تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري كارگاه آموزشي اينكوترمز 2010در خراسان جنوبيخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: برگزاري كارگاه آموزشي "اينكوترمز 2010"در خراسان جنوبيخبرگزاري موج -
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ (۲۳:۱۴ب.ظ)

برگزاري كارگاه آموزشي "اينكوترمز 2010"در خراسان جنوبي
خبرگزاري موج - كارگاه آموزشي "اينكوترمز " 2010در خراسان جنوبي برگزار شد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت با همكاري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن بيرجند و نمايندگي مركز آموزش بازرگاني استان با حضور معاون مدير كل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران در27 بهمن طي 8 ساعت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت ،معدن وتجارت اين كارگاه آموزشي با هدف آشنايي كليه دست اندركاران و فعاﻻن بخش اقتصادي استان با با شرايط قراردادهاي بين المللي )نوع قرارداد – شرايط خريد و فروش و پرداخت – نحوه حمل و نقل و ( ... ، با همكاري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن بيرجند و نمايندگي مركز آموزش بازرگاني استان در27 بهمن طي 8 ساعت با حضور 70 نفر از علاقه مندان برگزار شد.
معاون مدير كل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران گفت اين كارگاه با سرفصل هاي،1-تحويل 2-اصطلاحات تجارت بين الملل 3-سابقه اينكوترمز در تجارت بين المللي 4-هزينه هاي مستتر در يك قرارداد و ... .و ارائه شد.
ساسان خدايي گفت اين كارگاه با سرفصل هاي،1-تحويل 2-اصطلاحات 3-سابقه اينكوترمز در تجارت بين المللي 4-هزينه هاي مستتر در يك قرارداد و ... .و ارائه شد.
خدايي يكي از مشخصه هاي اينكوترمز 2010، را مجموعه تغييراتي عنوان كرد كه با توجه به تحولات اخير تجارت جهاني از سال 2000 به بعد، در آن منظور شده است. در سالهاي اخير، موضوع امنيت محموله هاي تجاري اهميت بيشتري يافته و تعهدات جديدي را براي بازرگانان بوجود آورده است. همچنين صنعت حمل و نقل بين المللي و تجارت بصورت الكترونيكي رشد و توسعه بيشتري را شاهد بوده كه اين خود سبب 8 بار بازنگري اصطلاحات اينكوترمز از سال 1936 شد و آخرين ويرايش اين مجموعه اصطلاحات و رويه هاي بين الملي در سال 2010 صورت گرفت.
وي افزود :مبادلات تجاري و بازرگاني در سراسر جهان براساس قراردادهاي تجاري و اسناد حقوقي است كه از آن به عنوان قرارداد فروش يا خريد¬ Purchase Contract / Sale Contract يا سندي به نام Performa نام برده مي شود و سنگ بناي قراردادها و اسناد مذكور، شرايط تحويل «DELIVERY TERMS» يا مبناي معامله انجام شده است كه به اصطلاحات يا مجموعه شرايط اينكوترمز موسوم است. اينكوترمز يا International Commercial Terms توسط كميسيون مقررات و رويه هاي بازرگاني «Commission on Commercial Law and Practice - CLP» اتاق بازرگاني بين المللي (ICC) تدوين شده و براساس سنت ICC تقريبا پس از هر ده سال اجرا، مورد بازنگري كارشناسان و دست اندركاران تجارت بين المللي از كشورهاي مختلف عضو ICCقرار مي گيرد. وي اضافه كرد: تمام كشورهاي داراي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن از جمله كشور ما عضو ICC هستند و در مبادلات و قراردادهاي تجاري خود اين رويه ها را لحاظ مي كنند.
معاون مدير كل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران در خصوص مقايسه با آخرين نسخه اينكوترمز ( نسخه 2000) ، تغييرات متعددي در نسخه جديداينكوترمز 2010 افزود در اين نسخه جديد امكاناتي همچون بالا بردن وارتقاي اصول امنيتي حمل بار از طريق جايگزين كردن اسناد الكترونيكي به جاي اسنادفيزيكي و كاغذي فراهم شده است. نسخه جديد شامل 11 ترم مي باشد كه جايگزين 13 ترمنسخه قديمي تر (اينكوترمز 2000) است. اصطلاحاتي چون DAF DES DEQ , DDU از اينكوترمز 2010 حذف شده واصطلاحاتي مانند DAT , DAP اضافه شده اند. اينكوترمز 2000شامل 4 گروه مختلف ( C /D /E/ F )بود اما نسخه 2010 تنها از دوگروه تشكيل شده است: قواعد مرتبط با انواع حمل و نقل و قواعد مرتبط با حمل دريايي وحمل آبي داخلي. گروه اول شامل CIP (پرداخت كرايه حمل و بيمه كالاتا مقصد)، CPI (پرداخت كرايه حمل كالا تامقصد)، DAP (تحويل كالا در محل مقرر درمقصد)، DAT (تحويل در ترمينال مقرر درمقصد)، EXW (تحويل كالا در محل مقرر درمبدا) و FCA (تحويل كالا در محل مقرر به حملكننده) است. گروه دوم شامل CFR (حمل تا بندر مقصد)، CIF (بيمه و كرايه حمل تا بندرمقصد)، FAS (تحويل كالا در كنار كشتي) و FOB (تحويل كالا روي عرشه كشتي) است.
وي خاطر نشان كرد نسخه جديد انينكوترمز به شفاف سازي تعهدات طرفين و نيز مسائل امنيتي توجه خاصي نموده است كه استفاده از آن را در تجارت داخلي و بين المللي موجه كرده ست.
وي در پايان به اين مطلب نيز اشاره كرد كه در ايران عمده قراردادهاي تجاريبر اساس FOB و CFR منعقد مي شوند. وي از فعالان اقتصادي خواست تا با مقررات صادرات و واردات نحوه ثبت سفارش كالا رويه هاي اينكوترمز نحوه گشايش اعتبار اسنادي قوانين حمل و نقل بين المللي قوانين گمركي و نحوه ترخيص كالا آشنا باشند تا بتوانند در مبادلات تجاري و فعاليت اقتصادي خود موفق عمل نمايند.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن