تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816304685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت يك ماهه 559 هزار تخلف در محدوده طرح ترافيك


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: ثبت يك ماهه 559 هزار تخلف در محدوده طرح ترافيك


خبرگزاري آريا- رئيس اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي كشوراز ثبت يك ماهه 559 هزار تخلف در محدوده طرح ترافيك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ مرتضي دهقاني رئيس اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي كشور درباره نقش جرائم در كاهش تخلفات گفت : به طور كل در راهنمايي و رانندگي تنبيه به عنوان يك عامل بازدارنده تلقي مي شود.
در كشور ما در قانون جديد راهنمايي و رانندگي، مبالغ جرائم را به علت عامل بازدارنده افزايش داده اند نه منبع درآمد!
وي مي افزايد : بسياري بر اين باورند كه افزايش ميزان جرائم در قانون جديد براي افزايش منبع درآمد پليس است اما دولت به دنبال ايجاد منبع درآمد از جرائم نيست. و تنها براي كاهش تخلفات و نظام مند كردن قوانين، جرائم را افزايش داده است.
به گفته وي از 100% رانندگاني كه در شهر و معابر شهري و برون شهري تردد مي كنند 5% آنها متخلف هستند و از قوانين راهنمايي و رانندگي تخطي مي كنند.
دهقاني تصريح مي كند : آمار روزانه كه از مناطق 22 گانه به وسيله خروجي ها اعلام مي شود نشان دهنده كاهش تخلفات رانندگي در تهران است. از طرفي كاهش تصادفات و كشته ها به عنوان يك فاكتور بيانگر قانون مند شدن مردم از اجراي قوانين جديد جرائم است.
وي خاطرنشان كرد مردم يكي از اهرم هاي اصلي هستند كه اگر همكاري نكنند هيچ طرحي موفق نخواهد بود.
در اجراي طرح جديد 90% از مردم همكاري خوبي با پليس در اجراي قوانين داشتند.
رئيس اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي كشور افزود : در همه جوامع و گروه ها تعدادي افراد هنجار شكن وجود دارد كه موجب به هم ريختن نظم و انضباط ترافيكي مي شوند.
در كشورهاي اروپايي علاوه بر جريمه، تعليق موقت گواهينامه رانندگي، ضبط و توقيف خودرو، اخذ نمره منفي، مجازات حبس و غيره براي رانندگان متخلف وجود دارد كه در مقابل رانندگان منضبط از تشويق هاي خاص نيز بهره مند مي شوند.
دهقاني به نصب دوربين هاي ثبت تخلف در معابر اشاره كرد و افزود: در حال حاضر در معابري كه مجهز به دوربين هستند، تعداد جرائم رانندگي 1 به 100 شده است. از اين رو دوربين ها نقش مؤثري در كاهش تخلفات دارند.
به گفته وي در كشورهاي اروپايي وجود ابزارهاي الكترونيكي مثل دوربين و فرهنگ سازي موجب شده است كه تخلفات و عدم رعايت قوانين آنها كاهش چشمگيري داشته باشد.
سرهنگ دهقاني تصريح مي كند : با آنكه دستگاه هاي مختلفي درباره ترافيك تصميم مي گيرند و پليس به تنهايي تصميم گيرنده نيست اما اميدواريم در دهه آينده تمام جاده ها و معابر به دوربين ثبت تخلفات مجهز شوند و كنترل آنها به وسيله دوربين انجام شود. به گفته وي در حال حاضر سرعت خودروها به وسيله دوربين ثبت مي شود كه در آينده رانندگي بين دو لاين نيز رصد خواهد شد. تلاش پليس همواره مجهز كردن تمام معابر داخل و خارج شهر است. اما پليس يك بهره بردار است و مجهز كردن معابر داخل شهر به عهده شهرداري و خارج از شهر به عهده وزارت راه و شهرسازي است كه زيرساخت ها را آماده كنند.
وي با اشاره به اينكه تمام معابر و ورودي هاي طرح ترافيك به دوربين مجهزند اظهار داشت : كمتر از يك دهه تمام معابر تهران به دوربين ثبت تخلف مجهز خواهند شد.
وي در ادامه گفت: دوربين يك وسيله ايده آل براي كنترل ترافيك و ثبت تخلفات است و خطاي آن در مقايسه با خطاي مأموران بسيار اندك است. خطاي ديد مأموران از اشتباهات ناخواسته اي است كه گاهي اتفاق مي افتد اما دوربين خطا نمي كند. از اين رو تخلفاتي كه به وسيله دوربين ثبت مي شود قابل بخشش نيست.
وي خاطرنشان كرد افرادي كه به تخلفات ثبت شده معترضند مي توانند به مراكز رسيدگي پليس + 10 مراجعه كنند و به وسيله سيستم غيرحضوري در واحد اجرائيات، شكايات آنها بررسي خواهد شد و درصورت عدم رضايت فرد معترض، پرونده به مراكزي كه از يك قاضي و كارشناس راهنمايي و رانندگي تشكيل شده است، ارسال مي شود و اگر محكمه پسند باشد، اصلاح خواهد شد، در غير آن صورت بايد جرائم پرداخت شود.
وي به بيشترين تخلفات طي يك ماه (آذرماه امسال) اشاره كرد و افزود: ورود به محدوده طرح ترافيك، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، سدمعبر و سرعت غيرمجاز به ترتيب از جمله تخلفات محرز در تهران است. وي مي افزايد : در آذرماه امسال 559 هزار مورد تخلف براي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك ثبت شده است، همچنين 192 هزار تخلف درباره عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني در تهران رخ داده است.
دهقاني تصريح كرد: علاوه بر تخلفات مذكور عبور از چراغ قرمز به عنوان يك تخلف حادثه ساز تلقي ميشود كه توجه شهروندان را به خود جلب مي كند اما از نظر پليس تخلفاتي مثل عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني تخلف سنگين و حادثه ساز است.
وي درباره تخلفات تونل توحيد و رسالت گفت : در تونل توحيد و رسالت بيشترين تخلفات ثبت شده مربوط به سرعت غيرمجاز است كه در حال حاضر ميزان تخلفات نسبت به ماه هاي اول كاهش يافته است.
وي مي افزايد : با گسترش نرم افزارها علاوه بر سرعت ، فاصله طولي و عرضي بين خطوط نيز به وسيله دوربين ثبت خواهد شد. سرهنگ دهقاني به برنامه هاي آتي پليس اشاره مي كند و مي گويد : باتوجه به فرارسيدن سال نو و آغاز مسافرت هاي درون شهري و برون شهري با رانندگان خودروهايي كه مرتكب تخلفات حادثه ساز مي شوند شديداً برخورد خواهد شد. وي مي افزايد : استفاده از موبايل ، سبقت و سرعت غيرمجاز از جمله تخلفات حادثه ساز است.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن