تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815185814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با بهره‌برداري از خط ريلي كرمان‌ ـ بم ـ زاهدان ايران راه‌آهن سنگاپور را به فرانسه متصل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: با بهره‌برداري از خط ريلي كرمان‌ ـ بم ـ زاهدان ايران راه‌آهن سنگاپور را به فرانسه متصل كرد
زاهدان - خبرنگار با بهره‌برداري از خط ريلي كرمان‌ ـ بم ـ زاهدان خطوط ريلي شرق آسيا از سنگاپور به اروپا كه تا كشور فرانسه امتداد دارد، متصل شد.
علي محمد آزاد استاندار سيستان‌ و بلوچستان با اشاره به اينكه راه‌اندازي راه‌آهن كرمان ـ زاهدان مسيري براي تحول شرق كشور محسوب مي‌شود تاكيد كرد: اين مسير، شبكه ريلي جنوب شرق آسيا و شبه قاره‌هند را از طريق شهر زاهدان به خطوط راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران متصل كرده است. آزاد يادآورشد: راه‌آهن كرمان ـ بم ـ زاهدان كريدور ترانزيتي جنوب شرقي آسيا ـ اروپا را از طريق اتصال ريلي كرمان به مرز رازي و شبكه راه‌آهن تركيه، از طريق مرز جلفا به شبكه راه‌آهن جمهوري آذربايجان و از طريق مرز سرخس به شبكه راه‌آهن تركمنستان متصل مي‌كند.فعال شدن اين خط ريلي اين امكان را براي تجار و بازرگانان فراهم كرد تا كالاهاي خود را در مسير اروپا و آسياي ميانه و آسياي جنوب شرقي جابه‌جا كنند.
استاندار سيستان‌ و بلوچستان افزود: اين مسيرريلي موجب صرفه جويي در انرژي، كاهش ترافيك جاده‌ها، ايجاد اشتغال در شرق و جنوب شرقي كشور، اتصال شهرزاهدان از طريق مرز رازي به شبكه راه‌آهن تركيه، محروميت‌زدايي و توسعه اقتصادي سيستان و بلوچستان و كرمان مي‌شود.راه‌اندازي قطار كرمان‌ـ زاهدان همچنين به لحاظ جابه‌جايي سوخت و حمل كالا بسيار مؤثر است و سبب صرف‌جويي در هزينه‌ها مي‌شود.
وي در تشريح عمليات اجرايي راه‌آهن كرمان ـ زاهدان اذعان داشت: اجراي اين طرح بزرگ به طول 546 كيلومتر در سال73 آغاز شد.براساس نخستين موافقتنامه، خاتمه اجراي طرح سال 81 تعيين شده بود كه به علت اندك بودن اعتبارات طرح، سال خاتمه به سال 85 تغيير داده شد و پس از گذشت 13 سال با اعتبار 800 ميليارد ريال به سبب عدم تخصيص بموقع اعتبارات، تا سال 85 فقط 30 درصد پيشرفت اجرايي داشت.
آزاد اعلام كرد: در دور نخست سفر هيأت دولت نهم به سيستان و بلوچستان، براي تسريع در اين طرح اعتبار قابل توجهي اختصاص يافت و عمليات اجرايي آن سرعت گرفت تا در خرداد ماه سال 88 با اعتبار هزينه شده 4 هزار ميليارد ريال كه 3 هزار ميليارد ريال آن در دولت نهم هزينه شده بود، به بهره‌برداري رسيد. استاندارسيستان‌ وبلوچستان ادامه داد: با ساخت و تكميل خط آهن كرمان ـ زاهدان طرح راه‌اندازي قطار اكو و اتصال كشور پاكستان از طريق شبكه ريلي ايران به كشور تركيه، اروپا و آسياي مركزي در نشست سران عضو سازمان اكو در تهران مصوب شد.قطار بين‌المللي اكو در مردادماه سال 88 همزمان با سالروز استقلال كشور پاكستان به طور آزمايشي راه‌اندازي و در پنجم مردادماه از مرز ميرجاوه وارد خاك جمهوري اسلامي شد و يك ‌روز بعد در مراسمي زاهدان را به مقصد تركيه ترك كرد. وي تأكيد كرد: راه‌اندازي اين قطار كه به عنوان حركتي مناسب از سوي پاكستان بود موجب تقويت ارتباطات سه كشور همسايه و دوست ايران، پاكستان و تركيه مي‌شود و به طور قطع در توسعه تجاري و اقتصادي سه كشور تأثير بسزايي دارد و هزينه و زمان حمل و نقل و ترانزيت كالا را به طور محسوسي كاهش مي‌دهد. با حركت اين قطار كه حامل كانتينر از مبدأ اسلام آباد به مقصد ايران و تركيه بود، كاربررسي ترانزيت كالا در كريدور بين‌المللي شرق به غرب ايران انجام و شبكه ريلي كشورهاي آسياي جنوب شرق از طريق شبكه ريلي جمهوري اسلامي ايران به شبكه كشورهاي اروپايي متصل شد. آزاد افزود:طول مسير ريلي از اسلام آباد تا استانبول 6 هزار و 500 كيلومتر است كه 2 هزار و 700 كيلومتر آن در جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.با راه‌اندازي خط ريلي كرمان ـ زاهدان كار ترانزيت كالا ميان كشورهاي آسياي جنوب شرق و كشورهاي اروپايي به جاي حمل و نقل دريايي كه به مدت 30 روز از طريق اقيانوس هند انجام مي‌شد، در كمتر از 15 روز انجام مي‌گيرد كه برآورد سالانه آن، حمل و جابه‌جايي 8 ميليون تن كالا از طريق شبكه ريلي ايران بين كشورهاي آسياي جنوب شرقي، آسياي ميانه و اروپاست.
آمادگي راه‌آهن زاهدان براي ترانزيت كالا به اروپا و آسياي جنوب شرقي
آزاد ادامه داد:راه‌آهن زاهدان ـ كرمان آمادگي ترانزيت كالا بين كشورهاي اروپايي وآسياي جنوب شرقي وصادرات و واردات ازايران به كشورهاي همسايه را دارد. با راه‌اندازي خط ريلي زاهدان ـ بم كه از مدتي پيش فعال شده، قطارهاي باري در مسير كرمان ـ زاهدان و تركيه ـ پاكستان تردد مي‌كنند.با فعال شدن اين خط ريلي تجار و بازرگانان مي‌توانند كالاهاي خود را در مسير اروپا و آسياي ميانه و آسياي جنوب شرقي جابه‌جا كنند. نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان بيان داشت: راه‌آهن زاهدان ـ كرمان حلقه مفقوده ارتباط ريلي كشورهاي اروپا، آسياي مركزي، آسياي جنوب شرقي، شبه قاره هند و كشورهاي عضو اكو را به هم متصل كرده است.همچنين راه‌آهن زاهدان ـ كرمان براساس قراردادهاي مشخص، آمادگي حمل گندم درمسير سيستان و بلوچستان به ساير استان‌ها را دارد.
راه‌آهن زاهدان ـ كرمان اكنون آمادگي كامل دارد با قيمتي ارزان‌تر از نرخ‌هاي ساير نقاط كشور كالاهاي تجار، بازرگانان و عموم هموطنان را از زاهدان به ديگر نقاط كشور يا برعكس حمل كند.

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن