تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814071842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديگه چه خبر؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: ديگه چه خبر؟
جابجايي در ليست‌هاي انتخاباتي همچنان ادامه دارد
خبر اول اين كه روز گذشته، جبهه پايداري در حالي اسامي 30 نفر از نامزدهاي شهر تهران خود را به سرليستي حجت‌الاسلام مرتضي آقاتهراني منتشر كرد كه بلافاصله پس از رسانه‌اي شدن اين ليست، سايت منتسب به عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان به صورت تلويحي از آن انتقاد و مدعي شد تغييرات معناداري در اين ليست به وجود آمده است.سايت زاكاني در اين خصوص نوشت: «جبهه پايداري پس از نشست اخيرش تغييرات معناداري در ليست انتخاباتي خود ايجاد و ضمن حذف 3 چهره، افراد تازه‌اي را وارد ليست اين جبهه كرده است. براين اساس شيخ‌الاسلام، مجـــتبي رحماندوست و حسين نجابت از ليست جبهه پايداري حذف و محمد اسماعيل كفايتي، علي خطيبي شريفي و خليليان به آن اضافه شده‌اند.»
اين انتقاد البته در حالي مطرح مي‌شد كه ليست تهران جبهه متحد نيز روز گذشته دچار تغييراتي شد. براين اساس حسين نجابت جايگزين سيد مجتبي ميردامادي در اين ليست شد. پيش از اين زهره الهيان رئيس كميته بانوان جبهه متحد در همين خصوص گفته بود: «سهم‌خواهي در جبهه متحد اصولگرايان مطرح نيست. به همين دليل افرادي چون عباسپور، مطهري و نجابت از ليست جبهه متحد اصولگرايان حذف شدند. البته برخي از اضلاع تأكيد داشتند تا اين افراد در ليست حضور داشته باشند اما در مجموع تصميم گرفته شد، تا اين كانديداها در ليست حاضر نباشند!»با اين حال و با توجه به تغييرات انجام شده دو ليست جبهه متحد و پايداري، پنج اسم مشترك را در خود جاي داده اند.از اخبار انتخاباتي جالب روز گذشته همچنين مي‌توان به انتخاب دبير سابق جبهه متحد اصولگرايان در تهران به عنوان دبير جبهه پايداري تهران ياد كرد.حسين طلا روز گذشته در حالي مسئوليت دبيري جبهه پايداري تهران را بر‌عهده گرفت كه پيش از اين دبيري جبهه متحد اصولگرايان تهران را بر‌عهده داشت، اما پس از آن‌كه در ليست نامزدهاي اين جبهه در تهران قرار نگرفت، به جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيوست.حسين طلا در حال حاضر در ليست 30 نفره جبهه پايداري براي حوزه انتخابيه تهران قرار گرفته است.روز گذشته همچنين حسين شيخ‌الاسلام در اطلاعيه‌اي از حضور در ليست‌هاي انتخاباتي انصراف داد و تأكيد كرد به صورت مستقل در انتخابات شركت خواهد كرد.عليرضا محجوب دبيركل خانه كارگر نيز در نشست خبري خود ضمن اذعان به اين نكته كه خانه كارگر در تهران كمتر از 190 هزار رأي دارد، تأكيد كرد هر چند سازمان ما كوچك است اما هرگز از دور رقابت بيرون نخواهيم رفت و ليست منتشر خواهيم كرد. او همچنين امكان ائتلاف اين تشكل اصلاح‌طلب با ساير گروه‌هاي اصلاح‌طلب مثل جبهه مردم‌سالاري را ضعيف ارزيابي كرد.سيدمحمود علوي سرليست جبهه ايستادگي در تهران نيز روز گذشته در گفت‌وگو با فارس از رد صلاحيت خود توسط شوراي نگهبان به دليل عدم التزام عملي به اسلام و نظام خبر داد و از اين نهاد خواست دفاعياتش را در اين خصوص استماع كند.

لطفاً تناقض هاي خود را برطرف كنيد
خبر ديگر اين كه سايت منتسب به عليرضا زاكاني روز گذشته در مطلبي تحت عنوان «اتهامات رحيمي به توكلي؛ يا صحيح است يا دروغ»، گروه‌هاي دانشجويي عدالت‌خواه را دعوت كرد تا در برابر اين اتهامات سكوت نكنند.اين سايت در بخشي از مطلب خود مي‌نويسد: «اگر اتهام رانت‌خواري و زمين‌خواري به احمد توكلي صحيح باشد، گروه‌هاي دانشجويي بايد از توكلي به قوه قضائيه شكايت كنند و او را در محافل دانشجويي و مردمي محاكمه كنند تا ديگر هيچ رانت‌خوار و زمين‌خواري خود را حامي و پرچمدار گفتمان ضد فساد نخواند. اما اگر اتهام رانت‌خواري و زمين‌خواري به توكلي دروغ باشد، باز هم گروه‌هاي دانشجويي و عدالت‌خواهان نبايد ساكت باشند، چرا كه از اين پس، ديگر هيچ نماينده و هيچ عدالت‌خواهي جرأت نخواهد كرد عليه مفسدان فرياد بزند.» ضمن استقبال از پيشنهاد معقول سايت جناب زاكاني البته نسبت به تناقض‌هاي موجود در عملكرد اين سايت گلايه دارد، چرا كه به نظر مي‌رسد اين رسانه در مورد هر نوع اتهامي به شخصيت‌هاي سياسي كشور بايد چنين فراخواني ارائه مي‌داد. به عنوان مثال بايد در‌خصوص اتهام‌زني آقاي زاكاني به برخي اطرافيان رئيس جمهور كه مدعي شده بود مي‌خواهند 900 ميليارد تومان از بودجه بيت‌المال را خرج هزينه‌هاي تبليغاتي كانديداهاي جريان انحرافـــــــي كنند نيز چنين فراخواني زده شود.يا اتهام جناب آقاي زاكاني صحيح است و جنبش دانشجويي بايد رئيس جمهور و دولتمردان را به پاي ميز محاكمه بكشند تا ديگر تحت عنوان دولت انقلابي و پاكدست از بيت‌المال سوء‌استفاده نكنند يا اين اتهام دروغ است كه آنگاه بايد آقاي زاكاني را به پاي ميز محاكمه كشيد تا ديگر تحت عنوان اصولگرايي، حيثيت دولت برآمده از مطالبات انقلابي و مقدس متدينين و مستضعفين را لكه‌دار ننمايد.اميدواريم سايت مذكور در اين زمينه نيز پيشتاز و پيشقدم باشد و ما نيز در اين مسير همراه ايشان هستيم.

ضيافت شاه سعودي به مراسم گدايي فتنه‌گران سبز تبديل شد
شنيديم كه عليرضا نوري‌زاده و عطاءالله مهاجراني به نمايندگي از فتنه‌گران سبز براي گدايي در ضيافت شاه عربستان سعودي حضور يافتند.
اين دو نفر در اين مراسم با شور و اشتياق به سخنان شاه سعودي گوش داده و پس از پايان سخنان عبدالله بشدت براي او دست زدند.
خاطرنشان مي‌شود پادشاه عربستان طي روزهاي گذشته در اظهاراتي بي‌سابقه و تمجيد از امريكا، انگليس و فرانسه، وتوي قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را سبب متزلزل شدن اعتماد تمام جهانيان! به سازمان ملل متحد توصيف كرد.
جالب اينكه همين مراسم به مراسم گدايي فتنه‌گران از سعودي‌ها مبدل شد.
همچنين رسانه‌ها در روزهاي گذشته فاش كردند كه دستگاه امنيتي رژيم سعودي علاوه بر كمك 18 ميليون دلاري به يك عضو شوراي هماهنگي راه سبز، به وي وعده داده تا با گسترده كردن بخش فارسي شبكه العربيه، تعدادي از عناصر رسانه‌اي وابسته به اين گروه را به كارگيري كند.

واكنش بسيج دانشجويي به تبليغات زودهنگام انتخاباتي شهرداري
با خبر شديم كه بسيج دانشجويي دانشگاه شريف با صدور نامه‌اي ضمن انتقاد از تبليغات انتخاباتي زود هنگام از سوي شهرداري تهران تأكيد كرد: اين مصداق بارز دست‌اندازي به بيت‌المال است.
در بخشي از اين نامه آمده است: جناب آقاي قاليباف در هفته‌هاي اخير شاهد وقوع دو مورد در شهر تهران بوديم كه خدمت‌تان عرض مي‌نماييم: 1- كمتر كسي وجود دارد كه اين روزها از معابر سطح شهر تهران عبور كند و نماد و عبارت و جملات در باب كليد واژه وحدت را مشاهده نكند، در ابتدا سعي كرديم اين مدل از تبليغات را به حساب ايام‌الله دهه فجر و هفته وحدت بگذاريم. بازهم سؤال اينجاست چرا در سال‌هاي قبل اين گونه وسيع ذهن‌ها با اين واژه‌ها پر نمي‌شد. بي شك همگان مي‌دانند بعضي از كليد واژه‌ها چون اتحاد، ساكتين فتنه، اعتدال، عدالت و... در حال و هواي انتخابات آن نقش و عملكرد هميشگي خود را ندارد و بيشتر نمادي هستند براي شناسايي احزاب و گفتمان‌هاي آنها. 2- مورد دومي كه به عرضتان مي‌رسانيم باعث شد بحث سهوي بودن اين خطا به كل به كنار گذاشته شود و مي‌توان گفت علت اصلي مجاب شدن ما به نگارش اين نامه به جناب عالي اين بود كه با كمال تأسف و به گواهي اسناد تصويري كه به دست ما رسيده است، در روز بيست و دوم بهمن‌ماه، وانت‌هايي با آرم شهرداري و به همراه مأمورين شهرداري اقدام به پخش تابلوهايي با موضوع بيست و دوم بهمن و به انضمام نماد جبهه‌اي از جبهه‌هاي شركت كننده در انتخابات مجلس نهم كرده‌اند كه اين مصداق بارز دست‌اندازي به بيت‌المال و استفاده از آن براي منابع پوچ حزبي و سياسي است، جريان دانشجويي در مقابل چنين اقداماتي سكوت نخواهد كرد.همچنين بسيج دانشجويي دانشگاه علم‌و‌صنعت نيز با صدور بيانيه‌اي تأكيد كرد: مسئولان امر و در صدر آن اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي قاطع بر سر اجراي مصوبه قانوني تعيين رياست دانشگاه آزاد بايستند و پاسخ اين حرمت‌شكني آقاي هاشمي را همچون ايشان به خودشان بازگردانند.

اعتراض مهدي هاشمي به گزارش مجلس
يك خبر ديگر اين كه مهدي هاشمي رفسنجاني در نامه‌اي خطاب به رئيس مجلس، نسبت به قرائت گزارش كميسيون اصل 90 مجلس درخصوص حوادث پس از انتخابات كه در بخشي از آن از وي به عنوان يكي از مؤثرترين افراد فتنه 88 نام برده شده است، اعتراض كرد.مهدي هاشمي در بخشي از نامه خود كه توسط خبرگزاري وابسته به خانه كارگر منتشر شده است به لاريجاني مي‌گويد: «هر گاه قصد بازگشت به كشور را داشته‌ام بنابر مصالح و ملاحظاتي كه حضرتعالي از آن كاملاً باخبريد، اين موضوع به تعويق افتاده است.»وي سپس به حمايت برخي نمايندگان مجلس از خودش اشاره كرده و مي‌نويسد: «مستحضريد كه قرائت اين گزارش در صحن مجلس، آن هم بدون طي مراحل قانوني و شرعي حتي مورد اعتراض مكتوب جمعي از نمايندگان خطاب به حضرتعالي نيز قرار گرفت!»مهدي هاشمي در نهايت از لاريجاني خواسته متن كامل نامه وي را از صحن علني مجلس قرائت كند. گفتني است وي كه پس از حوادث انتخابات سال 88 به بهانه مأموريت از سوي دانشگاه آزاد از كشور خارج شده بود تا به حال به ايران مراجعت نكرده است. پيش از اين دادستان كل كشور و وزير اطلاعات از متهم بودن او خبر داده بودند.

نان در حاشيه‌سازي است
دست آخر اين كه روز گذشته نشست سراسري مشاورين جوان رياست جمهوري در سالن 4500 نفري همايش‌هاي وزارت كشور در حالي برگزار شد كه 6500 نفر در اين سالن جمع شده بودند. اين نشست و همايش‌هاي ديگري كه با حضور رئيس‌جمهور برگزار شده معمولاً با حاشيه‌سازي رسانه‌هاي مدعي اصولگرايي روبه‌رو بوده است. اين رسانه‌ها از عنوان «نشست انتخاباتي جريان انحرافي» براي پوشش خبري اين نشست هم استفاده كردند اين ادعا در حالي مطرح مي‌شد كه مهمانان اين همايش شامل شخص رئيس‌جمهور، وزير امور خارجه، وزير كشور، سرپرست سازمان هوا ـ فضا و معاون حوزه مشاوران جوان رئيس‌جمهور و بسياري از نيروهاي انقلابي و ارزشي از سراسر كشور بود. اما حاشيه ديگر اين نشست پس از «تشكر معاون حوزه مشاورين جوان» از رئيس اين گروه ايجاد شد كه البته با اعتراض محدود جمعي از حاضران مواجه شده بود. نكته مهم اين است كه به خاطر بياوريم جريان رسانه‌اي معارض با شانتاژ و دروغ‌پراكني مدعي بود اين نشست از دستچين‌هاي جريان موسوم به انحرافي بوده و افراد حاضر از ارادتمندان به رئيس دفتر رئيس‌جمهور هستند كه اين اتفاق نشان داد تكثر آرا و عقايد افراد حاضر به نحوي است كه برچسب انحرافي براي اين افراد و نشست مذكور مانند ساير نشست‌هاي مشابه، قابل قبول نمي‌باشد.

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن