تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813059328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري انتخابات مجلس توسط 12 هزار نفر با نظارت سه هزار نفري / تا پيش بيني شركت 90 درصدي مردم ك


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: برگزاري انتخابات مجلس توسط 12 هزار نفر با نظارت سه هزار نفري / تا پيش بيني شركت 90 درصدي مردم ك
طرح تشكيل مجلس در كشور نخستين بار در زمان انقلاب مشروطه يعني 105 سال پيش مطرح شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، در سال 1285 با احراز مشروطه خواهان مظفرالدين شاه طرح تشكيل مجلس شوراي ملي را امضاء كرد تا ايران براي اولين بار نظام مشورتي را تجربه كند.
مجلس شوراي ملي گرچه تا پيروزي انقلاب اسلامي به حيات خود ادامه داد اما بدليل شرايط سياسي و اجتماعي آن دوره و تسلط حكومت شاهنشاهي نقش چنداني در اداره امور مملكتي ايفا نكرد.
اما با پيروزي انقلاب اسلامي و براي عينيت بخشي به جمهوريت نظام و استمرار مردم سالاري ديني بر اساس اصل ششم قانون اساسي با اداره امور كشور از طريق انتخابات به مردم واگذار شد.
با تصويب اين قانون و تأكيد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي كه همواره بر مشاركت مردم بر سرنوشتشان و اداره امور مملكت با تكيه بر آراء عمومي تأكيد مي كرد اولين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سال 58 برگزار شد .
مجلس شوراي اسلامي در بدو كار بدليل اوضاع سياسي خاص با مشكلاتي مواجه بود اما با حمايت صريح امام خميني (ره) عليه موانع را پشت سر گذاشت.
از زمان برگزاري اولين مجلس شوراي اسلامي 32 سال مي گذرد تا اين زمان با رأي مردم 8 مجلس در كشور سركارآمده است.
سه كرسي از 271 كرسي نمايندگان مجلس به مردم استان اختصاص داشته است.
ميليون ها رأي در اين دوره براي انتخاب نمايندگان مجلس به هزاران صندوق ريخته شده اما در اين ميان كهگيلويه و بويراحمدي ها حضور بي نظير هميشه در سر صندوق هاي اخذ رأي از خود به نمايش گذاشته اند.
بر اساس آمار موجود مردم استان در انتخابات دوره هاي سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس شوراي اسلامي بيشترين مشاركت را در انتخابات داشته اند.
12هزار نفر انتخابات مجلس نهم دركهگيلويه وبويراحمد را برگزار مي كند
رئيس ستاد انتخابات كهگيلويه وبويراحمد گفت: 12 هزار نفر كار برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اين استان را به عهده دارند.
مرتضي رهنما افزود: در سه خوزه انتخابيه ي اين استان 34 نفر هم اكنون در عرصه رقابت حضور دارند.
وي با بيان اينكه انتخابات رقابتي و پرشوري را د رپيش رو خواهيم داشت گفت:انتخابات 12اسفنده سال جاري يك نمايش همبستگي ملي و در عين حال زمينه ساز انتخاب آگاهانه و تشكيل مجلس قوي و كارآمد خواهد شد.
رهنما با اشاره به شروع تبليغات رسمي نامزدها از چهارم اسفند ماه، كانديداها و هواداران آنها را به رعايت قانون و رقابت همراه با رفاقت فرخواند.
وي گفت: نامزدهاي انتخاباتي با پيشه كردن مشي قانونگرايي و معرفي توانمندي و برنامه هاي كاري خود ضمن پرهيز از هرگونه ايجاد فضاي تخريب و شرايط ناسالم ، به جو انتخابات نشاط و شادابي بخشند.
وي گفت: 643 شعبه اخذ راي براي جمع آوري آراي انتخابات مجلس نهم در كهگيلويه وبويراحمد پييش بيني شده است.
بيش از سه هزار نفر در كهگيلويه و بويراحمد بر انتخابات نظارت مي كنند
مسئول شوراي نگهبان استان كهگيلويه وبويراحمد گفت: نزديك به سه هزار و 200 نفر به عنوان ناظر و بازرس شوراي نگهبان بر روند برگزاري انتخابات نظارت كامل خواهند داشت.
حجت الاسلام قدرت الله خرم روز افزود: شوراي نگهبان بر اساس قوانين و گزارشهاي مستند و با نهايت وسعت ديد، صلاحيت نامزدهاي نهيمن انتخابات مجلس شوراي اسلامي را بررسي كرد.
وي اظهار داشت: اعضاي بررسي كننده صلاحيتها، در زمينه احراز با تاييد صلاحيت آنان دقت و حساسيت لازم را به كار بردند.

خرم روز بيان كرد: كار بررسي صلاحيت نامزدها تا دوم اسفندماه ادامه دارد و اگر در اين مقطع زماني كانديداي تاييد صلاحيت شده رفتار يا عمل خلاف ضوابط و قوانين انتخابات انجام دهند در تاييد صلاحيت آنان تجديدنظر خواهد شد.
بيش از 90 درصد از جمعيت استان در انتخابات مجلس نهم شركت مي كنند
مديركل صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد گفت: پيش بيني مي‌شود بيش از 90 درصد از جمعيت مردم استان در انتخابات مجلس نهم شركت كنند.
مسلم رحيمي به عملكرد اين مركز تا زمان باقي مانده تا انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و گفت: از اول آبانماه سال جاري تاكنون از تمام ظرفيت‌هاي صدا، سيما، خبر و سايت مركز براي حضور حداكثر مردم براي شركت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي استفاده شده است.
مديركل مركز در خصوص برنامه‌هاي توليدي اين مركز در امر انتخابات اظهارداشت: همه تلاش خود را در برنامه‌هاي توليدي با هدف جذب حداكثري مردم، انتخاب اصلح و آگاهي‌بخشي به مردم در اولويت كار اين مركز قرار گرفته است.
وي به تغييرات ساختاري و محتوايي در برنامه‌ها اشاره كرد و گفت: روز شمار و شمارش معكوس انتخابات بعد از 22 بهمن ماه در شبكه استاني دنا ايجاد شد و برنامه‌هاي در ساختارهاي، ميزگرد، ريتم قابل قبول و ضرب آهنگ متناسب با فضاي انتخابات طراحي شده است.
مديركل مركز در همين ارتباط نيز گفت: هر روز ويژه برنامه‌هاي در شبكه استاني دنا تدارك ديده شد ضمن آنكه از ظرفيت زيرنويس، آنوس و آيتم‌هاي ميان برنامه استفاده مي‌شود. رحيمي، مشاركت مردم استان را در انتخابات بسيار چشمگير عنوان كرد و گفت: با توجه به شور و نشاطي كه در بين مردم استان براي حضور در انتخابات بوجود آمده پيش بيني مي شود بالاي 90 درصد از جمعيت استان در انتخابات مجلس نهم شركت كنند.
مديركل صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بويراحمد در ادامه اذعان داشت: در روز انتخابات دو حوزه اخذ راي به طور زنده از شبكه استاني دنا پخش مي‌شود و براي ارتباط با راديو نيز در شهرستان‌هاي مختلف استان برنامه ريزي شده و ويژه برنامه زنده انتخابات از ساعت 7 صبح روز راي گيري در بخش‌هاي صدا و سيما توليد و پخش مي‌شود.
80 درصد اجراي انتخابات بعهده آموزش و پرورش است
فرماندار بويراحمد گفت: 80 درصد فضاها ، امكانات و نيروي انساني براي اجراي انتخابات را آموزش و پرورش تأمين مي كند.
الفونه گفت: براي محافظت و مراقبت از مدارس بويژه در تعطيلات ضرورت دارد شوراها و دهياران مساعدت كنند.
صالح پور رئيس آموزش و پرورش بويراحمد هم گفت: جامعه آموزش و پرورش در 2 بخش فرهنگي و دانش آموزي نقش اساسي در تبيين و همچنين افزايش مشاركت در انتخابات دارد./ب

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن