تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816994879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فردا مترو در دل البرز خانه مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: فردا مترو در دل البرز خانه مي كند
به رغم آنكه از احداث ايستگاه تجريش در منتهي اليه شمالي خط يك مترو كمتر از 4 سال مي‌گذرد اما بالاخره اين ايستگاه كه به لحاظ مهندسي در نوع خود بي‌نظير است يك شنبه به صورت رسمي توسط شهردار تهران افتتاح مي‌شود تا در انتهاي سال 90 پرونده طولاني‌ترين خط مترو تهران بسته شود تا طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده 40 هزار مسافر در ساعت از اين ايستگاه جابه‌جا شوند.
آفتاب: حجم و مساحت مترو تجريش تقريبا دو‌برابر تمامي ايستگاه‌هاي مترويي است كه تاكنون ساخته شده است.اين ايستگاه به لحاظ ويژگي‌هاي كاري، جزو سخت‌ترين ايستگاه‌هاي مترو تهران است. به گونه‌اي كه ارتفاعش در نقاط مختلف از 50 تا 70 متر است كه اين مسئله مشكلاتي را در عمليات عمراني به دنبال داشته است.

وجود قنات‌ها و بسترهاي آب زيرزميني در محدوده ايستگاه تجريش يكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي بود كه مهندسان در زمان ساخت آخرين ايستگاه مترو خط يك با آن روبه‌رو بودند، اما اكنون اين مشكل نيز رفع شده و مسيرتمامي قنات‌ها در زمان ساخت اين ايستگاه هدايت شده‌اند. مجيد معظمي، مجري خط يك مترو تهران نيز در اين باره به روزنامه تهران امروز مي‌گويد: «در زمان ساخت اين ايستگاه يكي از مشكلات ما نفوذ آب و وجود قنات‌هاي بسيار در مجاورت ايستگاه تجريش بود. به طوري كه در اين محدوده مجبور به زهكشي آب به طول 20 كيلومتر شديم كه اين در نوع خود يك پروژه عظيم محسوب مي‌شود. ضمن اينكه زهكشي انجام گرفته از نوع زهكشي ثقلي بوده كه توسط كانال‌هايي سريال مانند به هم متصل شده و آب را به مسيل‌هاي اطراف هدايت مي‌كند.»

به رغم آنكه قرار است آخرين ايستگاه خط يك مترو تهران فردا افتتاح و به بهره‌برداري برسد اما همچنان كاركنان و مهندسان براي تكميل خرده كارِ‌هاي باقيمانده در اين ايستگاه مشغول به كار هستند تا براساس قولي كه مديريت شهري تهران به شهروندان داده، بزرگ‌ترين ايستگاه در طولاني‌ترين خط مترو تهران به صورت كامل به بهره‌برداري برسد. هرچند از لودرها و كارگراني كه در كنار دستگاه‌هاي بزرگ و غول‌آساي TBM مشغول كندن زمين بودند ديگر خبري نيست اما تجهيز كامل ايستگاه‌هاي مترو هم‌‌اكنون توسط مهندسان و مجري خط يك مترو تهران در حال انجام است. م

جيد معظمي، مجري خط يك مترو تهران اعتقاد دارد كه به غير از وجود قنات‌ها و آب‌هاي زير زميني كه پيشرفت ساخت ايستگاه تجريش را در طول سه سال گذشته با مشكل روبه‌رو كرده بود، آخرين ايستگاه خط يك ويژگي‌هاي ديگر هم دارد كه در نوع خود بي‌نظير است. او دراين باره به روزنامه تهران امروز مي‌گويد: «به‌طور كلي مي‌توان گفت كه توسعه شمالي خط يك مترو تهران از ايستگاه حقاني تا ايستگاه تجريش به طول 8 كيلومتر بوده است كه با افتتاح ايستگاه تجريش اين پروژه نهايي شده است.» عميق بودن ايستگاه تجريش يكي ديگر از مشكلاتي است كه معظمي به آن اشاره مي‌كند و توضيح مي‌دهد: «به دليل اينكه قطارها قادر نيستند در شيب بالاتر از 5درصد حركت كنند،مجبور بوديم كه در عمق بسيار زياد اين ايستگاه را اجرا كنيم. چرا كه شيب زمين در محدوده اجرا ايستگاه تجريش زياد است.

از اين رو مجبور به اجراي پروژه در عمق زياد شديم. البته اين مشكل در محدوده اجراي توسعه شمالي خط يك، بارها لمس شده است. به طوري كه ايستگاه قيطريه نيز 25 متر عمق دارد. با اين وجود ايستگاه تجريش را مي‌توان عميق‌ترين ايستگاه اجرا شده تا به امروز دانست، به طوري كه از ورودي ميدان قدس تا روي سكو 55 متر عمق را طي خواهيم كرد كه براي طي اين مسافت بايد 320 پله طي شود. با وجود مشكلات زيادي كه مجري خط يك مترو تهران به آن اشاره مي‌كند، در بررسي‌هاي انجام شده مهندسان و مديريت شهر تهران تصميم مي‌گيرند تا روش اجراي اين استگاه را به مانند ديگر ايستگاه‌هاي توسعه شمالي خط يك به روش زيرزميني انجام دهند:«به اين خاطر كه امكان انسداد شريان‌هاي خيابان شريعتي كه يكي از خيابان‌هاي اصلي تهران محسوب مي‌شود، وجود نداشت. اين مسئله خود بر مشكلات پروژه افزوده بود چرا كه براي انتقال مصالح بايد از شفت‌هايي چندين متري استفاده مي‌كرديم. به طوري كه در ايستگاه تجريش مجبور شديم از يك شفت 33 متري براي انتقال مصالح استفاده كنيم.»براساس آماري كه مجيد معظمي در خصوص ويژگي‌هاي اين ايستگاه مي‌دهد،زيربناي ايستگاه تجريش در حدود 15 هزار مترمربع است.حجم عمليات خاكبرداري 150 هزار متر مكعب و حجم عمليات بتن ريزي 40 هزار متر مكعب بوده است.

به گزارش تهران امروز،از همه مهم‌تر اينكه 85 هزار متر مربع قالب‌بندي در اين ايستگاه اجرا شده و از 6500 تن آرماتور در ساخت اين ايستگاه استفاده شده است. با اين توضيحاتي كه ارائه شد، به خوبي مشخص مي‌شود كه اين حجم عمليات تقريبا دو برابر يك ايستگاه معمولي مترو است. با افتتاح اين ايستگاه 16 دستگاه پله برقي در 5 مرحله قابل استفاده خواهد بود كه از سطح زمين تا سطح سكوها مسافران را جابه‌جا مي‌كند. اين پله برقي‌ها در ارتفاع 12 متري اجرا شده‌اند كه بالاترين ارتفاع را در اجراي پله برقي دارا هستند. همچنين براي سهولت جابه‌جايي مسافران 8 آسانسور مسافر نيز پيش‌بيني شده است.

كد مطلب : 146195

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن