تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با راه‌اندازي شوراي حل اختلاف آستانه مقدسه كريمه اهل بيت (س)؛ رييس شوراي حل اختلاف قم: پرونده‌هاي اختلافي «آستانه» مصالحه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با راه‌اندازي شوراي حل اختلاف آستانه مقدسه كريمه اهل بيت (س)؛ رييس شوراي حل اختلاف قم: پرونده‌هاي اختلافي «آستانه» مصالحه مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

رييس شوراي حل اختلاف قم و معاون قضايي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب اين شهر گفت: با راه‌اندازي شوراي حل اختلاف آستانه مقدسه قم 99 درصد از پرونده‌هاي اختلافي مربوط به آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) منجر به مصالحه خواهد شد.

به گزارش ايسنا ـ منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمين عابدي با اشاره به آغاز به كار شوراي حل اختلاف آستانه مقدسه اظهاركرد: با توجه به تجربه و عملكرد شوراي حل اختلاف استان در بخش‌هاي ديگر به نظر مي رسد روند رسيدگي به پرونده‌هاي آستانه مقدسه با سرعت و موفقيت بالايي انجام پذيرد.

وي بيان داشت: پرونده‌هاي اختلافي مربوط به آستانه كريمه اهل بيت(س) به دليل انتساب به حضرت معصومه عليها السلام از حساسيت بالايي برخوردار است و مسوولان شوراي حل اختلاف اين آستان تمام سعي خود را براي به توافق رسيدن طرفين اختلاف و ايجاد صلح و سازش خواهند كرد.

حجت الاسلام والمسلمين عابدي خاطرنشان كرد: كاهش و درانتها از بين بردن اختلافات مستاجرين املاك و موقوفات آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و حفظ شئون اين آستان در رسيدگي به پرونده‌هاي اختلافي از مهمترين اهداف ايجاد و فعاليت شوراي حل اختلاف آستانه كريمه اهل بيت(س) است.

وي افزود: جلوگيري از بسط برخي دعاوي ساده به مراجع قضايي، مختومه كردن آن از طريق مذاكره و به تفاهم رساندن اصحاب دعوي قبل از مطرح شدن در مراجع قضايي از ديگر اهداف راه‌اندازي اين شورا است.

رييس شوراي حل اختلاف قم عنوان كرد: اطلاع رساني و آگاه كردن مردم واصحاب دعوي از مسايل حقوقي با مراجعه آن ها به مشاوران حقوقي اين شورا باعث كاهش آمار پرونده‌ها و افزايش كارآيي دستگاه قضايي خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اين كه مردم ايران مردمي صلح دوست، معتقد، ولايت مدار و علاقمند به اهل بيت عليهم السلام هستند، يادآور شد: در بعضي موارد كه هيچ گونه تفاهم و توافقي وجود نداشته است با بازگو كردن آيات، روايات و خصوصا عملكرد اهل بيت(ع) طرفين مجاب شده و توفيق صلح و سازش فراهم آمده است.

حجت الاسلام والمسلمين عابدي ضمن تقدير از مسوولان آستانه مقدسه كريمه اهل بيت(س) جهت همكاري صميمانه افزود: شوراها نيازمند تشكيلات قضايي و اداري منسجم هستند كه آستانه مقدسه با اختصاص دادن ساختماني به اين شورا اين نياز را فراهم كرده است.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن