تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814985348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيچ كشوري جرأت حمله به ايران را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: هيچ كشوري جرأت حمله به ايران را ندارد
"محمدباقر بهرامي" سفير جمهوري اسلامي ايران در باكو در گفتگويي مفصل با خبرگزاري ترند آذربايجان ضمن برشمردن پيشرفت هاي كشورمان در حوزه هاي مختلف در طول 33 سال اخير، گفت هيچ كشوري جرأت حمله به ايران را ندارد.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ترند، بهرامي كه به مناسبت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران با خبرگزاري ترند گفتگو كرده بود، گفت، اكنون پس از 33 سال، با وجود تمام مشكلات، تحريم ها، جنگ هشت ساله، ترور و فشار، كشور ما به موفقيت هاي بزرگي دست يافته است. اين توسعه و تحول به دليل اتحاد مردم و دولت تحت رهبري ابتدا امام خميني و سپس آيت الله خامنه اي محقق شده است.

بنابراين گزارش، وي گفت، ايران در حال حاضر به لحاظ سرعت رشد اقتصادي سومين كشور جهان است. در توسعه علوم انساني و پزشكي اول است ايران در توسعه علمي سومين كشور آسيا است و پيوند مغز استخوان سومين كشور جهان محسوب مي شود. در پيوند كليه اولين كشور منطقه و چهارمين كشور هستيم، در جراحي قلب دهمين كشور جهانيم، ايران در فناوري ليزري دهم، در نانو تكنولوژي پانزدهم، در علوم رياضي نهم و در شيمي در رتبه دهم و در حوزه هوا، فضا در جايگاه هشتم جهان قرار دارد.

بهرامي خاطرنشان كرد، بودجه دولت از مرز 500 ميليارد دلار فراتر رفته است و در مقايسه با سال گذشته، بودجه افزايش يافته، تعداد وام هاي ساختماني كه نماد مهمي در توسعه كشور است حدود 100 درصد افزايش يافته. در بخش فرهنگي، ورزشي، عمومي و ديگر حوزه هاي پيشرفت هايي صورت گرفته است.

سفير ايران در باكو گفت: زماني بود كه حدود 100 هزار دانشجو در دانشگاه هاي ما درس مي خواندند، اما اكنون بيش از سه ميليون نفر مشغول تحصيل هستند ملت ايران قوي تر و تحصيل كرده تر شده اند و همه اين ها در حالي اتفاق مي افتد كه فشارهاي زيايد به ما وارد مي شود. اين مردم، با تكيه بر ارزش هاي اسلامي خود، اكنون ماهواره ساخت خود را به فضا مي فرستد، درحالي كه روزي قادر نبود سيم خاردار توليد كند.

بهرامي ادامه داد: يكي از موفقيت هاي ايران در حوزه سياست خارجي اين حقيقت است كه انقلاب اسلامي الگويي براي مردمي است كه تحت يوق قرار دارند. مردم جهان و كشورهاي مسلمان مي بينند كه خلاصي از شر رژيم هايي مانند رژيم پهلوي و توسعه يافتن مانند ايران امكان پذير است آنها مي بينند كه خودشان مي توانند سرنوشت خودشان را تعيين كنند.

سفير ايران خاطرنشان كرد، محمدرضا پهلوي اداره كشور را به آمريكا و اسرائيل واگذار كرده بود اين عامل باعث خيزش مردم شد و به رهبري امام خميني به وظيفه ديني خود عمل كردند و رژيم ستمگر را بيرون راندند و استقلال واقعي خود را به دست آوردند، اختلاف ميان مردم ايران و دشمنان مردم ما سران آمريكا و اسرائيل كه منافع خود را در كشور ما از دست داده اند، مسئله اي طبيعي است.

بهرامي در مورد برنامه هسته اي ايران نيز گفت: مذاكره در خصوص برنامه هسته اي ايران به ابزاري براي اجراي توطئه هاي آمريكا و اسرائيل تبديل شده است به همين دليل است كه مسئله برنامه هسته اي، حوزه مورد مذاكره ما نيست. شوروي سابق هزاران كلاهك هسته اي داشت، آيا اين كلاهك ها توانستند مانع از فروپاشي شوروي شوند؟ البته كه نه. اسرائيل بيش از دويست كلاهك هسته اي دارد ايا اين كلاهك به اسرائيل كمك كرد در جنگ 33 روزه با گروه كوچك شيعيان لبنان پيروز شود؟ آيا آنها در جنگ 22 روزه عليه مردم بي گناه غزه به كمك اسرائيل امدند، آنها (اسرائيل) در اين جنگ ها شكست خوردند و غزه را ترك كردند.

بهرامي به خبرگزاري ترند گفت: او معتقد است آمريكا نيز در آستانه فروپاشي قرار دارد اقتصاد سرمايه داري و سلطه آن در غرب و ايالات متحده به پايان آمده و ديگر نيازهاي آنها را برآورده نمي كند.مردم آمريكا و اروپا اعتراض مي كنند يك نمونه آن دو جنبش تسخير وال استريت است.

اين ديپلمات بار ديگر خاطرنشان كرد ايران نمي خواهد بمب اتمي توليد كند، زيرا چنين تسليحاتي به نفع هيچ كس نيست، آيا بمب اتم براي آمريكا اسرائيل يا شوروي سابق سود داشت كه براي ما داشته باشد در دكترين نظامي ايران هيچ موردي براي توليد سلاح هاي هسته اي و سلاح هاي كشتار جمعي وجود ندارد ايران عضو معاهده ان پي تي است اما چرا كه اسرائيل عضو اين معاهده نمي شود. ايران مي خواهد فناوري هسته اي را براي اهداف صلح آميز استفاده كند اين فناوري در پزشكي، كشاورزي و ديگر زمينه ها استفاده مي شود. داشتن فناوري هسته اي حق هم مردم، نه تنها ايرانيان، است شعار ما كه ما آن را دنبال مي كنيم اين است كه انرژي هسته اي براي همه سلاح هسته اي و تسليحات كشتار جمعي براي هيچ كس ما مي خواهيم سلاح هسته اي و كشتار جمعي جهان از بين برود. اسرائيل 200 كلاهك هسته اي دارد، اما هيچكس در مورد آن صحبت نمي كند و اين رژيم تحت فشار نيست.

طبق گفته سفير ايران در باكو، ايران توليد انرژي هسته اي صلح آميز را حق خود مي داند و اين حق را عملي خواهد كرد آمريكا نقش و جايگاه خود در جهان را از دست داده و اروپايي ها هم مشكلات داخلي بسياري دارند كه بهتر است به فكر راه حلي براي مشكلات خود باشند.اسرائيل نيز در آستانه نابودي است و به زودي محو خواهد شد. ايران از روز اول آغاز انقلاب اسلامي، به مدت 33 سال با تحريم مواجه بوده است ايران در شرايط تحريم به موفقيت هاي امروز، دست يافته است. ملت ايران با تبديل اين تحريم ها به فرصت به اين موفقيت ها دست يافته اند.

بهرامي در مورد تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا نيز گفت: اروپا 18 درصد از نفت خام ايران را خريداري مي كند، اين اتحاديه مي خواهد از نفت به عنوان ابزار فشار استفاده كند، اما ايران از فروش نفت به اروپا خودداري مي كند. امروزه، تحريم ها قدرت فشار خود را از دست داده اند تحريم ها بر ايران و شرايط زندگي مردم تأثير منفي نگذاشته است امروزه حجم ذخاير ارزي ايران بيش از صد ميليارد دلار است.

بهرامي در مورد احتمال مداخله نظامي آمريكا و اسرائيل در ايران گفت آمريكا حتي زودتر از اين به ايران حمله كرده بود آنها در دوران حمله رژيم صدام به ايران و جنگ هشت ساله از رژيم صدام حمايت كردند. سلاح هاي استفاده شده در آن جنگ از سوي اروپا، آمريكا و شوروي سابق تأمين مي شد. آنچه كه آنها از نتيجه اين جنگ به دست آوردند براي همه مشخص است.

سفير ايران در آذربايجان تصريح كرد، امروز ايران در حوزه نظامي به چنان جايگاه رفيعي رسيده كه هيچ كشوري جرأت نخواهد كرد به ايران حمله كند. اين اظهارات كه آمريكا و اسرائيل ممكن است به ايران حمله كنند كاملا غلط است اگر آنها بخواهند ما را از فروش نفت محروم كند ما نيزاجازه نخواهيم داد يك قطره نفت از تنگه هرمز عبور كند.
آن وقت شما خواهيد ديد چه اتفاقي مي افتد و برنده چه كسي است ايران در تنگه هرمز رزمايش هايي برگزار كرد و قدرت خود را نشان داد.

بهرامي در پايان اين مصاحبه مفصل گفت: ايران كشوري صلح طلب است، ايران براي جهان صلح، آرامش و عدالت را مي خواهد اما اگر ايران مورد حمله قرار بگيرد، اول از همه در نتيجه اين حمله خود كشور مهاجم از بين خواهد رفت، همچنين كشوري كه از كشور متجاوز حمايت كند نيز از بين خواهد رفت چرا آمريكا بايد از‌ آن سر دنيا به عراق و افغانستان بيايد؟ آنها به اين كشورها چه چيزي دادند؟ اگر قبل حمله آمريكا به افغانستان توليد مواد مخدر در اين كشور دو هزار تن بود اكنون اين رقم به 14هزار تن رسيده است اين كشور جوانان منطقه را به مواد مخدر معتاد مي كند تا به اهداف خود برسد./ا

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن