تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806994531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كلاهبرداري از خانه به دوشان در بنگاه قلابي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: كلاهبرداري از خانه به دوشان در بنگاه قلابي
گروه حوادث: سال 89 تعداد بيش از 30 نفر از شهروندان تهراني در محدوده خيابانهاي سعادت آباد و ميرداماد، با حضور در دادسراي ناحيه 2 تهران (سعادت آباد) از افرادي كه در يك بنگاه معاملات ملكي از آنان كلاهبرداري كرده بودند اعلام شكايت كردند. اين شكايت ها از دو نفر به اسامي جعلي " سميه تفضلي زاده تهراني " و " هادي آسيابان مقدم " صورت گرفته بود كه در دو بنگاه جداگانه به نام " املاك اسكان " در خيابانهاي ميرداماد و محدوده سعادت آباد از مشتريان خريد يا رهن آپارتمان صد ها ميليون تومان كلاهبرداري كرده و متواري شده بودند.
با دستور بازپرس شعبه 16 دادسراي سعادت آباد ابتدا پرونده جهت شناسايي و دستگيري متهمان به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري و در ادامه و با توجه به تعداد شكات و حساسيت موضوع، پرونده به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ (مبارزه با كلاهبرداري) ارجاع شد. كارآگاهان در نخستين قدم، ضمن دعوت از مالباختگان تحقيقات پليسي خود را پيرامون اين كلاهبرداري و مشخصات متهمان آغاز كردند. در بررسي هاي اوليه مشخص شد كه در اين املاك 4 نفر مشغول فعاليت بوده كه از اين تعداد 3 نفر مرد و يك نفر زن حضور داشت. نحوه كلاهبرداري نيز همچون موارد مشابه قبلي : " اجاره آپارتمان توسط عوامل بنگاه از مالك با مبلغ رهن كم و اجاره ماهيانه زياد، در ادامه واگذاري همين آپارتمان به مشتريان از طريق آگهي در روزنامه و يا مراجعه فردي مشتري با مبلغ رهن حداكثري و اجاره ماهيانه كم (در بسياري موارد رهن كامل) و در مدت محدود (معمولا كمتر از يك ماه ) محل را تخليه كرده و متواري مي شدند."
مالباخته اي كه يك زن 55 ساله كارمند بازنشسته بود به افسر پرونده گفت: " دو سال قبل بازنشست شدم و با پاداش 30 سال خدمت كارمندي و پس اندازم تصميم داشتم براي تنها فرزندم كه بعد از خدمت سربازي و ازدواجش، مي خواستم آپارتماني را رهن كنم. براي اين كار چند هفته بود كه از طريق آگهي روزنامه و مراجعه به مغازه هاي مشاور املاك از دهها آپارتمان كه براي رهن گذاشته بودند بازديد كردم. آخرين مورد آپارتمان رهني را كه از طريق روزنامه و از " املاك اسكان " به اتفاق خانواده بازديد كرديم بهتر از ساير موارد و از نظر قيمت رهن نيز مناسب ترين گزينه تشخيص داديم. براي رهن آپارتمان 45 ميليون تومان توافق كرديم و پاي قرارداد را امضا كرديم. مبلغ 30 ميليون تومان در زمان مبايعه نامه پرداخت كردم و مابقي را در زمان تخليه و تحويل آپارتمان توافق كرديم كه در موعد تحويل آپارتمان و پرداخت مابقي مبلغ رهن وقتي كه به املاك مراجعه كردم با درب بسته " املاك اسكان " مواجه شدم. با پيگيري هاي بعدي فهميدم كارمندان اين املاك از مردم كلاهبرداري كرده و متواري شده اند. "مالباخته ديگر كه مرد 40 ساله اي بود گفت: " از طريق آگهي روزنامه، آپارتماني را در محدوده ميرداماد براي رهن كامل كه مناسب تر بود شناسايي كردم. طي تماس تلفني آدرس گرفتم و به همراه خانواده به " املاك اسكان " در بلوار ميرداماد رفتم. طي مبايعه نامه اي مبلغ 30 ميليون تومان از 50 ميليون تومان رهن كامل آپارتمان را در دفتر بنگاه به مالك دادم. قرار شد مابقي را در موقع تحويل آپارتمان پرداخت كنم. هفته قبل وقتي كه در موعد تحويل به بنگاه رفتم با درب بسته مواجه شدم. از همسايه ها شنيدم كه اين بنگاه از چند نفر ديگر هم كلاهبرداري كرده و متواري شده اند. در روزهاي بعد فهميدم كه مالك اصلي يك نفر ديگري است و من در واقع مبلغ 30 ميليون تومان را به يك نفر از همدستان كاركنان بنگاه كه هويت مالك را جعل كرده بود، داده ام. "
در تحقيقات بعدي مشخص شد متهمان، خود با هويت هاي جعلي به عنوان مستاجر، آپارتماني را با قيمت رهن پايين و اجاره ماهيانه بالا در " املاك اسكان " از مالك اجاره كرده و سند همان آپارتمان را با مالكيت جعلي يكي از همدستان خود جعل كرده و در اقدام بعدي خود از طريق روزنامه هاي كثيرالانتشار، همان آپارتمان را با رهن كامل به شهروندان آگهي مي كردند. مستاجر نيز پس از تحويل آپارتمان به اين محل نقل مكان كرده و زماني كه مالك در مراجعه به آپارتمان خود (براي دريافت كرايه ماهيانه) متوجه مي شد كه مستاجرش فردي ديگر با شرايط جديد است به دادسرا مراجعه و اعلام شكايت كرده است. از اين تعداد شاكي و مالباخته نزديك به يك ميليارد تومان كلاهبرداري شده در حالي كه در بررسي هاي بعدي مشخصات واقعي متهمان (سميه و هادي) مورد شناسايي قرار گرفت. اين دو متهم به اسامي " كهبد - الف " و سميه - ع " در سالهاي گذسته در 2 مرحله با همين شيوه و مشخصات جعلي اقدام به كلاهبرداري از شهروندان كرده و پس از دستگيري و زندان با سپردن وثيقه جعلي و اخذ مرخصي از زندان خارج شده و با در پيش گرفتن زندگي مخفيانه و هويت جعلي مجددا با همان شيوه قديمي خود اقدام به كلاهبرداري در غالب كردند.
كارآگاهان اداره چهاردهم در نتيجه اقدامات وسيع پليسي خود كه چند ماه به طول انجاميد دريافتند كه در پرونده سالهاي قبل اين متهمان يكي از افراد دستگير شده به نام " رضا " هم اكنون همسر " سميه " است و با هم زندگي مي كند و در اين پرونده نقشي نداشته است. با شناسايي اين فرد و اظهاراتش مبني بر اين كه از همسرش هيچ گونه آدرسي ندارد. از طرفي در بررسيهاي ديگر اطلاعاتي به دست آمد كه اين دو متهم تحت تعقيب هم اكنون در زمينه كلاهبرداريهاي اينترنتي فعاليت دارند. لذا با تمركز كارآگاهان بر روي اين موضوع متهان در چيذر شناسايي شدند. اين دو متهم در اين خصوص نيز با اسامي جعلي درحال كلاهبرداري از شهروندان تحت عنوان اشتراك اينترنتي بودند. در ساعت 1400 روز 8 دي ماه متهم اصلي " كهبد " در حالي كه با تغيير چهره قصد خروج از مخفي گاهش در چيذر را داشت توسط تيم كارآگاهان اداره چهاردهم شناسايي و دستگير شد. با اعترافات اين فرد، " سميه " نيز در مخفي گاه ديگري شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: تاكنون تعداد زيادي از مالباختگان به اداره چهاردهم پليس آگاهي مراجعه كرده اند كه از هر يك از آنان ده ها ميليون ريال به شيوه هاي فوق كلاهبرداري شده است. متهمان با قرار صادره از سوي قاضي پرونده روانه زندان شده اند.

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 398]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن