تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817092975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
اقدام جديد اتحاديه اروپا براي تحريم بانك‌هاي ايران

اتحاديه اروپا در صدد است در اقدامي جديد عليه ايران موسسات و بانك‌هاي ايران را كه در ليست تحريم‌ها قرار دارند از به خدمت گرفتن شبكه‌هاي بين‌المللي ارتباط مالي بين‌ بانكي يا همان "سوئيفت" محروم كنند.به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال، اتحاديه اروپا در صدد است نهادها و بانك‌هاي ايراني را كه در ليست تحريم‌هاي آمريكا و اتحاديه اروپا قرار دارند از استفاده از سامانه "شبكه بين‌المللي ارتباط مالي بين بانكي" يا همان "SWIFT" محروم مي‌كند.اين سامانه بر شبكه‌اي كه توسط اكثر بزرگترين‌ بانك‌هاي جهان براي راه‌اندازي نقل و انتقالات مالي الكترونيكي استفاده مي‌شود، نظارت دارد. قانونگذاران آمريكا در هفته‌هاي اخير متهم شده‌اند كه شركت‌ها و بانك‌هاي ايراني كه در ليست تحريم‌هاي آمريكا و اتحاديه اروپا قرار دارند از سامانه "SWIFT" براي فرار از تحريم‌هاي بين‌المللي استفاده مي كنند. به دنبال اين خبر، كنگره لايحه‌اي را تهيه كرده تا هيأت مديران سامانه SWIF و صاحبان اين سامانه را در صورتيكه مانع از استفاده از شركت‌هاي مذكور ايراني از اين سامانه نشوند، تنبيه مي‌شوند. سوئيفت, يك شبكه بين‌المللي ارتباط مالي بين بانكي است كه تسهيلات و خدماتي ويژه‌اي را از طريق مراكز رايانه‌اي در سراسر دنيا ارائه مي‌دهد, سيستم مزبور به صورت چند كاربره است و مؤسسه آن به صورت شركت تعاوني اداره مي‌شود و بانكهاي عضو در آن داراي سهام بوده و در سود مؤسسه سهيم هستند.قانونگذاران مالي اتحاديه اروپا نيز در صدد هستند در خصوص اين سامانه در اواخر ماه فوريه يا اوايل مارس جلسه‌اي برگزار كنند و نهادهاي ايراني را از استفاده از سامانه swift منع كنند.

پرداخت عيدي كارمندان دولت با حواله نيم‌ سكه

مدير كل ريالي و نشر بانك مركزي گفت: تا 5 اسفند سازمان‌هاي اجرايي فرصت دارند اسامي كارمنداني كه تمايل دارند عيدي را به صورت نيم سكه دريافت كنند اعلام نمايند.به گزارش فارس، عباس كمره‌اي در جمع خبرنگاران اعلام كرد: از 25 بهمن ماه سال 90 به مدت 10 روز ادارات و سازمان‌ها اجرايي موظف‌اند اسامي آن دسته از كارمندان كه تمايل دارند عيديشان را به صورت نيم سكه دريافت كنند به بانك مركزي اعلام كنند.مدير كل ريالي و نشر افزود: در اين راستا 50 هزار تومان از عيدي 350 هزار توماني كارمندان به صورت نقد در اختيار آنان قرار مي‌گيرد و 300 هزار تومان باقي مانده در قالب نيم سكه به آنان تحويل مي‌شود.به گفته وي: در اين چارچوب حواله دريافت نيم سكه قبل از عيد تحويل متقاضي شده و در پايان شهريورماه كارمندان نيم سكه خود را دريافت مي‌كنند.

دور جديد جنگ قدرت ميان چين و آمريكا

سفر رئيس جمهور آتي چين به آمريكا، تحولاتي را در ايالات متحده رقم زده كه مهمترين محور آن آغاز دوباره جنگ قدرت ميان پكن و واشنگتن است.به گزارش مهر"شي جين پنگ" دبيركل حزب حاكم چين براي انجام يك سفر دو روزه به واشنگتن رفته و در ديدار با خبرنگاران به آمريكا هشدار داده كه در مورد توسعه توان نظامي خود در مرزهاي چين تجديد نظر كند. از سوي ديگر "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا نيز به پكن هشدار داده كه چين بايد به تعهدات بين المللي خود عمل كند.چين و امريكا دو رقيب جدي در دنياي امروز محسوب مي شوند و صرف نظر از تنشهاي اقتصادي موجود ميان دو كشور وجود مواردي چون تحريم ايران، موضوع سوريه، هراس امريكا از توان نظامي چين و استراتژي جديد آمريكا براي آسيا كه با هدف مهار پكن برنامه ريزي شده مواردي هستند كه موجب شده تا دو كشور در مقابل هم بايستند.آمريكا در سالهاي اخير گزارش هاي متعددي درباره توان نظامي چين منتشر و درباره آن ابراز نگراني كرده بود. براي مثال وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) در گزارشي هدفمند از توسعه ارتش چين خبر داده و اعلام كرد: پكن به بهانه مقابله با تايوان در حال آماده كردن ارتشي است كه توانايي حمله به آسيا تا گوام (غرب اقيانوس آرام) را داشته باشد.

وزير دفاع آمريكا: احتمال حمله اسرائيل به ايران وجود ندارد

وزير دفاع آمريكا گفت: معتقدم اسرائيل تاكنون تصميمي درباره حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران اتخاذ نكرده است و هيچ احتمالي در اين باره كه اين حمله در بهار 2012 رخ دهد وجود ندارد.به گزارش خبرگزاري ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، "لئون پانتا" روز سه شنبه مقابل اعضاي كميته نيروهاي مسلح سنا گفت: معتقدم اسرائيل تاكنون تصميمي درباره حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران اتخاذ نكرده و هيچ احتمالي در اين باره كه اين حمله در بهار 2012 رخ دهد وجود ندارد.

وي همچنين درباره تحولات افغانستان تاكيد كرد: مقامات آمريكايي و افغاني در حال رايزني براي انعقاد يك پيمان امنيتي با هدف ادامه عمليات ارتش آمريكا در افغانستان حتي پس از سال 2014 هستند.وي افزود: دو طرف هنوز در حال گفتگو درباره اختلافات موجود بر سر حملات شبانه نيروهاي آمريكايي هستند كه "حامد كرزاي" و ديگر مقامات افغاني بر اين باورند غيرنظاميان زيادي بر اثر اين حملات كشته مي شوند.همچنين واگذاري مسئوليت كامل زندان بگرام به دولت افغانستان از ديگر موضوعات قابل بحث ميان دو طرف است.پانتا تاكيد كرد: مطمئنم كه در چند هفته آتي اختلافات موجود كنار گذاشته مي شود و به توافقي در اين زمينه دست يابيم.

احضار سفيران اروپايي به وزارت خارجه

در اعتراض به تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه كشورمان، سفيران چند كشور اروپايي به وزارت خارجه احضار شدند.به گزارش ايسنا، سفيران كشورهاي اسپانيا، ايتاليا و فرانسه از جمله افرادي بودند كه به وزارت خارجه احضار شدند و تعدادي ديگر از سفرا نيز بعد از ظهر ديروز در وزارت خارجه حاضر و مراتب اعتراض رسمي كشورمان به آنها ابلاغ شد.برنارد فوشه، سفير فرانسه در تهران پس از پايان ديدار خود با حسن تاجيك، مدير كل اروپاي غربي وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: دراين ديدار آقاي تاجيك پيامي را از سوي مقامات رسمي ايران براي مقامات فرانسه داشتند كه اين پيام مربوط به تحريم‌هايي است كه در 23 ژانويه از سوي اتحاديه اروپاعليه ايران وضع شده بود و در ضمن در اين پيام اعلام شده كه اتحاديه اروپا عليه ايران روش درستي را اتخاذ نكرده و جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد كه درباره موضوعات اصلي مذاكره كند و روابط ميان ايران و فرانسه در سطح خوب، مستمر و بازرگاني باقي بماند.

سفير فرانسه ادامه داد: من نيز در اين ديدار جواب شخصي خود را اعلام كردم، زيرا بايد منتظر پاسخ رسمي مقامات به اين پيام بود. همه مي‌دانند اين تحريم‌ها به دليل موضوعات هسته‌يي ايران وضع شده است. اين موضوع نه تنها براي فرانسه بلكه براي جامعه جهاني مهم است. تاكنون جامعه جهاني مواضع خود را در 11 قطعنامه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و شش قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل بيان كرده واين موضوع براي همه جدي است.

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن