تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814980104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش براي شكستن اقتدار روحانيت، بيانگر وحشت دشمنان از اين جايگاه است ‌


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تلاش براي شكستن اقتدار روحانيت، بيانگر وحشت دشمنان از اين جايگاه است ‌
تهران- سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه‌اي با پاسداشت اول اسفند ماه "روز روحانيت و دفاع مقدس" تلاش نافرجام دشمنان اسلام براي شكستن اقتدار روحانيت و رهبري ولايت فقيه را بيانگر وحشت آنان از جايگاه راهبردي روحانيت در عرصه جامعه و پيشبرد اهداف و آرمان‌هاي ملي و‌ انقلابي‌دانست.


به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در بخشي از اين بيانيه آمده است: جهاد مستمر و مبارزه بي امان علماي راستين و روحانيت اصيل در نوك پيكان حركت دائمي ظلم ستيزي و استعمار‌گريزي ملت ايران در قرن‌هاي متمادي- بويژه در يكصد و پنجاه سال اخير- همواره بر پيشاني تاريخ اين سرزمين درخشيده و هدايت‌گر نسل‌هاي بالنده ديروز، امروز و فرداي ميهن اسلامي به شمار مي‌رود.

اين بيانيه مي افزايد: نقش روحانيت متعهد و پيرو خط ولايت فقيه در طول دوران نهضت امام خميني (ره) و هشت سال دفاع مقدس پس از آن طي 23 سال گذشته در صف اول مقاومت و ايستادگي ملت ايران برابر دشمنان انقلاب اسلامي و استقلال، عزت و پيشرفت كشور، جبهه متحد استكبار جهاني را مأيوس و نااميد ساخته و آنان را به تماشاگر گسترش امواج انقلاب اسلامي و بيداري منطقه‌اي و جهاني مبدل كرده است.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: حضور و همراهي روحانيت انقلابي و شجاع در كنار مردم و عرصه هاي نياز كشور و انقلاب و حفاظت بي همتا و سلحشورانه از اسلام و آرمان‌هاي قرآن و عترت پيامبراعظم(ص) و تلاش در بر افراشته نگاه داشتن پرچم آگاهي و بيداري بخشي در جامعه بشري از كاركردها و نقش‌آفريني‌هاي برجسته روحانيون و علماي وارسته است.

در اين بيانيه تصريح شده است: نظام سلطه و صهيونيسم جهاني با بهره‌گيري از شبكه پيچيده و فراگير رسانه‌اي غرب پس از تجربه شكست‌هاي پي در پي در مصاف با اسلام و مسلمين، درصدد برآمده با تشكيل كانون‌هاي اغواگر و فريبنده و مهندسي نحله‌ها و جريان‌هاي انحرافي، براي در هم شكستن وحدت، قداست و اقتدار روحانيت- به عنوان كانون و مرجع هدايت و راهبري انقلاب اسلامي- به طراحي و اجراي سناريوهاي مختلف به جايگزين سازي نهادها و مراجع انحرافي جداي از روحانيت بپردازند.

اين بيانيه مي افزايد: آنها بدين ترتيب به دنبال آن هستند تا به زعم خود رهبري را از نهاد روحانيت به محافل، شبكه‌ها و كانون‌هاي ضداسلامي، شبكه‌هاي فراماسونري و مورد حمايت صهيونيست‌ها منتقل سازند.

اين بيانيه توطئه وارونه سازي رهبري جامعه اسلامي و خروج مردم از مدار تبعيت از روحانيت و ولايت فقيه و قرار دادن آنان تحت منويات شيطاني بيگانگان و شبكه‌هاي غربي- صهيونيستي را حركتي از پيش شكست خورده معرفي كرده است.

اين بيانيه مي افزايد: اقتدار معنوي، توانمنديهاي منحصر بفرد سياسي و عمق نفوذ اجتماعي روحانيت در جامعه انقلابي و رشيد ايران اسلامي، همواره چشمه جوشان پايداري و مقاومت مردم بويژه نسل جوان برابر دشمنان انقلاب و نظام بوده است.

در ادامه اين بيانيه با برشماري نقش سترگ، ماندگار و تاريخ ساز روحانيت و علماي راستين و انقلابي در هشت سال دفاع مقدس و چرايي نامگذاري اول اسفند ماه سالروز شهادت شهيد آيت الله محلاتي (ره) به عنوان روز روحانيت و دفاع مقدس آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به مثابه نهاد پيشرو و مقدم در صفوف مقدم دفاع از انقلاب و آرمان‌هاي نظام اسلامي، براساس فلسفه وجودي و رسالت خطيرش مورد عنايت خاص و رهبري انقلاب اسلامي بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همواره چه در دوران حضرت امام (ره) و چه در دورة رهبري آيت الله خامنه‌اي از نعمت برجسته‌ترين و خوش نام‌ترين روحانيون در كسوت و جايگاه نمايندگي حضرت امام (ره) و ولي فقيه برخوردار بوده و اين نهاد انقلابي را در پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن سربلند و سرافراز نگه داشته است.

اين بيانيه در ادامه از خدمات و نقش درخشان شهيد آيت الله محلاتي- در طول دوران انقلاب و مبارزه با رژيم ستم شاهي و سپس در سنگرهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي به ويژه نمايندگي حضرت امام (ره) در سپاه- تجليل كرده است.

دراين بيانيه بااشاره به حمله جنايتكارانه جنگنده‌هاي رژيم بعثي صدام به هواپيماي مسافربري حامل وي و ديگر همراهان در اول اسفند سال 1364 آورده است: بي ترديد سالروز شهادت اين روحاني والامقام و مخلص فرصتي بسيار ارزشمند براي تبيين مجاهدت‌هاي خستگي‌ناپذير روحانيت در عرصه‌هاي حراست از مرزهاي عقيدتي و فرهنگي جامعه است.

اين بيانيه مي افزايد: اين روز همچنين روز يادآوري ارزش‌هايي چون اخلاق، معنويت، ساده زيستي، مقاومت، ظلم ستيزي، دشمن شناسي، آگاهي بخشي و بصيرت افزايي و همچنين بازخواني پرونده سياه سياست‌ها و راهبردهاي سلطه گران و مدعيان دروغين دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم است.

سيام**1478 1418

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30823802

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن