضور دارند و نمي‌خواهند به قوه مجريه انتقادي داشته باشند و گفت: دولت طرفدار مجلس خاموش بدون حضور منتقدان است.

حميدرضا كاتوزيان، درباره اظهارات روز گذشته غلامحسين الهام؛ مشاور حقوقي رئيس‌جمهوري براي مجلس نهم كه ورود منتقدان به مجلس آينده را به معناي بحران‌آفريني براي كشور خوانده است، گفت: تفكري كه مستقيما مي‌گويد نبايد نسبت به اين دولت انتقاد شود ترويج استبداد، ديكتاتوري و خودمحوري را تبليغ مي‌كند.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي، گفت: اينكه كسي بخواهد بگويد مجلس در برابر مطالبات بر زمين مانده مردم سكوت كند، اجرا نكردن مصوبات مجلس از سوي دولت را ببيند و در برابر راه غلط سكوت كند، آيا جز ديكتاتوري معناي ديگري دارد؟
وي، تصريح كرد: اين در حالي است كه يكي از نقش‌هايي كه مجلس در نظام جمهوري اسلامي بازي مي‌كند اين است كه در مقابل خودكامگي‌ها و خودراي بودن‌ها بايستد و در برابر عملكرد غلط دولت واكنش جدي نشان مي‌دهد.

كاتوزيان گفت: اين كه در قانون اساسي موضوع سئوال و استيضاح از وزيران و رئيس‌جمهوري آمده، دقيقا برخاسته از مقابله با ترويج روحيه ديكتاتوري است.

وي ادامه داد: اگر نظر و رأي عده‌اي كه مخالف انتقاد و معتقد به شكل‌گيري مجلس تابع و دنباله‌روي دولت هستند، بر كشور حاكم شود افرادي امثال بني‌صدر در راس قوه مجريه قرار مي‌گيرند كه پايين آوردن آنها محال است، حتي اگر اين فرد كشور را به انحراف بكشاند و شرايط را تبديل به شرايط دشوار و سخت كند.

عضو كميسيون انرژي مجلس هشتم، تلاش دولتي‌ها براي دولتي كردن مجلس آينده را تلاشي خلاف قانون اساسي خواند و با بيان اينكه دولت مرتكب تخلف قانوني دخالت مستقيم در انتخابات است، گفت: دولتي‌ها اصلا حق اظهارنظر درباره انتخابات را ندارند، اين افراد به‌عنوان شخصيت دولتي مطرح هستند و اظهار نظر اين افراد به معني اظهارنظر دولت است.

وي با تاكيد بر اينكه بارها تأكيد شده است كه دولت حق دخالت در انتخابات را ندارد، گفت: دولت مجري انتخابات است و مي‌تواند اجرا كننده انتخابات باشد، نه حق دارد فهرستي ارائه كند (كه متاسفانه اين كار را در دور نهم انتخابات مجلس انجام داده است) و نه حق برگزاري سمينارها و همايش‌هاي انتخاباتي را دارد.

كاتوزيان درباره برگزاري همايش چند هزار نفري مشاوران رياست جمهوري در تالار وزارت كشور گفت: دولت نبايد براي تبليغ نامزدهاي خود همايش برگزار كند كه با برگزاري همايش مشاوران رياست جمهوري عملا اين تخلف بزرگ را انجام داد.

وي با بيان اينكه اظهارنظر مقام‌هاي دولتي كه از آن استنباط به تبليغ شود، خلاف قانون است،
گفت: دستگاه قضا بايد با اين رفتار انتخاباتي دولت برخورد داشته باشد.

كاتوزيان با بيان اين كه دولت با اين اظهار نظرها جهت‌گيري مجلس آينده را تعيين مي‌كند، گفت: دولت در حال تبليغ جريان‌هايي است كه در اين دوره از انتخابات حضور دارند و نمي‌خواهند به دولت انتقاد داشته باشند.

رئيس كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: وقتي يك شخصيت دولتي مي‌گويد كساني بايد به مجلس راه پيدا كنند كه انتقاد از دولت نداشته باشند، عملا از حاميان دولت، حمايت مي‌كند، ما اين رفتار را به عنوان يك رفتار انتخاباتي و تبليغاتي از طرف دولت و نقض آشكار قانون انتخابات مي دانيم و از دستگاه قضا مي‌خواهيم كه با اين نحوه دخالت در امور انتخابات برخورد كند.

كاتوزيان با بيان اين كه دولت تفكر خطرناكي را ترويج مي‌كند، گفت: اين تفكر مروج ديكتاتوري و مبلغ حكومت فردي و استبدادي است، عملا مي‌گويند كساني بايد به مجلس راه پيدا كنند كه به دولت انتقاد نداشته باشند، سئوال اينجاست كه اگر دولت كج رفت چه مي‌شود؟ چه كسي بايد جلوي دولت منحرف را بگيرد و به آن انتقاد كند.

وي تصريح كرد: مفهوم انتقاد نكردن به معناي اجازه مجلس به دولت براي انجام هر تخلفي است، اين رويه به معني جلوگيري از كار نظارتي مجلس است، پس نظارت مجلس چه معنايي دارد، نظارت مجلس نبايد به معني تاييد همه كارهاي قوه مجريه باشد.

كاتوزيان با بيان اين كه تناقض آشكار در رفتار دولت نسبت به عمل به قانون اساسي كشور وجود دارد، گفت: دولت طرفدار مجلس خاموش است، همان گونه كه دولت‌هاي قاجار اين روحيه را داشتند.

وي ادامه داد: مستبداني همچون حكومت قاجار بيشتر طرفدار مجلس خاموش بودند، بعد از مشروطه چند مجلسي وجود داشت كه آزادي داشتند اما بعد از آن عملا مجلس تبديل شد به چيزي كه برخي از دولتي‌ها امروز آن را تبليغ مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: آنهايي كه مي‌گويند مجلس نبايد انتقاد كند به نحوي گرايش قاجار را در كشور رواج مي‌دهند، قاجار هم بر همين موضوع تاكيد مي‌كرد و بعد هم در دوره پهلوي همين اتفاق افتاد، پهلوي‌ها به دنبال اين بودند كه مجلسي تشكيل شود كه خاموش باشد و چون نمي‌توانستند مجلس خاموش را با راي مردم به وجود آورند خودشان مستقيما راي مردم را كنار گذاشتند، انتخابات فرمايشي برگزار كردند كه مجلس همراه خود را درست كنند.

رئيس كميسيون انرژي مجلس هشتم، تاكيد كرد: اين ويژگي خصيصه حكومت‌هاي ديكتاتوري است و هر كسي بگويد كه مجلس خاموشي مي خواهيم كه منتقدان نبايد در دولت راه پيدا كند، طرفدار ديكتاتوري و طرفدار حكومت استبدادي است.

تابناك

كد مطلب : 146269

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن