تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور پاكستان: صلح پايدار در افغانستان تضمين كننده امنيت منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: رييس جمهور پاكستان: صلح پايدار در افغانستان تضمين كننده امنيت منطقه است
زرداري با اشاره به اينكه پاكستان بيشترين فداكاري را براي برقراري امنيت در منطقه و مبارزه با تروريسم انجام داده، گفت: صلح پايدار در افغانستان تضمين كننده امنيت منطقه است.


به گزارش سرويس سياسي برنا، پس از پايان اجلاس سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان، روساي جمهور سه كشور با حضور در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش پايگاه خبري "اردو تايمز"، طبق اعلاميه مشترك، ايران، پاكستان و افغانستان اجازه نخواهند داد كه از خاك اين كشور‌ها عليه يكديگر استفاده شود.

همچنين هر سه كشور براي حل مسائل منطقه با به اشتراك گذاشتن تجربيات يكديگر به توافق رسيدند.

كاهش فشار قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي، حل مشكل افغانستان، افزايش روابط تجاري و اقتصادي، مبارزه با تروريسم، گسترش همكاري در زمينه انرژي، جلوگيري از قاچاق كالا، مواد مخدر و قاچاق انسان از ديگر توافقات سه كشور در نشست امروز بود.

زرداري در كنفرانس خبري كه بعد از نشست برگزار شد، با بيان اينكه پرورش و قاچاق مواد مخدر از زمان تسلط روس‌ها در افغانستان آغاز شد و درآمد حاصل از اين تجارت براي كمك به تروريست‌ها و ستيزه‌جويان استفاده مي‌شود، گفت: متأسفيم كه دنيا، پاكستان را در مباره با تروريسم تنها گذاشت.

وي با طرح اين سئوال كه چه كسي از بيت‌الله محسود پشتيباني مي‌كرد، تاكيد كرد: پاكستان نقش خود را براي ايجاد صلح در منطقه ايفا كرده و به تلاش‌هاي خود در اين زمينه ادامه خواهد داد.

وي گفت: نمي توان دخالت عوامل بيگانه را در بحران افغانستان ناديده گرفت.

زرداري با اشاره به اينكه پاكستان بيشترين فداكاري را براي برقراري امنيت در منطقه و مبارزه با تروريسم انجام داده است، افزود: صلح پايدار در افغانستان تضمين كننده امنيت منطقه است.

وي گفت: پاكستان حاضر است براي برقراري امنيت در منطقه با ساير كشور‌هاي همسايه همكاري كند و اتحاد سه كشور سبب حل بحران هايي خواهد شد كه كشور‌هاي منطقه پيش رو دارند.

زرداري برگزاري نشست سه جانبه در پاكستان را افتخاري بزرگ براي اين كشور دانست.

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران نيز در كنفرانس خبري امروز گفت: ريشه مشكلات منطقه دخالت بيگانگان است و آنان با پديد آوردن بحران در پي اهداف خود هستند بنابراين نبايد به عوامل بيگانه اجازه دهيم كه در امور داخلي ما دخالت كنند.

وي افزود: هدف از برگزاري اجلاس سه جانبه نجات از مشكلات فعلي و مشكلاتي است كه در آينده منطقه را تهديد خواهد كرد.

رئيس جمهور ايران بر اتحاد بيشتر براي نيل به اهداف مشترك تاكيد كرد.

وي با مثبت ارزيابي كردن نشست سه جانبه گفت: روساي جمهور هر سه كشور براي حل مشكلات منطقه مصمم هستند، براي حل مشكلات منطقه‌اي از تمام ظرفيت‌هاي خود استفاده خواهيم كرد.

احمدي نژاد افزود: برخي قدرت‌ها خواهان تسلط بر منطقه هستند، بايد بگويم منطقه دچار بحران نيست هيچ مشكلي در منطقه وجود ندارد تنها مشكل دخالت خارجي است.

وي با بيان اينكه ايران به دنبال توازن قدرت در منطقه است تاكيد كرد روابط ايران و پاكستان به يك يا چند مورد محدود نمي‌شود بنابراين ايران دوستي و روابط تجاري خود را با پاكستان ادامه خواهد داد.

وي افزود: پاكستاني‌ها در دل مردم ايران جاي دارند و كنفرانس سه جانبه داراي اثرات طولاني مدت خواهد بود.

احمدي نژاد از استقبال مردم و دولت پاكستان تشكر كرد و گفت: ايران به تلاش‌هاي خود براي برقراري امنيت در منطقه ادامه خواهد داد.

حامد كرزي رئيس جمهور افغانستان نيز در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه كابل و اسلام‌آباد نسبت به آمريكا، نزديكي بيشتري به يكديگر دارند، گفت: به زودي ابهامات بين كابل، واشنگتن و اسلام‌آباد رفع خواهند شد.

كرزي تاكيد كرد :براي حل مشكلات منطقه بايد سياستي مشترك اتخاذ شود.

وي گفت: نشست امروز فرصت خوبي بود تا نظر سايرين را درباره مسائل منطقه‌اي بدانم و براي حل مشكلات منطقه‌اي با آنان به توافق برسم.

سومين اجلاس سه جانبه سران سه كشور ايران، افغانستان و پاكستان با هدف بررسي چگونگي پيشرفت همكاري‌ها براي توسعه مناسبات سه جانبه و همچنين تحكيم امنيت و ثبات امروز در اسلام‌آباد آغاز بكار كرد.

گسترش همگرايي منطقه‌اي از جمله در زمينه‌هاي مواد مخدر، مبارزه با تروريسم، تجارت، استرداد مجرمين و انرژي از جمله موارد در دستور كار اين نشست ذكر شده است اما گفته مي‌شود موضوعاتي همچون صلح افغانستان نيز از جمله مباحث مهم در اين نشست بود.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن