تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814289091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش قابل توجه توليد نفت ميدان فروزان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش قابل توجه توليد نفت ميدان فروزان
مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران گفت: از سال آينده با اجراي برنامه توسعه توليد ميدان مشترك نفتي فروزان 20 درصد افزايش مي يابد.


محمود زيركچيان زاده، مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران درباره قرارداد طرح توسعه ميدان گازي لاوان ميان شركت نفت فلات قاره ايران و شركت سپهر انرژي گفت:‌ اين قرارداد با هدف توسعه ميدان، توليد گاز و محصولات گازي براي تامين بخشي از خوراك تاسيسات پايين‌دستي در جزيره لاوان و تبديل اين منطقه به عنوان يكي از قطب‌هاي پتروشيمي كشور دي ماه امسال امضا شده است.

وي با بيان اينكه ميدان لاوان در لايه گازي در امتداد ميدان گازي پارس جنوبي قرار دارد گفت: 80 درصد از مخزن گاز ميدان لاوان در خشكي قرار دارد و فقط 20 درصد از آن در حاشيه ساحلي اين جزيره واقع شده است؛ سقف توليد گاز از ميدان لاوان در قرارداد ياد شده 750 ميليون فوت مكعب در روز است درحالي كه ميزان گاز درجاي اين ميدان 9.5 تريليون فوت مكعب و ميزان ذخيره قابل برداشت آن 6.2 تريليون فوت مكعب و و ذخيره ميعانات گازي حدود 62 ميليون بشكه برآورد شده است.

افزايش توليد نفت خام از سروش و نوروز

مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران با تاكيد بر اينكه ميزان توليد نفت خام از ميدان هاي سروش و نوروز با توليد از چاه هاي قديمي اين دو ميدان افزايش مي يابد، ادامه داد:‌ سكوي سروش با ظرفيت توليد 210 هزار بشكه در روز از استاندارد بسيار بالايي برخوردار است و به عنوان يكي پيشرفته ترين و ايمن ترين سكوهاي ايراني در آب هاي خليج فارس به عمليات فرآورش نفت مي پردازد.
وي افزود:‌ با توجه به اين كه فناوري به كار رفته در سكوي سروش كاملا به روز است، برنامه ريزي هاي خوبي انجام شده تا ظرفيت توليد ميدان افت نكند و يكي از اين برنامه ها، قرار دادن چاه هاي قديمي در مدار توليد است بنابراين با استفاده از پمپ هاي درون چاهي، نفت اين منطقه توليد و با بالاترين كيفيت در سكو جداسازي و فرآورش، سپس نفت توليدي با بهترين استانداردها براي صادرات آماده مي شود.

زيركچيان زاده تصريح كرد:‌ شركت نفت فلات قاره براي افزايش توليد مخزن سروش و نوروز برنامه هاي مختلفي در دست اقدام دارد كه حفر 8 حلقه چاه جديد و وارد مدار كردن برخي از چاه هاي قديمي با بيش از 40 سال عمر از جمله آنهاست.

تفاهمنامه توسعه ميدان فرزاد A

امضاي تفاهمنامه توسعه ميدان فرزاد A ميان مديريت اكتشاف شركت ملي نفت ايران (كارفرما) و شركت پتروپارس (مجري پروژه) از ديگر موضوعات سخنان مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران بود كه در اين باره گفت:‌ مقرر شد مرحله توصيفي، حفاري چاه دوم و لرزه نگاري سه بعدي اين ميدان با مشاركت شركت فلات قاره و پتروپارس انجام شود و پس از رسيدن به مرحله توسعه، كار به شركت فلات قاره واگذار شود.

وي افزود: با هدف گسترش فعاليت هاي اكتشافي، از همه ظرفيت هاي بخش خصوصي و شركت هاي معتبر در حوزه اكتشاف استفاده خواهد شد.
افزايش 20 درصدي توليد ميدان مشترك نفتي فروزان

مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران گفت: از سال آينده با اجراي برنامه توسعه توليد ميدان مشترك نفتي فروزان 20 درصد افزايش مي يابد.
وي در مورد فعاليت ايران در ميدان مشترك فروزان تصريح كرد: ايران و عربستان بيش از 40 سال است كه در يك فضاي بسيار خوب بين المللي در محدوده خود به اكتشاف توسعه و توليد مي پردازند و هر دو كشور در چارچوب هاي مثبت بين المللي فعاليت مي كنند.

زيركچيان زاده در مورد توسعه ميدان اسفنديار اظهار كرد: نقشه جامع توسعه (MDP) اين ميدان نيز در حال نهايي شدن است و عمليات اجرايي آن تا پايان سال آغاز خواهد شد و پيش بيني مي شود كه قرارداد توسعه اين ميدان مشترك در سال جاري به امضا برسد همچنين يك بانك داخلي نيز به عنوان يكي از گزينه هاي بانكي براي سرمايه گذاري در اين ميدان مشاركت خواهد داشت و توافق هاي نهايي با اين بانك در حال نهايي شدن است.

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن