تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814780355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/جشنواره دانش‌آموزي نوجوان سالم/ مديركل فرهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر: با ارائه خدمات مشاوره‌اي در مدارس نسبت به واكسيناسيون ذهني دانش‌آموزان اقدام شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /جشنواره دانش‌آموزي نوجوان سالم/ مديركل فرهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر: با ارائه خدمات مشاوره‌اي در مدارس نسبت به واكسيناسيون ذهني دانش‌آموزان اقدام شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بايد اطلاعات كافي در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي، محرك‌هاي توهم زا، مشروبات الكلي و روابط سوء اخلاقي به دانش آموزان ارائه شود، چرا كه در غير اين صورت، اطلاعات غلط را از ماهواره‌ها و سايت‌ها به دست مي‌آورند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد صرامي در نخستين "جشنواره دانش‌آموزي نوجوان سالم" اظهار كرد: بر اساس آمارها برخي دانش آموزان هفت ساعت پاي تلويزيون مي‌نشينند و از اين طريق ضربه‌هايي به سلامت جسماني خود وارد مي‌كنند.

وي عنوان كرد: دانش آموزان مهمترين سرمايه‌هاي انساني هر كشوري هستند و براي رسيدن به ايران 1404 به عنوان قطب علمي منطقه، نيازمند دانش‌آموزاني سالم هستيم.

وي با بيان اينكه سلامت تنها محدود به سلامت جسمي نيست، افزود: لازم است، دانش آموزان از پيش دبستاني تا مقاطع بالاتر از سلامت رواني، ‌اجتماعي و معنوي برخوردار باشند.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه براي مصون سازي دانش‌آموزان توجه به چند وظيفه اصلي ضروري است،‌ ادامه داد: مهمترين رسالت در حوزه پيشگيري، توجه به جايگاه آموزش و پرورش است. مدارس به عنوان سازمان‌هاي آموزشي و اجتماعي اساسي‌ترين نقش را براي ارتقا فرهنگ هر جامعه ايفا مي‌كنند و اين پايگاه‌هاي سلامت اجتماعي و آموزشي توانسته‌اند به رسالت سنگين خود در اين سال‌ها جامه عمل بپوشانند.

صرامي در ادامه گفت: مدارس در حال حاضر با داشتن 12 ميليون دانش آموز، يك ميليون كارمند و جامعه 15 ميليون نفري والدين و دانش‌آموزان، مهمترين نقش را در برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد ايفا مي‌كنند.

وي افزود: در يك دهه اخير به ويژه در خلال برنامه‌ چهارم توسعه و طول مدت فعاليت دولت نهم و دهم، آموزش و پرورش توانسته اقدامات درخشاني را براي ارتقاي سلامت رواني و اجتماعي دانش‌آموزان انجام دهد.

به نسبت رشد سن عقلي، شخصيتي و جسمي دانش‌آموزان بايد اطلاعات لازم در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي به آنها ارائه شود

به گزارش ايسنا، مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با تايكد بر لزوم اطلاع رساني و آگاه‌سازي دانش‌آموزان به طور مستمر، اظهار كرد: مادامي كه سن عقلي، شخصيتي و جسمي دانش‌آموزان رشد مي‌يابد لازم است، به همان ميزان هم اطلاعات لازم در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي به آنها ارائه شود.

صرامي در ادامه گفت: دانش آموزان بايد آگاه باشند در هنگام شكست در كنكور و يا رابطه‌هاي دوستانه به چه مهارت‌هاي اجتماعي و فردي مسلط باشند تا بتوانند به حل مسئله بپردازند.

وي افزود: دانش‌آموز بايد در مقابل فشار گروه دوستان در دبيرستان مهارت ابراز وجود و مخالفت را پيدا كند، چرا كه مدارس مهم‌ترين پايگاه براي آموزش اين مهارت‌ها هستند.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با تاكيد بر لزوم توسعه فعاليت‌هاي جايگزين سيگار،‌ مواد محرك و توهم‌زا و موادمخدر گفت: دانش‌آموزان بايد مدل و سبك زندگي را از طريق فعاليت‌هاي جايگزين مانند ورزش و شركت در جشنواره‌ها بياموزند.

با ارئه خدمات مشاوره در مدارس بايد نسبت به مصون سازي و واكسيناسيون ذهني دانش‌آموزان اقدام شود

صرامي در ادامه با تاكيد بر لزوم انجام خدمات مشاوره در مدارس گفت: رويكرد پيشگيرانه نيازمند ارائه خدمات مشاوره‌اي است و بايد از اين طريق نسبت به مصون سازي و واكسيناسيون ذهني دانش‌آموزان اقدام شود.

وي در ادامه تصريح كرد: دانش‌آموزان بايد به مهارت‌هاي مقابله با خشونت ناگهاني‌، استرس و اضطراب مجهز باشند تا به عنوان نوجوان سالم در هزاره سوم زندگي سالمي داشته باشند.

تقويت باورهاي ديني از راه‌هاي مصونيت در برابر الكل، اعتياد و روابط سوء اخلاقي است

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه عنوان كرد: اگر دانش‌آموزي بخواهد در برابر آسيب‌هاي اجتماعي مانند الكل، اعتياد و روابط سوء اخلاقي مصون باشد، بايد باورهاي ديني خود را تقويت كند.

صرامي افزود: هويت‌يابي و خودباوري، رفتار اجتماعي متعادل از طريق معاشرت با دوستان مناسب،‌ شجاعت در برابر آسيب‌ها، تبديل نااميدي به اميد و تلاش و خودكنترلي، داشتن تلاش و تحرك و خودداري از ايجاد نشاط و شادابي كاذب از طريق مواد مخدري مانند ريتالين يا شيشه،‌ خويشتنداري، احساس مسئوليت و اهتمام در زمينه‌هاي اجتماعي، ‌ارتباط موثر با والدين و انسجام خانوادگي، رهايي از استرس، اضطراب و خشم،‌ تقويت پايه‌هاي تحصيلي، ‌تقويت اعتماد به نفس و عزت نفس و داشتن قدرت نقادي، تفكر سالم و دوري از خود شيفتگي از اهرم‌هاي اساسي براي مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها در نوجوانان است.

وي در ادامه با برشمردن اهداف اين جشنواره، اظهار كرد: اين اهداف در راستاي سند جامع پيشگيري از اعتياد است كه شامل توانمندسازي و جلب مشاركت دانش‌آموزان با هدف ارتقاي همبستگي اجتماعي و احساس تعلق و تعهد نسبت به برنامه‌هاي پيشيگرانه، افزايش سطح آگاهي دانش‌آموزان براي نفي رفتارهاي پرخطر، شناخت قابليت‌ها و استعدادهاي دانش‌آموزان و ايجاد محيط فرهنگي و پيشگيري در مدارس مقطع متوسطه مي‌شود.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر با برشمردن موضوعات جشنواره ياد شده، تصريح كرد: داشتن زندگي سالم و عاري از مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها، پيشگيري از استعمال دخانيات، پيشگيري از ايدز، پيشگيري از خشونت، داشتن سلامت روان و نشاط اجتماعي، ‌تحرك و ورزش از موضوعات اين جشنواره است.

به گزارش ايسنا، مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه اين جشنواره نتيجه فعاليت كميته پيشگيري از مواد مخدر متشكل از 18 وزارتخانه و دستگاه و به توليت ستاد مبارزه با مواد مخدر و همكاري آموزش و پرورش برگزار شده است، بيان كرد: براي برگزاري اين جشنواره 30 هزار بسته آموزشي در زمينه پيشگيري از اعتياد به مدارس سراسر كشور ارسال شد كه هر بسته شامل شش عنوان كتاب بود.

وي افزود: براي هر دبيرستان در كشور يك بسته ارسال شد كه اين اقدام به دليل اعتبارات به شدت محدود جشنواره بود.

صرامي در ادامه با تاكيد بر نقش معلمان در فرايند پيشگيري از اعتياد نيز گفت: مربيان،‌ معلمان و حتي مستخدمان مدارس مي‌توانند در پيشگيري از اعتياد موثر باشند.

وي اظهار اميدواري كرد: اين جشنواره سال آينده در تمام استان‌هاي كشور برگزار شود و سپس جشنواره جشنواره‌ها در تهران برپا شود.

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر در پايان گفت: مجموع آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره يك هزار و 328 اثر شامل يك هزار و 141 مقاله، 110 عكس و نقاشي و 77 فيلم كوتاه است.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن